Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak połączyć konto firmowe na Facebooku z Instagramem?

Firmowy Facebook i Instagram

Współcześnie Instagram i Facebook to dwie platformy społecznościowe, które doskonale sprawdzają się jako narzędzie promocji firmy oraz kontaktu z potencjalnymi klientami. Dodatkowo jako platformy SM nieustannie są rozwijane, przez co zapewniają coraz to nowe korzyści dla organizacji posiadających na nich konta. Dlatego jeśli prowadzisz własną działalność i zależy ci na jak najlepszych efektach reklamowych, warto posiadać konto firmowe zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Większość firm swoją działalność w mediach społecznościowych zaczyna od założenia konta na Facebooku. Nic w tym dziwnego, gdyż stworzenie wizytówki organizacji na Facebooku jest bardzo proste i intuicyjne, a prowadzenie działań marketingowych – stosunkowo tanie. Instagram natomiast to platforma, na której znajduje się zupełnie inna grupa docelowa i jeśli pragniemy pozyskać nowych klientów – połączenie tych dwóch kont to doskonałe rozwiązanie strategiczne.

Jak połączyć konto firmowe na Facebooku z Instagramem? Jak wygląda ta procedura i jakie korzyści są z nią związane?

Łączenie profilu firmowego na Facebooku  z Instagramem – korzyści dla organizacji

Prowadzenie konta firmowego zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie to doskonały sposób na to, aby zwiększyć ruch na swojej stronie i zapewnić sobie większe możliwości w rozwoju marki. Połączenie tych dwóch kont zajmuje kilka minut, a różnicę w działaniach marketingowych widać niemal od razu. Dodatkowo, prowadzenie jednocześnie dwóch kont nie wymaga poświęcania większych nakładów pracy czy czasu potrzebnego do ogarnięcia dwóch różnych social mediów.

To, co firma zyskuje poprzez połączenie kont na Facebooku i Instagramie, to automatyczne przesyłanie treści z platformy na platformę. W ten sposób możliwe jest zaoszczędzenie czasu i nakładów pracy, jaki należy włożyć w tworzenie różnych treści i dodawanie ich na niepołączone profile. Inną zaletą z pewnością jest możliwość wykorzystywania funkcjonalnych narzędzi Facebooka również na Instagramie. Zalicza się do nich bardziej przejrzysta skrzynka odbiorcza, lepsze kierowanie oraz planowanie reklam czy chociażby planowanie postów. Odpowiednio zaplanowane treści pojawią się samoistnie na Facebooku i Instagramie, a osoba zajmująca się social mediami firmy nie będzie musiała poświęcać czasu na ich ręczne dodanie.

Co ciekawe, zabezpieczenia Facebooka i Instagrama po połączeniu skuteczniej chronią oba konta przez włamaniem i ich utratą. Zatem wszystkie publikowane treści są o wiele bardziej bezpieczniejsze. Już z tego powodu warto rozważyć połączenie tych dwóch kont.

Firmowy Facebook i Instagram

Dodatkowe możliwości marketingowe po połączeniu konta firmowego Facebook i Instagram

Pomimo tego, że Facebook i Instagram to dwie platformy social media, które uznawane są za najbardziej rozwijające się, posiadają różne możliwości w tworzeniu strategii marketingowych. Wynika to przede wszystkim z tego, iż każda ze stron pełni inną funkcję oraz charakteryzuje się dwiema różnymi grupami docelowymi.

Facebook stanowi doskonały sposób na dotarcie do klientów oraz utrzymanie ich zainteresowania poprzez angażowanie całej społeczności. Dodatkowo funkcja Facebooka pozwala na dzielenie się wszystkimi informacjami dotyczącymi biznesu, oferowanymi usługami czy limitowanymi ofertami.

Inaczej jest jednak w przypadku Instagrama, gdzie grupa docelowa będzie różniła się od Facebooka. Reklama na Instagramie jest dostosowana do konkretnej grupy klientów, dzięki czemu szansa na dotarcie do większego grona i zwiększenie szans na sprzedaż jest bardziej realne. Zaletą Instagrama jest także jego wizualna strona, umożliwiająca publikowanie treści krótkich, zwięzłych i co ważniejsze – estetycznych.

Połączenie tych dwóch platform SM oznacza wykorzystanie wszystkich dostępnych i stosunkowo tanich narzędzi reklamowych.

Jak połączyć konto firmowe na Facebooku z Instagramem? Różne opcje

Łączenie konta firmowego na Facebooku z Instagramem jest bardzo proste, intuicyjne, a sam proces zajmuje zaledwie kilka minut. Można tego dokonać na dwa różne sposoby – z poziomu Facebooka oraz z interfejsu Instagrama. Nie potrzeba do tego specjalnych umiejętności, gdyż zarówno z jednej i drugiej strony wszystkie opcje są czytelne – nawet jeśli robimy to po raz pierwszy!

Łączenie SM z poziomu Facebooka

Konieczne będzie zalogowanie się na profil firmy na Facebooku (lub przełączenie z konta prywatnego) i wybranie w zakładce Bussines Managera opcji Ustawienia. W otwartej sekcji należy wybrać Instagram, a następnie Połącz z Instagramem. Gotowe.

Firmowy Facebook i Instagram

Łączenie SM z poziomu Instagrama

Do połączenia konta na Instagramie z Facebookiem w tej konfiguracji niezbędne jest posiadanie aplikacji Instagram. Tylko w taki sposób można wejść na profil firmowy, rozwinąć menu i odnaleźć sekcję Ustawienia. Po jej znalezieniu należy wybrać opcję Konto, a następnie odszukać opcję Powiązane konta. Każdy użytkownik na tym etapie znajdzie pięć różnych platform społecznościowych – w tym Facebooka. Jeśli konta nie są jeszcze powiązane wystarczy kliknąć w ikonkę Facebook, zalogować się na konto i potwierdzić połączenie.

W przypadku łączenia kont z aplikacji Instagram, trzeba poświęcić na to dłuższą chwilę.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne