Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Płatności odroczone – czyli większa swoboda zakupowa

Obraz autorstwa katemangostar na Freepik

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30 dni na uregulowanie należności u sprzedawcy, co daje mu znacznie większą swobodę podczas zakupów.

Kup teraz, zapłać później czym charakteryzuje się ta usługa?

„Płatności odroczone”, „Kup teraz, zapłać później” czy „Płatność do 30 dni” to nazwy tej samej usługi, która w ostatnim czasie znacząco zyskała na popularności. Polega ona na tym, że klient, robiąc zakupy w sklepie internetowym, może uregulować zobowiązanie w ciągu 30 dni, a nie tak jak standardowo jeszcze przed otrzymaniem towaru. Płatności odroczone pozwalają zatem elastyczniej podchodzić do zakupów. Początkowo znajdowały zastosowanie głównie w przypadku sprzętów RTV i AGD ostatecznie trudno wyobrazić sobie codzienne życie bez pralki czy lodówki, a jednocześnie taki zakup wiąże się ze sporym wydatkiem. Niemniej jednak obecnie płatności odroczone wdraża coraz więcej sklepów internetowych działających w różnych branżach. Klient, chcąc odroczyć płatność za zakupy, wybiera tą metodę płatności już na etapie potwierdzania zamówienia. Następnie, po otrzymaniu pozytywnej oceny zdolności kredytowej, sprzedawca otrzymuje pieniądze od zewnętrznego podmiotu finansującego. Klient natomiast ma na uregulowanie zobowiązania 30 dni.

Płatności odroczone korzyści dla sprzedawców i dla klientów

Dlaczego warto zaoferować swoim klientom możliwość uregulowania zobowiązań w późniejszym terminie? Okazuje się, że wielu z nich zrezygnowałoby z zakupu konkretnych rzeczy w sklepie internetowym, gdyby ten wymagał natychmiastowej zapłaty. Czasami trudno zgromadzić potrzebną kwotę, tymczasem płatności odroczone nie wymuszają na klientach czekania do następnej wypłaty. Wręcz przeciwnie mogą swobodnie robić zakupy, nie martwiąc się o płatność w danej chwili. Daje to komfort psychiczny i silniej przywiązuje klienta do konkretnego sklepu. Tymczasem sprzedawcy mogą zwiększać przychody, a jednocześnie pozyskiwać nowych klientów. Chcąc być konkurencyjnym, warto zdecydować się na płatności odroczone obecnie coraz więcej sklepów wprowadza takie rozwiązanie, walcząc o klienta. 

Płatności odroczone a ryzyko niewypłacalności klienta

Sprzedawcy, którzy dotychczas nie wprowadzili płatności odroczonych, często obawiają się ewentualnej niewypłacalności klientów, którym udzielą swoistego kredytu. Należy jednak pamiętać, że każdy klient przechodzi procedurę weryfikacji zdolności kredytowej, a dodatkowo ryzyko niewypłacalności przejmuje na siebie podmiot finansujący. Usługa „Kup teraz, zapłać później” nie służy więc do pokrywania wydatków osób niewypłacalnych, lecz wspiera tych, którzy mądrze dokonują zakupów. Można ją porównać do usługi typu „raty zero procent”, gdyż klient nie ponosi dodatkowych kosztów, odraczając płatność.

Kup teraz, zapłać później jak pozyskać klienta?

Usługa „Kup teraz, zapłać później” to jedno z efektywniejszych narzędzi pozyskiwania klientów. „Porzucając” koszyk zakupowy, mogą otrzymać informację na temat odroczonej płatności i przez to chętniej dokończą zamówienie. Warto potraktować tę metodę płatności podobnie jak przelew tradycyjny czy BLIK, które stały się już czymś powszednim. Chcąc unowocześnić swój sklep internetowy, dobrze wprowadzić odroczone płatności do oferty, tym samym zwiększając szansę na pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne