Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe?

Zdjęcia produktów

Robiąc zakupy w sklepie internetowym, nie masz możliwości dotknąć ani zmierzyć towaru – musisz zatem polegać na opisach i fotografiach. I aby przekonać się do zakupu, musisz mieć przed sobą dobrze wykonane zdjęcie. Mając doświadczenie w zakupach w sieci jako klient, wiesz już zapewne, jak nie powinny wyglądać zdjęcia produktów w Twoim sklepie. A jak POWINNY one wyglądać?

Dlaczego dobre zdjęcia produktów w e-sklepie są tak ważne?

Ich głównym zadaniem jest podniesienie atrakcyjności wizualnej sklepu i samego produktu. Widząc pościel w pięknej aranżacji, na dobrze oświetlonym i wykadrowanym zdjęciu, kupisz ją znacznie szybciej. Twój ulubiony żel pod prysznic, obłożony kwiatami, owocami i ziołami, spryskany wodą, na tle rajskiego krajobrazu, na pewno natychmiast przeniesie Cię w baśniową krainę… Jeżeli tylko projekt nie wygląda sztucznie i dołoży się do tego atrakcyjny, pobudzający wyobraźnię opis… Sukces masz w kieszeni!

Po czym poznać dobrą fotografię produktową?

Istnieją pewne kryteria, po których można bardzo szybko rozpoznać, czy wykonana fotografia jest właściwie przygotowana:

  • Wymiary

Ogólnie rozdzielczość zdjęcia nie powinna przekraczać wymiarów 1920x 1080 px, zaleca się jednak na ogół korzystanie z nieco mniejszych rozmiarów (1000 x 1500 px) – przy czym zalecenia te mogą różnić się w zależności od fotografa, z którym nawiążesz współpracę. Im większe zdjęcie, tym dłużej będzie się ono ładowało, a to może zniechęcić klientów.

  • Format i rozdzielczość

Format zdjęcia zależy od etapu, na którym znajduje się jego obróbka. Podczas pracy nad fotografią, dobrym rozwiązaniem będzie format RAW, z kolei zaś obróbka graficzna, zwana inaczej postprodukcją, może wyjść doskonale w formacie JPG, ze względu na zachowanie świetnej jakości w stosunku do rozmiaru. Z kolei jeśli chodzi o rozdzielczość packshotu, najbardziej zalecaną jest 96 dpi, zapewniająca najlepszą jakość.

  • Kolorystyka

Wiemy, że klientów najbardziej przyciągają żywe, wyraziste kolory. Co ciekawe, nawet zastosowanie najlepszych aparatów może ich nie gwarantować. Dlatego też ważne jest zapewnienie odpowiedniego nasycenia kolorystycznego podczas obróbki graficznej i poprawienie mankamentów, jakie wyłapał aparat podczas wykonywania zdjęć.

  • Optymalizacja pod SEO

Czasem zdarza się, że fotografia podczas ładowania strony się nie wyświetli. W tym celu jest potrzebna optymalizacja zdjęcia. Wspomaga ona budowanie pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach, zadbaj zatem o odpowiednie frazy kluczowe. Zastosowanie znacznika ALT pozwala na wprowadzenie tekstu, który pojawi się, gdy fotografia się nie wyświetli, co pozwoli klientowi dowiedzieć się, co jest na zdjęciu.

Zdjęcia produktowe

Packshoty – samodzielne czy z pomocą profesjonalistów?

Zlecenie packshotów profesjonalnej firmie pozwoli Ci mieć pewność, że dzięki nim szybciej przyciągniesz klientów. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swój biznes, możesz nie mieć wystarczających środków na to, aby powierzyć wykonanie zdjęć firmie zewnętrznej. Na szczęście istnieją w sieci poradniki, które krok po kroku przeprowadzą Cię w prosty sposób przez samodzielne wykonanie fotografii produktowej.

Co najlepsze, fotografia produktowa wykonana we własnym zakresie wcale nie musi być gorsza jakościowo od tej, którą może wykonać dla Ciebie agencja reklamowa. Jeśli już zdecydujesz się na samodzielne wykonywanie zdjęć, dowiedz się, jaki sprzęt może być Ci potrzebny.

Zestaw domowego fotografa – czego będziesz potrzebować?

Wbrew pozorom, wykonanie dobrego packshotu nie musi być trudne. Poniżej krótka lista sprzętów, które mogą być potrzebne.

  • Stół bezcieniowy – rozwiązanie stosowane podczas profesjonalnych sesji fotograficznych, jeśli jednak chcesz na początku zaoszczędzić, wykorzystaj po prostu duży, biały karton i zamocuj go w tle. Pamiętaj o tym, by go na dole nie zginać.
  • Softboxy – są to specjalne lampy, zapewniające odpowiednie oświetlenie produktu. Sposobów ustawiania jest całkiem dużo, zależą one od efektu, jaki chcesz ostatecznie uzyskać. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup trzech takich lamp.
  • Statyw – dobrze wykonane zdjęcie musi mieć solidną podstawę. Mowa tutaj zarówno o statywach do profesjonalnych aparatów, jak i o statywach… do telefonów komórkowych.
  • Komórka czy aparat? Dla profesjonalnego efektu wykorzystywane są aparaty, są one jednak wyjątkowo drogie. Jeśli zatem planujesz samodzielnie wykonywać zdjęcia jedynie na początku, możesz poprzestać nawet na swoim smartfonie. Mają one dziś całkiem dobre aparaty, które na początek mogą wystarczyć.
  • Programy graficzne – są one przydatne zawsze, niezależnie od tego, czym wykonasz zdjęcie. I niekoniecznie musi to być popularny (i drogi) Photoshop. Istnieje mnóstwo darmowych narzędzi, dzięki którym dobrze rozjaśnisz fotografię i nadasz jej atrakcyjne, intensywne kolory.

Zdjęcia produktu

Profesjonalne packshoty w domowych warunkach – dlaczego nie?

Każdy Samodzielny Przedsiębiorca doskonale wie, jak wieloma aspektami musi się zająć, by jego biznes prosperował w oczekiwany sposób. Owszem, pomagają mu w tym inne firmy, lecz budżet nie zawsze pozwala na to, by skorzystać z ich usług. Jeśli cenisz sobie proste, a jednocześnie skuteczne rozwiązania, które pomogą Ci w drodze na szczyt, odwiedzaj regularnie stronę samodzielnyprzedsiębiorca.pl.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne