Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Facebook Ads – rodzaje reklam

Kampanie reklamowe na Facebooku są dobrym sposobem na promowanie marki i zdobywanie zasięgów w grupie docelowej. Zanim jednak zaplanujesz swoją pierwszą reklamę Facebook Ads, warto wiedzieć jakie warianty reklam są w portalu dostępne i jak skutecznie wykorzystać ich możliwości. Co oferuje popularny serwis społecznościowy? Poznaj najpopularniejsze rodzaje reklam w Google Ads.

Podstawowe warianty reklam w Facebook Ads

Reklama w formie obrazu

To zdecydowanie jeden z najprostszych, ale wyjątkowo często stosowanych formatów reklamy wykorzystujący grafikę oraz odnośnik do strony, na którą ma kierować użytkowników wyświetlona reklama. W miejscu tym mogą pojawić się wszelkie grafiki informujące o aktualnej promocji czy zdjęcia produktowe, przy czym warto pamiętać by tekst na obrazie nie zajmował więcej niż 20% całej reklamy. Reklamy na Facebooku mają dodatkowo opcję dodania przycisku wzywającego do działania (CTA).

Reklama video

Podobnie jak reklamy w formacie graficznym, filmy dodawane na Facebooku mogą posłużyć jako skuteczna reklama marki. Portal obsługuje niemalże wszystkie formaty video oraz pliki .GIF, chociaż zaleca trzymania się proporcji 16:9 lub 9:16. Facebook nie dopuszcza plików większych niż 4GB, a sam film reklamowy nie może trwać mniej niż sekundę i więcej niż 240 minut. Dla optymalnego wykorzystania w celach reklamowych przyjmuje się, że film nie powinien być dłuższy niż 15 sekund.

Tworząc reklamy video w Facebook Ads można ustawić niestandardową miniaturę reklamy, która będzie widoczna w przypadku użytkowników, u których reklama nie uruchamia się automatycznie. Miniaturka powinna być stworzona według zasad reklam w formie obrazu. Reklamę video można uzupełnić też o napisy w formacie .SRT.

Reklama w formie kolekcji

Wyświetlane na urządzeniach mobilnych reklamy w formie kolekcji dają możliwość zaprezentowania szerszej oferty produktów. Kolekcję otwiera film lub obraz główny, który przyciąga uwagę użytkownika, a po kliknięciu w niego użytkownik widzi zdjęcia produktów wraz z ceną i pozwala na przeniesienie go do strony sklepu, w którym można zakupić wyświetlane produkty.

Reklama-karuzela

Podobnie jak kolekcja, karuzela pozwala na prezentowanie wielu produktów w jednej reklamie. Karuzela składa się od 2 do 10 kart produktowych, każdej opatrzonej zdjęciem lub filmem i umożliwia stworzenie reklamy dla całej kolekcji produktów, produktów powiązanych tematycznie czy np. zbudowanie historii mającej promować markę.

Do stworzenia karuzeli będą potrzebne zdjęcia lub obrazy w proporcjach 1:1, podążające za regułami wyznaczonymi dla reklam w formie video i obrazu. Do każdego z elementów składających się na karuzelę można dodać indywidualny opis i nagłówek nieprzekraczający odpowiednio 40 i 20 znaków.

Pokaz slajdów z reklamą

Jeśli firma nie chce tworzyć video-reklamy, dobrym rozwiązaniem będzie reklama w formie pokazu slajdów składającego się maksymalnie z 10 obrazów. Każdy ze slajdów jest wyświetlany od 0,5 do 5 sekund (możliwe do ustawienia), a opcje tworzenia reklamy pozwalają też na dopracowanie animacji przejścia pomiędzy grafikami. Tworząc slajdy można wybrać muzykę z twórczości własnej lub biblioteki utworów Facebook. Cały pokaz slajdów może trwać maksymalnie 50 sekund i będzie odtwarzany w pętli do czasu zatrzymania przez użytkownika.

Materiał Błyskawiczny (Kanwa) – rozbudowane reklamy w Facebooku

Jedną z ciekawszych i najbardziej rozbudowanych opcji reklamowych w środowisku Facebook Ads są tzw. materiały błyskawiczne, wcześniej nazywane kanwą. Reklama taka jest dopasowana do urządzeń mobilnych i aplikacji Facebook w taki sposób, by po kliknięciu w reklamę przez użytkownika przenosić go do środowiska specjalnie stworzonego na potrzeby reklam na Facebooku. Kliknięcie reklamy otwiera kanwę na pełnym ekranie, umożliwiając przeglądanie filmów, zdjęć lub karuzeli włączonej w reklamę.

Tworzenie kanwy może opierać się o udostępnione przez Facebook Ads gotowe szablony, w których wystarczy dodać własne treści, ale też o projekt stworzony od podstaw przez dodawanie segmentów tekstowych, graficznych i video. Kanwa stanowi w pewnym sensie połączenie wszystkich pozostałych form reklamy dostępnych w Facebook Ads.

Jeśli planujesz wejść w reklamy na Facebooku, pamiętaj, by wcześniej odpowiednio przygotować swój firmowy profil i upewnić się, że użytkownik, który przez reklamę odwiedzi stronę marki nie spotka się z brakiem treści i widokiem wyłącznie plików sponsorowanych. Angażuj się w komunikację z odbiorcami, buduj własny wizerunek na platformie i korzystaj z reklam zoptymalizowanych pod kątem odbiorcy docelowego.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Księgowość

Ustawa z 1 września 2019 roku wprowadziła elektroniczny wykaz czynnych podatników VAT nazywany białą listą podatników. Wraz z jej wprowadzeniem przedsiębiorcy zyskali możliwość odszukania...

Marketing internetowy

Kolejność wyników, jakie pokazuje wyszukiwarka Google po wpisaniu przez użytkownika określonego hasła czy zapytania, jest ustalana na podstawie algorytmów. Nikt poza Google nie zna...

Marketing internetowy

Prowadząc sklep internetowy i przygotowując podstrony kolejnych produktów, trzeba zadbać nie tylko o ich zdjęcia, poprawnie wyświetlającą się cenę czy dostępność rozmiarów. O ile...

IT

Wprowadzenie solidnego, rozbudowanego systemu płatności w sklepie internetowym to ułatwienie nie tylko dla firmy prowadzącej sklep, ale przede wszystkim dla jej klientów, którzy będą...