Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/culturov/domains/samodzielnyprzedsiebiorca.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 347
Jak dotrzeć do potencjalnych klientów sklepu internetowego? - Samodzielny Przedsiębiorca
Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów sklepu internetowego?

Sklep internetowy

W obecnych czasach zakupy przez internet są codzienną czynnością dokonywaną przez większość Polaków. To właśnie w wyszukiwarkach internauci najczęściej szukają konkretnych produktów i opinii na ich temat. Warto zatem poznać tajniki, jak pozyskać nowych klientów oraz na co zwrócić uwagę, aby odbiorcy zakupili towar w konkretnym sklepie internetowym.

Odpowiadaj na potrzeby klientów swojego sklepu internetowego

Zanim zostaną przedstawione konkretne działania odpowiadające na pytanie, jak pozyskiwać klientów, trzeba zastanowić się czego tak naprawdę, oni oczekują od sklepu internetowego. Zdecydowana większość Polaków właśnie tam regularnie dokonuje zakupów, dlatego pozyskiwanie stałych klientów naszej marki jest niezwykle ważne. Należy jednak pamiętać, że rozwijająca się sprzedaż online skutkuje również coraz większymi wymaganiami i oczekiwaniami ze strony kupujących. Dostępność asortymentu, szeroki wybór, przystępne ceny i bezpieczeństwo są podstawą każdego sklepu internetowego. Dodatkowym atuty to:

  • szybka dostawa, w tym możliwość wyboru formy i miejsca dostarczenia towarów,
  • niska cena przesyłki;
  • szeroka możliwość dokonania płatności;
  • kody rabatowe;
  • spersonalizowane promocje;
  • szczegółowe informacje o produktach;
  • dostępność rzadkich lub specjalistycznych artykułów.

Warto również zwrócić uwagę, że pojawiające się nowe sklepy internetowe kuszą potencjalnych klientów na różne sposoby, dlatego dobrze jest przyglądnąć się poczynaniom konkurencji i systematycznie modyfikować swoją ofertę.

Zakupy online

Sposoby na pozyskiwanie klientów sklepu internetowego

Wygląd i struktura sklepu

Pierwszym i podstawowym elementem jest wygląd strony internetowej sklepu. Musi ona odpowiadać na oczekiwania i potrzeby klientów. Ważne, aby była przejrzysta i prosta w obsłudze. Dodatkowo powinna zachęcić potencjalnego klienta do określonego działania np. zakupu, czy kontaktu. Kluczowym aspektem jest prostota oraz możliwość szybkiego i przejrzystego zapoznania się z pełną ofertą firmy. Warto pamiętać, że dana witryna inaczej wygląda na ekranie komputera, a inaczej telefonu, dlatego ważne jest jej odpowiednie dostosowanie tak, aby była czytelna na każdym urządzeniu.

Pozycjonowanie i widoczność

Warto pamiętać, że większość osób swoje pierwsze poszukiwania rozpoczyna w wyszukiwarce, dlatego ważna jest widoczność strony oraz jej wysokie pozycjonowanie. Dobrze jest zatem popracować nad odpowiednimi opisami kategorii oraz poszczególnych produktów. Dodatkowo należy przeanalizować odpowiednie frazy, inaczej zwane słowami kluczowymi, które są najczęściej stosowane i poszukiwane przez potencjalnych klientów. Tutaj z pomocą przychodzą bezpłatne narzędzia Google, za pomocą których można sprawdzić najczęściej wpisywane hasła, ale także inne serwisy, pozwalające uzyskać bardziej dokładne wyniki na temat oczekiwań odbiorców.

W pozyskiwaniu klientów bardzo pomocne jest prowadzenie bloga. Warto w nim zawrzeć treści, które pozwolą uzyskać odpowiedź na dylematy odbiorów. To również świetne miejsce, w którym dobrze jest umieścić porady, inspiracje, czy udzielić informacji na najczęściej zadawane pytania. Na bloga można dodawać zdjęcia, czy filmiki prezentujące nie tylko produkty z oferty sklepu, ale również szerokie ich zastosowanie lub pomysły na ich wykorzystanie. Co więcej, to także doskonałe miejsce, w którym można umieścić możliwość zapisania się do newslettera.

Blog z pewnością zwiększy zasięgi i dostarczy przydatnych informacji kupującym, wzbudzając przy tym ich zaufanie. Wszystko to przełoży się na pozytywne opinie, polecenie sklepu i stałą współpracę.

Google Ads

Odpowiednia widoczność strony jest niezwykle ważna, zatem zastanawiając się nad tym, jak pozyskać klienta, warto zainwestować w reklamę Google Ads. Daje ona możliwość zapoznania się z ofertą szerszej grupie osób w najpopularniejszej wyszukiwarce. To szybki i efektywny proces, który znacząco wpłynie na dotarcie do docelowej grupy klientów. W tym przypadku to kupujący odnajdują sprzedającego. Warto jednak pamiętać, że komunikacja z klientem jest kluczowa, dlatego odbieranie telefonów czy szybkie odpisywanie na wiadomości będzie niezwykle istotne.

Social media

Wiele osób zastanawia się również, jak pozyskać nowych klientów. Tutaj bardzo pomocne są social media. Skoro posiadasz sklep w internecie, to właśnie tam należy szukać odbiorców. Warto zatem wybrać odpowiednią platformę np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, czy Linkedln (wszystko jest zależne od prowadzonej działalności) i inwestować w ich rozwój. Takie działanie daje możliwość dotarcia do docelowej grupy klientów. Założenia konta promującego sklep pozwoli na stały kontakt z odbiorcą oraz poinformuje go o nowościach, promocjach, czy da możliwość szybkiego i stałego kontaktu.

Klienci sklepu internetowego

Pozytywne recenzje i komentarze zachęcą potencjalnych kupujących do skorzystania z oferty. Nie bez powodu powstało powiedzenie, że jeśli nie masz konta w mediach społecznościowych, to po prostu nie istniejesz. Dobrym pomysłem będzie również założenie grupy np. na Facebooku i umieszczanie tam dodatkowych informacji np. o promocjach, czy konkursach. W ostatnim czasie na popularności zyskały tzw. transmisje online, na których sprzedający prezentuje dany produkt, dokładnie go opisując, natomiast kupujący ma okazję bardziej rzeczywistego zapoznania się z całym asortymentem i oczywiście możliwością dokonania zakupu.

Zakupy przez internet są naszą codziennością. Pozwalają nie tylko oszczędzić czas, ale również pieniądze dzięki atrakcyjnym promocjom i rabatom oferowanym przez sklepy online. To również doskonały sposób na uniknięcie niepotrzebnych nerwów i zatłoczonych galerii. Szerokie możliwości internetu niezwykle skutecznie zachęcają internautów właśnie do tej opcji dokonywania zakupów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

IT

Z plikami cookies spotykamy się każdego dnia podczas surfowania po sieci. Są one tak powszechne, że już mało kto zastanawia się nad ich funkcją....

Biznes

Budowanie marki osobistej to długotrwały proces, którego efekty pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to korzystnie...

Biznes

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30...

Biznes

Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany do opłacania różnego rodzaju podatków. Sprawa jednak nieco się komplikuje w przypadku osób, które sprowadziły się tutaj z zagranicy...

IT

W dzisiejszym, gęsto zasiedlonym świecie cyfrowym, analiza ruchu na stronie jest kluczem do sukcesu online. Dzięki analityce internetowej, marki mogą zrozumieć zachowania odwiedzających, dostosowując...

Biznes

Project Manager (PM) to profesjonalista odpowiedzialny za planowanie, organizację i nadzór nad realizacją projektów w ramach organizacji. Rola Project Managera jest kluczowa dla zapewnienia...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Domeny, hosting

Popularną metodą wykorzystywaną przez oszustów phishingowych jest tworzenie fałszywych witryn internetowych podszywających się pod popularne, istniejące strony, w celu nakłonienia użytkownika do poświadczenia logowania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne