Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Pierwsza reklama w Google Ads – od czego zacząć?

Reklamy Google Ads

Google Ads jest prawdopodobnie największym i najpopularniejszym obecnie systemem reklamowym w sieci, służącym do budowania kampanii reklamowych nie tylko w obrębie wyszukiwarki, ale i całej jej sieci reklamowej. Usługi związane z Google Ads mogą kojarzyć się przede wszystkim z płatnymi linkami wyświetlającymi się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania i w ten sposób są wykorzystywane zdecydowanie najczęściej. Decydując się na inwestycję w kampanię warto jednak zdawać sobie sprawę, że Twoja reklama może pojawiać się również na blogach, forach, witrynach tematycznych, a także na YouTube czy w poczcie Gmail. Od czego zacząć tworzenie pierwszej reklamy w Google Ads i o czym należy pamiętać, przygotowując tego typu kampanię?

Czym jest Google Ads i jak działają reklamy w wyszukiwarce?

Rozbudowany system reklamowy stworzony przez Google jest obecnie zdecydowanie najpopularniejszym i najbardziej złożonym systemem reklam w sieci dostępnym w skali globalnej. Ze względu na dostępność do wielu kanałów emisji reklam i form reklamy, Google Ads oferuje szeroki wybór możliwości dla osób i firm chcących promować swoje produkty i usługi w sieci, czy to przez budowę prostych czy wielokanałowych kampanii reklamowych. Działania w Google Ads mogą być prowadzone samodzielnie lub połączone z pozycjonowaniem strony www w wynikach organicznych dla jeszcze skuteczniejszego poszerzania zasięgów, budowania rozpoznawalności marki i wzmacniania jej pozycji online. Zdecydowanie największą zaletą systemu Google Ads jest jego szybkie działanie.

W przeciwieństwie do pozycjonowania, którego efekty są widoczne nawet po kilku miesiącach od uruchomienia działań, w kampaniach Google Ads możemy liczyć na natychmiastowy wzrost ruchu na stronie zaraz po wyświetleniu pierwszej reklamy w sieci.

Działanie kampanii reklamowych Google Ads jest proste i opiera się o model licytacyjny, w którym Ty, jako reklamodawca, samodzielnie deklarujesz ilość środków jakie mają zostać na reklamę wydaną. Bez odgórnie narzuconych stawek możesz z powodzeniem decydować na jaką kampanię przeznaczysz więcej środków i dopasowywać jej budżet do faktycznych rezultatów na podstawie sukcesu reklamy. Płatności odbywają się tu za każde kliknięcie użytkownika w reklamę, określoną liczbę wyświetleń lub konwersję, a same reklamy mogą być dość skutecznie celowane (targetowane) w konkretne grupy odbiorców, przy których szansa na konwersję i realne zyski z reklamy jest znacznie wyższa niż przy tworzeniu tradycyjnych reklam trafiających do wszystkich.

Adsy

Podstawowe typy reklam dostępne w Google Ads

Jedną ze zdecydowanie największych zalet promocji w Google Ads jest szeroki wybór rodzajów reklam, jakie można przygotować z pomocą systemu Google. Klasycznym formatem są oczywiście reklamy tekstowe w wyszukiwarce, wyświetlające się jako sponsorowane linki ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Reklamy takie są bardzo trafne, bo wyświetlają się wyłącznie w odpowiedzi na zdefiniowane słowa kluczowe i dzięki temu przynoszą znacznie lepsze wyniki niż reklamy docierające do szerszego, mniej konkretnego grona odbiorców. Poza reklamami tekstowymi Google Ads pozwala tworzyć także:

  • Reklamy typu „tylko połączenie” przeznaczone dla urządzeń mobilnych, nie kierujące użytkownika na stronę docelową, a jedynie wyświetlające numer telefonu danej firmy i umożliwiające użytkownikowi bezpośrednie nawiązanie połączenia telefonicznego z poziomu wyszukiwarki.
  • Reklamy dynamiczne DSA, działające tak jak reklamy tekstowe. Jedyną różnicą jest tu ilość informacji, jakie reklamodawca definiuje przy tworzeniu kampanii. W przypadku reklam DSA konieczne jest podanie jedynie jednego wiersza opisu: nagłówek reklamy i strona docelowa są dobierane przez system Google na podstawie zapytań internautów, tak aby najlepiej dopasować treść reklamy do jego oczekiwań i zwiększyć szansę na kliknięcie w sponsorowany link. Nie ma tu także potrzeby definiowania słów kluczowych.
  • Reklamy produktowe PLA, dedykowane dla sklepów internetowych, wyświetlające się ponad wynikami wyszukiwania w formie zdjęć produktów, ich ceny i przekierowania do strony produktowej na Twojej stronie internetowej. Do tworzenia tego typu kampanii potrzebne jest utworzenie konta Merchant Center.
  • Reklamy bannerowe w sieci reklamowej (GDN), wyświetlające się na różnych stronach internetowych i aplikacjach należących do sieci Google, a więc np. na YouTube, Gmail, na blogach, portalach informacyjnych czy stronach branżowych. Reklamy takie mogą być wykorzystywane do remarketingu.

Najważniejsze korzyści Google Ads

Budowanie kampanii reklamowych w sieci przynosi ogromne korzyści dla biznesu, niezależnie od tego czy działa on całkowicie online (np. w formie sklepu internetowego), czy też buduje swoją stronę i wizerunek wyłącznie w celach przyciągania uwagi do marki działającej stacjonarnie. Google Ads ma wiele zalet, dzięki którym wystartowanie promocji w sieci w tym systemie potrafi zaspokoić potrzeby nie tylko dużych, ale i małych firm. Usługi są w pełni skalowalne i personalizowane, a ich koszty dopasowane w pełni do możliwości i oczekiwań reklamodawców. Ponadto, Google Ads oferuje:

  • Łatwe kierowanie reklam: z możliwością docierania z przekazem do osób o konkretnych zainteresowaniach, znajdujących się w konkretnej lokalizacji, odbiorców w konkretnej grupie wiekowej czy użytkowników konkretnych urządzeń. Tworząc reklamę w Google Ads można wybrać nawet w jakich dniach, godzinach i w jakiej częstotliwości będzie się wyświetlała.
  • Pełną kontrolę nad kosztami kampanii: wydatki na Google Ads można dopasować do możliwości finansowych firmy i modyfikować wraz z obserwowanym sukcesem lub porażką prowadzonej kampanii.
  • Podgląd efektów kampanii: reklamodawca ma pełen dostęp do statystyk na temat każdego kliknięcia w reklamę, a także działań jakie użytkownicy wykonują na stronie po przejściu do niej ze sponsorowanego linku. Informacje te pozwalają znacznie lepiej inwestować w elementy przynoszące zyski kampanii.

Od czego zacząć tworzenie kampanii Google Ads?

Sama obsługa systemu reklamowego Google jest stosunkowo prosta, ale planując rozpoczęcie pierwszej kampanii warto rozważyć, jak w przypadku każdych działań reklamowych, dokładne cele i grupy docelowe promocji. Im bardziej precyzyjne informacje ustalisz na początku, tym większa szansa na sukces kampanii i pełne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje Google Ads. Na tym etapie warto ustalić też w jakie formy reklamy chcesz zainwestować i które z nich będą najlepiej odpowiadały oczekiwaniom Twoich odbiorców. Jeśli grupą docelową młodej, rozwijającej się marki są osoby spędzające wiele czasu na platformie YouTube, być może nie reklama w wyszukiwarce, a w sieci Google będzie znacznie skuteczniejszym wyborem.

Dobrą praktyką na pierwsze kampanie w Google jest ustalanie przy nich niewielkich stawek i budżetu maksymalnego, tak by przetestować możliwości kampanii i upewnić się, że wszystkie elementy działają prawidłowo. Jeśli nawet z takim działaniem nie czujesz się pewnie i nie chcesz zmarnować środków firmy na bezskuteczną promocję, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z pomocy specjalistów reklamy Google Ads w agencjach marketingowych.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne