Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak zaprojektować blog?

Projektowanie bloga

Dobrze zaprojektowany blog to taki, na którym czytelnicy zostają na dłużej. Dzisiaj jest to szczególnie trudne, jako że do odbiorców nie przemawiają już zbyt dosadne komunikaty i najprostsze sposoby reklamowania treści. Blog jest formą Twojej reklamy – ma ukazywać korzyść, jaka płynie dla odbiorcy z tego, że poświęca mu swój czas. A jak to zrobić?

Jak zaprojektować czytelny tekst?

  • Zastanów się nad docelowym odbiorcą. Od tego zależeć będzie m.in. Twój sposób wysławiania się. Nietrudno jednak zauważyć, że obecnie nawet blogi eksperckie zaczynają kierować się w stronę luźnego, żartobliwego języka, zatem różnice mogą z czasem ulec zatarciu w wielu przypadkach.
  • Dziel tekst na małe fragmenty. Zderzenie ze ścianą tekstu nikomu nie sprawia przyjemności.
  • Unikaj trudnych słów. A jeśli już musisz ich używać, krótko je wyjaśniaj.
  • Zadbaj o precyzyjne nagłówki. Mają one dokładnie informować o tym, co czytelnik znajdzie w danym akapicie, np. 3 sposoby na katar.
  • Ustal, które informacje są najważniejsze. W zgodności z tym ułóż je w tekście w takiej kolejności, by jedno zagadnienie naturalnie wypływa z drugiego.

Blog page

Jak zrobić ładnego bloga?

  • Nie przesadzaj z ozdobnikami. To prawda, że odbiorcy treści internetowych są w dużej mierze wzrokowcami, lecz nie możesz dopuścić do przerostu formy nad treścią. Unikaj zatem wzorzystego, rozpraszającego tła.
  • Dokładnie dobierz kolory i fonty. A potem konsekwentnie się tego trzymaj. Możesz oczywiście co jakiś czas zmienić wygląd bloga, lecz ogólnie chodzi o to, by ogólny efekt nie był zbyt pstrokaty. Najlepiej sprawdzą się dziś proste, minimalistyczne szaty wizualne.
  • Nie atakuj klienta reklamami. To oczywiste, że aby zarabiać na blogu, konieczne jest promowanie produktów własnych lub nawiązanie współpracy i promowanie innych, lecz wyskakujące z każdej strony, migoczące i zasłaniające treść banery pomogą Ci jedynie w skutecznym zniechęcaniu odbiorców do kolejnych wizyt. Stwórz specjalną zakładkę, w której umieścisz informację na temat firm, z którymi współpracujesz i wystawione przez nich referencje.
  • Wstawiaj zdjęcia jednakowej wielkości. W ten sposób unikniesz wrażenia nieporządku. Postaraj się też, aby szerokość zdjęcia była taka sama, jak szerokość tekstu – nie większa i nie mniejsza, dlatego że przełoży się to negatywnie na odbiór całości.
  • Zadbaj o spójność z pozostałymi elementami strony – używaj wszędzie tej samej kolorystyki, tego samego zwrotu do odbiorcy, zdecyduj też, czy będziesz na liście artykułów udostępniać jedynie tytuł, czy też tytuł i leady.

Projektowanie blogów – jak zachęcić klienta do interakcji?

Na pewno pamiętasz jeszcze duże, migoczące przyciski w stylu “kup teraz!” – obecnie nie są one zbyt skuteczne, dlatego że odbiorca nie myśli już “muszę to kupić” – on kwestionuje komunikat i myśli “dlaczego mam to kupić?”. Współczesny call to action jest dużo bardziej subtelny i musi pokazywać korzyść, jaka płynie ze skorzystania z oferty. W jaki sposób to zrobić?

  • Połącz ograniczenie czasowe z wyjątkową korzyścią, np. “zamów ulubione jedzenie w mniej niż 5 minut”.
  • Przemyśl zastosowanie odliczania. Sprzedając swój ebook, obniż jego cenę np. o 30% i przedstaw deadline poprzez odliczanie.
  • Uderz w czuły punkt odbiorcy – zastanów się czego potrzebuje on najbardziej i udowodnij, że to właśnie Ty możesz mu to coś dać, np. “Zdobądź niezbędną wiedzę o prowadzeniu Facebooka już w 21 dni!”
  • Kwestionuj wybory klientów – zadaj im pytanie, np. o to, czy przypadkiem nie płacą za internet zbyt wiele. Zaraz potem udowodnij im, że Twoje ceny są dużo korzystniejsze.
  • Pokaż się – opowiedz swoją historię, jak zaczęła się Twoja przygoda z dziedziną, w której obecnie świadczysz swoje usługi. Skorzystaj tutaj ze storytellingu i pytaj odbiorców, co możesz dla nich zrobić.

Tworzenie bloga

Jak ważna jest dobra czytelność bloga?

Czytelność bloga jest mocno powiązana z pozycjonowaniem Twojej strony w wyszukiwarce. A na pozycję wpływa m.in. to, ile czasu odbiorcy spędzają na Twojej stronie. Im dłużej, tym lepiej.

Jak sprawdzić, czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana? Pomagają w tym gotowe aplikacje i wtyczki, jak np. Yoast, dzięki któremu możesz wyłapać najważniejsze błędy, takie jak np.

  • zbyt długie zdania,
  • nadużywanie mowy pasywnej,
  • zbyt długie akapity,
  • niezrozumiałe słowa,
  • małe zróżnicowanie zdań (np. cztery zdania po kolei zaczynają się od tego samego słowa),
  • trudność w czytaniu tekstu.

Projektowanie bloga jedynie z pozoru jest lekkie, łatwe i przyjemne. Liczy się dobór odpowiedniej oprawy, przemyślenie profilu odbiorcy, zaplanowanie treści, a także działania promocyjne, które zabierają najwięcej czasu. Dlatego też tak ważne jest zadbanie o to, by blog możliwie jak najbardziej sam na siebie pracował. Tylko wtedy masz szansę odnieść sukces.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne