WhatsApp to nowoczesny komunikator, który na początku swojej kariery służył nam przede wszystkim w celach prywatnych. Dziś ulega to stopniowej zmianie – komunikatory stają się narzędziem komunikacji również w biznesie. Nie powinno to dziwić – jest to opcja szybka, wygodna i dająca liczne możliwości. Czym jeszcze jest WhatsApp? Jakie daje możliwości przedsiębiorcom i w jakich branżach będzie doskonałym rozwiązaniem?
WhatsApp – podstawowe informacje
Tak jak każdy inny komunikator internetowy, WhatsApp umożliwia komunikację z dowolnymi osobami nie tylko w kraju, lecz i na całym świecie i to zupełnie za darmo (płacisz tylko za pakiet internetu). Co więcej, z aplikacji możesz korzystać swobodnie niezależnie od tego, jaki masz system operacyjny – nieważne, czy masz iPhone’a, czy też inny typ telefonu. Komunikacja będzie przebiegała bezproblemowo.
WhatsApp doskonale sprawdzi się jako aplikacja biznesowa, jako że umożliwia przesyłanie dużych plików, ważących nawet do 100 MB, przy czym nie musi to trwać zbyt długo. Co więcej, aby móc korzystać z aplikacji, nie musisz nawet podawać swojego numeru telefonu, dlatego że m.in. dzięki opcji Textnow możesz wygenerować nowy numer, istniejący specjalnie na potrzeby aplikacji.
WhatsApp Business – w jaki sposób ułatwia komunikację z klientami?
- Szybkie odpowiedzi. Dzięki możliwości ustawienia wiadomości automatycznych, które możesz dodatkowo spersonalizować, szybko udzielisz informacji na temat spraw, o jakie klienci pytają najczęściej. Wiadomość możesz utworzyć w formie tekstowej lub głosowej.
- Tworzenie reklam przekierowujących. Umieszczając reklamy na stronach internetowych i w social mediach, w tym na Facebooku, możesz dodać do nich kod QR, dzięki któremu odbiorcy mogą przekierować się bezpośrednio do czatu na WhatsAppie. Metoda ta jest możliwa do zastosowania w przypadku tradycyjnych reklam papierowych – na banerach, ulotkach, gazetach i wielu innych formach.
- Stworzenie katalogu. WhatsApp to nie tylko komunikator – to również miejsce, w którym możesz stworzyć katalog produktów, jakie masz do zaoferowania swoim odbiorcom.
- Udostępnianie dokumentów. Aplikacja może być platformą, za pomocą której w szybki sposób przekażesz ważne dokumenty, takie jak faktura, potwierdzenie zamówienia i wiele innych. Możesz udostępniać również aktualną lokalizację wysłanego towaru.
- Przesyłanie animacji produktowych. WhatsApp umożliwia nie tylko przesyłanie wiadomości tekstowych – możesz skorzystać również z wiadomości głosowych, przekazywać wspomniane już dokumenty, a także udostępniać w wygodny sposób swoje animacje produktowe, z jakimi klienci mogą się zaznajomić w każdej chwili.
- Wygodny przesyłanie kontaktów. Chcąc przekazać sprawę klienta innej osobie, możesz przesłać mu dane w wygodny sposób właśnie przez komunikator. Opcja ta jest szczególnie pomocna w sytuacji, gdy w jeden projekt zaangażowanych jest wiele osób.
W jakich rodzajach biznesu sprawdzi się WhatsApp Business?
Firmy ubezpieczeniowe i banki
Poprzez aplikację możesz wysyłać bieżące powiadomienia, dotyczące podejrzanych transakcji na koncie klienta, udostępniać instrukcje działania w niespodziewanych sytuacjach, czy też dostarczać informacje dotyczące aktualnego salda lub zobowiązań. To jednak nie wszystko. Możesz również przesyłać wyciągi, przypominać o ważnych spotkaniach i udostępniać dokumenty.
Sektor turystyczny
Z WhatsApp Business z powodzeniem mogą korzystać również wszelkiego rodzaju hotele, biura podróży, lotniska i inne ośrodki świadczące usługi turystyczne. Wszelkie potwierdzenia pobytu, rezerwacje, informacje o godzinie wylotu, o wszelkich zmianach związanych z bezpieczeństwem, odwołaniem lotu lub przewozu i wielu innych sprawach możesz przekazywać właśnie z pomocą aplikacji WhatsApp Business. Możesz również zachęcać do skorzystania z aktualnych promocji.
Sekcja e-commerce
Sklepy internetowe są kolejnym sektorem biznesu, który może z powodzeniem korzystać z aplikacji. Oprócz kwestii marketingowych, czyli zachęcania klientów do zakupu, zachodzi możliwość przesyłania informacji związanych z lokalizacją produktu (śledzenie zamówienia), przypomnienia o płatności, sprawy związane z reklamacjami, czy też udzielanie informacji o dostępności określonych produktów.
Branża telekomunikacyjna
Jest to bez wątpienia jedna z branż, której aplikacje typu WhatsApp przydadzą się szczególnie i to z dwóch powodów. Po pierwsze, ilość zapytań w ciągu dnia potrafi być bardzo obciążająca dla konsultantów, jeśli mieliby odpowiadać na każde zapytanie w formie tradycyjnej, bez wykorzystania narzędzi wspomagających. Po drugie zaś, pytania klientów często się powtarzają, przez co zachodzi możliwość wykorzystania potencjału wiadomości generowanych automatycznie. Ponadto klient otrzyma informacje dotyczące statusów płatności, zmiany zamówienia i innych, ważnych dla odbiorcy i dla biznesu spraw.
WhatsApp Business – czy warto?
Korzystanie z WhatsAppa i podobnych mu aplikacji w prowadzeniu biznesu powoli staje się normą, dzięki której usprawnieniu i zautomatyzowaniu ulega wiele czynności. Jeśli nadal Cię ono nie przekonuje, warto pomyśleć o oszczędności czasu, jaką możesz zyskać, decydując się na rozwiązanie takie jak WhatsApp. Korzyści mogą być ogromne, a konfiguracja jest niesamowicie prosta, dzięki czemu nie będzie wymagała zbyt wiele uwagi z Twojej strony.