Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Link building kluczem do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania

Link Building

W temacie pozycjonowania stron internetowych, największą rolę i wartość dla pozycji strony w wyszukiwarce wydają się mieć dwa elementy: frazy kluczowe, rozmieszczone odpowiednio w dobrej jakości tekstach, oraz linkowanie. Pozyskiwanie linków prowadzących do naszej strony internetowej z innych witryn daje wyszukiwarce wyraźny znak, że strona jest wartościowa, rozpoznawalna przez innych twórców treści i wiarygodna dla osób poszukujących treści w danej tematyce. Z powodu licznych zmian w algorytmach Google na przestrzeni lat, dziś nie liczy się jednak sama ilość linków, a  ich jakość. Dlaczego link building jest kluczem do wysokich pozycji w Google i jak skutecznie go wykorzystać?

Link building w pozycjonowaniu: na czym to właściwie polega?

Link building, rozumiany w tym kontekście jako linkowanie zewnętrzne to wszystkie działania, dzięki którym zyskujemy cenne przekierowania ze stron zewnętrznych na naszą stronę internetową. Odnośniki (hiperłącza) umieszczane na innych stronach internetowych w formie anchor tekstów (linków ukrytych/zakotwiczonych pod daną frazą), elementów graficznych, plików video czy bezpośrednich adresów URL przekierowują użytkowników czytających daną stronę internetową do Twojej witryny, najczęściej w ramach promowania produktu, marki lub polecania sprawdzonych firm realizujących dane usługi.

Link building może opierać się także na linkowaniu wewnętrznym, które z perspektywy pozycjonowania ma pewne znaczenie dla wyszukiwarek: odpowiednie przekierowania ze strony głównej do konkretnych podstron czy pomiędzy podstronami poprawia nawigację strony internetowej, a jednocześnie wzmacnia wartość i jakość samej witryny. Na potrzeby artykułu skupimy się jednak przede wszystkim na linkach zewnętrznych, które można pozyskać na wiele różnych sposobów.

Gdzie pozyskiwać linki w ramach link buildingu?

Kwestia wyboru miejsc, w których pojawią się linki do naszej strony internetowej jest prawdopodobnie najbardziej kluczowym elementem skutecznego link buildingu. Obok naturalnych odnośników pojawiających się na blogach czy w mediach społecznościowych od użytkowników polecających produkty i usługi danej marki, wykorzystując link building jako element promocji i budowania swojej pozycji w wynikach wyszukiwania trzeba zadbać o pojawienie się linków we właściwych miejscach w sieci. Na tym etapie warto zaznaczyć, że linki mogą być dobre i złe: kierować do naszej strony organicznie, lub pojawiać się w wersji spamu wszędzie, gdzie to możliwe. Ze wstępu wiemy już, że dla wyszukiwarek liczy się nie ilość, a jakość. Spamowym linkom w ramach link buildingu możemy więc z góry podziękować.

Największą wartość dla budowania widoczności strony internetowej mają linki pochodzące ze stron o wysokim PageRank, czyli stron najwyższej jakości. Dobrymi źródłami dla linkowania zewnętrznego będą m.in.:

  • Katalogi stron, szczególnie wartościowe gdy promujemy stronę-wizytówkę marki. Korzystamy oczywiście z katalogów powiązanych z naszą branżą. Ogromny plus za możliwość dodawania danych kontaktowych i teleadresowych marki, co tworzy dodatkową wizytówkę marki w sieci.
  • Blogi tematyczne. Wielu użytkowników sieci trafia na strony marek poszukując odpowiedzi na konkretne pytania. W postach blogowych pojawia się niepowtarzalna okazja do wykorzystania fraz długiego ogona i linkowania do konkretnych produktów lub samej marki. Link building można prowadzić zarówno na blogach zewnętrznych, jak i blogach/poradnikach prowadzonych w ramach strony www marki.
  • Tematyczne fora internetowe. Wkładając czas w udzielanie profesjonalnych i wartościowych odpowiedzi na pytania użytkowników na forach internetowych możemy linkować do strony swojej marki, a jednocześnie budować jej wizerunek eksperta przy bezpośrednim kontakcie z grupą docelową.
  • Social media. Linki prowadzące do stron internetowych z mediów społecznościowych są obecnie coraz bardziej wartościowe, szczególnie przez wzgląd na możliwość osiągania bardzo dużych zasięgów i ekspozycji linków na różnorodne grupy użytkowników.
  • Artykuły sponsorowane. Publikowane w artykułach sponsorowanych linki są wykorzystywane w SEO zdecydowanie najczęściej. Dobrze przygotowane artykuły na portalach branżowych i wysokiej jakości publikacjach internetowych przyciągają uwagę użytkowników, ale i wyszukiwarek. Dobrym narzędziem do budowania wartości strony są w tym przypadku linki kierujące do Twojej strony www jako źródła informacji wykorzystanych w artykule sponsorowanym – zabieg taki wzmacnia pozycję marki jako eksperta w swojej dziedzinie.

Jak link building wpływa na pozycje strony internetowej

Wpływ link buildingu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania

Aby link building miał sens i przynosił oczekiwane rezultaty w zakresie pozycjonowania strony warto dopilnować pewnych kwestii zarówno przy wyborze źródeł, w których pojawią się nasze linki, jak i technicznej strony załączania ich do tekstów. Odnośniki widoczne dla robotów Google muszą być opatrzone atrybutem dofollow, pozwalającym robotom przejść ze strony A do strony B i dostrzec między nimi logiczne połączenie. Atrybuty nofollow nie dają takiej możliwości, więc naturalnie nie są w stanie podnieść pozycji strony w wyszukiwarce.

W przypadku wyboru źródeł linków, zdecydowanie polecamy skupić się na jakości pozyskiwanych odnośników i dobrym content marketingu skupionym na unikalnych treściach. Budowanie pozycji w wyszukiwarce nie opiera się o dziesiątki linków opublikowanych w każdym możliwym zapytaniu, na każdym forum branżowym, blogu i katalogu firm, ale o realnie wartościowe treści użyteczne z perspektywy czytelnika i mające potencjał zdobywania organicznej popularności poprzez udostępnianie linku przez użytkowników.

Link building: samodzielnie, czy z pomocą specjalistów?

Każda marka powinna dążyć do tego, by stworzona przez nią strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i budowała organicznie widoczność marki w sieci. Aby doprowadzić jednak do dobrej pozycji strony w Google warto zadbać o porządnie przygotowane SEO, w tym także link building mający niemały wpływ na wartość strony dostrzeganą przez algorytm wyszukiwarki.

Jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, chcesz osiągnąć lepsze wyniki i liczysz na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zdecydowanie warto zdecydować się na współpracę z agencją marketingu internetowego specjalizującą się w działaniach z zakresu pozycjonowania i link buildingu. Samodzielne działania mogą być skuteczne, ale po opracowaniu kompletnej strategii działania i wdrożeniu skutecznych rozwiązań przy wsparciu doświadczonych specjalistów SEO, Twoje szanse na utrzymanie dobrej pozycji i wysokich wyników w wyszukiwarce mogą znacząco wzrosnąć.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne