Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Porady

Jak wybrać firmę spedycyjną, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom biznesowym?

W większości firm produkcyjnych usługa spedycyjna to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. Wybór kontrahenta jest szczególnie istotny, gdy mowa o międzynarodowym transporcie towarów, a odpowiedzialność za przewóz jest znacznie większa. Sprawdź, czym powinien wyróżniać się dobry spedytor. Na co zwrócić szczególną uwagę, zanim rozpoczniesz współpracę z danym przedsiębiorstwem?

Dlaczego wybór odpowiedniej firmy spedycyjnej jest kluczowy dla Twojego biznesu?

Spedycja często mylona jest z transportem. Każdy przedsiębiorca powinien jednak wiedzieć, że są to dwa odmienne pojęcia. Firma spedycyjna zajmuje się bowiem organizacją przewozu, a więc m.in. planowaniem optymalnych tras, obsługą dokumentów celnych, zawieraniem umów z przewoźnikiem, pakowaniem i rozpakowywaniem towaru. W skład takiego przedsiębiorstwa wchodzą eksperci od logistyki, którzy mają dużą doświadczenie, jeśli chodzi o przewozy towaru, oraz doskonale znają prawo międzynarodowe w tym zakresie.

Zadania wykonywane przez spedytora wymagają szczególnych umiejętności, dlatego lepiej powierzyć je odpowiedniej firmie. Przy czym jej wybór nie powinien być przypadkowy. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim ze względu na dużą odpowiedzialność, jaka spoczywa na barkach spedytora. To on planuje transport tak, by jak najbardziej ograniczyć ryzyko strat. Doświadczona firma może ponadto pomóc zaoszczędzić koszty, wybierając najlepszą trasę, czy to kolejową, morską, lub drogową. Dochodzi do tego znajomość niezwykle restrykcyjnych przepisów dotyczących ceł i podatków oraz ubezpieczenia. Wszystko to powinno być dopięte na ostatni guzik, by uniknąć przestojów i kar do zapłaty.

Analiza Twoich potrzeb logistycznych. Pierwszy krok do wyboru idealnego partnera

Zanim przystąpisz do wyboru spedytora, zastanów się, czego oczekujesz od swojego przyszłego partnera. Istnieją firmy, które obsługują raczej krajowe przewozy towaru, oraz większe przedsiębiorstwa z bardziej kompleksową ofertą.

Wiele zależy, chociażby od rodzaju przewożonego towaru – czy jest to żywność, chemikalia, substancje niebezpieczne czy towary sypkie. Biorąc to pod uwagę, można następnie dopasować optymalny przewóz: transport ciężarowy, kolejowy, lotniczy lub morski. Oczywiście oprócz charakteru towaru zwróć uwagę na takie zagadnienia, jak:

  • miejsce docelowe – czy towar ma być przewożony na teren UE, krajów zamorskich lub takich ze szczególnymi zasadami importu;
  • czas – czy kluczowy jest szybki transport (np. w przypadku żywności);
  • koszty – czy jako przedsiębiorca jesteś w stanie zapłacić więcej za dany przewóz, czy też ważniejsza jest oszczędność;
  • ryzyko – czy przewóz daną trasą jest bezpieczny, jakie jest ryzyko uszkodzenia bądź kradzieży?;
  • ochrona środowiska – czy kwestie zrównoważonego rozwoju mają dla Ciebie szczególne znaczenie?

Kryteria wyboru firmy spedycyjnej: co Important Cargo Traffic ma do zaoferowania?

Ważnym czynnikiem podczas wyboru spedytora, jest zakres oferowanych usług. Firmy mogą zajmować się organizowaniem przewozu tylko do wybranych krajów europejskich lub większej liczby miejsc. Dodatkowo zwróć uwagę na dodatkowe usługi, np. magazynowania.

Oczywiście ważnym kryterium wyboru firmy spedycyjnej jest doświadczenie oraz opinie klientów. Na stronach internetowych można sprawdzić nie tylko historię, czy najważniejsze punkty w rozwoju danego przedsiębiorstwa, ale również przykładowe zlecenia. Dobrze jest wybrać firmę, która realizowała już podobne przedsięwzięcia do Twoich.

Pamiętaj, że zazwyczaj spedytorzy nie dysponują flotą samochodową, lecz współpracują z zewnętrznym przewoźnikiem. Nie jest to jednak reguła. Przykładem spedytora, który wykorzystuje własne pojazdy, jest Important Cargo Traffic. Firma oferuje międzynarodowy transport paletowy, drobnicowy, a także ponadgabarytowy. Ładunki dostarczane są m.in. na terenie wielu krajów Europy oraz Azji, w tym Wielkiej Brytanii, Grecji, Francji, Czech, Szwecji czy Uzbekistanu.

Proste kroki do rozpoczęcia udanego partnerstwa z Important Cargo Traffic

Współpraca z dobrym spedytorem to szansa na rozwój dla Twojego biznesu. Przyszły partner powinien jednak cieszyć się dużym zaufaniem oraz dysponować doświadczoną kadrą fachowców, którzy w bezpieczny sposób przewiozą towar do klienta. Important Cargo Traffic oferujący międzynarodowy transport towarów, może być firmą skrojoną dla potrzeb Twojego biznesu. Skontaktuj się z przedstawicielem spedytora lub od razu wyceń transport na stronie internetowej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne