Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Płatności w sklepie internetowym

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą oczekiwali dostępu do różnych form płatności. Czasy, w których wystarczyło podać jedynie numer konta bankowego do przelewów dawno już minęły i chociaż niektóre małe sklepy w dalszym ciągu korzystają z tego rozwiązania, znacznie częściej spotyka się obsługę sklepów przez jeden z kilku popularnych systemów płatności. Który z nich wybrać i jakie opcje warto zaoferować klientom?

Płatności w sklepie internetowym – jak wybrać dobre rozwiązanie?

Formy płatności dostępne w sklepie internetowym warto dobrać do swojej działalności. Małe sklepy oferujące ograniczoną ofertę rękodzieła nie będą korzystały z dużych systemów płatniczych, bo zwyczajnie im się to nie opłaci. Analogicznie, duży sklep internetowy, który może zapłacić prowizję za wiele form płatności, dostarczy ich swoim klientom tyle, by żaden nie odpadł na etapie zamówienia z powodu niewygodnego sposobu zapłaty.

Wśród najbardziej popularnych obecnie wariantów płatności dostępnych w sklepach online pojawiają się m.in.:

  • Przelew tradycyjny,
  • Płatność za pobraniem u kuriera,
  • Płatność przy odbiorze w punkcie sprzedaży,

a także cały szereg rozwiązań dostępnych dzięki systemom płatności, m.in.:

  • Szybki przelew,
  • Płatność kartą,
  • BLIK
  • Portfele elektroniczne.

Większość dostawców rozwiązań dla sklepów i płatności internetowych obsługuje także formy dodatkowe, w tym raty, płatności odroczone czy sms premium. Jeśli planujesz szerszą działalność w sieci i chcesz zapewnić wygodę dla siebie i swoich klientów, wejście w jeden z dostępnych systemów płatności będzie właściwym rozwiązaniem. Którą opcję warto jednak wybrać?

Serwisy płatności online – przegląd najpopularniejszych ofert

PayPal

PayPal był do niedawna w Polsce stosunkowo nową i nieznaną usługą, ale obecnie coraz więcej firm wprowadza go w swoich sklepach jako akceptowalną formę płatności. PayPal pozwala użytkownikom na założenie i doładowywanie konta – wirtualnego portfela, z którego poziomu można zarówno wykonywać, jak i przyjmować płatności. PayPal może być połączony z kartą kredytową i debetową lub doładowywany, kiedy tego potrzebujemy. To dość łatwa w obsłudze i bezpieczna metoda płatności, także z perspektywy sklepu.

PayPal jest szczególnie wygodnym rozwiązaniem dla sklepów prowadzących transakcje międzynarodowe – obsługiwany na całym świecie ma wbudowany przelicznik waluty, dzięki czemu pieniądze na Twoje konto docierają w walucie, którą ustawisz jako domyślną. Prowizje, jakie PayPal pobiera za transakcje przedstawia poniższa tabela:

PayU

Obecnie jeden z najpopularniejszych systemów płatności online, PayU wybierany jest przez wiele dużych sklepów internetowych chcących zapewnić swoim klientom dostęp do różnych form płatności. Portal oferuje płatności w formie przelewu elektronicznego i tradycyjnego, portfeli elektronicznych, BLIK-u, kart płatniczych oraz rozwiązań własnych, jak PayU Raty czy płatności odroczone.

Decydując się na PayU trzeba przygotować się na opłaty i prowizje w wysokości 199 zł za rejestrację sklepu oraz 2,30% od każdej transakcji (prowizja za karty płatnicze 2,30% + 0,20 zł). Serwis nie nakłada ograniczeń na łączną kwotę transakcji w miesiącu czy czas, w którym zarejestrowany użytkownik (sklep) będzie miał dostęp do swoich środków.

Przelewy24 (połączony z DotPay)

Przelewy24 i DotPay połączyły siły, dzięki czemu sklepy mają teraz jeszcze większą różnorodność dostępnych form płatności pod jedną ofertą. Przelewy24 oferują standardowo przelewy i przekazy bankowe, karty płatnicze, Visa Checkout, MasterPass, Apple Pay, Google Pay, płatności mobilne, portfele elektroniczne, e-raty, płatności walutowe, SMS premium, BLIK, oraz płatności odroczone. Abonament za użytkowanie serwisu jest darmowy, a podstawowa prowizja za transakcje wynosi 1,9 % za płatność przelewem bankowym, płatność BLIK lub e-przelew, 1,9% + 0,30 zł za płatność kartą płatniczą, 0% za raty online. Wszystkie opłaty za usługi dodatkowe ustalane są indywidualnie.  

Tpay

Rzadziej spotykany, ale przedstawiający konkurencyjną ofertę serwis TPay obsługuje płatności w formie przelewów online, płatności mobilnych (BLIK, QR, SMS Premium), portfeli elektronicznych (Google Pay, Visa Checkout, MasterPass, PayPal), oraz płatności kartą. Koszty obsługi takiego serwisu to 1,59% +0,39 zł za transakcję, 0 zł za rejestrację, 0,90 zł za zwrot transakcji zapłaconej przelewem. Jedną z ciekawszych propozycji TPay są oferty przygotowane pod kątem małych i średnich firm oraz oferty skierowane dla dużych firm uzyskujących w miesiącu znacznie wyższe obroty. Zależnie od liczby wykonanych miesięcznie transakcji, wysokość prowizji za nie może ulegać zmianie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne