Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Płatności w sklepie internetowym

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą oczekiwali dostępu do różnych form płatności. Czasy, w których wystarczyło podać jedynie numer konta bankowego do przelewów dawno już minęły i chociaż niektóre małe sklepy w dalszym ciągu korzystają z tego rozwiązania, znacznie częściej spotyka się obsługę sklepów przez jeden z kilku popularnych systemów płatności. Który z nich wybrać i jakie opcje warto zaoferować klientom?

Płatności w sklepie internetowym – jak wybrać dobre rozwiązanie?

Formy płatności dostępne w sklepie internetowym warto dobrać do swojej działalności. Małe sklepy oferujące ograniczoną ofertę rękodzieła nie będą korzystały z dużych systemów płatniczych, bo zwyczajnie im się to nie opłaci. Analogicznie, duży sklep internetowy, który może zapłacić prowizję za wiele form płatności, dostarczy ich swoim klientom tyle, by żaden nie odpadł na etapie zamówienia z powodu niewygodnego sposobu zapłaty.

Wśród najbardziej popularnych obecnie wariantów płatności dostępnych w sklepach online pojawiają się m.in.:

  • Przelew tradycyjny,
  • Płatność za pobraniem u kuriera,
  • Płatność przy odbiorze w punkcie sprzedaży,

a także cały szereg rozwiązań dostępnych dzięki systemom płatności, m.in.:

  • Szybki przelew,
  • Płatność kartą,
  • BLIK
  • Portfele elektroniczne.

Większość dostawców rozwiązań dla sklepów i płatności internetowych obsługuje także formy dodatkowe, w tym raty, płatności odroczone czy sms premium. Jeśli planujesz szerszą działalność w sieci i chcesz zapewnić wygodę dla siebie i swoich klientów, wejście w jeden z dostępnych systemów płatności będzie właściwym rozwiązaniem. Którą opcję warto jednak wybrać?

Serwisy płatności online – przegląd najpopularniejszych ofert

PayPal

PayPal był do niedawna w Polsce stosunkowo nową i nieznaną usługą, ale obecnie coraz więcej firm wprowadza go w swoich sklepach jako akceptowalną formę płatności. PayPal pozwala użytkownikom na założenie i doładowywanie konta – wirtualnego portfela, z którego poziomu można zarówno wykonywać, jak i przyjmować płatności. PayPal może być połączony z kartą kredytową i debetową lub doładowywany, kiedy tego potrzebujemy. To dość łatwa w obsłudze i bezpieczna metoda płatności, także z perspektywy sklepu.

PayPal jest szczególnie wygodnym rozwiązaniem dla sklepów prowadzących transakcje międzynarodowe – obsługiwany na całym świecie ma wbudowany przelicznik waluty, dzięki czemu pieniądze na Twoje konto docierają w walucie, którą ustawisz jako domyślną. Prowizje, jakie PayPal pobiera za transakcje przedstawia poniższa tabela:

PayU

Obecnie jeden z najpopularniejszych systemów płatności online, PayU wybierany jest przez wiele dużych sklepów internetowych chcących zapewnić swoim klientom dostęp do różnych form płatności. Portal oferuje płatności w formie przelewu elektronicznego i tradycyjnego, portfeli elektronicznych, BLIK-u, kart płatniczych oraz rozwiązań własnych, jak PayU Raty czy płatności odroczone.

Decydując się na PayU trzeba przygotować się na opłaty i prowizje w wysokości 199 zł za rejestrację sklepu oraz 2,30% od każdej transakcji (prowizja za karty płatnicze 2,30% + 0,20 zł). Serwis nie nakłada ograniczeń na łączną kwotę transakcji w miesiącu czy czas, w którym zarejestrowany użytkownik (sklep) będzie miał dostęp do swoich środków.

Przelewy24 (połączony z DotPay)

Przelewy24 i DotPay połączyły siły, dzięki czemu sklepy mają teraz jeszcze większą różnorodność dostępnych form płatności pod jedną ofertą. Przelewy24 oferują standardowo przelewy i przekazy bankowe, karty płatnicze, Visa Checkout, MasterPass, Apple Pay, Google Pay, płatności mobilne, portfele elektroniczne, e-raty, płatności walutowe, SMS premium, BLIK, oraz płatności odroczone. Abonament za użytkowanie serwisu jest darmowy, a podstawowa prowizja za transakcje wynosi 1,9 % za płatność przelewem bankowym, płatność BLIK lub e-przelew, 1,9% + 0,30 zł za płatność kartą płatniczą, 0% za raty online. Wszystkie opłaty za usługi dodatkowe ustalane są indywidualnie.  

Tpay

Rzadziej spotykany, ale przedstawiający konkurencyjną ofertę serwis TPay obsługuje płatności w formie przelewów online, płatności mobilnych (BLIK, QR, SMS Premium), portfeli elektronicznych (Google Pay, Visa Checkout, MasterPass, PayPal), oraz płatności kartą. Koszty obsługi takiego serwisu to 1,59% +0,39 zł za transakcję, 0 zł za rejestrację, 0,90 zł za zwrot transakcji zapłaconej przelewem. Jedną z ciekawszych propozycji TPay są oferty przygotowane pod kątem małych i średnich firm oraz oferty skierowane dla dużych firm uzyskujących w miesiącu znacznie wyższe obroty. Zależnie od liczby wykonanych miesięcznie transakcji, wysokość prowizji za nie może ulegać zmianie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne