Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak prowadzić transmisję live na Facebooku?

Transmisja live na FB

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Dotykają już nie tylko naszych stref życia prywatnego, ale i zawodowego. Prowadząc firmę wydaje się już koniecznością, prowadzenie profili w serwisach Facebook czy Instagram. Tym samym zyskujemy doskonałe narzędzie marketingowe, za którego pomocą możemy być w stałym kontakcie z klientem oraz komunikować o naszych sukcesach, nowych usługach lub produktach.

Najczęściej wykorzystywane są do tego posty, ale ostatnimi czasy odbiorcy pragną czegoś więcej. To wszystko dało podstawę do rozwoju marketingu internetowego, który zmienia się na naszych oczach.

Facebook Live – co to takiego?

Funkcja transmisji live na Facebooku zyskała ostatnimi czasy nowy wymiar, a to za sprawą pandemii koronawirusa. Świat, w tym także gospodarka, przeniosły się do wirtualnej przestrzeni. Dzisiaj obserwujemy tego skutki, czym są właśnie niezwykle popularne transmisje live. Przynoszą one znacznie wyższe efekty  niż tradycyjne posty, dlatego też obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, powinno być zaznajomienie się z tą technologią.

Funkcja prowadzenia transmisji live na Facebooku została wprowadzona w 2016 roku.

Rosnąca popularność to efekt nie tylko szeregu zalet, o którym powiemy później, ale także prosta obsługa. Do skorzystania z tej opcji wystarczy stabilne połączenie z Internetem oraz smartfon. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w statyw, który ustabilizuje obraz, tak aby wszystko wyglądało profesjonalnie. Możliwe jest także prowadzenie live’a z komputera z poziomu przeglądarki lub specjalnego programu jak np. Creator Studio. Decyzja o użyciu danego narzędzia należy do Was.

Dla kogo transmisja live?

Odpowiedź jest prosta – dla wszystkich. Może się to wydawać banalne, jednakże taka jest prawda. Podobnie jak ogół platform społecznościowych, tak również opcja Facebook Live, stanowi doskonałe narzędzie dla różnych branż. Każda z nich może wykorzystać swoją specyfikę i pokazać wizerunek w Internecie na własny, unikalny sposób.

Wzrost popularności transmisji na żywo widoczny jest w wielu sektorach, dzięki czemu zyskujesz przykłady, którymi możesz się posłużyć. Bardzo ciekawe jest wykorzystanie funkcji Live przez branże modowe oraz beauty. Sektor ten musiał ulec przemianom, na które wpłynęły skutki pandemii koronawirusa. Większe firmy przeniosły się do wirtualnych sklepów, ale mniejsi przedsiębiorcy musieli wymyśleć sposób na ratowanie swojego biznesu.

Z pomocą przyszła właśnie funkcja Facebook Live. Podczas ich trwania właściciele i właścicielki butików modowych pokazują swój asortyment, który klientki wykupują po tej ciekawej formie prezentacji.

Podobnie branża beauty, gdzie drogerie oraz salony kosmetyczne, pokazują działanie konkretnych produktów, a także prowadzą webinary, gdzie poruszają kluczowe zagadnienia. Przekuli oni tym samym swoją wiedzę w poradniki wideo na żywo, czym mogą zyskać kolejnych odbiorców.

Transmisja live na Facebooku

Z transmisji live, właśnie w formie webinarów, może skorzystać każdy przedsiębiorca, który chce podzielić się swoją wiedzą.

Branże takie jak eventowe i hotelarskie, poprowadzą np. spotkanie, gdzie opowiedzą o tym jak zorganizować kinder party lub trendach w dekoracjach weselnych. Podczas takich transmisji, przedsiębiorca pokazuje swoja naturalną twarz, dzięki czemu budowany jest jego pozytywny wizerunek w sieci. Może także przedstawić pracę firmy „od kuchni”: czym się zajmuje, przedstawić zespół itp. Pokazuje tym samym swój wizerunek jako pracodawcy, dzięki czemu ludzie mogą bardziej mu zaufać. Wpływa to także na przyszłe rekrutacje.

Jak przeprowadzić transmisję na żywo na Facebooku?

Sprzęt to nie wszystko, dlatego też należy zadbać o szereg spraw, aby Twój Live był postrzegany na profesjonalną transmisję. Odzwierciedli to Twój wizerunek w sieci, a także Twojej firmy. Przedstawiamy kilka rad, które niewątpliwe pomogą w przygotowaniu Live’a.

Zaplanuj Facebook Live

Każde przedsięwzięcie należy zaplanować. Dotyczy to postów, a także transmisji na żywo. Najprostszym sposobem, będzie poinformowanie swoich obserwatorów, a także znajomych, o planowanym Live. Podaj godzinę oraz krótką zapowiedź o czym będziesz mówić lub co będziesz robić. Zachęć wszystkich, aby to obejrzeli.

Dobrze się przygotuj

Często wydaje się nam, że spontaniczność jest najlepiej postrzegana przez obserwatorów. Jednakże, jeżeli planujesz konkretne działania, rozpisz je w formie scenariusza. Nie musisz pisać całego skryptu. Punkty kolejnych tematów, które zostaną poruszone w zupełności wystarczą. Dzięki temu transmisja będzie bardziej ułożona, a Ty zyskasz komfort psychiczny, gdyż zawsze możesz sięgnąć do „ściągi”, która przypomni Ci co jeszcze należy powiedzieć. Zadbaj także o odpowiedni:

  • sprzęt,
  • oświetlenie,
  • dźwięk.

To wszystko wpłynie na jakość transmisji. Warto także zrobić próbę, która zapewni najlepszy poziom ostatecznego Live’a.

Live na Facebooku

Transmisja Live – skuteczne narzędzie marketingowe w Twoim biznesie

Transmisja Live posiada szerokie spektrum użyteczności. Można ją dostosować do specyfiki danej branży i działalności. Jest to doskonałe narzędzie do angażowania obserwatorów oraz zyskania nowych. Pozwala na pozostanie w stałym kontakcie z nimi oraz przede wszystkim przynosi wymierny zysk w postaci budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Nie należy się bać tego narzędzia. Eksperymentuj, próbuj i ucz się, a z czasem staniesz się ekspertem w kolejnej dziedzinie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne