Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak napisać dobry artykuł blogowy – najważniejsze rady

Artykuł blogowy

Dobry artykuł na blogu ma nie tylko przekonać potencjalnego klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usług konkretnej firmy. Treść ma przede wszystkim wzbudzić zaufanie, dlatego tak istotne jest dbanie o jakość umieszczanego tak tekstu. Jak zatem napisać artykuł na bloga?

Artykuły pisane z myślą o wstawieniu ich na bloga muszą zawierać w sobie kilka istotnych elementów, aby ich treść była zauważona przez algorytmy przeglądarki internetowej. Google na podstawie prowadzenia bloga bardzo często określa pozycję naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania i im lepszą jakość tekstu zaprezentujemy, tym wyższą pozycję zajmiemy. Dobre artykuły na bloga nierzadko różnią się od tradycyjnych wpisów, ale dzięki temu stanowią doskonałe narzędzie do zwiększenia ruchu organicznego na swojej stronie internetowej.

Jak napisać dobry artykuł na bloga?

Napisanie dobrego artykułu na bloga wbrew pozorom nie jest takie proste. Nie wystarczy usiąść i wystukać na klawiaturze wszystkiego, co pragniemy przekazać, a następnie to opublikować, dodając jedynie kilka ciekawych grafik. Tworzenie treści na bloga ma inne cele niż publikowanie treści typowo sprzedażowych. Głównym założeniem prowadzenia bloga i wrzucania na niego treści związanych z tematyką strony internetowej, jest zwiększenie ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Artykuły zamieszczane na blogu powinny zatem spełnić co najmniej 4 założenia, aby strona znalazła się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce.

Dobry artykuł na bloga powinien mieć przede wszystkim atrakcyjny temat, który różni się od tego, co można znaleźć na strona konkurencji. Powielanie treści nie ma najmniejszego sensu, ponieważ pierwszeństwo podczas pozycjonowania zawsze będą miały teksty napisane wcześniej. Wiele osób pragnąc napisać dobrej jakości tekst zapomina również o tym, że treść powinna być ciekawa, a sam artykuł ułatwić potencjalnemu czytelnikowi w odnalezieniu w niej interesujących go informacji. Warto zatem przekazywać najważniejsze treści w łatwy sposób. Czego zatem nie może zabraknąć w dobrej jakości artykule na bloga?

Słowa kluczowe – jak je stosować?

O słowach kluczowych słyszy się wiele, ale tak naprawdę sporo osób zastanawia się czym one są. W prosty sposób można je nazwać słowami, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetowych. Zamieszczając je w tekście zyskujemy większą pewność, że nasz artykuł zostanie zauważony przez algorytmy Google, a co się z tym wiąże – zwiększy się ruch organiczny na stronie. Istotne jest jednak, aby słowa kluczowe wykorzystywać rozważnie, stosując również ich synonimy.

Niepisana zasada jest taka, aby w każdym akapicie lub nagłówku znalazło się chociaż jedno słowo klucz

Struktura treści – czy ma znaczenie?

W tekstach pisanych na blogi znaczenie ma również struktura treści. Parametrem, na który powinniśmy zwrócić uwagę jest długość treści oraz ilość i hierarchia nagłówków. Dlatego już na samym początku warto przeanalizować, co chcielibyśmy zawrzeć w artykule na bloga. W tekście zazwyczaj pierwszego pełni nagłówek H1, w którym powinno zawrzeć się słowo kluczowe. Kolejne nagłówki są już niższego stopnia (H2, H3 itd.).

Struktura treści to również podział na akapity. Jeśli chcemy, aby przekaz tekstu był zrozumiały, a sam artykuł wyświetlany w wyszukiwarkach – warto postawić na krótsze akapity, zawierające najważniejsze dla czytelnika informacje.

Dobrej jakości artykuł na bloga powinien zawierać także wszelkiego rodzaju wyróżniki tekstu – najczęściej stosujemy pogrubienie lub oznaczenie innym kolorem w przypadku podlinkowanej treści. W ten sposób potencjalny czytelnik szybko znajdzie interesujące go informacje.

Merytoryczna część artykułu na bloga

Każdy artykuł na bloga powinien zostać poprzedzony reaserchem. Bez tego kroku trudno napisać dobrej jakości treść bez powielania opublikowanych już informacji. Również dzięki badaniu konkurencji znacznie łatwiej jest poruszyć tematy istotne dla potencjalnego klienta, który do tej pory nigdzie nie znalazł odpowiedzi na swoje wątpliwości. Sama treść artykułu powinna być unikalna, a jednocześnie zgodna z obowiązującymi normami i faktami. Błędy stylistyczne i ortograficzne, a także związane z przekazywaniem błędnej informacji sprawiają, że treść artykułu jest uznawana przez algorytm za słabej jakości.

Dobry artykuł na bloga, który podniesienie ruch organiczny na stronie internetowej może napisać każdy. Warto jednak poznać podstawowe zasady, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia oryginalnych treści.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne