Media społecznościowe

Wyszukiwarka

IT

Czym powinien charakteryzować się prosty system CRM?

CRM

Systemy CRM są wyjątkowo praktycznym narzędziem do zarządzania relacjami z klientami oraz całym działem sprzedaży. Wykorzystywane przez duże firmy, ale coraz częściej także mniejszych przedsiębiorców, systemy CRM mogą wzmocnić strategię działań i ułatwić planowanie kolejnych kroków niezbędnych do pozyskania i utrzymania stałej relacji z klientem. W jaki sposób działają i czym powinien charakteryzować się prosty, ale użyteczny system CRM?

Najważniejsze funkcje prostego systemu CRM

Systemy CRM (customer relations management) pozwalają w prosty sposób zbierać, porządkować i zarządzać informacjami o klientach niezbędnymi do nawiązania i utrzymania z nimi odpowiednich relacji. W założeniu systemy takie mogą być naprawdę proste lub rozszerzone o wiele praktycznych dodatków, dzięki którym łatwiejsze stanie się ocenianie szans sprzedaży, przyporządkowywanie transakcji do odpowiednich kategorii czy komunikowanie się z potencjalnym klientem. Ważne jednak, by system CRM zawsze pozostał narzędziem intuicyjnym, łatwym w użyciu, funkcjonalnym i przynoszącym konkretne korzyści. Jako wsparcie pracy działu handlowego, system CRM ma usprawniać działania, a nie dodawać zbędnych zadań zespołowi.

Uzupełniając na bieżąco informacje o kontaktach z potencjalnymi odbiorcami w systemie CRM możemy rejestrować wszystkie podstawowe dane zarówno o leadach, jak i już pozyskanych konsumentach. Szybkie działanie i analiza tego typu kontaktów pozwala łatwiej przejść do dalszych etapów nawiązywania relacji, nie dając potencjalnemu klientowi czasu na zainteresowanie się ofertą konkurencji. Zbieranie informacji o leadach w systemie CRM ułatwi ich organizację pod kątem tych z największą szansą na zakup, a jednocześnie pozwoli skompletować wiedzę, którą można wykorzystać na przekucie nawet niewielkiego zainteresowania w sprzedaż.

Ważną cechą prostego systemu CRM sprzyjającego pracy firmy będzie łatwość dostępu do informacji, ale też wbudowane rozwiązania pozwalające na porządkowanie ich według określonych kategorii. CRM nie narzuca rozwiązań, a pozwala dopasować się do wymagań firmy i dzięki temu współpracuje z nią w kierunku osiągania lepszych wyników sprzedażowych. Możliwość oznaczania szczególnie aktywnych klientów, w miarę zainteresowanych leadów czy konsumentów zupełnie niezainteresowanych lub odchodzących do konkurencji daje szansę na lepsze zarządzanie czasem i środkami firmy – inwestujemy tylko w te leady, które mogą przynieść bezpośredni zysk.

Prowadzony w ten sposób CRM daje też podgląd na poprzednią aktywność klienta, co można przełożyć na lepsze dopasowanie oferty do jego potrzeb i budowanie trwałej, wartościowej relacji.

Dlaczego warto korzystać z CRM do zarządzania relacjami z klientem?

Zastosowanie systemu CRM w firmie w dużym stopniu ogranicza prowadzoną ręcznie czy w formie papierowej dokumentację, ułatwiając porządkowanie wszystkich zebranych informacji i danych o klientach. Łatwy dostęp do bazy danych połączony z odpowiednim podziałem na kategorie przyspiesza codzienną pracę zespołu handlowego. Co ważne, do systemu CRM mogą mieć wgląd także inne działy firmy, co w perspektywie ułatwia wewnętrzną współpracę różnych zespołów dążących ostatecznie do jednego celu – skutecznej sprzedaży.

Warto w tym miejscu nadmienić, że system CRM nie musi być w żaden sposób rozbudowanym, skomplikowanymoferującym całą masę zbędnych dodatków systemem zarządzania. Dla małych firm i przedsiębiorstw w zupełności wystarczą proste schematy i bazy danych, które uporządkowane w odpowiedni sposób będą wyjątkowo intuicyjne w obsłudze, pozwolą zaoszczędzić czas i energię włożoną w pozyskiwanie nowych klientów, a jednocześnie nie będą wymagały zaawansowanej wiedzy z zakresu IT. Prostota i funkcjonalność są dla systemów CRM cechą nadrzędną. Współcześnie, cechy te realizowane są m.in. przez udostępnienie systemów CRM w formie programów online, działających jako samodzielna usługa lub element współpracujący np. z systemem do fakturowania.

CRM szanse sprzedaży – jak wykorzystać możliwości systemu?

Wykorzystując właściwie funkcje systemów CRM możliwe jest zarządzanie tzw. szansami sprzedaży. Przez uzupełnianie informacji o klientach, prowadzonych rozmowach i realizowanych transakcjach oraz wykorzystanie możliwości analitycznych systemu CRM, dział sprzedaży może analizować szanse sprzedaży dla poszczególnych klientów i leadów, opracowując na ich podstawie strategię działania. Szanse sprzedaży to wizualizacje działań, które należy wykonać by daną transakcję zrealizować. Pozwalają podzielić planowane transakcje na kolejne etapy, dając wyraźny wgląd w to jakie działania są potrzebne, by dana relacja z klientem stała się sprzedażą.

Jednym z prostych, intuicyjnych, elastycznych i funkcjonalnych systemów CRM oferujących dostęp do zarządzania szansami sprzedaży jest CRM Melpe, dostępny w ramach programu do fakturowania online Melpe stworzonego przez LTB. Jako program online, CRM Melpe jest na bieżąco aktualizowany, usprawniany i przystosowywany do jeszcze wydajniejszej pracy działów handlowych. Tam, gdzie liczy się sprzedaż, zarządzanie leadami i relacjami z klientem poprzez system CRM może okazać się jedną z najlepszych strategii usprawniania współczesnego biznesu.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich firmach nie zawsze opłaca się zatrudniać...

Domeny, hosting

Wybór hostingu dla tworzonej strony internetowej będzie kluczowy, jeśli chcemy żeby wszystko działało sprawnie. Dobry i szybki hosting gwarantuje, że strona będzie wczytywała się bez problemów niezależnie od tego...

Biznes

Home office to nie nowość. Niemniej jednak stan epidemii spowodował, że takie świadczenie pracy bardzo się upowszechniło i wygląda na to, że pod tym względem rynek pracy nie wróci już do „przedpandemicznej normalności”....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę