Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Płatności w sklepie internetowym

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą oczekiwali dostępu do różnych form płatności. Czasy, w których wystarczyło podać jedynie numer konta bankowego do przelewów dawno już minęły i chociaż niektóre małe sklepy w dalszym ciągu korzystają z tego rozwiązania, znacznie częściej spotyka się obsługę sklepów przez jeden z kilku popularnych systemów płatności. Który z nich wybrać i jakie opcje warto zaoferować klientom?

Płatności w sklepie internetowym – jak wybrać dobre rozwiązanie?

Formy płatności dostępne w sklepie internetowym warto dobrać do swojej działalności. Małe sklepy oferujące ograniczoną ofertę rękodzieła nie będą korzystały z dużych systemów płatniczych, bo zwyczajnie im się to nie opłaci. Analogicznie, duży sklep internetowy, który może zapłacić prowizję za wiele form płatności, dostarczy ich swoim klientom tyle, by żaden nie odpadł na etapie zamówienia z powodu niewygodnego sposobu zapłaty.

Wśród najbardziej popularnych obecnie wariantów płatności dostępnych w sklepach online pojawiają się m.in.:

  • Przelew tradycyjny,
  • Płatność za pobraniem u kuriera,
  • Płatność przy odbiorze w punkcie sprzedaży,

a także cały szereg rozwiązań dostępnych dzięki systemom płatności, m.in.:

  • Szybki przelew,
  • Płatność kartą,
  • BLIK
  • Portfele elektroniczne.

Większość dostawców rozwiązań dla sklepów i płatności internetowych obsługuje także formy dodatkowe, w tym raty, płatności odroczone czy sms premium. Jeśli planujesz szerszą działalność w sieci i chcesz zapewnić wygodę dla siebie i swoich klientów, wejście w jeden z dostępnych systemów płatności będzie właściwym rozwiązaniem. Którą opcję warto jednak wybrać?

Serwisy płatności online – przegląd najpopularniejszych ofert

PayPal

PayPal był do niedawna w Polsce stosunkowo nową i nieznaną usługą, ale obecnie coraz więcej firm wprowadza go w swoich sklepach jako akceptowalną formę płatności. PayPal pozwala użytkownikom na założenie i doładowywanie konta – wirtualnego portfela, z którego poziomu można zarówno wykonywać, jak i przyjmować płatności. PayPal może być połączony z kartą kredytową i debetową lub doładowywany, kiedy tego potrzebujemy. To dość łatwa w obsłudze i bezpieczna metoda płatności, także z perspektywy sklepu.

PayPal jest szczególnie wygodnym rozwiązaniem dla sklepów prowadzących transakcje międzynarodowe – obsługiwany na całym świecie ma wbudowany przelicznik waluty, dzięki czemu pieniądze na Twoje konto docierają w walucie, którą ustawisz jako domyślną. Prowizje, jakie PayPal pobiera za transakcje przedstawia poniższa tabela:

PayU

Obecnie jeden z najpopularniejszych systemów płatności online, PayU wybierany jest przez wiele dużych sklepów internetowych chcących zapewnić swoim klientom dostęp do różnych form płatności. Portal oferuje płatności w formie przelewu elektronicznego i tradycyjnego, portfeli elektronicznych, BLIK-u, kart płatniczych oraz rozwiązań własnych, jak PayU Raty czy płatności odroczone.

Decydując się na PayU trzeba przygotować się na opłaty i prowizje w wysokości 199 zł za rejestrację sklepu oraz 2,30% od każdej transakcji (prowizja za karty płatnicze 2,30% + 0,20 zł). Serwis nie nakłada ograniczeń na łączną kwotę transakcji w miesiącu czy czas, w którym zarejestrowany użytkownik (sklep) będzie miał dostęp do swoich środków.

Przelewy24 (połączony z DotPay)

Przelewy24 i DotPay połączyły siły, dzięki czemu sklepy mają teraz jeszcze większą różnorodność dostępnych form płatności pod jedną ofertą. Przelewy24 oferują standardowo przelewy i przekazy bankowe, karty płatnicze, Visa Checkout, MasterPass, Apple Pay, Google Pay, płatności mobilne, portfele elektroniczne, e-raty, płatności walutowe, SMS premium, BLIK, oraz płatności odroczone. Abonament za użytkowanie serwisu jest darmowy, a podstawowa prowizja za transakcje wynosi 1,9 % za płatność przelewem bankowym, płatność BLIK lub e-przelew, 1,9% + 0,30 zł za płatność kartą płatniczą, 0% za raty online. Wszystkie opłaty za usługi dodatkowe ustalane są indywidualnie.  

Tpay

Rzadziej spotykany, ale przedstawiający konkurencyjną ofertę serwis TPay obsługuje płatności w formie przelewów online, płatności mobilnych (BLIK, QR, SMS Premium), portfeli elektronicznych (Google Pay, Visa Checkout, MasterPass, PayPal), oraz płatności kartą. Koszty obsługi takiego serwisu to 1,59% +0,39 zł za transakcję, 0 zł za rejestrację, 0,90 zł za zwrot transakcji zapłaconej przelewem. Jedną z ciekawszych propozycji TPay są oferty przygotowane pod kątem małych i średnich firm oraz oferty skierowane dla dużych firm uzyskujących w miesiącu znacznie wyższe obroty. Zależnie od liczby wykonanych miesięcznie transakcji, wysokość prowizji za nie może ulegać zmianie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne