Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Dotykają już nie tylko naszych stref życia prywatnego, ale i zawodowego. Prowadząc firmę wydaje się już koniecznością, prowadzenie profili w serwisach Facebook czy Instagram. Tym samym zyskujemy doskonałe narzędzie marketingowe, za którego pomocą możemy być w stałym kontakcie z klientem oraz komunikować o naszych sukcesach, nowych usługach lub produktach.
Najczęściej wykorzystywane są do tego posty, ale ostatnimi czasy odbiorcy pragną czegoś więcej. To wszystko dało podstawę do rozwoju marketingu internetowego, który zmienia się na naszych oczach.
Facebook Live – co to takiego?
Funkcja transmisji live na Facebooku zyskała ostatnimi czasy nowy wymiar, a to za sprawą pandemii koronawirusa. Świat, w tym także gospodarka, przeniosły się do wirtualnej przestrzeni. Dzisiaj obserwujemy tego skutki, czym są właśnie niezwykle popularne transmisje live. Przynoszą one znacznie wyższe efekty niż tradycyjne posty, dlatego też obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, powinno być zaznajomienie się z tą technologią.
Funkcja prowadzenia transmisji live na Facebooku została wprowadzona w 2016 roku.
Rosnąca popularność to efekt nie tylko szeregu zalet, o którym powiemy później, ale także prosta obsługa. Do skorzystania z tej opcji wystarczy stabilne połączenie z Internetem oraz smartfon. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w statyw, który ustabilizuje obraz, tak aby wszystko wyglądało profesjonalnie. Możliwe jest także prowadzenie live’a z komputera z poziomu przeglądarki lub specjalnego programu jak np. Creator Studio. Decyzja o użyciu danego narzędzia należy do Was.
Dla kogo transmisja live?
Odpowiedź jest prosta – dla wszystkich. Może się to wydawać banalne, jednakże taka jest prawda. Podobnie jak ogół platform społecznościowych, tak również opcja Facebook Live, stanowi doskonałe narzędzie dla różnych branż. Każda z nich może wykorzystać swoją specyfikę i pokazać wizerunek w Internecie na własny, unikalny sposób.
Wzrost popularności transmisji na żywo widoczny jest w wielu sektorach, dzięki czemu zyskujesz przykłady, którymi możesz się posłużyć. Bardzo ciekawe jest wykorzystanie funkcji Live przez branże modowe oraz beauty. Sektor ten musiał ulec przemianom, na które wpłynęły skutki pandemii koronawirusa. Większe firmy przeniosły się do wirtualnych sklepów, ale mniejsi przedsiębiorcy musieli wymyśleć sposób na ratowanie swojego biznesu.
Z pomocą przyszła właśnie funkcja Facebook Live. Podczas ich trwania właściciele i właścicielki butików modowych pokazują swój asortyment, który klientki wykupują po tej ciekawej formie prezentacji.
Podobnie branża beauty, gdzie drogerie oraz salony kosmetyczne, pokazują działanie konkretnych produktów, a także prowadzą webinary, gdzie poruszają kluczowe zagadnienia. Przekuli oni tym samym swoją wiedzę w poradniki wideo na żywo, czym mogą zyskać kolejnych odbiorców.
Z transmisji live, właśnie w formie webinarów, może skorzystać każdy przedsiębiorca, który chce podzielić się swoją wiedzą.
Branże takie jak eventowe i hotelarskie, poprowadzą np. spotkanie, gdzie opowiedzą o tym jak zorganizować kinder party lub trendach w dekoracjach weselnych. Podczas takich transmisji, przedsiębiorca pokazuje swoja naturalną twarz, dzięki czemu budowany jest jego pozytywny wizerunek w sieci. Może także przedstawić pracę firmy „od kuchni”: czym się zajmuje, przedstawić zespół itp. Pokazuje tym samym swój wizerunek jako pracodawcy, dzięki czemu ludzie mogą bardziej mu zaufać. Wpływa to także na przyszłe rekrutacje.
Jak przeprowadzić transmisję na żywo na Facebooku?
Sprzęt to nie wszystko, dlatego też należy zadbać o szereg spraw, aby Twój Live był postrzegany na profesjonalną transmisję. Odzwierciedli to Twój wizerunek w sieci, a także Twojej firmy. Przedstawiamy kilka rad, które niewątpliwe pomogą w przygotowaniu Live’a.
Zaplanuj Facebook Live
Każde przedsięwzięcie należy zaplanować. Dotyczy to postów, a także transmisji na żywo. Najprostszym sposobem, będzie poinformowanie swoich obserwatorów, a także znajomych, o planowanym Live. Podaj godzinę oraz krótką zapowiedź o czym będziesz mówić lub co będziesz robić. Zachęć wszystkich, aby to obejrzeli.
Dobrze się przygotuj
Często wydaje się nam, że spontaniczność jest najlepiej postrzegana przez obserwatorów. Jednakże, jeżeli planujesz konkretne działania, rozpisz je w formie scenariusza. Nie musisz pisać całego skryptu. Punkty kolejnych tematów, które zostaną poruszone w zupełności wystarczą. Dzięki temu transmisja będzie bardziej ułożona, a Ty zyskasz komfort psychiczny, gdyż zawsze możesz sięgnąć do „ściągi”, która przypomni Ci co jeszcze należy powiedzieć. Zadbaj także o odpowiedni:
- sprzęt,
- oświetlenie,
- dźwięk.
To wszystko wpłynie na jakość transmisji. Warto także zrobić próbę, która zapewni najlepszy poziom ostatecznego Live’a.
Transmisja Live – skuteczne narzędzie marketingowe w Twoim biznesie
Transmisja Live posiada szerokie spektrum użyteczności. Można ją dostosować do specyfiki danej branży i działalności. Jest to doskonałe narzędzie do angażowania obserwatorów oraz zyskania nowych. Pozwala na pozostanie w stałym kontakcie z nimi oraz przede wszystkim przynosi wymierny zysk w postaci budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Nie należy się bać tego narzędzia. Eksperymentuj, próbuj i ucz się, a z czasem staniesz się ekspertem w kolejnej dziedzinie.