Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Firmowy Instagram – jakie treści na nim publikować?

Firmowy Instagram

Instagram jest niezwykle popularnym medium społecznościowym, z którego aktualnie dziennie korzysta kilkaset milionów ludzi. To nie tylko miejsce, gdzie wrzucamy zdjęcia odzwierciedlające codzienne życie – współcześnie platforma wykorzystywana jest do budowania marki firm, promowania własnych usług, czy dodawania ciekawych materiałów opiniotwórczych. Instagram w łatwy sposób zwiększy ruch na naszej stronie. Jak profesjonalnie prowadzić firmowego Instagrama?

Na początku istnienia Instagrama w sieci mało kto spodziewał się, że zostanie on jednym z największych mediów społecznościowych. Platforma bardzo szybko ewaluowała, zmieniając się na nieustannie dla swoich użytkowników. Pojawiało się coraz więcej zdjęć, możliwość nagrywania krótkich relacji z dnia codziennego. Nic zatem dziwnego, że Instagramem zainteresowały się firmy, które postanowiły przenieść się na platformę, w celu promowania swojej marki. Aktualnie Instagram wykorzystywany jako podstawowe narzędzie marketingowe nawet największych firm na świecie.

Do czego właściwie służy Instagram?

Głównym założeniem powstania Instagrama i udostępnienia go w formie aplikacji na telefonie dla większego grona użytkowników Internetu, było zachęcenie ich do dzielenia się swoją codziennością. Na początku istnienia tego portalu społecznościowego, gdzie większość użytkowników dopiero odkrywała jego funkcje, faktycznie przeważały takie materiały. Dopiero z czasem, zwłaszcza po tym, kiedy Instagram został wykupiony przez Facebooka, zmieniła się trochę jego koncepcja.

Użytkownicy platformy społecznościowej zyskali zupełnie nowe metody prezentowania zdjęć, a także możliwość wstawiania krótkich filmików – zarówno jednodniowych relacji, jak i bardziej rozbudowanych treści. Dzięki temu wiele osób nie tylko zaczęło przywiązywać większą wagę do wrzucanych zdjęć, tworząc tym samym bardziej artystyczne ujęcia, ale również zainteresowało się dodawaniem krótkich materiałów wideo.

Współcześnie na Instagramie swoje konta mają różnego rodzaju firmy, które wychodzą z założenia, że skoro potencjalny klient znajduje się na portalu, to warto, aby oni również zareklamowali w ten sposób swoje usługi. Instagram stał się również jednym z najlepszych narzędzi do kreowania marki i zwiększenia ruchu organicznego na stronie e-commerce.

Marketing firmy na Instagramie – jak wygląda?

Wbrew pozorom prowadzenie firmowego Instagrama nie jest takie trudne. Znajomość podstawowych zasad, a także kreatywność pozwoli na szybkie i skuteczne wybicie się naszej marki ponad inne. Instagram to także okazja do tego, aby przedstawić swoją firmę z zupełnie innej strony – bardziej luźniejszej strony prowadzenia biznesu i dostępnej dla potencjalnego klienta.

Ciekawym pomysłem jest wrzucanie zdjęć z codziennej pracy w biurze czy nawet zaprezentowanie zdjęć z wyjazdów integracyjnych. Odbiorcę można również zainteresować opisaniem całego procesu powstawania danego produktu lub przygotowań do wykonania zleconej usługi. W ten sposób klient nie tylko będzie wiedział, czego może się spodziewać, ale zobaczy również fizyczny produkt lub efekt końcowy, który zachęci go do podjęcia współpracy.

LTB Instagram

Przykład spójnego (m.in. pod względem kolorystycznym), ale zróżnicowanego konta firmowego na Instagramie

Od czego zacząć prowadzenie firmowego Instagrama?

Instagram jako jedno z nielicznych portali społecznościowych jest bardzo proste w obsłudze. Dodawanie zdjęć z ciekawymi opisami czy instastory jako sprawozdanie z aktualnych działań jest możliwe dla każdego, kto tylko posiada dostęp do konta.

W prowadzeniu firmowego Instagrama najważniejszy jest przede wszystkim pomysł oraz regularność w dodawaniu postów. Istotne jest także podejmowanie konwersacji z innymi użytkownikami poprzez odpowiadanie na komentarze czy wiadomości prywatne. Oprócz tego warto zainteresować się stosowaniem popularnych hasztagów oraz opisywaniem poszczególnych zdjęć pod kątem optymalizacji tekstu, uzupełniając je odpowiednimi emotikonami.

Wielu przedsiębiorców zapomina również o tym, aby Instagram miał charakter biznesowy, czyli otwarty dla wszystkich użytkowników. Ustawianie prywatności konta na zamknięte, może sprawić, że nikt nie będzie widział naszych postów.

Dodawanie zdjęć i krótkich materiałów wideo na Instagram firmowy jest również możliwe poprzez planowanie postów w kalendarzu. Obecnie istnieje wiele programów internetowych, które umożliwiają zaplanowanie publikacji konkretnych materiałów o wybranej godzinie. W ten sposób nie tylko zapewniamy sobie regularność w dodawaniu zdjęć z życia codziennego firmy, ale również zmniejszamy ilość pracy.

Firmowy Instagram – dlaczego warto go prowadzić?

Publikowanie zdjęć i filmów wideo na instastory lub IGTV sprawiają, że nasz biznes zyskuje na popularności. Warto zatem poświęcić codzienne kilka minut, aby zaktualizować swoje media społecznościowe i przyciągnąć nowych klientów.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne