Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe?

Zdjęcia produktów

Robiąc zakupy w sklepie internetowym, nie masz możliwości dotknąć ani zmierzyć towaru – musisz zatem polegać na opisach i fotografiach. I aby przekonać się do zakupu, musisz mieć przed sobą dobrze wykonane zdjęcie. Mając doświadczenie w zakupach w sieci jako klient, wiesz już zapewne, jak nie powinny wyglądać zdjęcia produktów w Twoim sklepie. A jak POWINNY one wyglądać?

Dlaczego dobre zdjęcia produktów w e-sklepie są tak ważne?

Ich głównym zadaniem jest podniesienie atrakcyjności wizualnej sklepu i samego produktu. Widząc pościel w pięknej aranżacji, na dobrze oświetlonym i wykadrowanym zdjęciu, kupisz ją znacznie szybciej. Twój ulubiony żel pod prysznic, obłożony kwiatami, owocami i ziołami, spryskany wodą, na tle rajskiego krajobrazu, na pewno natychmiast przeniesie Cię w baśniową krainę… Jeżeli tylko projekt nie wygląda sztucznie i dołoży się do tego atrakcyjny, pobudzający wyobraźnię opis… Sukces masz w kieszeni!

Po czym poznać dobrą fotografię produktową?

Istnieją pewne kryteria, po których można bardzo szybko rozpoznać, czy wykonana fotografia jest właściwie przygotowana:

  • Wymiary

Ogólnie rozdzielczość zdjęcia nie powinna przekraczać wymiarów 1920x 1080 px, zaleca się jednak na ogół korzystanie z nieco mniejszych rozmiarów (1000 x 1500 px) – przy czym zalecenia te mogą różnić się w zależności od fotografa, z którym nawiążesz współpracę. Im większe zdjęcie, tym dłużej będzie się ono ładowało, a to może zniechęcić klientów.

  • Format i rozdzielczość

Format zdjęcia zależy od etapu, na którym znajduje się jego obróbka. Podczas pracy nad fotografią, dobrym rozwiązaniem będzie format RAW, z kolei zaś obróbka graficzna, zwana inaczej postprodukcją, może wyjść doskonale w formacie JPG, ze względu na zachowanie świetnej jakości w stosunku do rozmiaru. Z kolei jeśli chodzi o rozdzielczość packshotu, najbardziej zalecaną jest 96 dpi, zapewniająca najlepszą jakość.

  • Kolorystyka

Wiemy, że klientów najbardziej przyciągają żywe, wyraziste kolory. Co ciekawe, nawet zastosowanie najlepszych aparatów może ich nie gwarantować. Dlatego też ważne jest zapewnienie odpowiedniego nasycenia kolorystycznego podczas obróbki graficznej i poprawienie mankamentów, jakie wyłapał aparat podczas wykonywania zdjęć.

  • Optymalizacja pod SEO

Czasem zdarza się, że fotografia podczas ładowania strony się nie wyświetli. W tym celu jest potrzebna optymalizacja zdjęcia. Wspomaga ona budowanie pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach, zadbaj zatem o odpowiednie frazy kluczowe. Zastosowanie znacznika ALT pozwala na wprowadzenie tekstu, który pojawi się, gdy fotografia się nie wyświetli, co pozwoli klientowi dowiedzieć się, co jest na zdjęciu.

Zdjęcia produktowe

Packshoty – samodzielne czy z pomocą profesjonalistów?

Zlecenie packshotów profesjonalnej firmie pozwoli Ci mieć pewność, że dzięki nim szybciej przyciągniesz klientów. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swój biznes, możesz nie mieć wystarczających środków na to, aby powierzyć wykonanie zdjęć firmie zewnętrznej. Na szczęście istnieją w sieci poradniki, które krok po kroku przeprowadzą Cię w prosty sposób przez samodzielne wykonanie fotografii produktowej.

Co najlepsze, fotografia produktowa wykonana we własnym zakresie wcale nie musi być gorsza jakościowo od tej, którą może wykonać dla Ciebie agencja reklamowa. Jeśli już zdecydujesz się na samodzielne wykonywanie zdjęć, dowiedz się, jaki sprzęt może być Ci potrzebny.

Zestaw domowego fotografa – czego będziesz potrzebować?

Wbrew pozorom, wykonanie dobrego packshotu nie musi być trudne. Poniżej krótka lista sprzętów, które mogą być potrzebne.

  • Stół bezcieniowy – rozwiązanie stosowane podczas profesjonalnych sesji fotograficznych, jeśli jednak chcesz na początku zaoszczędzić, wykorzystaj po prostu duży, biały karton i zamocuj go w tle. Pamiętaj o tym, by go na dole nie zginać.
  • Softboxy – są to specjalne lampy, zapewniające odpowiednie oświetlenie produktu. Sposobów ustawiania jest całkiem dużo, zależą one od efektu, jaki chcesz ostatecznie uzyskać. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup trzech takich lamp.
  • Statyw – dobrze wykonane zdjęcie musi mieć solidną podstawę. Mowa tutaj zarówno o statywach do profesjonalnych aparatów, jak i o statywach… do telefonów komórkowych.
  • Komórka czy aparat? Dla profesjonalnego efektu wykorzystywane są aparaty, są one jednak wyjątkowo drogie. Jeśli zatem planujesz samodzielnie wykonywać zdjęcia jedynie na początku, możesz poprzestać nawet na swoim smartfonie. Mają one dziś całkiem dobre aparaty, które na początek mogą wystarczyć.
  • Programy graficzne – są one przydatne zawsze, niezależnie od tego, czym wykonasz zdjęcie. I niekoniecznie musi to być popularny (i drogi) Photoshop. Istnieje mnóstwo darmowych narzędzi, dzięki którym dobrze rozjaśnisz fotografię i nadasz jej atrakcyjne, intensywne kolory.

Zdjęcia produktu

Profesjonalne packshoty w domowych warunkach – dlaczego nie?

Każdy Samodzielny Przedsiębiorca doskonale wie, jak wieloma aspektami musi się zająć, by jego biznes prosperował w oczekiwany sposób. Owszem, pomagają mu w tym inne firmy, lecz budżet nie zawsze pozwala na to, by skorzystać z ich usług. Jeśli cenisz sobie proste, a jednocześnie skuteczne rozwiązania, które pomogą Ci w drodze na szczyt, odwiedzaj regularnie stronę samodzielnyprzedsiębiorca.pl.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne