Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Kiedy warto stosować linki nofollow?

Linki nofollow

Często linki nofollow są marginalizowane na rzecz linków dofollow. To wszystko za sprawą braku mocy podczas pozycjonowania witryny. Jednak ten rodzaj linków ma inną moc, która odpowiednio wykorzystana może być w podobnym stopniu korzystna, jak linki dofollow. Z tego względu wielcy giganci, jak Facebook, Google, czy Youtube korzystają z linów nofollow. Dlaczego?

Czym są linki nofollow?

Link nofollow jest rodzajem odnośnika, który według algorytmu Google jest nieistotny w trakcie określania witryny internetowej. Jednak prawda jest taka, że bierze udział w SEO konkretnej strony, choć bezpośrednio nie wpływa na jego pozycję. Mimo wszystko każdy użytkownik ma możliwość kliknąć to łącze, by móc odwiedzić witrynę oraz skopiować je, a także używać w podobny sposób, jak każdy inny link na stronie. Wszystkie linki nofollow powinny posiadać Tag „rel = nofollow”.

W jaki sposób się je tworzy?

Działając w WordPressie, należy w formacie tekstowym zaznaczyć część tekstu, którą pragnie się podlinkować, następnie skopiować adres URL. Po tej czynności należy w górnym pasku narzędziu kliknąć „link”, a następnie w pierwszej kolumnie przekopiować adres strony internetowej. Później wystarczy zaznaczyć opcję, aby dany link otwierał się w nowej karcie i dać „dodaj link”. Teraz przejdziemy do dodania atrybutu nofollow. Aby dodać tę opcję, należy w gotowym linku wpisać „rel: nofollow”. To wyrażenie powinno się znajdować przed zamknięciem nawiasu ostrokątnego, w pierwszej części  przed słowem „target”. W przypadku bardziej złożonych linków  możesz umieścić frazę „rel= nofollow” w dowolnym miejscu, w którym znajduje się spacja lub na samym końcu przed zamknięciem nawiasu ostrokątnego.

Jeżeli oba rozwiązania nie są dla Ciebie odpowiednie, możesz również zainstalować wtyczkę Ultimate Nofolow. Pozwoli na dodanie atrybutu nofollow do linków z poziomu edytora. Po zakończonej instalacji wtyczki oraz kliknięciu „dodaj nowy odnośnik”, zostanie już tylko dokonać wyboru przy opcji dodatkowej, pojawiającej się w oknie.

Link nofollow

Po co się tworzy linki nofollow?

Linki nofollow pomimo że nie mają mocy do pozycjonowania, to przynoszą wiele innych korzyści. Poniżej znajduje się charakterystyka 4 najważniejszych zalet:

  1. Kierowanie ruchem – linki nofollow nie liczą się do profilu linków zwrotnych, to ich ruch nadal się liczy. Użytkownicy nadal mogą wchodzić z nimi w interakcję i w nie klikać. Właśnie dlatego linki nofollow wciąż kierują wysokiej jakości ruch na stronę. Z kolei większy ruch to lepsza pozycja w rankingu, większa ilość potencjalnych klientów, większa liczba konwersji i dłuższy czas spędzony na Twojej stronie. To wszystko pozytywnie wpływa na potencjał witryny.
  2. Budowanie świadomości marki – wszystkie czynniki wymienione w punkcie 1, prowadzą do zwiększenia świadomości marki, zwłaszcza rozszerzenie liczby potencjalnej liczby klientów. Większa świadomość marki spowoduje, że potencjalni klienci prędzej skorzystają z Twojej firmy, ponieważ już ją znają (mają większe zaufanie).
  3. Sprawiają, że strona wygląda normalnie – linki nofollow są ściśle powiązane z dofollow. Ta druga kategoria linków może sprawić, że witryna wygląda sztucznie. Nofollow normalizuje witrynę. Oprócz tego, jeśli nie będziesz ich posiadać, Google może stwierdzić, że oszukujesz, by poprawić swoje statystyki.
  4. Poprawiają autorytet domeny – dobry autorytet z kolei pozwala prześcignąć konkurencję w rankingu. Linki nofollow pomagają w tym, gdyż kierują prestiżowy ruch do witryny. Oprócz tego są pomocne w zbudowaniu wiarygodności i zaufania strony, a w konsekwencji do podwyższenia autorytetu.

Jak one działają z punktu widzenia pozycjonowania?

Główną funkcją linków nofollow podczas procesu pozycjonowania witryny jest zwalczanie spamu w komentarzach publikowanych na blogach. Dzięki temu firmy nie mogą oszukiwać podczas pozycjonowania strony. Oprócz tego rodzaju linki są bardzo pomocne przy wszelkiego typu forach internetowych. W tym miejscu znajduje się także mnóstwo przestrzeni do wstawiania spamujących linków. Dzięki zastosowaniu linku nofollow w tym miejscu znacznie ogranicza się opcję dodawania fałszywych komentarzy, a dzięki temu strona internetowa utrzymuje autentyczność i wiarygodność treści  dla odwiedzających ją internautów.

Linki nofollow, pomimo że nie mają mocy przy pozycjonowaniu strony, to pozwalają uporać się ze spamem, zwiększyć autorytet witryny, poszerzyć liczbę potencjalnych klientów i normalizować witrynę. To wszystko ma już wpływ nie tylko na zyski z posiadania danej strony, ale też na pozostałe czynności SEO.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Księgowość

Umowa o pracę daje możliwość wynagradzania pracownika w różny sposób. Przepisy określają możliwość ustalenia z podwładnym systemu wynagradzania jego pracy. Tutaj do wyboru jest: stałe, godzinowe, akordowe lub...

Biznes

W Polsce coraz bardziej powszechne staje się zatrudnianie emerytów. Seniorzy podejmują pracę głównie po to, aby móc zyskać dodatkowe pieniądze. Wiele firm chętnie zatrudnia osoby starsze....

Prawo

Każdy pracodawca, w szczególności ten, który łamie prawa pracownika może liczyć się z kontrolą przeprowadzoną przez Państwową Inspekcję Pracy. Obecność inspektora może być rutynowa lub wynikać ze złożonej skargi....

Marketing internetowy

Tworzenie treści jest podstawą istnienia obecnego internetu. Sieć służy dziś do szukania i weryfikacji informacji, konsumowania i dzielenia się rozrywką, inicjowania i budowania relacji czy robienia zakupów na odległość. Bez contentu...

Marketing internetowy

CMS oznacza system zarządzania treścią. To oprogramowanie umożliwia utworzenie, prowadzenie, aktualizację i rozbudowanie własnej strony internetowej. Istotne jest, że system CMS nie wymaga znajomości programowania, a stworzenie własnej witryny...

Kontrakt B2B to rodzaj współpracy pomiędzy dwoma przedsiębiorcami. Jeden z nich świadczy swoje usługi na rzecz drugiego zgodnie z zapisami w umowie. Takie rozwiązanie niesie za sobą sporo korzyści, ale ma też...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne