Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Kiedy najlepiej wysłać newsletter

newsletter

Wiele osób zastanawia się, jaki dzień tygodnia czy która godzina są najlepsze na wysłanie newslettera. Może się wydawać, że nie ma to znaczenia, jednak skuteczny marketingowiec wie, że jak wykorzystać najlepsze pory na wysłanie newslettera.

Newsletter – najlepsze pory na wysłanie newslettera

Emaile biznesowe to doskonały sposób na poinformowanie klientów o nowościach, promocjach czy zachęcenie do skorzystania z usług. Dostęp do internetu i możliwość sprawdzania poczty nawet z telefonu sprawiają, że kontakt z klientami jeszcze nigdy nie był tak szybki i prosty. Duże zainteresowanie mailingiem i jego efektami doprowadziło do tego, że wielu przedsiębiorców zastanawia się, kiedy najlepiej wysłać newsletter, aby był najbardziej skuteczny.  Na co zwracać uwagę?

Pora roku

Wakacyjne lub świąteczne newslettery to doskonała okazja do wykorzystania aury i wysłania ciekawego mailingu do klientów. Każda pora roku kojarzy się inaczej – warto to wykorzystać. Wiosna to czas, kiedy wiele osób znowu podejmuje próby schudnięcia na lato, planuje wyjazdy na urlop, a także coraz chętniej spędza czas na dworze. Lato to czas na nieco więcej szaleństwa a wakacyjne mailingi to świetny sposób na utrzymanie relacji z klientami. Natomiast zimą nie wolno zapomnieć o newsletterze z życzeniami świątecznymi.

Miesiąc

Tworzenie i wysyłanie newsletterów powinno się robić regularnie. Można to robić raz na tydzień, ale też raz na miesiąc. Ważne jednak, aby trzymać się ustalonych zasad i nie rozczarować klientów przyzwyczajonych do regularnego wysyłania mailingu. Nie ma jednego, najlepszego miesiąca na wysyłanie newsletterów, ponieważ wiele zależy od różnych czynników.

Dzień

Badania nad tym, w jaki dzień najlepiej wysłać newsletter to jedne z najczęściej cytowanych i powtarzalnych reguł. Często wyniki badań różnią się jednak znacząco w zależności od tego, kto wykonywał badanie. W internecie dostępnych jest wiele platform i aplikacji, które umożliwiają wykonanie szablonu i wysłanie newslettera. Według Mailchimp najlepszym dniem jest czwartek. GetResponse podaje, że to wtorek, a Experian, że poniedziałek. Nie ma więc jednej, najlepszej reguły co do tego, jaki dzień jest najlepszy na wysłanie newslettera.

Jak poprawić skuteczność mailingów? Polecamy znalezienie najlepszego dnia na wysłanie newslettera na podstawie wykonanych indywidualnie statystyk już wysłanych newsletterów i dobranie takiego dnia, który według grupy odbiorców Twojego przedsiębiorstwa ma największą aktywność.

Godzina

Podobny schemat dnia większości Polaków pozwala na zbadanie i próby przewidzenia, jaka jest najlepsza godzina na wysłanie newslettera. Zwykle rano większość ludzi szykuje się do pracy, spędza w niej 8 godzin dziennie, po pracy wraca do domu, stoi w kolejkach robiąc zakupy, po powrocie do domu je kolację, a następnie ogląda telewizję czy platformy streamingowe. Najczęściej poczta służbowa, ale też indywidualna jest sprawdzana w trakcie pracy. Zwykle odbiorcy mają najwięcej wiadomości do odebrania rano, dlatego największe prawdopodobieństwo otworzenia wiadomości mają newslettery wysłanie po południu w godzinach między 12:00 a 18:00. Dobrym pomysłem może się okazać także godzina 19.00 i 20.00, ponieważ zwykle o tej porze sprawdza się pocztę w domu.

kiedy wysłać newsletter

Od czego zależy sukces wysyłania newsletterów?

Newslettery są uznawane za skuteczne narzędzie marketingowe. Ich popularność zależy jednak od kilku czynników, wśród których dużą rolę odgrywają branża i aktualne promocje.

1. branża

Newslettery wysyła się do bazy klientów zainteresowanych usługami. Tworząc newsletter warto pamiętać o grupie docelowej i konstruować takie treści, które zainteresują. Powiększanie bazy mailingowej jest możliwe, tylko jeśli mailingi będą dopasowane do branży.

2. aktualne promocje

Tytuł newslettera, w którym jest obietnica zniżki, zdecydowanie przyciągnie jak magnes wiele osób. Chęć kupienia produktów lub usług taniej to potrzeba, którą warto wykorzystać tworząc mailingi do klientów. Aktualne promocje, akcje rabatowe i indywidualne kody w newsletterach to jedne z najchętniej klikających się wiadomości!

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne