Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/culturov/domains/samodzielnyprzedsiebiorca.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 347
Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe? - Samodzielny Przedsiębiorca
Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe?

Zdjęcia produktów

Robiąc zakupy w sklepie internetowym, nie masz możliwości dotknąć ani zmierzyć towaru – musisz zatem polegać na opisach i fotografiach. I aby przekonać się do zakupu, musisz mieć przed sobą dobrze wykonane zdjęcie. Mając doświadczenie w zakupach w sieci jako klient, wiesz już zapewne, jak nie powinny wyglądać zdjęcia produktów w Twoim sklepie. A jak POWINNY one wyglądać?

Dlaczego dobre zdjęcia produktów w e-sklepie są tak ważne?

Ich głównym zadaniem jest podniesienie atrakcyjności wizualnej sklepu i samego produktu. Widząc pościel w pięknej aranżacji, na dobrze oświetlonym i wykadrowanym zdjęciu, kupisz ją znacznie szybciej. Twój ulubiony żel pod prysznic, obłożony kwiatami, owocami i ziołami, spryskany wodą, na tle rajskiego krajobrazu, na pewno natychmiast przeniesie Cię w baśniową krainę… Jeżeli tylko projekt nie wygląda sztucznie i dołoży się do tego atrakcyjny, pobudzający wyobraźnię opis… Sukces masz w kieszeni!

Po czym poznać dobrą fotografię produktową?

Istnieją pewne kryteria, po których można bardzo szybko rozpoznać, czy wykonana fotografia jest właściwie przygotowana:

  • Wymiary

Ogólnie rozdzielczość zdjęcia nie powinna przekraczać wymiarów 1920x 1080 px, zaleca się jednak na ogół korzystanie z nieco mniejszych rozmiarów (1000 x 1500 px) – przy czym zalecenia te mogą różnić się w zależności od fotografa, z którym nawiążesz współpracę. Im większe zdjęcie, tym dłużej będzie się ono ładowało, a to może zniechęcić klientów.

  • Format i rozdzielczość

Format zdjęcia zależy od etapu, na którym znajduje się jego obróbka. Podczas pracy nad fotografią, dobrym rozwiązaniem będzie format RAW, z kolei zaś obróbka graficzna, zwana inaczej postprodukcją, może wyjść doskonale w formacie JPG, ze względu na zachowanie świetnej jakości w stosunku do rozmiaru. Z kolei jeśli chodzi o rozdzielczość packshotu, najbardziej zalecaną jest 96 dpi, zapewniająca najlepszą jakość.

  • Kolorystyka

Wiemy, że klientów najbardziej przyciągają żywe, wyraziste kolory. Co ciekawe, nawet zastosowanie najlepszych aparatów może ich nie gwarantować. Dlatego też ważne jest zapewnienie odpowiedniego nasycenia kolorystycznego podczas obróbki graficznej i poprawienie mankamentów, jakie wyłapał aparat podczas wykonywania zdjęć.

  • Optymalizacja pod SEO

Czasem zdarza się, że fotografia podczas ładowania strony się nie wyświetli. W tym celu jest potrzebna optymalizacja zdjęcia. Wspomaga ona budowanie pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach, zadbaj zatem o odpowiednie frazy kluczowe. Zastosowanie znacznika ALT pozwala na wprowadzenie tekstu, który pojawi się, gdy fotografia się nie wyświetli, co pozwoli klientowi dowiedzieć się, co jest na zdjęciu.

Zdjęcia produktowe

Packshoty – samodzielne czy z pomocą profesjonalistów?

Zlecenie packshotów profesjonalnej firmie pozwoli Ci mieć pewność, że dzięki nim szybciej przyciągniesz klientów. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swój biznes, możesz nie mieć wystarczających środków na to, aby powierzyć wykonanie zdjęć firmie zewnętrznej. Na szczęście istnieją w sieci poradniki, które krok po kroku przeprowadzą Cię w prosty sposób przez samodzielne wykonanie fotografii produktowej.

Co najlepsze, fotografia produktowa wykonana we własnym zakresie wcale nie musi być gorsza jakościowo od tej, którą może wykonać dla Ciebie agencja reklamowa. Jeśli już zdecydujesz się na samodzielne wykonywanie zdjęć, dowiedz się, jaki sprzęt może być Ci potrzebny.

Zestaw domowego fotografa – czego będziesz potrzebować?

Wbrew pozorom, wykonanie dobrego packshotu nie musi być trudne. Poniżej krótka lista sprzętów, które mogą być potrzebne.

  • Stół bezcieniowy – rozwiązanie stosowane podczas profesjonalnych sesji fotograficznych, jeśli jednak chcesz na początku zaoszczędzić, wykorzystaj po prostu duży, biały karton i zamocuj go w tle. Pamiętaj o tym, by go na dole nie zginać.
  • Softboxy – są to specjalne lampy, zapewniające odpowiednie oświetlenie produktu. Sposobów ustawiania jest całkiem dużo, zależą one od efektu, jaki chcesz ostatecznie uzyskać. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup trzech takich lamp.
  • Statyw – dobrze wykonane zdjęcie musi mieć solidną podstawę. Mowa tutaj zarówno o statywach do profesjonalnych aparatów, jak i o statywach… do telefonów komórkowych.
  • Komórka czy aparat? Dla profesjonalnego efektu wykorzystywane są aparaty, są one jednak wyjątkowo drogie. Jeśli zatem planujesz samodzielnie wykonywać zdjęcia jedynie na początku, możesz poprzestać nawet na swoim smartfonie. Mają one dziś całkiem dobre aparaty, które na początek mogą wystarczyć.
  • Programy graficzne – są one przydatne zawsze, niezależnie od tego, czym wykonasz zdjęcie. I niekoniecznie musi to być popularny (i drogi) Photoshop. Istnieje mnóstwo darmowych narzędzi, dzięki którym dobrze rozjaśnisz fotografię i nadasz jej atrakcyjne, intensywne kolory.

Zdjęcia produktu

Profesjonalne packshoty w domowych warunkach – dlaczego nie?

Każdy Samodzielny Przedsiębiorca doskonale wie, jak wieloma aspektami musi się zająć, by jego biznes prosperował w oczekiwany sposób. Owszem, pomagają mu w tym inne firmy, lecz budżet nie zawsze pozwala na to, by skorzystać z ich usług. Jeśli cenisz sobie proste, a jednocześnie skuteczne rozwiązania, które pomogą Ci w drodze na szczyt, odwiedzaj regularnie stronę samodzielnyprzedsiębiorca.pl.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Budowanie marki osobistej to długotrwały proces, którego efekty pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to korzystnie...

Biznes

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30...

Biznes

Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany do opłacania różnego rodzaju podatków. Sprawa jednak nieco się komplikuje w przypadku osób, które sprowadziły się tutaj z zagranicy...

IT

W dzisiejszym, gęsto zasiedlonym świecie cyfrowym, analiza ruchu na stronie jest kluczem do sukcesu online. Dzięki analityce internetowej, marki mogą zrozumieć zachowania odwiedzających, dostosowując...

Biznes

Project Manager (PM) to profesjonalista odpowiedzialny za planowanie, organizację i nadzór nad realizacją projektów w ramach organizacji. Rola Project Managera jest kluczowa dla zapewnienia...

Biznes

List motywacyjny to rodzaj dokumentu, który jest przesyłany wraz z CV w celu aplikowania na określone stanowisko pracy, stypendium, praktyki lub inny rodzaj możliwości...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Domeny, hosting

Popularną metodą wykorzystywaną przez oszustów phishingowych jest tworzenie fałszywych witryn internetowych podszywających się pod popularne, istniejące strony, w celu nakłonienia użytkownika do poświadczenia logowania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne