Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Kiedy warto zastanowić się nad rebrandingiem firmy?

Rebranding

Rebranding firmy, czyli zmiana wizerunku, działalności albo filozofii firmy to coraz częściej podejmowana aktywność. Badania wskazują, że nawet jedna trzecia firm w przeciągu ostatnich pięciu lat przeprowadziła rebranding. Czy takie działanie zawsze przynoszą korzyści? Podpowiadamy, kiedy warto przeprowadzić rebranding firmy.

Rebranding firmy – co to jest?

Rebranding to proces, który polega na transformacji (zmianie) elementów marki w taki sposób, aby oferowane produkty lub usługi miały lepszą pozycję na rynku. Modelowy proces rebrandingu opisywany przez Arkadiusza Łosia w książce “Czym jest rebranding, jak przebiega i co daje markom” zawiera kilka elementów. Są to:

  1. opracowanie nowej strategii marki w oparciu o badania rynkowe i konsumenckie
  2. opracowanie identyfikacji wizualnej marki
  3. adaptacja zmian we wszystkich kanałach komunikacji z klientem
  4. zakomunikowanie zmian wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa

Na czym polega rebranding firmy?

Działania, które obejmuje rebranding dotyczą wszystkich elementów marki. Rebranduje się nie tylko oferowane produkty, usługi i logo, ale przede wszystkim zmienia się sposób komunikacji i jakość obsługi. Rebranding firmy może przynieść korzyści wizerunkowe, wśród których wymienia się:

  • zwiększenie satysfakcji klientów,
  • poprawa wizerunku marki,
  • zasygnalizowanie zmian w firmie.

Dzięki działaniom rebrandingu firma często zyskuje także korzyści finansowe:

  • zwiększenie wartości marki,
  • większe obroty,
  • wyższa marża,
  • oszczędności wynikające z unifikacji marki w ramach grupy.

Działania rebrandingu mogą wpływać także na poprawę organizacji pracy w przedsiębiorstwie:

  • lepsza kultura pracy,
  • usprawnienie procesów.

Czy dobry rebranding firmy jest możliwy?

Proces rebrandingu warto powierzyć specjalistom, którzy mają wiedzę i doświadczenie związane z odpowiednią komunikacją, działaniami promocyjnymi i zyskaniem zaufania klientów. Dobrze przeprowadzony rebranding firmy powinien sprawić, że konsumenci nie będą pamiętali stanu przed rebrandingiem, kojarząc firmę pozytywnie. Przykładami przedsiębiorstw, w których przeprowadzono kompletne procesy rebrandingowe są sieć telefonii komórkowej Orange (wcześniej Idea), sieć paliw Circle K (wcześniej Statoil) czy serwis OLX (wcześniej Tablica.pl).

Kiedy warto zdecydować się na rebranding firmy?

Trzeba pamiętać, że rebranding jest działaniem, w którym niezwykle ważną rolę gra odpowiednia komunikacja skierowana do klientów, ale także pracowników. Zysk z rebrandingu czerpią tylko te firmy, które stawiają sobie jasno określone cele, jak np. zmiana postrzegania marki czy zwiększenie dochodów ze sprzedaży. Wielu osobom rebranding kojarzy się tylko ze zmianą logo lub nazwy. Wiąże się to wtedy z koniecznością wybrania nowego logo, odświeżenia strony czy wizytówek. Chociaż jest to działanie mające na celu zmianę, to nie jest to pełna metamorfoza tożsamości firmy.

Na rebranding firmy powinny zdecydować się te przedsiębiorstwa, które notują spadki w sprzedaży, tracą klientów lub straciły zaufanie w oczach klientów. Rebranding może też przynieść korzyści markom, które są na rynku od wielu lat. Zdarza się bowiem, że cele powstania firmy dawno się zdezaktualizowały, a współcześni klienci poszukują nowych rozwiązań i lepszych ofert.

W czym może pomóc rebranding?

Zmiany w firmie powinny być zawsze dobrze przemyślane, omówione i zaakceptowane. Trzeba pamiętać, że zachowania konsumentów stale się zmieniają. Aby móc zaspokoić potrzeby i wymagania klientów często konieczne są kroki wpisujące się w obecne trendy. Wiąże się to z rozwojem firmy i jej pracowników, ale także ze zmianami wizerunkowymi czy taktycznymi.

Rebranding jest działaniem strategicznym, które umożliwia dopasowanie się do potrzeb grupy lub grup docelowych w taki sposób, aby zachować świeżość, a jednocześnie zyskać zaufanie konsumentów. Działania rebrandingowe są szczególnie istotne zawsze wtedy, gdy pojawia się potrzeba zmiany targetów lub na horyzoncie widać nowe możliwości i szanse, jakie przed firmą stawia rynek lub konkurencja.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne