W Polsce z Facebooka korzysta ok. 89% społeczeństwa, co daje jej miano najpotężniejszej platformy społecznościowej. Social media stale się rozwijają i pozyskują nowych użytkowników. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie tutaj spore grono przedsiębiorców inwestuje w reklamy. Chcący skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, warto pomyśleć o Facebook Ads.
Co to jest Facebook Ads?
W Polsce Facebook cieszy się niesłabnącą popularnością i jest niekwestionowanym numerem 1 wśród wszystkich portali społecznościowych. Na co dzień korzysta z niego około 27 milionów Polaków. Nie dziwi więc fakt, że narzędzie reklamowe Facebook Ads jest jednym z ważniejszych elementów tej platformy. To także jej główne źródło przychodu.
Facebook Ads jest to system, dzięki któremu możliwe jest tworzenie płatnych kampanii reklamowych, które umieszczane są na Facebooku, Instagramie, w Messengerze czy w sieci Audience Network. To narzędzie pozwalające na precyzyjne ukierunkowanie na konkretne grupy odbiorców, dzięki czemu ich efektywność jest na wysokim poziomie. Takie działanie daje pewność, że reklama będzie wyświetlana właściwym użytkownikom, a także umożliwia dotarcie do bardzo licznego grona potencjalnych klientów.
Facebook Ads Manager Reklam posiada potężną bazę informacji o swoich użytkownikach. Pozwala to na skuteczne dotarcie do konkretnych osób, uwzględniając nie tylko podstawowe aspekty, jak dane demograficzne, ale przede wszystkim ich upodobania czy zainteresowania. To spore ułatwienie, ponieważ prowadząc sprzedaż określonych produktów lub usług, można dotrzeć do osób, które realnie będą nimi zainteresowane.
Jakie dane możemy pozyskać?
Facebook to portal, który stale się rozwija. Na co dzień korzysta z niego prawie 2 miliardy użytkowników na świecie. To świetne miejsce do pozyskiwania potencjalnych klientów oraz możliwość wzmacniania relacji z odbiorcami. Prowadząc kampanie Facebook Ads można dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani produktami lub usługami, które oferuje dana firma. Jednym z głównych założeń kampanii jest uzyskanie kontaktów do potencjalnych klientów. Cała ścieżka jest niezwykle prosta. Wystarczy, że użytkownik kliknie reklamę, następnie system wygeneruje uzupełniony formularz na podstawie danych personalnych z konta. W dalszej kolejności należy jedynie zatwierdzić przesyłane informacje. To niezwykle prosty sposób na pozyskanie danych użytkowników, którzy klikną reklamę, ponieważ nie wymaga ręcznego uzupełniania kolejnych pozycji, system sam pobiera dane. Facebook Ads to również doskonałe narzędzie, aby pozyskać adresy e-mail. E-mail marketing nadal cieszy się sporą popularnością, ponieważ uchodzi za jedną ze skuteczniejszych form promocji oferowanych produktów czy usług w sieci. W ten sposób przy niewielkich kosztach można pozyskać cenne dane użytkowników. Takie informacje znacząco wpływają na wzrost zainteresowania konkretną firmą.
Przykładowe dane, jakie można pozyskać to:
- imię i nazwisko;
- miejsce zamieszkania;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
- data urodzenia;
- branża zawodowa;
- nazwa firmy;
- służbowy telefon i e-mail.
Warto pamiętać, że duża ilość zebranych kontaktów znacząco zwiększy możliwości dotarcia do klientów ze spersonalizowaną ofertą, co przełoży się na realny zysk.
Jakim firmom przyda się Facebook Ads?
Nie ulega wątpliwości, że Facebook Ads to jeden z najlepszych i najskuteczniejszych systemów reklamowych. Z powiedzeniem mogą korzystać z niego zarówno firmy usługowe, jak i sklepy internetowe. Tak naprawdę to narzędzie znajdzie zastosowanie niemal w każdej branży, która chce pozyskać dodatkowe kontakty. Z Facebook Ads korzystają zarówno lokalne firmy, jak i duże biznesy. To również świetne narzędzie dla przedsiębiorców b2b czy małego lub dużego handlu elektronicznego. Wiele osób wciąż nie docenia możliwości Facebook Ads, a to właśnie dzięki niemu można w łatwy, prosty i skuteczny sposób stworzyć bazę klientów, którzy odwiedzają konkretną stronę i zostawiają swoje dane.
Czy Facebook Ads jest łatwy w obsłudze?
Tworzenie reklamy na Facebooku jest dość prostym zadaniem i można go wykonać samodzielnie, jednak doświadczeni użytkownicy potrafią odnaleźć się w różnorodnych możliwościach oraz opcjach konfiguracji. Czasem pomocne może okazać się jednak wzięcie udziału w szkoleniu z Facebook Ads.
Cały proces składa się z trzech części. Rozpoczynając uruchomienie reklamy, należy przejść do managera reklam. Tutaj trzeba wybrać cel reklamy. W drugiej części należy określić parametry kampanii. Z kolei w trzeciej należy wybrać ustawienia kampanii reklamowej wraz z materiałem promocyjnym. Tworząc reklamę, warto skupić się na drugiej części dotyczącej konfiguracji kampanii. Tutaj bardzo szczegółowo można określić harmonogram wyświetlania reklam, uwzględniając dokładną porę dnia, a także, w jakich miejscach zostanie wyemitowana. To również możliwość targetowania odbiorców, czyli przeprowadzenie selekcji grupy docelowej ze względu na: wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację itp. Tutaj opcji do wyboru jest naprawdę sporo.
Skuteczna reklama jest dźwignią handlu, to wie każdy przedsiębiorca. Kampania reklamowa na Facebooku przyniesie wiele korzyści. Jednak warto pamiętać, że wymaga ona odpowiedniej strategii, czasu i synchronizacji kilku działań.