Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Grupy na Facebooku – jak wykorzystać ich potencjał?

Grupy na Facebooku

Grupy na Facebooku są przyszłością marketingu! Już teraz można zaobserwować liczne działania polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, które walczą o klienta właśnie poprzez Facebooka. Zanim jednak zaczniesz promować swój biznes w mediach społecznościowych, zapewne zadajesz sobie pytanie, jak się za to skutecznie zabrać? Jakie są typy grup na Facebooku i kiedy warto z nich korzystać? Jak założenie grupy może przełożyć się na zyski firmy?

Najważniejsze rodzaje grup na Facebooku

Jeden z największych portali społecznościowych wyróżnia obecnie aż 5 rodzajów grup, do których możesz dołączyć lub w których możesz ulokować swoją własną grupę. Wyróżniamy:

Grupa kupię/sprzedam – tutaj najczęściej gromadzą się osoby, którym zależy na zapoznaniu się z wszystkimi najistotniejszymi ofertami sprzedażowymi lub na skutecznej sprzedaży własnego produktu. Grupa może być krajowa lub mieć zasięg jedynie lokalny.

Grupa edukacyjna – tutaj można z powodzeniem brać udział w lekcjach online, jak i je tworzyć, a także śledzić postępy uczestników kursu.

Grupa informacyjna – składa się z podstawowych informacji ogólnych, jest ustawiana jako domyślny rodzaj grupy.

Grupa z ofertami pracy – skupia zainteresowanych zmianą swojego statusu z “bezrobotny” na “aktywny zawodowo” i wszystkich poszukujących wartościowych pracowników. Co więcej, obecnie istnieje już możliwość bezpośredniego aplikowania przez Facebooka.

Kiedy warto rozważyć założenie własnej grupy?

Właściwie każdy biznes, jaki dziś założymy, opiera się w ten lub inny sposób na sprzedaży – dlatego też tak ważne jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Promują się zarówno agencje reklamowe, jak i salony fryzjerskie czy też kreatywni projektanci ubrań lub biżuterii. Nietrudno zauważyć, że XXI wiek jest wiekiem promocji siebie samych i swojego biznesu.

Od dawna wiadomo, że każdy produkt lub usługa skierowany jest jedynie do konkretnej grupy odbiorców. I tak oto np. portal samodzielnyprzedsiębiorca.pl jest przykładem strony dedykowanej dla wszystkich osób prowadzących własny biznes, które chcą rozwiać wątpliwości związane m.in. z kwestiami prawnymi czy też zwiększyć wiedzę na tematy związane z IT. Tak samo grupa na Facebooku jest “towarem” dedykowanym, który zainteresuje jedynie część konsumentów.

Jak prowadzić grupy na Facebooku

Grupa na Facebooku – dlaczego warto?

Założenie grupy daje szansę na dotarcie z produktem lub usługą do konkretnych osób, które są realnie zaangażowane w śledzenie promowanych przez Ciebie treści. Co więcej, w sieci pojawiają się informację o tym, że coraz więcej kampanii reklamowych opiera swoją skuteczność właśnie na grupach prowadzonych w mediach społecznościowych. Założenie grupy zamkniętej pozwoli wyselekcjonować członków mających dostęp do oferowanych przez Ciebie treści, dając im poczucie wyjątkowości.

Kiedy warto korzystać z już istniejących grup?

Zanim założysz odrębną grupę, lub zanim wieść się o niej rozniesie, możesz z powodzeniem korzystać z grup już istniejących. Pozwala to na dotarcie do szerokiego gremium w krótkim czasie, zanim jeszcze wejdziesz w posiadanie listy swoich własnych, wyłącznych odbiorców. Co więcej, odpowiednie ustawienia pozwolą na branie pod uwagę przede wszystkim tych członków grup, którzy spełniają określone kryteria, np. mieszkają w okolicach Warszawy, gdzie świadczysz swoje usługi.

O czym pamiętać, publikując posty na grupie istniejącej?

Pamiętaj o tym, że każda grupa ma swój regulamin i nie masz tak dużej dowolności w tworzeniu postów, jaką może dać Ci Twoja własna grupa. Zanim zaczniesz udzielać się na forum, zapoznaj się z wytycznymi, jakie tam obowiązują – jeśli ich nie przeczytasz, zamieszczane przez Ciebie informacje mogą być automatycznie kasowane jako spam lub blokowane przez administratorów.

Grupa na FB

Jak założenie grupy przekłada się na zyski firmy?

Tak jak już była o tym mowa – grupa tematyczna skupia wokół siebie te osoby, które już są zainteresowane tematem ze względów zawodowych lub prywatnych. Co więcej, grupa daje szansę na bezpośrednie nawiązanie kontaktu pomiędzy twórcą a odbiorcą, tworząc swego rodzaju więź. Dlatego jeśli chcesz, by klienci wracali właśnie do Ciebie, nie traktuj ich na grupie jak klientów.

Publikuj wartościowe treści, które oprócz wiedzy o Twoich usługach, dadzą im także wiedzę, a czasem odrobinę rozrywki.

Człowiek ma naturalną potrzebę socjalizacji, i jest to wyjątkowo prosty i oczywisty mechanizm, który jest wykorzystywany współcześnie w marketingu właśnie poprzez założenie grupy. Jeśli dodatkowo zdecydujesz się na grupę zamkniętą, jej członkowie zyskają większą śmiałość w udzielaniu się, a pozytywna reakcja na ich komentarze może być dodatkową zachętą do korzystania z Twoich usług.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Biznes

Rola copywritera w marketingu internetowym jest nieoceniona. Odpowiadając za słowo copywriter potrafi zdefiniować całą kampanię i stworzyć treści, które nie tylko sprzedają,lecz także tworzą...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne