Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jaki CMS wybrać dla strony internetowej?

jaki CMS wybrać

CMS oznacza system zarządzania treścią. To oprogramowanie umożliwia utworzenie, prowadzenie, aktualizację i rozbudowanie własnej strony internetowej. Istotne jest, że system CMS nie wymaga znajomości programowania, a stworzenie własnej witryny jest bardzo intuicyjne. Wystarczy uzupełnić wymagane pola, zarejestrować domenę oraz dokonać w systemie wymaganych czynności, koniecznych do wyświetlenia witryny w sieci. Zatem jaki CMS wybrać?

Jakie są rodzaje CMS?

Do najpopularniejszych CMS-ów można zaliczyć WordPress, Joomla! oraz Drupal.

WordPress to niewątpliwie najpopularniejszy CMS spośród wszystkich systemów typu Open Source. To doskonałe narzędzie do tworzenia własnego bloga czy strony internetowej, stąd też jest najchętniej wybieranym systemem na świecie. Dodatkowo jest bezpłatny i systematycznie rozwijany oraz aktualizowany. WordPress to świetne rozwiązanie zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników. Z jego pomocą można tworzyć strony czy sklepy internetowe oraz blogi.

Joomla! – jest najczęściej wybieranym systemem w Polsce. Ten CMS jest bardziej rozbudowany niż WordPress i może wydawać się nieco trudniejszy w obsłudze. System ten można stale rozbudowywać. Jest on darmowy, jednak część wtyczek jest płatna. Joomla! charakteryzuje się dobrą funkcjonalnością, dysponując mnóstwem narzędzi, dzięki którym można projektować zaawansowane serwisy.

Drupal to zdecydowanie najbardziej zaawansowany system w tym zestawieniu. Przeznaczony jest do budowania zaawansowanych stron internetowych. Posiada praktycznie niezliczone możliwości rozbudowy. Dodatkowo jest systematycznie aktualizowany. Jednak wdrożenie tego systemu wymaga wiedzy i doświadczenia.

Jak wygląda tworzenie autorskich CSM-ów?

Autorskie CMS-y są tworzone przez konkretne firmy. Programiści wykonują kod źródłowy od podstaw, który nie jest udostępniany użytkownikom. Takie działanie ma na celu zmniejszenie ryzyka ataków hackerskich. Autorzy systemu projektują również zmiany ulepszenia czy nowości. Doskonale znają specyfikę CSM, który jest dostosowany do indywidualnych potrzeb poprzez dopasowanie określonych funkcji. Cała struktura jest przemyślana i szczegółowo dobierana. Takie oprogramowanie jest dobrze zoptymalizowane, dzięki czemu działa sprawnie. Daje to pewność, że witryna będzie ładować się bardzo szybko. Autorski CMS to także bezpieczeństwo danych gromadzonych na konkretnej stronie. Co więcej, nie wymaga specjalistycznej wiedzy z oprogramowania.

najpopularniejsze cms

Jaki CMS na stronę firmową – czyli na co zwrócić uwagę podczas wyboru?

Decydując się na konkretny CMS, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, należą do nich:

Dodatki i wtyczki

To właśnie one są ważnym elementem systemu CMS, dzięki nim można rozwijać daną witrynę oraz dopasowywać ją do potrzeb własnych, jak i klientów. Dodatki pozwolą z łatwością uzupełnić niezbędne opcje np. płatność online. Dzięki nim można także samodzielnie budować wygląd danej witryny. Z kolei wtyczki usprawniają zarządzanie SEO. Warto jednak przemyśleć ich funkcjonalność tak, aby nie instalować wtyczki z kilkunastoma funkcjami, gdy użytkowana będzie np. jedna z nich, ponieważ może to spowolnić działanie strony. Dobrze jest postawić na takie dodatki i wtyczki, które będą w pełni dostosowane do potrzeb i nie będą posiadać zbytecznych funkcji.

Łatwość wprowadzania zmian

CMS ma za zadanie ułatwiać zarządzanie treściami. System powinien cechować się intuicyjnością, łatwą modyfikacją istniejących witryn oraz pozwalać na dodawanie nowych treści, grafik czy podstron bez konieczności specjalistycznej wiedzy z programowania. Ważne jest także, aby w odpowiedni sposób zabezpieczał witrynę przed modyfikacjami, które mogłyby wywołać krytyczne błędy.

Funkcjonalność

Przy wyborze CMS należy zwrócić uwagę na funkcjonalność z punktu widzenia pozycjonowania. Warto pamiętać, że nawet odpowiednio dopracowana treść nie będzie atrakcyjna dla wyszukiwarek, dlatego też tak ważne jest prawidłowe dopasowanie strony pod standardy SEO. Dzięki temu jej potencjał będzie w pełni wykorzystany, co przełoży się na wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarce. Właśnie dlatego CMS musi posiadać odpowiednią funkcjonalność. Przy wyborze systemu warto sprawdzić, czy wtyczki umożliwiają dostosowanie CMS do standardów SEO.

Jaki CMS będzie najlepszym rozwiązaniem? W dużej mierze jest to uzależnione od funkcji, jaką ma spełniać budowana strona. WordPress to prostota i przejrzystość. Joomla! stworzona jest do bardziej zaawansowanych witryn. Z kolei Drupala wymaga nieco większego doświadczenia, jednak możliwości tego CMS są nieograniczone.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne