Kampanie remarketingowe to nie tylko dobry i niedrogi sposób na wyświetlanie reklam, ale przede wszystkim świetne narzędzie do wspierania sprzedaży. Odpowiednie ustawienia kampanii sprawią, że każdy będzie mógł trafić ze swoją ofertą do zainteresowanych klientów. W remarketingu ważne jest, aby użytkownik, do którego kierowane są reklamy, już wcześniej odwiedził daną witrynę.
Czym jest kampania remarketingowa w Google Ads?
Klienci odwiedzający daną stronę, rzadko decydują się od razu na zakup danego produktu lub usługi. Najczęściej jest to wydłużone w czasie. Oferta jest przeglądana, jednak nie jest finalizowana. Chcąc, aby klient nie zapomniał o danej stronie, z pomocą przychodzi kampania remarketingowa Google Ads. To popularny i efektywny rodzaj reklamy, mający za zadanie dotarcie do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną witrynę, jednak nie podjęli kroków zakupowych. Kampania remarketingowa w sieci reklamowej Google polega na wyświetlaniu reklam na stronach WWW, należących do Google AdSense, czyli zarówno na blogach, jak i różnych serwisach.
Działanie Google Ads remarketing polega na wyświetlaniu reklam w formie graficznej lub tekstowej tym osobom, które w przeszłości odwiedziły konkretną witrynę. W przeciągu kilku dni czy tygodni reklama danych produktów lub usług będzie w sposób nienachalny wyświetlana użytkownikowi. Takie działanie ma na celu zachęcenie potencjalnego klienta do kolejnego odwiedzenia strony i dokonania zakupu. Kampania remarketingowa sprawia, że reklama trafia w docelową grupę odbiorców zainteresowaną konkretną ofertą.
Schemat działania kampanii jest bardzo prosty: użytkownik wyszukuje dany produkt lub usługę w internecie, następnie otwiera daną witrynę i przegląda ofertę. W sytuacji, kiedy nie decyduje się on na podjęcie zamierzonych działań (np. zakup, subskrypcja czy zapisanie się do newslettera), wówczas zostaje zapamiętany na liście remarketingowej. Tutaj rozpoczyna się kampania, mająca na celu podążanie za potencjalnym klientem na innych odsłonach internetowych. Reklamy remarketingowe wymagają skonfigurowania źródła danych, dotyczących odbiorców w odniesieniu do witryn lub aplikacji, w której mają być wyświetlane. Najbardziej skuteczną i najprostszą metodą ich pozyskania jest narzędzie Google Analytics, które gromadzi dane użytkowników strony.
Kampanię można podzielić na kilka rodzajów. Jednym z nich jest remarketing dynamiczny Google Ads. To forma reklamy wykorzystująca dane z pliku Feed lub te przesyłane do systemu ręcznie. Taki zabieg powoduje automatyczne generowanie kampanii, która jest dostosowana indywidualnie do każdego klienta.
Jakie efekty można dzięki niej uzyskać?
Głównym zadaniem kampanii remarketingowych jest pozyskanie zamierzonej liczby leadów, czyli danych klientów np. e-mail czy nr telefonu. Dodatkowo pomaga w zwiększeniu wyników sprzedażowych. Kampania remarketingowa pozwala przypomnieć potencjalnym klientom o danej ofercie oraz budować z nimi trwałe relacje. To również zwiększenie rozpoznawalności marki. Zaawansowane sposoby tworzenia list remarketingowych pozwalają na odpowiednie dostosowanie zarówno treści, jak i form reklamowych do określonych sytuacji, w których potencjalni klienci brali udział. Niewątpliwie dużą zaletą jest także szeroka skala zasięgu, ponieważ reklamy wyświetlają się na różnych odsłonach, dzięki czemu wzrasta świadomość marki. Co więcej, odpowiednie narzędzia pozwalają na mierzalność efektów kampanii oraz kosztów związanych z jej emisją.
Jak tworzy się kampanię remarketingową w Google Ads?
Kampanię remarketingowe mogą się między sobą rozróżnić w zależności od narzędzi oraz typu. Ogólny schemat przedstawia się następująco:
W pierwszej kolejności należy zalogować się do konta Google Ads i kliknąć „utwórz kampanię”. Dalej należy sformatować kampanię w Google Ads. W tym celu konieczne jest wdrożenie odpowiedniego tagu na stronie internetowej. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy konfigurowanie remarketingu za pomocą tagu Google Ads i wykorzystanie Google Ads remarketing tag manager, drugi Google Analytics.
W zakładce „Kampanie” trzeba kliknąć ikonkę „+”. Tutaj rozpoczyna się konfiguracja kampanii, gdzie należy określić jej cel i wybrać opcję „sieć reklamowa”. Dalszym krokiem są standardowe ustawienia dotyczące nazwy kampanii, jej lokalizacji, języka, strategii, stawek czy budżetu. Ustawienia lokalizacji i języka są opcjonalne, natomiast określając średni dzienny budżet, warto skupić się na celu kampanii i do niej dostosować odpowiedni wybór (konwencję, wartość konwencji, kliknięcia lub udział w wyświetleniach). W dalszej kolejności należy utworzyć listę odbiorców na koncie Google Ads. Taki zabieg sprawi, że potencjalny klient, który trafił na witrynę, zostanie zapisany na danej liście za pomocą ciasteczek, czyli plików cookies. Następnie należy przygotować szatę graficzną lub tekstową. Warto pamiętać, aby była ona czytelna i zachęcała do kliknięć. W podglądzie kampanii można sprawdzić, czy nie zawiera ona jakichś błędów, i gotowe.
Kampanie remarketingowe przynoszą wiele korzyści, m.in. skuteczne zwiększenie rozpoznawalności marki. Takie działania przekładają się także na zwiększenie dochodów. Tego typu reklamy dedykowane są praktycznie dla każdej branży.