Obecnie życie przeniosło się do internetu. Na co dzień jest wykorzystywany m.in. do robienia zakupów. Sam fakt posiadania świetnego produktu lub usługi nie jest wystarczający, aby pozyskać klientów. Kluczem do sukcesu może okazać się skuteczna reklama.
Czym charakteryzuje się kampania produktowa Google Ads?
Kampania produktowa Google Ads jest to system, który umożliwia płatne promowanie wybranych przez nas produktów. Dotyczy to zarówno wyników wyszukiwania, jak i stron odwiedzanych przez internautów. Stworzenie takiej kampanii nie jest skomplikowane i wymaga jedynie podłączenia Google Ads z kontem Merchant Center, gdzie należy wprowadzić dane produktów. System ten umożliwia wyświetlanie reklam wraz z tytułem, zdjęciem, aktualną ceną oraz dodatkowymi informacjami. Potencjalni klienci dowiadują się szczegółów jeszcze przed przejściem na stronę reklamodawcy, dzięki czemu konkretną rzecz zobaczą osoby, które naprawdę będą nią zainteresowane. To przekłada się z kolei na finansowanie, ponieważ w przypadku płatnych kampanii Google koszty ponoszone się dopiero wtedy, gdy internauta kliknie dany produkt, natomiast samo wyświetlanie jest darmowe. Reklamy mogą pojawiać się w: wynikach wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, w aplikacjach, na Gmailu i YouTube.
Reklama może być wyświetlana w formacie:
- tekstowym,
- graficznym,
- video,
- dynamicznym np. w postaci grafiki, obrazu bądź treści.
System Google Ads umożliwia klientowi dokładne zapoznanie się z produktem. Dodatkowo reklamodawca może przeglądać swoje oferty i tworzyć konkretne grupy produktów oraz określić stawki. Posiada także rozbudowaną możliwość reklamy dla firm czy sklepów internetowych.
Jak tworzy się kampanię Google Ads?
Przed uruchomieniem kampanii należy określić wybór produktu lub grupy produktów, które będą reklamowane. Tutaj warto wziąć pod uwagę ich sezonowość, ponieważ pewne produkty lepiej sprzedają się w określonych porach roku, a w pozostałe nie cieszą się zainteresowaniem. Tworząc kampanię całego asortymentu, efektywność reklamy będzie mniejsza, dlatego lepiej skupić się na wąskim zakresie kierowanym do sprecyzowanej grupy docelowej. Bardzo istotna będzie obserwacja wyników dokonanych poczynań reklamowych. Warto również skupić się na odpowiednim doborze słów kluczowych. Dobrze jest wybrać te, które są najczęściej wpisywane przez klientów. Następnym aspektem jest krótka treść reklamy. Powinna przekonać internautów do wejścia na stronę i dokonania zakupów. Ważna jest również realizacja procesów remarketingowych, mających za zadanie po pewnym czasie wyświetlanie tych produktów, które klient oglądał wcześniej na stronie sprzedającego. Autentyczne efekty kampanii są widoczne po wnikliwej analizie, dlatego warto skonfigurować nasze konto z Google Analytics. Pozwoli to na ocenienie opłacalności przedsięwzięcia.
Jakie są zalety tej kampanii?
Google Ads posiada szereg zalet, do których można zaliczyć: łatwe zarządzanie kampanią, prosty dobór grup docelowych oraz precyzyjne i szybkie dotarcie do nich. Niewątpliwie dużym atutem jest także możliwość zmiany budżetu dziennego w dowolnym momencie. Pozwala to na okresowe zwiększenie kampanii lub całkowite jej wstrzymanie. System ten pozwala również na prezentację kilku produktów jednocześnie w zakresie jednej reklamy, co zwiększa realnie szanse, by jedna z ofert okaże się interesująca. W trakcie tworzenia kampanii do wyboru jest kilka opcji i mechanizmów, które mają za zadanie zwiększyć jakość dopasowania potencjalnych odbiorców. Pozwoli to na podwyższenie przychodów oraz optymalizację kosztów. Dużą zaletą jest również szczegółowe raportowanie, dzięki czemu reklamodawca otrzymuje informacje dotyczące efektywności jego kampanii. To także możliwość zbadania konkurencji. Warto wspomnieć, że uruchomienie reklamy jest proste i szybkie, a efekty są widoczne niemal od razu. Niski koszt kampanii, czy budowanie świadomości marki danych produktów, niewątpliwie również należy zaliczyć do zalet.
Jaki budżet jest optymalny w przypadku kampanii produktowej Google Ads?
Istotną kwestią jest ustalenie wysokości budżetu, który zostanie zainwestowany w reklamę. Jego wysokość będzie zależała od:
- lokalizacji,
- obszaru,
- rodzaju branży,
- konkurencji,
- grupy docelowej,
- czasu trwania,
- udziału w wyświetleniach,
- czasu trwania kampanii,
- średniej pozycji reklamy,
- wyniku jakości,
- okresu testowego,
- liczby kampanii,
- celów kampanii,
- częstotliwości wyświetlania.
Opłata jest pobierana za kliknięcie, czyli wtedy, gdy klient wejdzie na stronę sprzedawcy. Stawki są różne, zaczynając od kilku groszy po kilkadziesiąt złotych w zależności od popularności frazy i konkurencyjności danej branży. Przeznaczenie konkretnej kwoty jest sprawą indywidualną. Nie ma możliwości określenia stałego kosztu, ponieważ istnieje możliwość stałej kontroli stawki za kliknięcie w reklamę. Skutecznym narzędziem do oszacowania kosztów jest Planer słów kluczowych. Będzie on pomocny w określeniu haseł, które najlepiej sprawdzą się w danej reklamie. Dodatkowo pokaże cenę konkretnych słów oraz częstotliwość ich wyszukiwania. Jest także możliwość symulacji kampanii, co pozwoli na wstępne oszacowanie wysokości potrzebnego budżetu.
Skuteczna reklama daje możliwości pozyskania nowych klientów i zwiększenia zysków. Niewątpliwie zainwestowanie w kampanię Google Ads to doskonała możliwość promowania sklepu i oferowanych produktów. To idealne narzędzie do marketingu internetowego.