Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Kiedy warto stosować linki nofollow?

Linki nofollow

Często linki nofollow są marginalizowane na rzecz linków dofollow. To wszystko za sprawą braku mocy podczas pozycjonowania witryny. Jednak ten rodzaj linków ma inną moc, która odpowiednio wykorzystana może być w podobnym stopniu korzystna, jak linki dofollow. Z tego względu wielcy giganci, jak Facebook, Google, czy Youtube korzystają z linów nofollow. Dlaczego?

Czym są linki nofollow?

Link nofollow jest rodzajem odnośnika, który według algorytmu Google jest nieistotny w trakcie określania witryny internetowej. Jednak prawda jest taka, że bierze udział w SEO konkretnej strony, choć bezpośrednio nie wpływa na jego pozycję. Mimo wszystko każdy użytkownik ma możliwość kliknąć to łącze, by móc odwiedzić witrynę oraz skopiować je, a także używać w podobny sposób, jak każdy inny link na stronie. Wszystkie linki nofollow powinny posiadać Tag „rel = nofollow”.

W jaki sposób się je tworzy?

Działając w WordPressie, należy w formacie tekstowym zaznaczyć część tekstu, którą pragnie się podlinkować, następnie skopiować adres URL. Po tej czynności należy w górnym pasku narzędziu kliknąć „link”, a następnie w pierwszej kolumnie przekopiować adres strony internetowej. Później wystarczy zaznaczyć opcję, aby dany link otwierał się w nowej karcie i dać „dodaj link”. Teraz przejdziemy do dodania atrybutu nofollow. Aby dodać tę opcję, należy w gotowym linku wpisać „rel: nofollow”. To wyrażenie powinno się znajdować przed zamknięciem nawiasu ostrokątnego, w pierwszej części  przed słowem „target”. W przypadku bardziej złożonych linków  możesz umieścić frazę „rel= nofollow” w dowolnym miejscu, w którym znajduje się spacja lub na samym końcu przed zamknięciem nawiasu ostrokątnego.

Jeżeli oba rozwiązania nie są dla Ciebie odpowiednie, możesz również zainstalować wtyczkę Ultimate Nofolow. Pozwoli na dodanie atrybutu nofollow do linków z poziomu edytora. Po zakończonej instalacji wtyczki oraz kliknięciu „dodaj nowy odnośnik”, zostanie już tylko dokonać wyboru przy opcji dodatkowej, pojawiającej się w oknie.

Link nofollow

Po co się tworzy linki nofollow?

Linki nofollow pomimo że nie mają mocy do pozycjonowania, to przynoszą wiele innych korzyści. Poniżej znajduje się charakterystyka 4 najważniejszych zalet:

  1. Kierowanie ruchem – linki nofollow nie liczą się do profilu linków zwrotnych, to ich ruch nadal się liczy. Użytkownicy nadal mogą wchodzić z nimi w interakcję i w nie klikać. Właśnie dlatego linki nofollow wciąż kierują wysokiej jakości ruch na stronę. Z kolei większy ruch to lepsza pozycja w rankingu, większa ilość potencjalnych klientów, większa liczba konwersji i dłuższy czas spędzony na Twojej stronie. To wszystko pozytywnie wpływa na potencjał witryny.
  2. Budowanie świadomości marki – wszystkie czynniki wymienione w punkcie 1, prowadzą do zwiększenia świadomości marki, zwłaszcza rozszerzenie liczby potencjalnej liczby klientów. Większa świadomość marki spowoduje, że potencjalni klienci prędzej skorzystają z Twojej firmy, ponieważ już ją znają (mają większe zaufanie).
  3. Sprawiają, że strona wygląda normalnie – linki nofollow są ściśle powiązane z dofollow. Ta druga kategoria linków może sprawić, że witryna wygląda sztucznie. Nofollow normalizuje witrynę. Oprócz tego, jeśli nie będziesz ich posiadać, Google może stwierdzić, że oszukujesz, by poprawić swoje statystyki.
  4. Poprawiają autorytet domeny – dobry autorytet z kolei pozwala prześcignąć konkurencję w rankingu. Linki nofollow pomagają w tym, gdyż kierują prestiżowy ruch do witryny. Oprócz tego są pomocne w zbudowaniu wiarygodności i zaufania strony, a w konsekwencji do podwyższenia autorytetu.

Jak one działają z punktu widzenia pozycjonowania?

Główną funkcją linków nofollow podczas procesu pozycjonowania witryny jest zwalczanie spamu w komentarzach publikowanych na blogach. Dzięki temu firmy nie mogą oszukiwać podczas pozycjonowania strony. Oprócz tego rodzaju linki są bardzo pomocne przy wszelkiego typu forach internetowych. W tym miejscu znajduje się także mnóstwo przestrzeni do wstawiania spamujących linków. Dzięki zastosowaniu linku nofollow w tym miejscu znacznie ogranicza się opcję dodawania fałszywych komentarzy, a dzięki temu strona internetowa utrzymuje autentyczność i wiarygodność treści  dla odwiedzających ją internautów.

Linki nofollow, pomimo że nie mają mocy przy pozycjonowaniu strony, to pozwalają uporać się ze spamem, zwiększyć autorytet witryny, poszerzyć liczbę potencjalnych klientów i normalizować witrynę. To wszystko ma już wpływ nie tylko na zyski z posiadania danej strony, ale też na pozostałe czynności SEO.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne