W dobie wszechobecnych social mediów mogłoby się wydawać, że wiadomości SMS straciły na wartości. Nic bardziej mylnego. To właśnie krótkie i treściwe informacje wysyłane na smartfony są najskuteczniejszą formą marketingu. Wiele firm, instytucji czy usługodawców z powodzeniem wykorzystuje potencjał wiadomości SMS jako formę komunikowania się z odbiorcami. To również świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku danej marki.
Kiedy możemy potrzebować opcji masowej wysyłki SMS?
Choć wiadomości tekstowe nie są już tak popularne, jak dawniej, to nadal stanowią jedno z najkorzystniejszych narzędzi do komunikacji z innymi osobami. Firmy, organizacje, instytucje czy urzędy na co dzień stosują masowe wysyłanie SMS jako formę powiadomień. Około 95% wiadomości jest odczytywana przez odbiorców, dzięki czemu krótkie informacje tekstowe stanowią najskuteczniejszą formę dotarcia do odbiorców. Właśnie dlatego są wszechstronnie wykorzystywane.
Co więcej, kampanie SMS to świetny i przede wszystkim sprawdzony sposób na komunikację z klientami. Wysyłanie powiadomień, promocyjnej oferty czy spersonalizowanych wiadomości, przynosi wymierne korzyści marketingowe. Właśnie dlatego hurtowe wysyłanie SMS jest najczęściej praktykowane przez sklepy zarówno online, jak i stacjonarne. Dodatkowo wiele firm korzysta z tej formy komunikacji z odbiorcą. Usługodawcy również chętnie wysyłają wiadomości tekstowe w celu przypomnienia o wizycie lub jej potwierdzenia.
Zbiorowe wysyłanie SMS to również świetny sposób na komunikację z kontrahentami. Wiele firm wykorzystuje wiadomości tekstowe, aby pozostać w stałym kontakcie z partnerami biznesowymi. Dodatkowo to doskonały sposób na szybkie i sprawne przesyłanie informacji wewnątrz danej organizacji lub pomiędzy pracownikami. Masowa wysyłka SMS jest również praktykowana przez urzędy jako forma komunikacji z obywatelami.
Z jakich narzędzi możemy skorzystać w celu masowej wysyłki SMS?
Zbiorowa wysyłka wiadomości tekstowych będzie możliwa przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, które znacząco usprawni cały proces. Jedną z możliwości jest bramka SMS. Masowa wysyłka będzie możliwa po zarejestrowaniu. Nie ma konieczności sporządzania i podpisywania umów, wystarczy się zalogować, aby móc w pełni czerpać z możliwości systemu. Korzystanie z platformy jest bezpłatne, natomiast opłaty są pobierane jedynie za wysyłanie wiadomości SMS. Jednak w stosunku do osiąganych wyników, ponoszone koszty są naprawdę niskie.
Wiele firm oferuje określoną liczbę pierwszych smsów za darmo. Wysyłanie zbiorowych smsów przez system pozwala na automatyzacje procesów, dzięki czemu można zaplanować kampanię z wyprzedzeniem czy zintegrować masową wysyłkę wiadomości tekstowych z zewnętrznymi systemami.
Masowe wysyłanie SMS jest również możliwe poprzez aplikację, można je zainstalować na telefony komórkowe z systemem Android czy iOS. To doskonałe uzupełnieniem oprogramowania komputerowego oraz świetne rozwiązanie dla osób, które często są w drodze bądź prowadzą mobilny tryb życia. Aplikacja umożliwia wysyłanie wiadomości z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Dużą zaletą jest również możliwość ustalenia harmonogramu wysyłki. Co ważne, zarówno platforma do wysyłania SMS, jak i aplikacje pozwalają na dokładną analizę efektywności kampanii. Odnosi się to do bieżących oraz już przeprowadzonych działań.
Jak się dobrze przygotować do takiej masowej wysyłki?
Darmowa masowa wysyłka SMS to świetny sposób komunikowania się ze swoimi odbiorcami. Jednak warto się dobrze przygotować. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów.
Pierwszym z nich jest posiadanie bazy klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości SMS. To bardzo ważne ze względów prawnych (RODO), ponadto zwiększa skuteczność całego przedsięwzięcia. Adresaci, którzy zostali pozyskani w inny sposób, będą zaskoczeni otrzymana wiadomością, co może zostać odebrane jako irytujące, w konsekwencji przełoży się na negatywne skojarzenia z daną firmą. To samo dotyczy losowej wysyłki. Niespodziewany SMS bardziej zrazi niż przekona klientów, co znacząco obniża szanse na powodzenie kampanii.
Co ważne, powiadomienia SMS, dotyczące statusu zamówienia nie wymagają dodatkowej zgody, wystarczy taką informację zamieścić w polityce prywatności.
Kolejna ważna kwestia to targetowanie odbiorców. Baza klientów powinna zostać podzielona na podgrupy ze względu np. na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. Taki podział pozwala na większą efektywność i dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Następnym ważnym czynnikiem jest personalizacja wiadomości. Kluczowy jest zatem odpowiedni dobór komunikatów do konkretnej grupy odbiorców. Nie można polegać na jednorazowym ustawieniu treści. Istotna jest również forma wiadomości jej prezentacja oraz dobór języka. Inaczej będzie konstruowana wiadomość do młodzieży, gdzie można zrezygnować ze zwrotów Pani/Pan, a inaczej do osób nieco starszych, gdzie brak formy grzecznościowej jest dużym błędem. Odpowiednie godziny wysyłania wiadomości również są kluczowe. Treści najlepiej dostarczać w godzinach od 9 do 20. Ostatni aspekt to częstotliwość. Warto pamiętać, że istotna jest liczba wiadomości SMS. Wysyłka zbyt wielu informacji zrazi i skutecznie zniechęci odbiorców.
Krótkie i rzeczowe informacje wysyłane za pośrednictwem wiadomości SMS cieszą się dużą popularnością wśród usługodawców, dzięki czemu są wszechstronnie wykorzystywane. Takie rozwiązanie pozwala na skuteczne dotarcie do odbiorców oraz pozostanie z nimi w stałym kontakcie.