Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Outsourcing marketingu – dlaczego warto?

Przedsiębiorcy mają na swojej głowie wiele obowiązków związanych z prowadzeniem i rozwojem firmy, często nie znajdując czasu na to, by w pełni skupić się na swoich celach i budowaniu marki. Obok tworzenia nowych produktów czy usług muszą zająć się zarządzaniem personelem, formalnościami, dokumentacją, opieką nad działem IT czy marketingiem firmy, który sam w sobie jest wymagającym i wielowątkowym zadaniem. Aby odciążyć firmy i wspomóc je w prowadzeniu skutecznego marketingu, na rynku pojawia się coraz więcej firm wyspecjalizowanych w outsourcingu tego typu usług. Na czym polega outsourcing marketingu i dlaczego warto z niego skorzystać?

Outsourcing marketingu – czym jest i jak go zrozumieć?

Outsourcing oznacza przekazywanie opieki nad określonymi obowiązkami firmy w ręce podmiotów zewnętrznych, które zajmą się ich wykonywaniem w ramach prowadzonej działalności. Outsourcing może dotyczyć usług IT, marketingu, HR, księgowości i wielu innych aspektów prowadzenia firmy, najczęściej niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością. Dzięki pojawieniu się opcji outsourcingu na rynku wiele firm mogło powrócić do skupiania się na swoich głównych celach działalności i rozwoju firmy, a przy tym w dalszym ciągu zachować pewność, że firma prowadzona jest w sposób właściwy. Nie każdy jest przecież ekspertem IT, księgowym, marketingowcem i HR-owcem – firma zatrudniona do obsługi tych obszarów w ramach outsourcingu wykona je za nas lepiej, wydajniej, a często także o wiele taniej, niż gdybyśmy chcieli zatrudnić pracownika do obsługi każdego z tych działów.

Powracając do kwestii marketingu, tu outsourcing skupia się przede wszystkim na uruchamianiu i optymalizacji działań marketingowych firmy, zarówno w kontekście marketingu tradycyjnego jak i internetowego. Firma wykonująca dla nas usługi w ramach outsourcingu może zająć się planowaniem działań marketingowych, opracowywaniem strategii, planowaniem skutecznego wykorzystania budżetu, docieraniem do nowych klientów, analizowaniem wyników kampanii reklamowych i przygotowywaniem projektów kolejnych kampanii gotowych do zaakceptowania przez zarząd Twojej firmy.

Jakie zadania można zlecić w ramach outsourcingu?

Zdecydowaną zaletą outsourcingu i zlecania opieki nad marketingiem Twojej firmie zewnętrznym ekspertom jest możliwość przekazania im wszystkich zadań związanych z promocją marki. W ramach outsourcingu można zlecić wszystko – od planowania strategii działania i przygotowywania kampanii reklamowych, przez opracowywanie materiałów wizerunkowych i pielęgnowanie wizerunku marki, po organizację specjalnych wydarzeń, promocję w internecie i działania PR. Z outsourcingu warto korzystać, jeśli planujesz poprawę wizerunku swojej marki, jakikolwiek rebranding, jeśli dopiero zaczynasz działalność na rynku i chcesz szybko wyróżnić się na tle konkurencji lub jeśli Twoja firma potrzebuje pewnego marketingowego ożywienia i pchnięcia w dobrym kierunku. Pewne jest, że współcześnie trudno wybić się na rynku bez solidnego marketingu. Skoro mogą zająć się nim profesjonaliści, dlaczego nie pozostawić zadania w ich rękach!

Outsourcing marketingu nie oznacza zrzeczenia się kontroli nad tym, jak Twoja firma widziana jest na zewnątrz. W praktyce wiele firm w dalszym ciągu utrzymuje w swoich szeregach kilku marketingowców, którzy współpracują z zewnętrznymi specjalistami przy konkretnych projektach i działaniach. Takie rozwiązanie jest wyjątkowo opłacalne i pozwala spojrzeć na kwestię promocji marki w nieco szerszej perspektywie – zewnętrzni eksperci będą postrzegać działania tak, jak postrzegaliby je potencjalni odbiorcy, a nie osoby blisko związane z firmą i często niedostrzegające pewnych możliwości czy bojące się podjąć określone działania.

Zlecanymi usługami nie musi się w takim przypadku zajmować nawet specjalistyczna firma – outsourcing usług często oferują freelancerzy, w tym graficy, copywriterzy czy specjaliści marketingu internetowego, którzy zajmą się przygotowaniem kampanii reklamowych, produktów reklamowych czy dopracowaniem wizerunku Twojej marki w ramach pojedynczego zlecenia.

Dlaczego warto inwestować w outsourcing marketingu?

Dzięki wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia specjalistów pracujących w firmach marketingowych świadczących usługi outsourcingu możesz mieć pewność, że marketingiem Twojej firmy zajmują się odpowiednie osoby. Jednocześnie jednak nie musisz przejmować się utrzymaniem całego zespołu marketingowego na pełnym etacie, jeśli jego działania nie składają się na pełny wymiar godzin miesięcznie – outsourcing działa dla Ciebie w takim wymiarze, jak tego potrzebujesz i kosztuje mniej, niż samodzielne utrzymanie kilku pracowników w firmie.

Outsourcing marketingu jest wsparciem dla firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Firmy zajmujące się tego typu usługami skupiają się wyłącznie na celach marketingowych Twojej organizacji, poprawiając wizerunek marki i pracując nad nim niezależnie od kluczowych działań Twojej firmy. W efekcie uzyskujesz pełną wydajność własnego zespołu, skupiasz się na rozwijaniu własnej działalności, a jednocześnie czerpiesz korzyści z prowadzenia skutecznej promocji marki przez specjalistów marketingu bez konieczności ich zatrudniania.

Pamiętaj: decydując się na outsourcing marketingu wybierz do współpracy agencję, która może zająć się wieloma aspektami promocji Twojej marki i zaoferować profesjonalną, kompleksową obsługę na najwyższym poziomie. Przy dobrych efektach współpracy, raz wybrana agencja może pozostać z Twoją firmą na wiele lat i zadbać o to, by jej wizerunek pozostał nienaruszony i rozwijał się wraz z rozwojem firmy, ponad konkurencją.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Księgowość

Ustawa z 1 września 2019 roku wprowadziła elektroniczny wykaz czynnych podatników VAT nazywany białą listą podatników. Wraz z jej wprowadzeniem przedsiębiorcy zyskali możliwość odszukania...

Marketing internetowy

Kolejność wyników, jakie pokazuje wyszukiwarka Google po wpisaniu przez użytkownika określonego hasła czy zapytania, jest ustalana na podstawie algorytmów. Nikt poza Google nie zna...

Marketing internetowy

Prowadząc sklep internetowy i przygotowując podstrony kolejnych produktów, trzeba zadbać nie tylko o ich zdjęcia, poprawnie wyświetlającą się cenę czy dostępność rozmiarów. O ile...

IT

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą...