Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/culturov/domains/samodzielnyprzedsiebiorca.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 347
Płatności w sklepie internetowym - Samodzielny Przedsiębiorca
Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Płatności w sklepie internetowym

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą oczekiwali dostępu do różnych form płatności. Czasy, w których wystarczyło podać jedynie numer konta bankowego do przelewów dawno już minęły i chociaż niektóre małe sklepy w dalszym ciągu korzystają z tego rozwiązania, znacznie częściej spotyka się obsługę sklepów przez jeden z kilku popularnych systemów płatności. Który z nich wybrać i jakie opcje warto zaoferować klientom?

Płatności w sklepie internetowym – jak wybrać dobre rozwiązanie?

Formy płatności dostępne w sklepie internetowym warto dobrać do swojej działalności. Małe sklepy oferujące ograniczoną ofertę rękodzieła nie będą korzystały z dużych systemów płatniczych, bo zwyczajnie im się to nie opłaci. Analogicznie, duży sklep internetowy, który może zapłacić prowizję za wiele form płatności, dostarczy ich swoim klientom tyle, by żaden nie odpadł na etapie zamówienia z powodu niewygodnego sposobu zapłaty.

Wśród najbardziej popularnych obecnie wariantów płatności dostępnych w sklepach online pojawiają się m.in.:

  • Przelew tradycyjny,
  • Płatność za pobraniem u kuriera,
  • Płatność przy odbiorze w punkcie sprzedaży,

a także cały szereg rozwiązań dostępnych dzięki systemom płatności, m.in.:

  • Szybki przelew,
  • Płatność kartą,
  • BLIK
  • Portfele elektroniczne.

Większość dostawców rozwiązań dla sklepów i płatności internetowych obsługuje także formy dodatkowe, w tym raty, płatności odroczone czy sms premium. Jeśli planujesz szerszą działalność w sieci i chcesz zapewnić wygodę dla siebie i swoich klientów, wejście w jeden z dostępnych systemów płatności będzie właściwym rozwiązaniem. Którą opcję warto jednak wybrać?

Serwisy płatności online – przegląd najpopularniejszych ofert

PayPal

PayPal był do niedawna w Polsce stosunkowo nową i nieznaną usługą, ale obecnie coraz więcej firm wprowadza go w swoich sklepach jako akceptowalną formę płatności. PayPal pozwala użytkownikom na założenie i doładowywanie konta – wirtualnego portfela, z którego poziomu można zarówno wykonywać, jak i przyjmować płatności. PayPal może być połączony z kartą kredytową i debetową lub doładowywany, kiedy tego potrzebujemy. To dość łatwa w obsłudze i bezpieczna metoda płatności, także z perspektywy sklepu.

PayPal jest szczególnie wygodnym rozwiązaniem dla sklepów prowadzących transakcje międzynarodowe – obsługiwany na całym świecie ma wbudowany przelicznik waluty, dzięki czemu pieniądze na Twoje konto docierają w walucie, którą ustawisz jako domyślną. Prowizje, jakie PayPal pobiera za transakcje przedstawia poniższa tabela:

PayU

Obecnie jeden z najpopularniejszych systemów płatności online, PayU wybierany jest przez wiele dużych sklepów internetowych chcących zapewnić swoim klientom dostęp do różnych form płatności. Portal oferuje płatności w formie przelewu elektronicznego i tradycyjnego, portfeli elektronicznych, BLIK-u, kart płatniczych oraz rozwiązań własnych, jak PayU Raty czy płatności odroczone.

Decydując się na PayU trzeba przygotować się na opłaty i prowizje w wysokości 199 zł za rejestrację sklepu oraz 2,30% od każdej transakcji (prowizja za karty płatnicze 2,30% + 0,20 zł). Serwis nie nakłada ograniczeń na łączną kwotę transakcji w miesiącu czy czas, w którym zarejestrowany użytkownik (sklep) będzie miał dostęp do swoich środków.

Przelewy24 (połączony z DotPay)

Przelewy24 i DotPay połączyły siły, dzięki czemu sklepy mają teraz jeszcze większą różnorodność dostępnych form płatności pod jedną ofertą. Przelewy24 oferują standardowo przelewy i przekazy bankowe, karty płatnicze, Visa Checkout, MasterPass, Apple Pay, Google Pay, płatności mobilne, portfele elektroniczne, e-raty, płatności walutowe, SMS premium, BLIK, oraz płatności odroczone. Abonament za użytkowanie serwisu jest darmowy, a podstawowa prowizja za transakcje wynosi 1,9 % za płatność przelewem bankowym, płatność BLIK lub e-przelew, 1,9% + 0,30 zł za płatność kartą płatniczą, 0% za raty online. Wszystkie opłaty za usługi dodatkowe ustalane są indywidualnie.  

Tpay

Rzadziej spotykany, ale przedstawiający konkurencyjną ofertę serwis TPay obsługuje płatności w formie przelewów online, płatności mobilnych (BLIK, QR, SMS Premium), portfeli elektronicznych (Google Pay, Visa Checkout, MasterPass, PayPal), oraz płatności kartą. Koszty obsługi takiego serwisu to 1,59% +0,39 zł za transakcję, 0 zł za rejestrację, 0,90 zł za zwrot transakcji zapłaconej przelewem. Jedną z ciekawszych propozycji TPay są oferty przygotowane pod kątem małych i średnich firm oraz oferty skierowane dla dużych firm uzyskujących w miesiącu znacznie wyższe obroty. Zależnie od liczby wykonanych miesięcznie transakcji, wysokość prowizji za nie może ulegać zmianie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Budowanie marki osobistej to długotrwały proces, którego efekty pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to korzystnie...

Biznes

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30...

Biznes

Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany do opłacania różnego rodzaju podatków. Sprawa jednak nieco się komplikuje w przypadku osób, które sprowadziły się tutaj z zagranicy...

IT

W dzisiejszym, gęsto zasiedlonym świecie cyfrowym, analiza ruchu na stronie jest kluczem do sukcesu online. Dzięki analityce internetowej, marki mogą zrozumieć zachowania odwiedzających, dostosowując...

Biznes

Project Manager (PM) to profesjonalista odpowiedzialny za planowanie, organizację i nadzór nad realizacją projektów w ramach organizacji. Rola Project Managera jest kluczowa dla zapewnienia...

Biznes

List motywacyjny to rodzaj dokumentu, który jest przesyłany wraz z CV w celu aplikowania na określone stanowisko pracy, stypendium, praktyki lub inny rodzaj możliwości...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Domeny, hosting

Popularną metodą wykorzystywaną przez oszustów phishingowych jest tworzenie fałszywych witryn internetowych podszywających się pod popularne, istniejące strony, w celu nakłonienia użytkownika do poświadczenia logowania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne