Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów sklepu internetowego?

Sklep internetowy

W obecnych czasach zakupy przez internet są codzienną czynnością dokonywaną przez większość Polaków. To właśnie w wyszukiwarkach internauci najczęściej szukają konkretnych produktów i opinii na ich temat. Warto zatem poznać tajniki, jak pozyskać nowych klientów oraz na co zwrócić uwagę, aby odbiorcy zakupili towar w konkretnym sklepie internetowym.

Odpowiadaj na potrzeby klientów swojego sklepu internetowego

Zanim zostaną przedstawione konkretne działania odpowiadające na pytanie, jak pozyskiwać klientów, trzeba zastanowić się czego tak naprawdę, oni oczekują od sklepu internetowego. Zdecydowana większość Polaków właśnie tam regularnie dokonuje zakupów, dlatego pozyskiwanie stałych klientów naszej marki jest niezwykle ważne. Należy jednak pamiętać, że rozwijająca się sprzedaż online skutkuje również coraz większymi wymaganiami i oczekiwaniami ze strony kupujących. Dostępność asortymentu, szeroki wybór, przystępne ceny i bezpieczeństwo są podstawą każdego sklepu internetowego. Dodatkowym atuty to:

  • szybka dostawa, w tym możliwość wyboru formy i miejsca dostarczenia towarów,
  • niska cena przesyłki;
  • szeroka możliwość dokonania płatności;
  • kody rabatowe;
  • spersonalizowane promocje;
  • szczegółowe informacje o produktach;
  • dostępność rzadkich lub specjalistycznych artykułów.

Warto również zwrócić uwagę, że pojawiające się nowe sklepy internetowe kuszą potencjalnych klientów na różne sposoby, dlatego dobrze jest przyglądnąć się poczynaniom konkurencji i systematycznie modyfikować swoją ofertę.

Zakupy online

Sposoby na pozyskiwanie klientów sklepu internetowego

Wygląd i struktura sklepu

Pierwszym i podstawowym elementem jest wygląd strony internetowej sklepu. Musi ona odpowiadać na oczekiwania i potrzeby klientów. Ważne, aby była przejrzysta i prosta w obsłudze. Dodatkowo powinna zachęcić potencjalnego klienta do określonego działania np. zakupu, czy kontaktu. Kluczowym aspektem jest prostota oraz możliwość szybkiego i przejrzystego zapoznania się z pełną ofertą firmy. Warto pamiętać, że dana witryna inaczej wygląda na ekranie komputera, a inaczej telefonu, dlatego ważne jest jej odpowiednie dostosowanie tak, aby była czytelna na każdym urządzeniu.

Pozycjonowanie i widoczność

Warto pamiętać, że większość osób swoje pierwsze poszukiwania rozpoczyna w wyszukiwarce, dlatego ważna jest widoczność strony oraz jej wysokie pozycjonowanie. Dobrze jest zatem popracować nad odpowiednimi opisami kategorii oraz poszczególnych produktów. Dodatkowo należy przeanalizować odpowiednie frazy, inaczej zwane słowami kluczowymi, które są najczęściej stosowane i poszukiwane przez potencjalnych klientów. Tutaj z pomocą przychodzą bezpłatne narzędzia Google, za pomocą których można sprawdzić najczęściej wpisywane hasła, ale także inne serwisy, pozwalające uzyskać bardziej dokładne wyniki na temat oczekiwań odbiorców.

W pozyskiwaniu klientów bardzo pomocne jest prowadzenie bloga. Warto w nim zawrzeć treści, które pozwolą uzyskać odpowiedź na dylematy odbiorów. To również świetne miejsce, w którym dobrze jest umieścić porady, inspiracje, czy udzielić informacji na najczęściej zadawane pytania. Na bloga można dodawać zdjęcia, czy filmiki prezentujące nie tylko produkty z oferty sklepu, ale również szerokie ich zastosowanie lub pomysły na ich wykorzystanie. Co więcej, to także doskonałe miejsce, w którym można umieścić możliwość zapisania się do newslettera.

Blog z pewnością zwiększy zasięgi i dostarczy przydatnych informacji kupującym, wzbudzając przy tym ich zaufanie. Wszystko to przełoży się na pozytywne opinie, polecenie sklepu i stałą współpracę.

Google Ads

Odpowiednia widoczność strony jest niezwykle ważna, zatem zastanawiając się nad tym, jak pozyskać klienta, warto zainwestować w reklamę Google Ads. Daje ona możliwość zapoznania się z ofertą szerszej grupie osób w najpopularniejszej wyszukiwarce. To szybki i efektywny proces, który znacząco wpłynie na dotarcie do docelowej grupy klientów. W tym przypadku to kupujący odnajdują sprzedającego. Warto jednak pamiętać, że komunikacja z klientem jest kluczowa, dlatego odbieranie telefonów czy szybkie odpisywanie na wiadomości będzie niezwykle istotne.

Social media

Wiele osób zastanawia się również, jak pozyskać nowych klientów. Tutaj bardzo pomocne są social media. Skoro posiadasz sklep w internecie, to właśnie tam należy szukać odbiorców. Warto zatem wybrać odpowiednią platformę np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, czy Linkedln (wszystko jest zależne od prowadzonej działalności) i inwestować w ich rozwój. Takie działanie daje możliwość dotarcia do docelowej grupy klientów. Założenia konta promującego sklep pozwoli na stały kontakt z odbiorcą oraz poinformuje go o nowościach, promocjach, czy da możliwość szybkiego i stałego kontaktu.

Klienci sklepu internetowego

Pozytywne recenzje i komentarze zachęcą potencjalnych kupujących do skorzystania z oferty. Nie bez powodu powstało powiedzenie, że jeśli nie masz konta w mediach społecznościowych, to po prostu nie istniejesz. Dobrym pomysłem będzie również założenie grupy np. na Facebooku i umieszczanie tam dodatkowych informacji np. o promocjach, czy konkursach. W ostatnim czasie na popularności zyskały tzw. transmisje online, na których sprzedający prezentuje dany produkt, dokładnie go opisując, natomiast kupujący ma okazję bardziej rzeczywistego zapoznania się z całym asortymentem i oczywiście możliwością dokonania zakupu.

Zakupy przez internet są naszą codziennością. Pozwalają nie tylko oszczędzić czas, ale również pieniądze dzięki atrakcyjnym promocjom i rabatom oferowanym przez sklepy online. To również doskonały sposób na uniknięcie niepotrzebnych nerwów i zatłoczonych galerii. Szerokie możliwości internetu niezwykle skutecznie zachęcają internautów właśnie do tej opcji dokonywania zakupów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne