Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Key visual – czy Twoja marka go potrzebuje?

Key visual

Kojarzysz słynną czerwoną łapkę z Heyah? Albo charakterystyczny język Rolling Stonesów? Są to doskonałe przykłady key visuali. Key visual jest kluczem zapewniającym spójność graficzną wszystkich materiałów, jakie stosujesz w swoich kampaniach reklamowych. Planujesz key visual dla swojej firmy? Dowiedz się zatem, jakie są jego najważniejsze cechy i elementy, a także jakie są największe korzyści, płynące z jego wdrożenia.

Key visual – najważniejsze cechy

  • Dobrze zaprojektowany key visual jest przede wszystkim prosty w odbiorze i zrozumiały dla klienta. Do tego oczywiście musi wyróżniać się na tle innych firm. Co ciekawe, key visual nie jest narzędziem konkurowania z innymi firmami – jego zadaniem jest zapaść w pamięć odbiorcy.
  • Key visual ma to do siebie, że może być z powodzeniem stosowany zarówno w różnych kanałach medialnych, jak i na różnych nośnikach, zarówno papierowych, jak i cyfrowych.
  • Jego głównym zadaniem jest nie tylko zapisanie się w pamięci odbiorców, lecz też przekazanie emocji, wartości, jakie firma wyznaje i chce przekazać poprzez swoje kampanie.
  • Ogromną zaletą dobrze zaprojektowanego key visual jest to, że może on służyć przez lata – nie jest konieczne jego ciągłe zmienianie. Do tego możesz zdecydować, czy chcesz, by jeden motyw kojarzył się z wszystkimi Twoimi produktami i usługami, czy też chcesz zaprojektować kilka różnych dla poszczególnych serii produktowych.
  • Warto pamiętać, że jeden key visual nie trafi do wszystkich klientów. Zupełnie inaczej będzie on wyglądał w przypadku reklam kierowanych do młodzieży, inaczej do dzieci, a inaczej do młodych mam lub świeżo upieczonych przedsiębiorców.
  • Zaznaczamy tutaj również, że key visual nie równa się logo. Jest ważnym dla niego tłem, przy czym będzie on na tyle charakterystyczny, że nawet jeśli nie umieścisz logo, klient i tak będzie wiedział, o jaką markę chodzi.

Najważniejsze elementy key visual

Co jeszcze warto wiedzieć o key visual? Jest on motywem tworzonym przez projektanta dla projektanta. Oznacza to, że projektanci zajmują się stworzeniem jednego, unikalnego motywu zgodnie z wytycznymi przesłanymi przez firmę, by później graficy mogli na jego podstawie tworzyć nowe reklamy. Aby jednak takie tworzenie mogło przebiegać szybko i skutecznie, konieczne są dwa elementy:

  1. brandbook – jest to w najkrótszych słowach instrukcja wyjaśniająca zasady, według których został skonstruowany konkretny key visual, oraz wskazówki, jak tworzyć nowe projekty z gotowych elementów.
  2. “półprodukty” – są to pliki składające się na kompozycję głównego motywu, na podstawie którego można tworzyć nowe ulotki, posty, wizytówki, banery itd. Dzięki temu graficy nie muszą już głowić się nad nowym pomysłem – wystarczy, że złożą nową całość z już istniejących elementów.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia key visual?

Spójny wizerunek marki

Jest to coś, nad czym warto się zastanowić jeszcze zanim ruszysz w stronę odbiorców z kampaniami reklamowymi. Jest tak dlatego, że key visual wymaga przemyślenia. I zaczęcie od niego sprawi, że gotowe materiały nie będą jedynie do siebie w mocno przypadkowy sposób podobne – one już od samego początku będą tworzyły spójną, skutecznie trafiającą do odbiorcy całość.

Opłacalność finansowa

Wdrożenie key visual w firmie to dosyć kosztowne przedsięwzięcie, dlatego nie wszyscy decydują się na nie już na samym początku, szczególnie jeśli firma będzie działała jedynie w sposób lokalny – key visual może wówczas w ogóle nie być potrzebny. Jeśli jednak chcesz ze swoimi usługami sięgać nieco dalej, na pewno nie skończysz na wizytówkach i jednej kampanii reklamowej. I tutaj właśnie pomocą jest key visual – każdy kolejny projekt będzie miał już stworzoną stronę graficzną, nad którą nie trzeba będzie myśleć za każdym razem od nowa i za każdym razem płacić za stworzenie nowego motywu.

Key visual marki

Szybsze tworzenie nowych materiałów reklamowych

Prowadząc dużą firmę, zetkniesz się z wieloma sytuacjami, w których nowe materiały będą potrzebne “na wczoraj”. Są to momenty, w których szybkie działanie z gotowym projektem key visual będzie w pełni możliwe, a do tego nowy materiał będzie w pełni spójny z tym, co Twoja firma stworzyła i wypuściła na rynek do tej pory.

Key visual – atrakcyjne przykłady

Na pewno często natykasz się m.in. na reklamy salonu Play, dla którego charakterystycznym motywem jest łączenie białego i fioletowego koloru, a “maskotką” jest figura przestrzenna o bliżej nieokreślonym kształcie. Przechodziła ona liczne modyfikacje, jest ona jednak tak typowa, że wystarczy zastosowanie jej nawet bez podawania nazwy firmy, by wszyscy i tak wiedzieli, że mówimy o Play.

Interesującym przykładem jest również logo PZU, z którego wycięto key visual, na jaki składają się dwa nawiasy, kojarzące się nie tylko z firmą, lecz też z pewnością i bezpieczeństwem, a także nastawieniem na klienta, pokazaniem mu, że jest ważny, a firma jest nastawiona na wychodzenie naprzeciw jego potrzebom.

Key visual – podsumowanie

  • Zadaniem key visual jest zapaść w pamięć odbiorców.
  • Nawet jeśli w reklamie nie będzie logo, klienci i tak będą wiedzieli, o jaką firmę chodzi.
  • Key visual jest uniwersalny i może być z powodzeniem stosowany na różnych nośnikach.
  • Jest to charakterystyczny motyw, zapewniający spójność wizualną marki i tworzonych przez nią materiałów.
  • Key visual jest opłacalny pod kątem finansowym i czasowym – nie trzeba wciąż od nowa płacić za nowe motywy, a tworzenie projektów przebiega znacznie szybciej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne