Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Key visual – czy Twoja marka go potrzebuje?

Key visual

Kojarzysz słynną czerwoną łapkę z Heyah? Albo charakterystyczny język Rolling Stonesów? Są to doskonałe przykłady key visuali. Key visual jest kluczem zapewniającym spójność graficzną wszystkich materiałów, jakie stosujesz w swoich kampaniach reklamowych. Planujesz key visual dla swojej firmy? Dowiedz się zatem, jakie są jego najważniejsze cechy i elementy, a także jakie są największe korzyści, płynące z jego wdrożenia.

Key visual – najważniejsze cechy

  • Dobrze zaprojektowany key visual jest przede wszystkim prosty w odbiorze i zrozumiały dla klienta. Do tego oczywiście musi wyróżniać się na tle innych firm. Co ciekawe, key visual nie jest narzędziem konkurowania z innymi firmami – jego zadaniem jest zapaść w pamięć odbiorcy.
  • Key visual ma to do siebie, że może być z powodzeniem stosowany zarówno w różnych kanałach medialnych, jak i na różnych nośnikach, zarówno papierowych, jak i cyfrowych.
  • Jego głównym zadaniem jest nie tylko zapisanie się w pamięci odbiorców, lecz też przekazanie emocji, wartości, jakie firma wyznaje i chce przekazać poprzez swoje kampanie.
  • Ogromną zaletą dobrze zaprojektowanego key visual jest to, że może on służyć przez lata – nie jest konieczne jego ciągłe zmienianie. Do tego możesz zdecydować, czy chcesz, by jeden motyw kojarzył się z wszystkimi Twoimi produktami i usługami, czy też chcesz zaprojektować kilka różnych dla poszczególnych serii produktowych.
  • Warto pamiętać, że jeden key visual nie trafi do wszystkich klientów. Zupełnie inaczej będzie on wyglądał w przypadku reklam kierowanych do młodzieży, inaczej do dzieci, a inaczej do młodych mam lub świeżo upieczonych przedsiębiorców.
  • Zaznaczamy tutaj również, że key visual nie równa się logo. Jest ważnym dla niego tłem, przy czym będzie on na tyle charakterystyczny, że nawet jeśli nie umieścisz logo, klient i tak będzie wiedział, o jaką markę chodzi.

Najważniejsze elementy key visual

Co jeszcze warto wiedzieć o key visual? Jest on motywem tworzonym przez projektanta dla projektanta. Oznacza to, że projektanci zajmują się stworzeniem jednego, unikalnego motywu zgodnie z wytycznymi przesłanymi przez firmę, by później graficy mogli na jego podstawie tworzyć nowe reklamy. Aby jednak takie tworzenie mogło przebiegać szybko i skutecznie, konieczne są dwa elementy:

  1. brandbook – jest to w najkrótszych słowach instrukcja wyjaśniająca zasady, według których został skonstruowany konkretny key visual, oraz wskazówki, jak tworzyć nowe projekty z gotowych elementów.
  2. “półprodukty” – są to pliki składające się na kompozycję głównego motywu, na podstawie którego można tworzyć nowe ulotki, posty, wizytówki, banery itd. Dzięki temu graficy nie muszą już głowić się nad nowym pomysłem – wystarczy, że złożą nową całość z już istniejących elementów.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia key visual?

Spójny wizerunek marki

Jest to coś, nad czym warto się zastanowić jeszcze zanim ruszysz w stronę odbiorców z kampaniami reklamowymi. Jest tak dlatego, że key visual wymaga przemyślenia. I zaczęcie od niego sprawi, że gotowe materiały nie będą jedynie do siebie w mocno przypadkowy sposób podobne – one już od samego początku będą tworzyły spójną, skutecznie trafiającą do odbiorcy całość.

Opłacalność finansowa

Wdrożenie key visual w firmie to dosyć kosztowne przedsięwzięcie, dlatego nie wszyscy decydują się na nie już na samym początku, szczególnie jeśli firma będzie działała jedynie w sposób lokalny – key visual może wówczas w ogóle nie być potrzebny. Jeśli jednak chcesz ze swoimi usługami sięgać nieco dalej, na pewno nie skończysz na wizytówkach i jednej kampanii reklamowej. I tutaj właśnie pomocą jest key visual – każdy kolejny projekt będzie miał już stworzoną stronę graficzną, nad którą nie trzeba będzie myśleć za każdym razem od nowa i za każdym razem płacić za stworzenie nowego motywu.

Key visual marki

Szybsze tworzenie nowych materiałów reklamowych

Prowadząc dużą firmę, zetkniesz się z wieloma sytuacjami, w których nowe materiały będą potrzebne “na wczoraj”. Są to momenty, w których szybkie działanie z gotowym projektem key visual będzie w pełni możliwe, a do tego nowy materiał będzie w pełni spójny z tym, co Twoja firma stworzyła i wypuściła na rynek do tej pory.

Key visual – atrakcyjne przykłady

Na pewno często natykasz się m.in. na reklamy salonu Play, dla którego charakterystycznym motywem jest łączenie białego i fioletowego koloru, a “maskotką” jest figura przestrzenna o bliżej nieokreślonym kształcie. Przechodziła ona liczne modyfikacje, jest ona jednak tak typowa, że wystarczy zastosowanie jej nawet bez podawania nazwy firmy, by wszyscy i tak wiedzieli, że mówimy o Play.

Interesującym przykładem jest również logo PZU, z którego wycięto key visual, na jaki składają się dwa nawiasy, kojarzące się nie tylko z firmą, lecz też z pewnością i bezpieczeństwem, a także nastawieniem na klienta, pokazaniem mu, że jest ważny, a firma jest nastawiona na wychodzenie naprzeciw jego potrzebom.

Key visual – podsumowanie

  • Zadaniem key visual jest zapaść w pamięć odbiorców.
  • Nawet jeśli w reklamie nie będzie logo, klienci i tak będą wiedzieli, o jaką firmę chodzi.
  • Key visual jest uniwersalny i może być z powodzeniem stosowany na różnych nośnikach.
  • Jest to charakterystyczny motyw, zapewniający spójność wizualną marki i tworzonych przez nią materiałów.
  • Key visual jest opłacalny pod kątem finansowym i czasowym – nie trzeba wciąż od nowa płacić za nowe motywy, a tworzenie projektów przebiega znacznie szybciej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne