Wiele osób zastanawia się, jaki dzień tygodnia czy która godzina są najlepsze na wysłanie newslettera. Może się wydawać, że nie ma to znaczenia, jednak skuteczny marketingowiec wie, że jak wykorzystać najlepsze pory na wysłanie newslettera.
Newsletter – najlepsze pory na wysłanie newslettera
Emaile biznesowe to doskonały sposób na poinformowanie klientów o nowościach, promocjach czy zachęcenie do skorzystania z usług. Dostęp do internetu i możliwość sprawdzania poczty nawet z telefonu sprawiają, że kontakt z klientami jeszcze nigdy nie był tak szybki i prosty. Duże zainteresowanie mailingiem i jego efektami doprowadziło do tego, że wielu przedsiębiorców zastanawia się, kiedy najlepiej wysłać newsletter, aby był najbardziej skuteczny. Na co zwracać uwagę?
Pora roku
Wakacyjne lub świąteczne newslettery to doskonała okazja do wykorzystania aury i wysłania ciekawego mailingu do klientów. Każda pora roku kojarzy się inaczej – warto to wykorzystać. Wiosna to czas, kiedy wiele osób znowu podejmuje próby schudnięcia na lato, planuje wyjazdy na urlop, a także coraz chętniej spędza czas na dworze. Lato to czas na nieco więcej szaleństwa a wakacyjne mailingi to świetny sposób na utrzymanie relacji z klientami. Natomiast zimą nie wolno zapomnieć o newsletterze z życzeniami świątecznymi.
Miesiąc
Tworzenie i wysyłanie newsletterów powinno się robić regularnie. Można to robić raz na tydzień, ale też raz na miesiąc. Ważne jednak, aby trzymać się ustalonych zasad i nie rozczarować klientów przyzwyczajonych do regularnego wysyłania mailingu. Nie ma jednego, najlepszego miesiąca na wysyłanie newsletterów, ponieważ wiele zależy od różnych czynników.
Dzień
Badania nad tym, w jaki dzień najlepiej wysłać newsletter to jedne z najczęściej cytowanych i powtarzalnych reguł. Często wyniki badań różnią się jednak znacząco w zależności od tego, kto wykonywał badanie. W internecie dostępnych jest wiele platform i aplikacji, które umożliwiają wykonanie szablonu i wysłanie newslettera. Według Mailchimp najlepszym dniem jest czwartek. GetResponse podaje, że to wtorek, a Experian, że poniedziałek. Nie ma więc jednej, najlepszej reguły co do tego, jaki dzień jest najlepszy na wysłanie newslettera.
Jak poprawić skuteczność mailingów? Polecamy znalezienie najlepszego dnia na wysłanie newslettera na podstawie wykonanych indywidualnie statystyk już wysłanych newsletterów i dobranie takiego dnia, który według grupy odbiorców Twojego przedsiębiorstwa ma największą aktywność.
Godzina
Podobny schemat dnia większości Polaków pozwala na zbadanie i próby przewidzenia, jaka jest najlepsza godzina na wysłanie newslettera. Zwykle rano większość ludzi szykuje się do pracy, spędza w niej 8 godzin dziennie, po pracy wraca do domu, stoi w kolejkach robiąc zakupy, po powrocie do domu je kolację, a następnie ogląda telewizję czy platformy streamingowe. Najczęściej poczta służbowa, ale też indywidualna jest sprawdzana w trakcie pracy. Zwykle odbiorcy mają najwięcej wiadomości do odebrania rano, dlatego największe prawdopodobieństwo otworzenia wiadomości mają newslettery wysłanie po południu w godzinach między 12:00 a 18:00. Dobrym pomysłem może się okazać także godzina 19.00 i 20.00, ponieważ zwykle o tej porze sprawdza się pocztę w domu.
Od czego zależy sukces wysyłania newsletterów?
Newslettery są uznawane za skuteczne narzędzie marketingowe. Ich popularność zależy jednak od kilku czynników, wśród których dużą rolę odgrywają branża i aktualne promocje.
1. branża
Newslettery wysyła się do bazy klientów zainteresowanych usługami. Tworząc newsletter warto pamiętać o grupie docelowej i konstruować takie treści, które zainteresują. Powiększanie bazy mailingowej jest możliwe, tylko jeśli mailingi będą dopasowane do branży.
2. aktualne promocje
Tytuł newslettera, w którym jest obietnica zniżki, zdecydowanie przyciągnie jak magnes wiele osób. Chęć kupienia produktów lub usług taniej to potrzeba, którą warto wykorzystać tworząc mailingi do klientów. Aktualne promocje, akcje rabatowe i indywidualne kody w newsletterach to jedne z najchętniej klikających się wiadomości!