Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów sklepu internetowego?

Sklep internetowy

W obecnych czasach zakupy przez internet są codzienną czynnością dokonywaną przez większość Polaków. To właśnie w wyszukiwarkach internauci najczęściej szukają konkretnych produktów i opinii na ich temat. Warto zatem poznać tajniki, jak pozyskać nowych klientów oraz na co zwrócić uwagę, aby odbiorcy zakupili towar w konkretnym sklepie internetowym.

Odpowiadaj na potrzeby klientów swojego sklepu internetowego

Zanim zostaną przedstawione konkretne działania odpowiadające na pytanie, jak pozyskiwać klientów, trzeba zastanowić się czego tak naprawdę, oni oczekują od sklepu internetowego. Zdecydowana większość Polaków właśnie tam regularnie dokonuje zakupów, dlatego pozyskiwanie stałych klientów naszej marki jest niezwykle ważne. Należy jednak pamiętać, że rozwijająca się sprzedaż online skutkuje również coraz większymi wymaganiami i oczekiwaniami ze strony kupujących. Dostępność asortymentu, szeroki wybór, przystępne ceny i bezpieczeństwo są podstawą każdego sklepu internetowego. Dodatkowym atuty to:

  • szybka dostawa, w tym możliwość wyboru formy i miejsca dostarczenia towarów,
  • niska cena przesyłki;
  • szeroka możliwość dokonania płatności;
  • kody rabatowe;
  • spersonalizowane promocje;
  • szczegółowe informacje o produktach;
  • dostępność rzadkich lub specjalistycznych artykułów.

Warto również zwrócić uwagę, że pojawiające się nowe sklepy internetowe kuszą potencjalnych klientów na różne sposoby, dlatego dobrze jest przyglądnąć się poczynaniom konkurencji i systematycznie modyfikować swoją ofertę.

Zakupy online

Sposoby na pozyskiwanie klientów sklepu internetowego

Wygląd i struktura sklepu

Pierwszym i podstawowym elementem jest wygląd strony internetowej sklepu. Musi ona odpowiadać na oczekiwania i potrzeby klientów. Ważne, aby była przejrzysta i prosta w obsłudze. Dodatkowo powinna zachęcić potencjalnego klienta do określonego działania np. zakupu, czy kontaktu. Kluczowym aspektem jest prostota oraz możliwość szybkiego i przejrzystego zapoznania się z pełną ofertą firmy. Warto pamiętać, że dana witryna inaczej wygląda na ekranie komputera, a inaczej telefonu, dlatego ważne jest jej odpowiednie dostosowanie tak, aby była czytelna na każdym urządzeniu.

Pozycjonowanie i widoczność

Warto pamiętać, że większość osób swoje pierwsze poszukiwania rozpoczyna w wyszukiwarce, dlatego ważna jest widoczność strony oraz jej wysokie pozycjonowanie. Dobrze jest zatem popracować nad odpowiednimi opisami kategorii oraz poszczególnych produktów. Dodatkowo należy przeanalizować odpowiednie frazy, inaczej zwane słowami kluczowymi, które są najczęściej stosowane i poszukiwane przez potencjalnych klientów. Tutaj z pomocą przychodzą bezpłatne narzędzia Google, za pomocą których można sprawdzić najczęściej wpisywane hasła, ale także inne serwisy, pozwalające uzyskać bardziej dokładne wyniki na temat oczekiwań odbiorców.

W pozyskiwaniu klientów bardzo pomocne jest prowadzenie bloga. Warto w nim zawrzeć treści, które pozwolą uzyskać odpowiedź na dylematy odbiorów. To również świetne miejsce, w którym dobrze jest umieścić porady, inspiracje, czy udzielić informacji na najczęściej zadawane pytania. Na bloga można dodawać zdjęcia, czy filmiki prezentujące nie tylko produkty z oferty sklepu, ale również szerokie ich zastosowanie lub pomysły na ich wykorzystanie. Co więcej, to także doskonałe miejsce, w którym można umieścić możliwość zapisania się do newslettera.

Blog z pewnością zwiększy zasięgi i dostarczy przydatnych informacji kupującym, wzbudzając przy tym ich zaufanie. Wszystko to przełoży się na pozytywne opinie, polecenie sklepu i stałą współpracę.

Google Ads

Odpowiednia widoczność strony jest niezwykle ważna, zatem zastanawiając się nad tym, jak pozyskać klienta, warto zainwestować w reklamę Google Ads. Daje ona możliwość zapoznania się z ofertą szerszej grupie osób w najpopularniejszej wyszukiwarce. To szybki i efektywny proces, który znacząco wpłynie na dotarcie do docelowej grupy klientów. W tym przypadku to kupujący odnajdują sprzedającego. Warto jednak pamiętać, że komunikacja z klientem jest kluczowa, dlatego odbieranie telefonów czy szybkie odpisywanie na wiadomości będzie niezwykle istotne.

Social media

Wiele osób zastanawia się również, jak pozyskać nowych klientów. Tutaj bardzo pomocne są social media. Skoro posiadasz sklep w internecie, to właśnie tam należy szukać odbiorców. Warto zatem wybrać odpowiednią platformę np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, czy Linkedln (wszystko jest zależne od prowadzonej działalności) i inwestować w ich rozwój. Takie działanie daje możliwość dotarcia do docelowej grupy klientów. Założenia konta promującego sklep pozwoli na stały kontakt z odbiorcą oraz poinformuje go o nowościach, promocjach, czy da możliwość szybkiego i stałego kontaktu.

Klienci sklepu internetowego

Pozytywne recenzje i komentarze zachęcą potencjalnych kupujących do skorzystania z oferty. Nie bez powodu powstało powiedzenie, że jeśli nie masz konta w mediach społecznościowych, to po prostu nie istniejesz. Dobrym pomysłem będzie również założenie grupy np. na Facebooku i umieszczanie tam dodatkowych informacji np. o promocjach, czy konkursach. W ostatnim czasie na popularności zyskały tzw. transmisje online, na których sprzedający prezentuje dany produkt, dokładnie go opisując, natomiast kupujący ma okazję bardziej rzeczywistego zapoznania się z całym asortymentem i oczywiście możliwością dokonania zakupu.

Zakupy przez internet są naszą codziennością. Pozwalają nie tylko oszczędzić czas, ale również pieniądze dzięki atrakcyjnym promocjom i rabatom oferowanym przez sklepy online. To również doskonały sposób na uniknięcie niepotrzebnych nerwów i zatłoczonych galerii. Szerokie możliwości internetu niezwykle skutecznie zachęcają internautów właśnie do tej opcji dokonywania zakupów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne