Publikowanie tekstów wartościowych do określonej dla firmy grupy docelowej, może przynieść ogromne korzyści. Poprzez tworzenie treści wytwarza się między firmą a klientem długoterminowa więź oparta na zaufaniu i lojalności. Potencjał, jaki dostrzeżono w content marketingu zostaje coraz częściej wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą blogi firmowe do osiągnięcia różnych celów przedsiębiorstwa.
Kiedy i dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
Blog firmowy daje nieograniczone możliwości. Przede wszystkim wpływa na wzrost sprzedaży i to zwykle jest celem jego prowadzenia. Stanowi luźniejszą komunikację między przedsiębiorcą, a potencjalnym klientem.
Dostarczając na blogu wartościowych informacji odnośnie zastosowania oferowanego produktu, jego korzyści i możliwości odbiorca zbiera coraz więcej informacji, aby podjąć odpowiednią decyzję. Zwykle sama specyfikacja produktu np. na stronie sklepu internetowego może nie wystarczać.
Poprzez prowadzenie bloga firma może pokazać „ludzką twarz”. Klienci są bardziej skłonni dokonać zakupu, jeśli będą wiedzieli kto stoi za oferowanym produktem i kto się pod nim podpisuje. Przedstawienie idei i wartości jakimi kieruje się marka pozwala budować pozytywny wizerunek firmy i wyróżnić się spośród konkurencji. Dodatkowo potencjalni klienci mogą komentować artykuł i nawiązywać nieformalny kontakt.
Blog firmowy przyczynia się także do prowadzenia skutecznej rekrutacji. Opisywanie w tekstach atmosfery panującej w firmie, przedstawienie pracowników pozwala pozytywnie zaprezentować się potencjalnym pracownikom. Obecnie poza oferowanymi zarobkami i benefitami kandydatom zależy na współpracującym ze sobą zespole i pozytywnej atmosferze w miejscu pracy, dlatego blog to skuteczne miejsce na przekazanie „firmowego ducha”.
Wpisy blogowe bardzo dobrze rozpowszechniają się w social mediach. Edukacyjne i wartościowe treści mogą zainteresować zwykłego internautę, nawet tego niezainteresowanego ofertą firmy. Ten publikując link do bloga poszerza grono odbiorców i potencjalnych klientów. O wiele łatwiej jest pozyskać naturalny link do ciekawego i wartościowego wpisu blogowego niż do strony kategorii sklepu.
Kto powinien dostarczać treści na bloga?
Najlepiej kiedy teksty piszą pracownicy. Są one wtedy bardziej autentyczne i wiarygodne dla odbiorcy. Można do takich działań zaangażować całą kadrę, na każdym szczeblu. Różny styl pisania doda naturalności tekstom. Podczas tworzenia wzrasta kreatywność pracowników i mogą pojawiać się nowe pomysły na kolejne artykuły lub całe serie tematyczne. Znajomość branży zapewni najwyższą jakość napisanej treści i pozwoli zbudować pozycję eksperta.
Co publikować na firmowym blogu?
Oryginalne i wartościowe teksty przyciągają uwagę odbiorcy. Blog firmowy nie musi być nudny. Trzeba wystrzegać się na nim niezrozumiałych, fachowych sformułowań oraz poważnego tonu. Luźny kontakt z odbiorcą zbliży go do firmy i zachęci do podjęcia określonych działań. Jest wiele możliwości odnośnie tego co powinno znaleźć się na blogu firmowych, a w tematach ogranicza tylko wyobraźnia.
Treści edukacyjne
Kreowanie wizerunku eksperta w branży pozwoli podjąć potencjalnemu klientowi szybszą decyzję i wyróżnić się firmie na tle konkurencji. Duża wartość merytoryczna kreuje kompetencje zespołu. Na blogu firmowym można zamieszczać rozwiązania na ich problemy, wskazówki i informacje, które można wykorzystać w praktyce. Kadra zarządzająca może na przykład tworzyć artykuły biznesowe, ale także takie pomagające w codziennym życiu.
O nowościach i wydarzeniach branżowych
Takie teksty są łatwe do napisania i polegają zwykle na komentowaniu nowych rozwiązań w branży i wydarzeń odbywających się zarówno w kraju, jak i za granicą. Pozwoli to pokazać klientowi, że jest się „na czasie” i nowe możliwości na rynku nie są firmie obojętne. Można zweryfikować też sprawy, które uległy zmianie i zaktualizować te informacje.
Historia i działanie firmy
Pisanie tekstów o tej tematyce daje możliwość strategicznego przekazu idei czy nietypowej historii, z którymi marka jest związana. Jeśli przedsiębiorstwo zostanie przedstawione w ciekawy sposób, to wzrasta szansa na to, że zostanie zapamiętane. Warto pisać także o integracjach pracowniczych i innych inicjatywach w obrębie firmy, aby zaprezentować umiejętności i kreatywność kadry.
Produkty
Za pomocą bloga można przekazać odbiorcom coś więcej, niż tylko suche informacje o produkcie. Można pokazać jego niekonwencjonalne wykorzystanie i w ciekawy sposób zaprezentować ofertę firmy.
Mity branżowe
Tematy dotyczące faktów i mitów cieszą się dużym zainteresowaniem. Niezależnie od branży, w obrębie której się pracuje, zawsze znajdą się kwestie na temat, których panują mity, a które warto obalić wśród odbiorców i potencjalnych klientów.
Pisząc teksty na bloga należy pamiętać o systematyczności działań. Regularna publikacja to sposób sprzyjający pozycjom w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zaangażowaniu Twoich odbiorców. Aby mieć więcej tematów na artykuły można je dzielić i wrzucać w krótszej formie. Warto też zaplanować tematy do przodu, pozwala to uniknąć tzw.: „zastoju”.
Warto zwrócić uwagę, że artykuły na blogu łatwo można zapełnić słowami kluczowymi. Podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce pozwala szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.
Podsumowanie
To co dajesz ludziom wraca do Ciebie ze zdwojoną siłą. Praca nad blogiem to element długoterminowej strategii marketingowej. Regularne publikowanie artykułów i tworzenie wartościowych treści dla odbiorcy przełoży się na większą sprzedaż i lojalność klientów wobec firmy.