Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Osobowość marki – jest istotna?

Nikt nie chce być „taki sam jak każdy”. Większość osób stara się wyróżnić, mieć jakąś cechę, która będzie odbijać na tle innych, coś, co sprawi, że jak ktoś o nas pomyśli do głowy przyjdzie mu ta rzecz, dzięki której daliśmy się zapamiętać. To wszystko składa się na nasz charakter, czyli to, co dla marki jest osobowością.

Czym tak naprawdę jest osobowość marki?

Jest to wszystko to, co odnosi się do niematerialnego wymiaru marki. Wszystkie cechy typowo ludzkie sprawiają, że marka nabiera indywidualnego i wyróżniającego charakteru na tle rynku. Są to wszystkie te aspekty, których konkurencja nie będzie mogła od nas skopiować. O osobowości marki można powiedzieć, że jest odbiciem jej persony dla jakich odbiorców się ją tworzy.

Na podstawie osobowości marki, można określić jak marka się zachowuje względem swoich odbiorców, jak daje się im poznać, w jaki sposób się komunikuje i jakie prowadzi z nimi interakcje. Są to również wszystkie działania odnoszące się do jej pozycjonowania i tego, w jaki sposób obcuje z konkurencją.

Typy osobowości marki

Osobowość marki, można też określić na podstawie modelu, opartego na 12 archetypach osobowości. Są to uniwersalne wzorce osobowości składające się z typowych cech przypisanych danemu archetypowi. Marki mogą utożsamić swój brand z, takimi terminami, jak:

  • Twórca – wyraża siebie przez innowacje, tworzy piękno, które później przekłada na przedsiębiorczość;
  • Władca – zapewnia stabilność i poczucie kontroli, rządzi twardą ręką, kojarzony z prestiżem;
  • Buntownik – pragnie wyłamać się poza schemat i przyjęte reguły, cechuje się dużą oryginalnością;
  • Czarodziej – pokazuje, że chcąc da się osiągnąć wszystko, dostarcza ci niezwykłych przeżyć;
  • Opiekun – uwielbia pomagać innym, chce ich chronić oraz zapewnić bezpieczeństwo;
  • Towarzysz – chce towarzyszyć nam na co dzień, bez wychylania się;
  • Bohater – inspiruje innych do działania, motywuje, jest pełen energii i się nie poddaje;
  • Odkrywca – uwielbia poznawać nowe rzeczy, poznawać świat i innych;
  • Błazen – unika poważnych tematów, zawsze jest radosny, ma do siebie dystans;
  • Kochanek – uwielbia piękno, bycie estetycznym, uwodzić i dawać przyjemność.

Co może wyróżniać markę na tle innych? Została stworzona skala osobowości, której głównym przesłaniem jest, aby klient pomyślał o marce i powiedział, z czym i z jakimi cechami mu się ona kojarzy. W kwestionariuszu wyróżniła sporą ilość cech, przy których klient zaznacza, w jakim stopniu zgadza się z nią, a są to m.in.

  • Solidność;
  • Autentyczność;
  • Oryginalność;
  • Przyjazność;
  • Uczciwość;
  • Wyjątkowość.

Znając jaki archetyp pasuje do twojej marki, łatwiej będzie po pierwsze określić jej osobowość, a po drugie komunikacja z naszymi odbiorcami może stać się dla nas prostsza.

Jakie korzyści wynikają z posiadania przez markę osobowości?

Marka dzięki swojej osobowości i kojarzeniu jej z daną rzeczą, aspektem, cechą – zyskuje charakter i dzięki temu będzie się wyróżniać na tle swojej konkurencji i nie zostanie pomylona z żadną inną. Przez wzmacnianie swojej świadomości oraz budowę wizerunku, łatwiej będzie uzyskać lojalność klientów i nawiązanie z nimi więzi.

W momencie, kiedy nadajemy marce osobowość, sprawiamy, że staje się ona dla klienta bardziej „ludzka”. Umożliwia to zmniejszanie dystansu oraz chęć identyfikowania i utożsamiania się z nią. Nikt nie chce, aby jego marka pozostawała niezapamiętana, także warto pomyśleć, z czym moglibyśmy się kojarzyć innym i w jaki sposób być unikatowym w świecie ciągle napływających nowości.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne