Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Outsourcing marketingu – dlaczego warto? Wymieniamy 5 powodów

Przedsiębiorcy mają na swojej głowie wiele obowiązków związanych z prowadzeniem i rozwojem firmy, często nie znajdując czasu na to, by w pełni skupić się na swoich celach i budowaniu marki. Obok tworzenia nowych produktów czy usług muszą zająć się zarządzaniem personelem, formalnościami, dokumentacją, opieką nad działem IT czy marketingiem firmy, który sam w sobie jest wymagającym i wielowątkowym zadaniem. Aby odciążyć firmy i wspomóc je w prowadzeniu skutecznego marketingu, na rynku pojawia się coraz więcej firm wyspecjalizowanych w outsourcingu tego typu usług. Na czym polega outsourcing marketingu i dlaczego warto z niego skorzystać?

Outsourcing marketingu – czym jest i jak go zrozumieć?

Outsourcing oznacza przekazywanie opieki nad określonymi obowiązkami firmy w ręce podmiotów zewnętrznych, które zajmą się ich wykonywaniem w ramach prowadzonej działalności. Outsourcing może dotyczyć usług IT, marketingu, HR, księgowości i wielu innych aspektów prowadzenia firmy, najczęściej niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością. Dzięki pojawieniu się opcji outsourcingu na rynku wiele firm mogło powrócić do skupiania się na swoich głównych celach działalności i rozwoju firmy, a przy tym w dalszym ciągu zachować pewność, że firma prowadzona jest w sposób właściwy. Nie każdy jest przecież ekspertem IT, księgowym, marketingowcem i HR-owcem – firma zatrudniona do obsługi tych obszarów w ramach outsourcingu wykona je za nas lepiej, wydajniej, a często także o wiele taniej, niż gdybyśmy chcieli zatrudnić pracownika do obsługi każdego z tych działów.

Powracając do kwestii marketingu, tu outsourcing skupia się przede wszystkim na uruchamianiu i optymalizacji działań marketingowych firmy, zarówno w kontekście marketingu tradycyjnego jak i internetowego. Firma wykonująca dla nas usługi w ramach outsourcingu może zająć się planowaniem działań marketingowych, opracowywaniem strategii, planowaniem skutecznego wykorzystania budżetu, docieraniem do nowych klientów, analizowaniem wyników kampanii reklamowych i przygotowywaniem projektów kolejnych kampanii gotowych do zaakceptowania przez zarząd Twojej firmy.

Jakie zadania można zlecić w ramach outsourcingu?

Zdecydowaną zaletą outsourcingu i zlecania opieki nad marketingiem Twojej firmie zewnętrznym ekspertom jest możliwość przekazania im wszystkich zadań związanych z promocją marki. W ramach outsourcingu można zlecić wszystko – od planowania strategii działania i przygotowywania kampanii reklamowych, przez opracowywanie materiałów wizerunkowych i pielęgnowanie wizerunku marki, po organizację specjalnych wydarzeń, promocję w internecie i działania PR. Z outsourcingu warto korzystać, jeśli planujesz poprawę wizerunku swojej marki, jakikolwiek rebranding, jeśli dopiero zaczynasz działalność na rynku i chcesz szybko wyróżnić się na tle konkurencji lub jeśli Twoja firma potrzebuje pewnego marketingowego ożywienia i pchnięcia w dobrym kierunku. Pewne jest, że współcześnie trudno wybić się na rynku bez solidnego marketingu. Skoro mogą zająć się nim profesjonaliści, dlaczego nie pozostawić zadania w ich rękach!

Outsourcing marketingu nie oznacza zrzeczenia się kontroli nad tym, jak Twoja firma widziana jest na zewnątrz. W praktyce wiele firm w dalszym ciągu utrzymuje w swoich szeregach kilku marketingowców, którzy współpracują z zewnętrznymi specjalistami przy konkretnych projektach i działaniach. Takie rozwiązanie jest wyjątkowo opłacalne i pozwala spojrzeć na kwestię promocji marki w nieco szerszej perspektywie – zewnętrzni eksperci będą postrzegać działania tak, jak postrzegaliby je potencjalni odbiorcy, a nie osoby blisko związane z firmą i często niedostrzegające pewnych możliwości czy bojące się podjąć określone działania.

Zlecanymi usługami nie musi się w takim przypadku zajmować nawet specjalistyczna firma – outsourcing usług często oferują freelancerzy, w tym graficy, copywriterzy czy specjaliści marketingu internetowego, którzy zajmą się przygotowaniem kampanii reklamowych, produktów reklamowych czy dopracowaniem wizerunku Twojej marki w ramach pojedynczego zlecenia.

Dlaczego warto inwestować w outsourcing marketingu?

Dzięki wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia specjalistów pracujących w firmach marketingowych świadczących usługi outsourcingu możesz mieć pewność, że marketingiem Twojej firmy zajmują się odpowiednie osoby. Jednocześnie jednak nie musisz przejmować się utrzymaniem całego zespołu marketingowego na pełnym etacie, jeśli jego działania nie składają się na pełny wymiar godzin miesięcznie – outsourcing działa dla Ciebie w takim wymiarze, jak tego potrzebujesz i kosztuje mniej, niż samodzielne utrzymanie kilku pracowników w firmie.

Outsourcing marketingu jest wsparciem dla firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Firmy zajmujące się tego typu usługami skupiają się wyłącznie na celach marketingowych Twojej organizacji, poprawiając wizerunek marki i pracując nad nim niezależnie od kluczowych działań Twojej firmy. W efekcie uzyskujesz pełną wydajność własnego zespołu, skupiasz się na rozwijaniu własnej działalności, a jednocześnie czerpiesz korzyści z prowadzenia skutecznej promocji marki przez specjalistów marketingu bez konieczności ich zatrudniania.

5 najważniejszych powodów realizacji usług marketingowych w formie outsourcingu

Outsourcing usług marketingowych może być korzystnym rozwiązaniem dla wielu firm. Oto pięć powodów, dla których warto rozważyć outsourcing marketingu:

  1. Koszty -Outsourcing pozwala ograniczyć koszty związane z zatrudnianiem pełnego zespołu specjalistów marketingowych. Zamiast ponosić wydatki na pensje, benefity i szkolenia dla pracowników, firma może wybrać płatność za konkretne usługi lub projekty.
  2. Ekspertyza – Agencje marketingowe specjalizują się w różnorodnych dziedzinach, takich jak reklama, marketing internetowy, content marketing, SEO, itp. Dzięki temu mają wiedzę i doświadczenie, które może być trudne do osiągnięcia wewnętrznie w firmie.
  3. Skoncentrowanie się na głównych zadaniach – Outsourcing marketingu pozwala firmie skoncentrować się na swojej głównej działalności, produkcie lub usłudze, zamiast rozpraszania się na zawiłe zadania marketingowe.
  4. Elastyczność – Korzystanie z usług marketingowych na zewnątrz umożliwia dostosowanie zakresu współpracy do aktualnych potrzeb firmy. Można zwiększać lub zmniejszać zakres działań w zależności od obecnej sytuacji biznesowej.
  5. Dostęp do zaawansowanych narzędzi i technologii – Agencje marketingowe często dysponują zaawansowanymi narzędziami, które mogą pomóc w analizie danych, monitorowaniu wyników kampanii i optymalizacji działań marketingowych. Dostęp do tych narzędzi może być dla firmy kosztowo zbyt wysoki przy wewnętrznej realizacji marketingu.

Outsourcing usług marketingowych = obsługa przez kilku specjalistów

Pamiętaj: decydując się na outsourcing marketingu wybierz do współpracy agencję, która może zająć się wieloma aspektami promocji Twojej marki i zaoferować profesjonalną, kompleksową obsługę na najwyższym poziomie. Przy dobrych efektach współpracy, raz wybrana agencja może pozostać z Twoją firmą na wiele lat i zadbać o to, by jej wizerunek pozostał nienaruszony i rozwijał się wraz z rozwojem firmy, ponad konkurencją.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne