Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Najlepsze sposoby na masową wysyłkę SMS-ów

wysyłka sms

W dobie wszechobecnych social mediów mogłoby się wydawać, że wiadomości SMS straciły na wartości. Nic bardziej mylnego. To właśnie krótkie i treściwe informacje wysyłane na smartfony są najskuteczniejszą formą marketingu. Wiele firm, instytucji czy usługodawców z powodzeniem wykorzystuje potencjał wiadomości SMS jako formę komunikowania się z odbiorcami. To również świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku danej marki.

Kiedy możemy potrzebować opcji masowej wysyłki SMS?

Choć wiadomości tekstowe nie są już tak popularne, jak dawniej, to nadal stanowią jedno z najkorzystniejszych narzędzi do komunikacji z innymi osobami. Firmy, organizacje, instytucje czy urzędy na co dzień stosują masowe wysyłanie SMS jako formę powiadomień. Około 95% wiadomości jest odczytywana przez odbiorców, dzięki czemu krótkie informacje tekstowe stanowią najskuteczniejszą formę dotarcia do odbiorców. Właśnie dlatego są wszechstronnie wykorzystywane.

Co więcej, kampanie SMS to świetny i przede wszystkim sprawdzony sposób na komunikację z klientami. Wysyłanie powiadomień, promocyjnej oferty czy spersonalizowanych wiadomości, przynosi wymierne korzyści marketingowe. Właśnie dlatego hurtowe wysyłanie SMS jest najczęściej praktykowane przez sklepy zarówno online, jak i stacjonarne. Dodatkowo wiele firm korzysta z tej formy komunikacji z odbiorcą. Usługodawcy również chętnie wysyłają wiadomości tekstowe w celu przypomnienia o wizycie lub jej potwierdzenia.

Zbiorowe wysyłanie SMS to również świetny sposób na komunikację z kontrahentami. Wiele firm wykorzystuje wiadomości tekstowe, aby pozostać w stałym kontakcie z partnerami biznesowymi. Dodatkowo to doskonały sposób na szybkie i sprawne przesyłanie informacji wewnątrz danej organizacji lub pomiędzy pracownikami. Masowa wysyłka SMS jest również praktykowana przez urzędy jako forma komunikacji z obywatelami.

wysyłka sms

Z jakich narzędzi możemy skorzystać w celu masowej wysyłki SMS?

Zbiorowa wysyłka wiadomości tekstowych będzie możliwa przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, które znacząco usprawni cały proces. Jedną z możliwości jest bramka SMS. Masowa wysyłka będzie możliwa po zarejestrowaniu. Nie ma konieczności sporządzania i podpisywania umów, wystarczy się zalogować, aby móc w pełni czerpać z możliwości systemu. Korzystanie z platformy jest bezpłatne, natomiast opłaty są pobierane jedynie za wysyłanie wiadomości SMS. Jednak w stosunku do osiąganych wyników, ponoszone koszty są naprawdę niskie.

Wiele firm oferuje określoną liczbę pierwszych smsów za darmo. Wysyłanie zbiorowych smsów przez system pozwala na automatyzacje procesów, dzięki czemu można zaplanować kampanię z wyprzedzeniem czy zintegrować masową wysyłkę wiadomości tekstowych z zewnętrznymi systemami.

Masowe wysyłanie SMS jest również możliwe poprzez aplikację, można je zainstalować na telefony komórkowe z systemem Android czy iOS. To doskonałe uzupełnieniem oprogramowania komputerowego oraz świetne rozwiązanie dla osób, które często są w drodze bądź prowadzą mobilny tryb życia. Aplikacja umożliwia wysyłanie wiadomości z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Dużą zaletą jest również możliwość ustalenia harmonogramu wysyłki. Co ważne, zarówno platforma do wysyłania SMS, jak i aplikacje pozwalają na dokładną analizę efektywności kampanii. Odnosi się to do bieżących oraz już przeprowadzonych działań.

Jak się dobrze przygotować do takiej masowej wysyłki?

Darmowa masowa wysyłka SMS to świetny sposób komunikowania się ze swoimi odbiorcami. Jednak warto się dobrze przygotować. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów.

Pierwszym z nich jest posiadanie bazy klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości SMS. To bardzo ważne ze względów prawnych (RODO), ponadto zwiększa skuteczność całego przedsięwzięcia. Adresaci, którzy zostali pozyskani w inny sposób, będą zaskoczeni otrzymana wiadomością, co może zostać odebrane jako irytujące, w konsekwencji przełoży się na negatywne skojarzenia z daną firmą. To samo dotyczy losowej wysyłki. Niespodziewany SMS bardziej zrazi niż przekona klientów, co znacząco obniża szanse na powodzenie kampanii.

Co ważne, powiadomienia SMS, dotyczące statusu zamówienia nie wymagają dodatkowej zgody, wystarczy taką informację zamieścić w polityce prywatności.

Kolejna ważna kwestia to targetowanie odbiorców. Baza klientów powinna zostać podzielona na podgrupy ze względu np. na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. Taki podział pozwala na większą efektywność i dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Następnym ważnym czynnikiem jest personalizacja wiadomości. Kluczowy jest zatem odpowiedni dobór komunikatów do konkretnej grupy odbiorców. Nie można polegać na jednorazowym ustawieniu treści. Istotna jest również forma wiadomości jej prezentacja oraz dobór języka. Inaczej będzie konstruowana wiadomość do młodzieży, gdzie można zrezygnować ze zwrotów Pani/Pan, a inaczej do osób nieco starszych, gdzie brak formy grzecznościowej jest dużym błędem. Odpowiednie godziny wysyłania wiadomości również są kluczowe. Treści najlepiej dostarczać w godzinach od 9 do 20. Ostatni aspekt to częstotliwość. Warto pamiętać, że istotna jest liczba wiadomości SMS. Wysyłka zbyt wielu informacji zrazi i skutecznie zniechęci odbiorców.

Krótkie i rzeczowe informacje wysyłane za pośrednictwem wiadomości SMS cieszą się dużą popularnością wśród usługodawców, dzięki czemu są wszechstronnie wykorzystywane. Takie rozwiązanie pozwala na skuteczne dotarcie do odbiorców oraz pozostanie z nimi w stałym kontakcie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne