Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Kiedy najlepiej wysłać newsletter

newsletter

Wiele osób zastanawia się, jaki dzień tygodnia czy która godzina są najlepsze na wysłanie newslettera. Może się wydawać, że nie ma to znaczenia, jednak skuteczny marketingowiec wie, że jak wykorzystać najlepsze pory na wysłanie newslettera.

Newsletter – najlepsze pory na wysłanie newslettera

Emaile biznesowe to doskonały sposób na poinformowanie klientów o nowościach, promocjach czy zachęcenie do skorzystania z usług. Dostęp do internetu i możliwość sprawdzania poczty nawet z telefonu sprawiają, że kontakt z klientami jeszcze nigdy nie był tak szybki i prosty. Duże zainteresowanie mailingiem i jego efektami doprowadziło do tego, że wielu przedsiębiorców zastanawia się, kiedy najlepiej wysłać newsletter, aby był najbardziej skuteczny.  Na co zwracać uwagę?

Pora roku

Wakacyjne lub świąteczne newslettery to doskonała okazja do wykorzystania aury i wysłania ciekawego mailingu do klientów. Każda pora roku kojarzy się inaczej – warto to wykorzystać. Wiosna to czas, kiedy wiele osób znowu podejmuje próby schudnięcia na lato, planuje wyjazdy na urlop, a także coraz chętniej spędza czas na dworze. Lato to czas na nieco więcej szaleństwa a wakacyjne mailingi to świetny sposób na utrzymanie relacji z klientami. Natomiast zimą nie wolno zapomnieć o newsletterze z życzeniami świątecznymi.

Miesiąc

Tworzenie i wysyłanie newsletterów powinno się robić regularnie. Można to robić raz na tydzień, ale też raz na miesiąc. Ważne jednak, aby trzymać się ustalonych zasad i nie rozczarować klientów przyzwyczajonych do regularnego wysyłania mailingu. Nie ma jednego, najlepszego miesiąca na wysyłanie newsletterów, ponieważ wiele zależy od różnych czynników.

Dzień

Badania nad tym, w jaki dzień najlepiej wysłać newsletter to jedne z najczęściej cytowanych i powtarzalnych reguł. Często wyniki badań różnią się jednak znacząco w zależności od tego, kto wykonywał badanie. W internecie dostępnych jest wiele platform i aplikacji, które umożliwiają wykonanie szablonu i wysłanie newslettera. Według Mailchimp najlepszym dniem jest czwartek. GetResponse podaje, że to wtorek, a Experian, że poniedziałek. Nie ma więc jednej, najlepszej reguły co do tego, jaki dzień jest najlepszy na wysłanie newslettera.

Jak poprawić skuteczność mailingów? Polecamy znalezienie najlepszego dnia na wysłanie newslettera na podstawie wykonanych indywidualnie statystyk już wysłanych newsletterów i dobranie takiego dnia, który według grupy odbiorców Twojego przedsiębiorstwa ma największą aktywność.

Godzina

Podobny schemat dnia większości Polaków pozwala na zbadanie i próby przewidzenia, jaka jest najlepsza godzina na wysłanie newslettera. Zwykle rano większość ludzi szykuje się do pracy, spędza w niej 8 godzin dziennie, po pracy wraca do domu, stoi w kolejkach robiąc zakupy, po powrocie do domu je kolację, a następnie ogląda telewizję czy platformy streamingowe. Najczęściej poczta służbowa, ale też indywidualna jest sprawdzana w trakcie pracy. Zwykle odbiorcy mają najwięcej wiadomości do odebrania rano, dlatego największe prawdopodobieństwo otworzenia wiadomości mają newslettery wysłanie po południu w godzinach między 12:00 a 18:00. Dobrym pomysłem może się okazać także godzina 19.00 i 20.00, ponieważ zwykle o tej porze sprawdza się pocztę w domu.

kiedy wysłać newsletter

Od czego zależy sukces wysyłania newsletterów?

Newslettery są uznawane za skuteczne narzędzie marketingowe. Ich popularność zależy jednak od kilku czynników, wśród których dużą rolę odgrywają branża i aktualne promocje.

1. branża

Newslettery wysyła się do bazy klientów zainteresowanych usługami. Tworząc newsletter warto pamiętać o grupie docelowej i konstruować takie treści, które zainteresują. Powiększanie bazy mailingowej jest możliwe, tylko jeśli mailingi będą dopasowane do branży.

2. aktualne promocje

Tytuł newslettera, w którym jest obietnica zniżki, zdecydowanie przyciągnie jak magnes wiele osób. Chęć kupienia produktów lub usług taniej to potrzeba, którą warto wykorzystać tworząc mailingi do klientów. Aktualne promocje, akcje rabatowe i indywidualne kody w newsletterach to jedne z najchętniej klikających się wiadomości!

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne