Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Planowanie postów na FB – kiedy się sprawdza?

Planowanie postów na FB

Narzędzia do planowania postów w mediach społecznościowych ułatwiają wcześniejsze przygotowywanie treści, które pojawią się na Facebooku czy Instagramie w ramach prowadzonej kampanii czy regularnej publikacji. Prowadząc firmowy profil na Facebooku i chcąc zadbać o profesjonalny wizerunek marki warto pamiętać, że regularność jest jednym z podstawowych elementów budowania relacji ze społecznością. Kiedy warto wykorzystać w tym celu narzędzia do planowania postów i w jaki sposób wspomogą one tworzenie bardziej wartościowych treści?

Dlaczego warto planować posty na Facebooka z wyprzedzeniem?

Jedną z największych trudności prowadzenia aktywnego profilu w mediach społecznościowych jest umiejętność tworzenia wysokiej jakości treści przekazujących odbiorcom określoną wartość. Nawet posty promujące nowy wpis na firmowym blogu, nowe produkty w ofercie czy prowadzoną akcję zniżkową powinny angażować społeczność i zachęcać do zapoznania się z treścią linku dołączonego do posta. Tworząc tego typu posty na żywo, często nie mamy czasu by zastanowić się czy przygotowany tekst wyraża treść, jaką chcemy przekazać.

Korzystając z narzędzi do planowania publikacji postów na Facebooku możemy zastanowić się nad treścią znacznie wcześniej, a w razie potrzeby poprawek wprowadzić drobne korekty zanim ta pojawi się oficjalnie na firmowym profilu.

Możliwość tworzenia postów wtedy, gdy mamy do tego wenę jest zdecydowanie jedną z największych zalet narzędzi do planowania postów. Wiedząc dokładnie jakie treści muszą zostać przygotowane i o jakich publikacjach musimy poinformować swoich odbiorców, możemy poświęcić jeden dzień na pracę nad postami na Facebooka i nie przejmować się nimi na bieżąco. Co więcej, w przypływie weny możemy przygotować zupełnie nowe treści, które nie przyszłyby do głowy pod presją czasu – pamiętajmy, że treści na firmowym Facebooku nie muszą być wyłącznie związane z publikacjami na stronie czy nowymi produktami. Dobrą strategią budowania pozytywnych relacji ze społecznością jest wdrażanie jej w tzw. backstage działania firmy. Pokażmy, czym pracownicy zajmują się na co dzień, jak dbają o środowisko, jak organizują swoje stanowiska pracy w ramach home office, jakie są ich hobby.

Regularność kluczem do sukcesu

Każdy, kto działa w mediach społecznościowych powinien zdawać sobie sprawę z korzyści, jakie wnosi regularność publikacji. Przyzwyczajenie odbiorców do faktu, że nowe posty pojawiają się o określonej godzinie, w określone dni czy o konkretnych porach zawsze daje szansę na to, że użytkownicy będą wracali po te treści regularnie, a z czasem włączą je do swoich codziennych przyzwyczajeń – nowe posty zaczną czytać do porannej kawy czy w trakcie lunchu, wiedząc że każdego dnia czy raz w tygodniu otrzymają od marki coś wartościowego. Jeśli pozostawiamy publikację postów do manualnego zarządzania, często możemy przegapić idealny moment wrzucenia postów online i tym samym stracić przynajmniej część osób, które spodziewały się go o danej porze.

Jak zadbać o jakość treści w planowanych postach na Facebooka?

Tworząc posty planowane należy nieco inaczej podejść do kwestii przygotowywania treści, uważając przede wszystkim na stosowanie zbyt konkretnych słów i stwierdzeń. Publikując na bieżąco mamy możliwość skomentowania aktualnych wydarzeń, rozpoczynając od stwierdzenia „Dziś gorąco, więc wszyscy w biurze korzystamy z wiatraków i zimnego dzbanka z lemoniadą”. Przy planowaniu postów z dużym wyprzedzeniem lepiej postawić na bardziej ogólną treść, która dopasuje się do sytuacji niezależnie od dnia publikacji – nawet gdy posty pojawiają się latem, stwierdzenie „Mamy dziś prawdziwie upalny dzień” w zaplanowanym poście może przypaść na dzień, w który akurat zdarzy się padać.

Jak planować posty na Facebooka? Przegląd najpopularniejszych narzędzi

Ustalanie harmonogramu publikacji dla postów w mediach społecznościowych jest możliwe dzięki wbudowanym narzędziom lub zewnętrznym programom, które ułatwiają zarządzanie wszystkimi kanałami społecznościowymi jednocześnie. Dla Facebooka najłatwiejszym do opanowania narzędziem będą opcje dostępne bezpośrednio na firmowym fanpage’u lub menadżer firmy. Dostęp do nieco bardziej rozszerzonych opcji dają programy zewnętrzne takie jak Buffer czy Postify, z pomocą których zaplanujesz wszystko, począwszy od dnia i godziny publikacji, przez treści, wybór zdjęcia głównego, linkowanie, oznaczenia profili i wielu innych.

Buffer

Źródło: https://buffer.com/

 

Postify

Źródło: https://postfity.com/

Jeśli planujesz regularne korzystanie z opcji planowania postów, warto pomyśleć nad stworzeniem szablonów dla wpisów powtarzających się, informujących np. o nowych postach na firmowym blogu. Szablony, podobnie jak sam harmonogram publikacji, dają użytkownikom pewien stały element i poczucie spójności, która pozytywnie wpływa na profesjonalny wizerunek firmy.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne