Kampanie reklamowe na Facebooku są dobrym sposobem na promowanie marki i zdobywanie zasięgów w grupie docelowej. Zanim jednak zaplanujesz swoją pierwszą reklamę Facebook Ads, warto wiedzieć jakie warianty reklam są w portalu dostępne i jak skutecznie wykorzystać ich możliwości. Co oferuje popularny serwis społecznościowy? Poznaj najpopularniejsze rodzaje reklam w Google Ads.
Podstawowe warianty reklam w Facebook Ads
Reklama w formie obrazu
To zdecydowanie jeden z najprostszych, ale wyjątkowo często stosowanych formatów reklamy wykorzystujący grafikę oraz odnośnik do strony, na którą ma kierować użytkowników wyświetlona reklama. W miejscu tym mogą pojawić się wszelkie grafiki informujące o aktualnej promocji czy zdjęcia produktowe, przy czym warto pamiętać by tekst na obrazie nie zajmował więcej niż 20% całej reklamy. Reklamy na Facebooku mają dodatkowo opcję dodania przycisku wzywającego do działania (CTA).
Reklama video
Podobnie jak reklamy w formacie graficznym, filmy dodawane na Facebooku mogą posłużyć jako skuteczna reklama marki. Portal obsługuje niemalże wszystkie formaty video oraz pliki .GIF, chociaż zaleca trzymania się proporcji 16:9 lub 9:16. Facebook nie dopuszcza plików większych niż 4GB, a sam film reklamowy nie może trwać mniej niż sekundę i więcej niż 240 minut. Dla optymalnego wykorzystania w celach reklamowych przyjmuje się, że film nie powinien być dłuższy niż 15 sekund.
Tworząc reklamy video w Facebook Ads można ustawić niestandardową miniaturę reklamy, która będzie widoczna w przypadku użytkowników, u których reklama nie uruchamia się automatycznie. Miniaturka powinna być stworzona według zasad reklam w formie obrazu. Reklamę video można uzupełnić też o napisy w formacie .SRT.
Reklama w formie kolekcji
Wyświetlane na urządzeniach mobilnych reklamy w formie kolekcji dają możliwość zaprezentowania szerszej oferty produktów. Kolekcję otwiera film lub obraz główny, który przyciąga uwagę użytkownika, a po kliknięciu w niego użytkownik widzi zdjęcia produktów wraz z ceną i pozwala na przeniesienie go do strony sklepu, w którym można zakupić wyświetlane produkty.
Reklama-karuzela
Podobnie jak kolekcja, karuzela pozwala na prezentowanie wielu produktów w jednej reklamie. Karuzela składa się od 2 do 10 kart produktowych, każdej opatrzonej zdjęciem lub filmem i umożliwia stworzenie reklamy dla całej kolekcji produktów, produktów powiązanych tematycznie czy np. zbudowanie historii mającej promować markę.
Do stworzenia karuzeli będą potrzebne zdjęcia lub obrazy w proporcjach 1:1, podążające za regułami wyznaczonymi dla reklam w formie video i obrazu. Do każdego z elementów składających się na karuzelę można dodać indywidualny opis i nagłówek nieprzekraczający odpowiednio 40 i 20 znaków.
Pokaz slajdów z reklamą
Jeśli firma nie chce tworzyć video-reklamy, dobrym rozwiązaniem będzie reklama w formie pokazu slajdów składającego się maksymalnie z 10 obrazów. Każdy ze slajdów jest wyświetlany od 0,5 do 5 sekund (możliwe do ustawienia), a opcje tworzenia reklamy pozwalają też na dopracowanie animacji przejścia pomiędzy grafikami. Tworząc slajdy można wybrać muzykę z twórczości własnej lub biblioteki utworów Facebook. Cały pokaz slajdów może trwać maksymalnie 50 sekund i będzie odtwarzany w pętli do czasu zatrzymania przez użytkownika.
Materiał Błyskawiczny (Kanwa) – rozbudowane reklamy w Facebooku
Jedną z ciekawszych i najbardziej rozbudowanych opcji reklamowych w środowisku Facebook Ads są tzw. materiały błyskawiczne, wcześniej nazywane kanwą. Reklama taka jest dopasowana do urządzeń mobilnych i aplikacji Facebook w taki sposób, by po kliknięciu w reklamę przez użytkownika przenosić go do środowiska specjalnie stworzonego na potrzeby reklam na Facebooku. Kliknięcie reklamy otwiera kanwę na pełnym ekranie, umożliwiając przeglądanie filmów, zdjęć lub karuzeli włączonej w reklamę.
Tworzenie kanwy może opierać się o udostępnione przez Facebook Ads gotowe szablony, w których wystarczy dodać własne treści, ale też o projekt stworzony od podstaw przez dodawanie segmentów tekstowych, graficznych i video. Kanwa stanowi w pewnym sensie połączenie wszystkich pozostałych form reklamy dostępnych w Facebook Ads.
Jeśli planujesz wejść w reklamy na Facebooku, pamiętaj, by wcześniej odpowiednio przygotować swój firmowy profil i upewnić się, że użytkownik, który przez reklamę odwiedzi stronę marki nie spotka się z brakiem treści i widokiem wyłącznie plików sponsorowanych. Angażuj się w komunikację z odbiorcami, buduj własny wizerunek na platformie i korzystaj z reklam zoptymalizowanych pod kątem odbiorcy docelowego.