Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Jak działa remarketing na Facebooku

remarketing

Remarketing to jedna z najczęściej wykorzystywanych, obok reklam dedykowanych, form promocji na Facebooku. Na jej stworzenie decydują się zarówno duże, jak i małe marki, których celem jest nie tyle dotarcie do nowej grupy odbiorców, co przekonanie do siebie osób niezdecydowanych. Remarketing to reklama, która „chodzi za użytkownikiem” – jeśli odwiedził już Twoją stronę internetową czy sklep online, przy kolejnych wizytach na Facebooku zobaczy Twoją reklamę zachęcającą do powrotu na stronę, dokończenia zakupów, zainteresowania się aktualną promocją czy zapoznania z nowym katalogiem. W jaki sposób działa remarketing na Facebooku i co możesz dzięki niemu zyskać?

Czym jest remarketing na Facebooku i jak go uruchomić?

Remarketing służy jako narzędzie, dzięki któremu możemy dotrzeć z marką do osób znających ją, odwiedzających wcześniej jej stronę www, ale nie dokonujących oczekiwanej od klienta konwersji. Z perspektywy użytkownika, jeśli przeglądając sklep internetowy dodamy produkty do ulubionych czy do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizujemy transakcji, reklama będąca formą remarketingu może przypomnieć nam o niedokończonych zakupach czy naszym wcześniejszym zainteresowaniu danym produktem. Dla marek jest to ogromna korzyść – dzięki remarketingowi udaje się często znacząco podnieść procent konwersji na stronie, bo w gronie osób będących celem tego typu reklam znajdują się najczęściej ci, którzy znają już markę, znają jej produkty i są mniej skłonni do pominięcia reklamy.

Utworzenie pierwszej kampanii remarketingowej na Facebooku nie jest wyjątkowo skomplikowane, ale będzie wymagało umiejętności pracy z kodem strony www. Firmy najczęściej zlecają tego typu działania agencji marketingowej, z której usług korzystają, choć oczywiście prowadząc własną działalność i reklamę można, bez większego kłopotu, samodzielnie zająć się instalacją Piksela niezbędnego do rozpoczęcia remarketingu.

Jak zainstalować Piksel Facebooka?

Piksel jest fragmentem kodu generowanym indywidualnie w menu Menedżera Reklam w Facebooku i dodawanym do kodu strony www. W pierwszej kolejności należy Piksel pobrać, docierając do zakładki Piksele w Menedżerze Reklam na Facebooku, a następnie klikając „utwórz piksel” i nadać mu nazwę (może pozostać domyślna). System wygeneruje dla Twojej strony unikalne linijki kodu, które należy umieścić na stronie www ręcznie, zlecić specjaliście lub korzystając z integracji partnerskiej (np. przez platformę Magento, jeśli na niej postawiony jest sklep internetowy).

Chcąc wdrożyć Piksela samodzielnie na stronę, w kodzie witryny odszukujemy nagłówek i wklejamy podstawowy kod piksela między znaczniki <head></head>, możliwie jak najbliżej znacznika zamykającego </head>. Ważnym elementem remarketingu na Facebooku jest ustalenie zdarzeń standardowych i niestandardowych, tj. wybranie pewnych akcji podejmowanych przez użytkownika, po których reklama będzie lub nie będzie się dla niego wyświetlać. Zdarzeniami takimi może być np. wrzucenie produktów do koszyka lub inne działanie znajdujące się bezpośrednio na drodze do konwersji.

Remarketing na Facebooku na podstawie aktywności na fanpage

Tworząc reklamę na Facebooku ustalamy grupę odbiorców, do jakich ma dotrzeć nasz przekaz promocyjny. Jedną z dostępnych do wyboru opcji są tzw. niestandardowe grupy odbiorców, które w praktyce oznaczają po prostu grupy remarketingowe. Chcąc korzystać z remarketingu na Facebooku trzeba będzie utworzyć reklamę w oparciu o niestandardowe grupy, ustalając do kogo ma w praktyce trafiać przekaz reklamowy. Tworząc grupę w Managerze Reklam możemy wybrać jedno z pośród kilku źródeł śledzenia działań użytkowników. Jednym z nich będzie strona www (poprzez wgrany w kodzie Piksel), ale dobrym źródłem użytkowników „znanych”, do których chcemy powrócić z remarketingiem mogą być także odbiorcy marki na samym Facebooku czy Instagramie. Ważne jest po prostu, by remarketing był celowany w osoby, które dokonały już interakcji z marką, rozpoznają ją, a tym samym są bardziej skłonne do zainteresowania się jej ofertą.

remarketing - grupa docelowa

Wybierając grupę niestandardową opartą o fanpage na Facebooku możemy celować reklamy do osób, które odwiedziły fanpage, zareagowały na post lub reklamę, kliknęły w przycisk CTA, wysłały wiadomość lub zapisały stronę lub post w przeciągu ostatnich 7, 30, 60, 100 czy 365 dni.

Co zyskasz dzięki remarketingowi na Facebooku?

Wdrażając remarketing przez Facebook i wgrywając Piksel na swoją stronę www znacząco zwiększasz swoje szanse na docieranie do grupy odbiorców, która już wykazała zainteresowanie Twoim produktem, ale z jakiegoś powodu nie dokończyła transakcji lub innego działania przekładającego się na konwersję w Twoim biznesie. Remarketing pozwala na zbieranie informacji o działaniach, jakie podejmują użytkownicy z kampanii na Facebooku i ruchu organicznego na stronie pochodzącego z Facebooka. Biorąc pod uwagę nakierowanie remarketingu na osoby, które już odwiedziły Twoją stronę internetową, korzystając z tej formy reklamy masz szansę trafić do bardzo konkretnej grupy odbiorców dającej największe szanse na konwersję.

Remarketing jako forma reklamy ma największy sens dla marek, które mają już dość wyraźny ruch na stronie internetowej lub fanpage na Facebooku, ale pomimo pozornego zainteresowania nie otrzymują tak dobrych wyników konwersji, jakich mogłyby oczekiwać. Remarketing wspomoże przekierowywanie na stronę i do sklepu osób, które znają już markę i wchodzą z nią w interakcje – nie będzie skupiony na budowaniu wizerunku i rozpoznawalności marki, a konkretnych działaniach prowadzących do sprzedaży lub określonych akcji użytkownika na stronie www lub w sklepie internetowym. Remarketing warto więc dobrze przemyśleć, a w razie wdrożenia opcji, śledzić jego wyniki i planować wydatki na kampanie remarketingowe na podstawie realnej opłacalności reklamy. Każdy użytkownik jest inny i choć remarketing działa w teorii, w praktyce warto popracować z nim dłużej by faktycznie odnaleźć niestandardową grupę, której uwagę przyciągnie najskuteczniej.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne