Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Kampania remarketingowa w Google Ads – jak działa?

Kampania remarketingowa Google Ads

Kampanie remarketingowe to nie tylko dobry i niedrogi sposób na wyświetlanie reklam, ale przede wszystkim świetne narzędzie do wspierania sprzedaży. Odpowiednie ustawienia kampanii sprawią, że każdy będzie mógł trafić ze swoją ofertą do zainteresowanych klientów. W remarketingu ważne jest, aby użytkownik, do którego kierowane są reklamy, już wcześniej odwiedził daną witrynę.

Czym jest kampania remarketingowa w Google Ads?

Klienci odwiedzający daną stronę, rzadko decydują się od razu na zakup danego produktu lub usługi. Najczęściej jest to wydłużone w czasie. Oferta jest przeglądana, jednak nie jest finalizowana. Chcąc, aby klient nie zapomniał o danej stronie, z pomocą przychodzi kampania remarketingowa Google Ads. To popularny i efektywny rodzaj reklamy, mający za zadanie dotarcie do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną witrynę, jednak nie podjęli kroków zakupowych. Kampania remarketingowa w sieci reklamowej Google polega na wyświetlaniu reklam na stronach WWW, należących do Google AdSense, czyli zarówno na blogach, jak i różnych serwisach.

Działanie Google Ads remarketing polega na wyświetlaniu reklam w formie graficznej lub tekstowej tym osobom, które w przeszłości odwiedziły konkretną witrynę. W przeciągu kilku dni czy tygodni reklama danych produktów lub usług będzie w sposób nienachalny wyświetlana użytkownikowi. Takie działanie ma na celu zachęcenie potencjalnego klienta do kolejnego odwiedzenia strony i dokonania zakupu. Kampania remarketingowa sprawia, że reklama trafia w docelową grupę odbiorców zainteresowaną konkretną ofertą.

Schemat działania kampanii jest bardzo prosty: użytkownik wyszukuje dany produkt lub usługę w internecie, następnie otwiera daną witrynę i przegląda ofertę. W sytuacji, kiedy nie decyduje się on na podjęcie zamierzonych działań (np. zakup, subskrypcja czy zapisanie się do newslettera), wówczas zostaje zapamiętany na liście remarketingowej. Tutaj rozpoczyna się kampania, mająca na celu podążanie za potencjalnym klientem na innych odsłonach internetowych. Reklamy remarketingowe wymagają skonfigurowania źródła danych, dotyczących odbiorców w odniesieniu do witryn lub aplikacji, w której mają być wyświetlane. Najbardziej skuteczną i najprostszą metodą ich pozyskania jest narzędzie Google Analytics, które gromadzi dane użytkowników strony.

Kampanię można podzielić na kilka rodzajów. Jednym z nich jest remarketing dynamiczny Google Ads. To forma reklamy wykorzystująca dane z pliku Feed lub te przesyłane do systemu ręcznie. Taki zabieg powoduje automatyczne generowanie kampanii, która jest dostosowana indywidualnie do każdego klienta.

Kampania remarketingowa Google Ads

Jakie efekty można dzięki niej uzyskać?

Głównym zadaniem kampanii remarketingowych jest pozyskanie zamierzonej liczby leadów, czyli danych klientów np. e-mail czy nr telefonu. Dodatkowo pomaga w zwiększeniu wyników sprzedażowych. Kampania remarketingowa pozwala przypomnieć potencjalnym klientom o danej ofercie oraz budować z nimi trwałe relacje. To również zwiększenie rozpoznawalności marki. Zaawansowane sposoby tworzenia list remarketingowych pozwalają na odpowiednie dostosowanie zarówno treści, jak i form reklamowych do określonych sytuacji, w których potencjalni klienci brali udział. Niewątpliwie dużą zaletą jest także szeroka skala zasięgu, ponieważ reklamy wyświetlają się na różnych odsłonach, dzięki czemu wzrasta świadomość marki. Co więcej, odpowiednie narzędzia pozwalają na mierzalność efektów kampanii oraz kosztów związanych z jej emisją.

Jak tworzy się kampanię remarketingową w Google Ads?

Kampanię remarketingowe mogą się między sobą rozróżnić w zależności od narzędzi oraz typu. Ogólny schemat przedstawia się następująco:

W pierwszej kolejności należy zalogować się do konta Google Ads i kliknąć „utwórz kampanię”. Dalszej należy sformatować kampanię w Google Ads. W tym celu konieczne jest wdrożenie odpowiedniego tagu na stronie internetowej. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy konfigurowanie remarketingu za pomocą tagu Google Ads i wykorzystanie Google Ads remarketing tag manager, drugi Google Analytics.

W zakładce „Kampanie” trzeba kliknąć ikonkę „+”. Tutaj rozpoczyna się konfiguracja kampanii, gdzie należy określić jej cel i wybrać opcję „sieć reklamowa”. Dalszym krokiem są standardowe ustawienia dotyczące nazwy kampanii, jej lokalizacji, języka, strategii, stawek czy budżetu. Ustawienia lokalizacji i języka są opcjonalne, natomiast określając średni dzienny budżet, warto skupić się na celu kampanii i do niej dostosować odpowiedni wybór (konwencję, wartość konwencji, kliknięcia lub udział w wyświetleniach). W dalszej kolejności należy utworzyć listę odbiorców na koncie Google Ads. Taki zabieg sprawi, że potencjalny klient, który trafił na witrynę, zostanie zapisany na danej liście za pomocą ciasteczek, czyli plików cookies. Następnie należy przygotować szatę graficzną lub tekstową. Warto pamiętać, aby była ona czytelna i zachęcała do kliknięć. W podglądzie kampanii można sprawdzić, czy nie zawiera ona jakichś błędów, i gotowe.

Kampanie remarketingowe przynoszą wiele korzyści, m.in. skuteczne zwiększenie rozpoznawalności marki. Takie działania przekładają się także na zwiększenie dochodów. Tego typu reklamy dedykowane są praktycznie dla każdej branży.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne