Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jaka częstotliwość aktywności na LinkedInie jest optymalna?

Częstotliwość publikowania na linkedinie

Aktualizacja konta firmowego na Instagramie, Facebooku oraz Twitterze, weszła już w nawyk wielu przedsiębiorcom. Zapominają jednak oni również o konieczności publikowania nowych aktualności na LinkedIn, co znacznie wpływa na wizerunek firmy. Wbrew pozorom to właśnie na LinkedIn łatwo pozyskać nowych kontrahentów, a także znaleźć zainteresowanych klientów prywatnych.

LinkedIn to potężne narzędzie biznesowe, które podobnie jak popularne portale społecznościowe jest dostępne dla każdego i o każdej porze. Jednocześnie stanowi doskonałe miejsce do budowania swojej marki i promowania treści związanej z działalnością biznesu. Odpowiednia aktywność na LinkedIn pozwoli na nawiązanie kontaktu z nowymi klientami, a także na podzielenie się dotychczas zdobytą wiedzą z jakiegoś zakresu. Warto zatem założyć konto firmy i regularnie je aktualizować. Jaka częstotliwość aktywności na LinkedInie jest najlepsza? Czym właściwie jest LinkedIn?

LinkedIn – charakterystyka portalu

LinkedIn to specyficzne medium społecznościowe, które znacznie różni się tych, z których korzystamy na co dzień, jako osoby prywatne. Publikowane tutaj treści mają również inny charakter i powinny być wrzucane z odpowiednią częstotliwością, aby zostały wyłapane przez algorytm LinkedIn. Przez wiele lat LinkedIn kojarzony był przede wszystkim z budowaniem swojego profilu zawodowego. Współcześnie traktuje się go jako formę wirtualnego CV. Niestety, bez odpowiedniej aktywności nasz profil w dalszym ciągu będzie niewidoczny dla innych użytkowników.

W skrócie prowadzenie dobrego profilu na LinkedInie pomaga w rozwijaniu kariery zawodowej, portal społecznościowy staje się miejscem nawiązywania relacji z potencjalnymi kontrahentami, a także sposobem na budowanie własnej marki. Oprócz tego można wymieniać się przydatnymi informacjami i konkretną wiedzą.

Możliwe aktywności na LinkedIn – co dodawać?

LinkeIn ze względu na swoją specyfikę umożliwia użytkownikom zupełnie inne formy działania. Do aktywności, które pomagają w pozyskaniu swojej sieci kontaktów pomaga dodawanie własnych treści – głównie związanych z zainteresowaniami i opierającymi się na specjalistycznej wiedzy.

Prowadzenie dobrego profilu opiera się również na polecaniu, a także komentowaniu i udostępnianiu treści innych użytkowników. W myśl zasady, że aby twoje wpisy były czytane, warto zaglądać na inne konta w poszukiwaniu informacji oraz inspiracji, a także zostawianie po sobie jakiegokolwiek śladu. Warto komentować i udostępniać treści innych, aby przyciągnąć uwagę na swój profil, jak i pomóc innym w budowaniu swojej marki.

Społeczność na LinkedIn ze względu na specyfikę portalu bardzo często wykorzystuje wpisy do rozpoczęcia dyskusji. Dlatego komentując lub udostępniając wpisy można nie tylko zabrać głos jako specjalista, ale również pokazać, że jesteśmy zainteresowani tematem. Aktywne uczestnictwo na LinkedInie potrafi przynieść naprawdę spektakularne efekty.

Co publikować na LinkedIn?

Prowadząc własny lub firmowy profil na LinkedInie mamy kilka sposobów na publikowanie wpisów – poprzez wrzucanie własnych postów, dodawanie artykułów LinkedIn Plus, a także dodawanie linków do wpisów na blogach zewnętrznych.

Publikując posty na LinkedInie warto pamiętać, aby były one stosunkowo krótkie i zwięzłe. Zamiast tego można dodawać infografiki oraz krótkie filmy wideo, które przyciągną osoby zainteresowane dodawaną treścią. Posty powinny być ciekawe już od samego początku, gdyż to pierwsze kilka linijek postów pojawia się w newsfeedzie innych użytkowników. Mało interesująca treść nie zaciekawi nikogo na tyle, aby wejść na nasz profil.

Jeśli prowadzimy profil firmowy można dodawać ciekawe informacje odnośnie codziennej pracy w firmie, udostępniać istotne dla naszej branży raporty, informować o sukcesach przedsiębiorstwa czy po prostu przedstawiać nowości w ofercie.

Kiedy i jak często aktualizować swoje konto na LinkedIn?

Aktualizacja konta na LinkedInie ma również swoją specyfikę. Przyjęło się, że najkorzystniej jest dodawać wpisy 1 do 2 razy w tygodniu. Dzięki temu nie zasypujemy innych użytkowników częstymi informacjami, ale jednocześnie podtrzymujemy regularną aktywność na tym medium społecznościowym. Przy dodawaniu postów warto również zwrócić uwagę na czas publikacji, który powinien przypadać w godzinach porannych. To właśnie między 8.00 a 9.00 LinkedIn rejestruje największą liczbę zalogowanych użytkowników, którzy przy porannej kawie sprawdzają newsy ze świata biznesu.

Regularna aktywność na LinkedIn jest niezwykle istotna w procesie budowania własnej marki w internecie, a także reklamowania działalności w sieci.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne