Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma osiągnęła ogromny sukces, jednak nie każdy wie, jak tego dokonać. Warto zatem uczyć się od najlepszych. Na rynku dostępnych jest mnóstwo książek, które pokazują, jaką należy przyjąć strategię, aby osiągnąć sukces. Odnoszą się one zarówno do życia zawodowego, jak i prywatnego. Posiadanie odpowiedniego zasobu wiedzy pozwoli na osiągnięcie zamierzonych celów oraz rozwinięcie swojej firmy.
5 książek o biznesie, które koniecznie trzeba przeczytać
Świat biznesu stale się rozwija i wymaga poszerzania swojej wiedzy. Prowadząc własną firmą, warto poznać tajniki, które mogą zadecydować o jej sukcesie. Oto zestawienie obowiązkowych lektur dla każdego przedsiębiorcy:
-
7 nawyków skutecznego działania
Książka ta to świetny sposób, aby wyznaczyć sobie cele zarówno życiowe, jak i zawodowe, a także określić drogę i działania, jakie należy podjąć, aby je osiągnąć. Stephan Coveya pokazuje, jak uwierzyć we własne możliwości oraz zwiększyć efektywność swoich dążeń, mając przy tym na uwadze uczciwość i poszanowanie innych. Autor wymienia 7 nawyków, które warto przepracować. 1, 2 i 3 dotyczą zwycięstwa nad samym sobą. Kolejno 4, 5 i 6 odnoszą się do pracy zespołowej, natomiast 7 obejmuje samodoskonalenie się. Książka jest pełna barwnych przykładów zaczerpniętych z życia autora. Pokazuje, jak dokonać twórczych zmian w sobie i zmienić otaczający nas świat.
-
Zarządzanie sprzedażą – praktyki najlepszych
Chet Holmes uchodzi za jednego z najlepszych nauczycieli sprzedaży, marketingu i sukcesu biznesowego. Książka ta stanowi obowiązkową lekturę dla wszystkich przedsiębiorców i menadżerów. Skup się! – to pierwsza i podstawowa zasada autora. Holmes radzi, aby skoncentrować się na kilku niezbędnych umiejętnościach, które mocno wpłyną na przekształcenie firmy. Najczęściej menadżerowie podejmują się niemal każdej nowej tendencji, jednak nie potrafią przy nich wytrwać. Warto odpuścić sobie próby osiągnięcia mistrzostwa w tysiącach strategii. Książka pokazuje, w jaki sposób zharmonizować oraz odpowiednio wypracować wszelkie możliwe aspekty działalności biznesowej. Wystarczy, aby systematycznie poświęcić godzinę tygodniowo na udoskonalenie każdej kluczowej dziedziny. Autor przedstawia sprawdzone strategię z: zarządzania, marketingu i sprzedaży.
-
Zaryzykuj – zrób to!
Richard Branson to brytyjski przedsiębiorca – potentat, miliarder i założyciel Virgin Group. „Zaryzykuj – zrób to!” jest publikacją przygodową. Książka zawiera zbiór porad, którymi na co dzień kieruje się jej autor. Opisuje on swoje życiowe doświadczenia, wyzwania, podróże, przygody oraz wartości, które są dla niego ważne. Tytuł publikacji to rada, którą od dzieciństwa autor słyszał od swojej mamy. Książka zawiera niewiele ponad 100 stron z ciekawymi historiami. Jest lekka i przyjemnie się ją czyta. Zawiera opisy wielu przygód autora. Warto polecić ją również młodszym czytelnikom, z pewnością coś z niej wyniosą na przyszłość. Publikacja ta to swego rodzaju zachęta motywacyjna, aby uwierzyć w siebie i swoje możliwości, nigdy się nie poddawać, żyć pełnią życia, spędzać czas z bliskimi, ryzykować i dobrze się przy tym bawić.
-
Od dobrego do wielkiego
Ta publikacja będzie idealna dla każdego przedsiębiorcy zarówno początkującego, jak i już doświadczonego, który chce odnieść jeszcze większy sukces. Jim Collins wraz z najlepszymi badaczami docieka, czy każde przedsiębiorstwo ma swój unikatowy „kod DNA”, który mógłby być odpowiedzialny za osiągany sukces lub ponoszone porażki. Co więcej, czy każda firma mogłaby zamienić swój kod na taki, który przyczyniłby się do znaczących osiągnięć? Autor opisuje 11 przypadków przedsiębiorstw, którym udało się dokonać przeskoku organizacyjnego, stając się gigantami. Pokonały one drogę od przeciętnej do doskonałej firmy, osiągając zadziwiające wyniki. Jednak Collins nie skupia się jedynie na dużych markach, jak np. Coca-Cola, opisuje również te, których rokowania były dobre, jednak nie osiągnęły sukcesu. Dzięki temu publikacja ta jest idealną propozycją dla każdego biznesmena.
-
Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej
Książka stała się bestsellerem w Stanach Zjednoczonych. Zawiera obszerny materiał empiryczny zebrany podczas badań w organizacji Gallupa. Koncentruje się na szczególnych działaniach, jakie powinny być podjęte, aby ulepszyć swoją firmę. Autor udowadnia, że elastyczność w podchodzeniu do sytuacji oraz ludzi, a także łamanie i przekraczanie ustalonych zasad, jest tym, co łączy wszystkich menadżerów odnoszących sukcesy. Dodatkowo proponuje on model zarządzania pozwalający na wprowadzenie zmian, które będą decydować o sukcesie, zwiększą kreatywność pracowników oraz zadowolenie klientów, a także przyczynią się do osiągnięcia większych zysków. Książka ta to obowiązkowa lektura dla każdego przedsiębiorcy.
Świat biznesu to nie tylko zaangażowanie i chęci do pracy, ale przede wszystkim odpowiednia wiedza. Niezależnie czy jest się początkującym przedsiębiorcą, czy też wprawionym weteranem, warto regularnie sięgać po książki biznesowe i zdobywać kolejne umiejętności oraz kwalifikację.