Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Facebook Ads – rodzaje reklam

Kampanie reklamowe na Facebooku są dobrym sposobem na promowanie marki i zdobywanie zasięgów w grupie docelowej. Zanim jednak zaplanujesz swoją pierwszą reklamę Facebook Ads, warto wiedzieć jakie warianty reklam są w portalu dostępne i jak skutecznie wykorzystać ich możliwości. Co oferuje popularny serwis społecznościowy? Poznaj najpopularniejsze rodzaje reklam w Google Ads.

Podstawowe warianty reklam w Facebook Ads

Reklama w formie obrazu

To zdecydowanie jeden z najprostszych, ale wyjątkowo często stosowanych formatów reklamy wykorzystujący grafikę oraz odnośnik do strony, na którą ma kierować użytkowników wyświetlona reklama. W miejscu tym mogą pojawić się wszelkie grafiki informujące o aktualnej promocji czy zdjęcia produktowe, przy czym warto pamiętać by tekst na obrazie nie zajmował więcej niż 20% całej reklamy. Reklamy na Facebooku mają dodatkowo opcję dodania przycisku wzywającego do działania (CTA).

Reklama video

Podobnie jak reklamy w formacie graficznym, filmy dodawane na Facebooku mogą posłużyć jako skuteczna reklama marki. Portal obsługuje niemalże wszystkie formaty video oraz pliki .GIF, chociaż zaleca trzymania się proporcji 16:9 lub 9:16. Facebook nie dopuszcza plików większych niż 4GB, a sam film reklamowy nie może trwać mniej niż sekundę i więcej niż 240 minut. Dla optymalnego wykorzystania w celach reklamowych przyjmuje się, że film nie powinien być dłuższy niż 15 sekund.

Tworząc reklamy video w Facebook Ads można ustawić niestandardową miniaturę reklamy, która będzie widoczna w przypadku użytkowników, u których reklama nie uruchamia się automatycznie. Miniaturka powinna być stworzona według zasad reklam w formie obrazu. Reklamę video można uzupełnić też o napisy w formacie .SRT.

Reklama w formie kolekcji

Wyświetlane na urządzeniach mobilnych reklamy w formie kolekcji dają możliwość zaprezentowania szerszej oferty produktów. Kolekcję otwiera film lub obraz główny, który przyciąga uwagę użytkownika, a po kliknięciu w niego użytkownik widzi zdjęcia produktów wraz z ceną i pozwala na przeniesienie go do strony sklepu, w którym można zakupić wyświetlane produkty.

Reklama-karuzela

Podobnie jak kolekcja, karuzela pozwala na prezentowanie wielu produktów w jednej reklamie. Karuzela składa się od 2 do 10 kart produktowych, każdej opatrzonej zdjęciem lub filmem i umożliwia stworzenie reklamy dla całej kolekcji produktów, produktów powiązanych tematycznie czy np. zbudowanie historii mającej promować markę.

Do stworzenia karuzeli będą potrzebne zdjęcia lub obrazy w proporcjach 1:1, podążające za regułami wyznaczonymi dla reklam w formie video i obrazu. Do każdego z elementów składających się na karuzelę można dodać indywidualny opis i nagłówek nieprzekraczający odpowiednio 40 i 20 znaków.

Pokaz slajdów z reklamą

Jeśli firma nie chce tworzyć video-reklamy, dobrym rozwiązaniem będzie reklama w formie pokazu slajdów składającego się maksymalnie z 10 obrazów. Każdy ze slajdów jest wyświetlany od 0,5 do 5 sekund (możliwe do ustawienia), a opcje tworzenia reklamy pozwalają też na dopracowanie animacji przejścia pomiędzy grafikami. Tworząc slajdy można wybrać muzykę z twórczości własnej lub biblioteki utworów Facebook. Cały pokaz slajdów może trwać maksymalnie 50 sekund i będzie odtwarzany w pętli do czasu zatrzymania przez użytkownika.

Materiał Błyskawiczny (Kanwa) – rozbudowane reklamy w Facebooku

Jedną z ciekawszych i najbardziej rozbudowanych opcji reklamowych w środowisku Facebook Ads są tzw. materiały błyskawiczne, wcześniej nazywane kanwą. Reklama taka jest dopasowana do urządzeń mobilnych i aplikacji Facebook w taki sposób, by po kliknięciu w reklamę przez użytkownika przenosić go do środowiska specjalnie stworzonego na potrzeby reklam na Facebooku. Kliknięcie reklamy otwiera kanwę na pełnym ekranie, umożliwiając przeglądanie filmów, zdjęć lub karuzeli włączonej w reklamę.

Tworzenie kanwy może opierać się o udostępnione przez Facebook Ads gotowe szablony, w których wystarczy dodać własne treści, ale też o projekt stworzony od podstaw przez dodawanie segmentów tekstowych, graficznych i video. Kanwa stanowi w pewnym sensie połączenie wszystkich pozostałych form reklamy dostępnych w Facebook Ads.

Jeśli planujesz wejść w reklamy na Facebooku, pamiętaj, by wcześniej odpowiednio przygotować swój firmowy profil i upewnić się, że użytkownik, który przez reklamę odwiedzi stronę marki nie spotka się z brakiem treści i widokiem wyłącznie plików sponsorowanych. Angażuj się w komunikację z odbiorcami, buduj własny wizerunek na platformie i korzystaj z reklam zoptymalizowanych pod kątem odbiorcy docelowego.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne