Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czym jest meta title?

czym jest meta title i meta description

Jednym z najczęściej pomijanych i niedocenianych elementów podczas tworzenia strategii pozycjonowania witryny jest tytuł podstrony. Dokładnie mowa o meta title (lub inaczej meta tytule), który jest określeniem dla tekstu pojawiającego się w zakładce okna przeglądarki. Jego zadaniem jest dokładne określenie tematu podstrony, co z kolei przekłada się na pomoc Google’owi w ustaleniu  zależności treści. Dobrze zastosowany meta tytuł pozwala na zwiększenie tzw. „klikalności” strony, czyli służy zwiększeniu jej atrakcyjności i zasięgów.

Czym jest meta title?

Meta title to nazwa strony wyświetlana w wyszukiwarce Google. Spoglądając jednak od strony technicznej to nic innego jak część kodu html, która jest odczytywana przez roboty wyszukiwarki. Jej celem jest krótkie poinformowanie o zawartości strony, dzięki czemu w zależności od zgodności z poszukiwaną przez użytkownika frazą, strona zostaje wyświetlona na wysokich, albo na odległych miejscach w wyszukiwarce. Warto zatem dobrze przemyśleć jego zawartość i brzmienie. Oprócz widoczności strony zachęci on także użytkownika do zapoznania się z jej treścią.

Metatytuł musi być atrakcyjny i powinien przekonać użytkownika, że ten potrzebuje informacji, które są w nim zawarte. Warto przygotować jego brzmienie w taki sposób, aby był praktyczny. Konieczne wydaje się umieszczenie słów kluczowych w kolejności od najbardziej istotnych, do najmniej ważnych. Dodanie w jego treści nazwy marki pozwala na jej promowanie i zapewnienie optymalnej długości. Przyjęło się, że idealna długość mega tytułu wynosi między 60 a 70 znaków łącznie ze spacjami.  Dobrze, aby miał on długość, która pozwoli na jego pełne wyświetlenie w przeglądarce, gdyż spójna treść zachęca do podjęcia interakcji.

Dobry meta tytuł zawiera dobrze dobrane frazy i musi być zapisany w poprawny sposób w kodzie html, zawiera on się w tagu <title>, który jest umieszczony w sekcji <head>. Powinien on wyglądać  w następujący sposób:

<head><title>Treść meta tytułu<title></head>

Zapisanie go w poprawny sposób gwarantuje, że będzie on odpowiednio wyświetlany i odczytywany przez mechanizmy, które się tym zajmują. Dzięki temu również użytkownicy będą w stanie szybko podjąć decyzję czy poszukiwana przez niego informacja znajdzie się na danej stronie.

Tworzenie meta title

Meta title, to jednak zdecydowanie znacznie więcej niż zwykły element kodu html strony. Pełnią one bardzo ważne funkcje, między innymi informacyjne, a także przekonujące użytkowników, że warto zapoznać się z treściami na stronie. Wbrew pozorom jest to trudne zadanie, które oprócz umiejętności technicznych wymaga znajomości rynku i metod marketingowych. Warto jest jednak stosować się do pewnych uniwersalnych zasad, które pomogą w tworzeniu dobrego meta tytułu.

Przede wszystkim treść powinna być zwięzła i niezbyt skomplikowana. Krótki, spójny i czytelny zapis będzie najlepszym rozwiązaniem.

Warto wykorzystywać słowa kluczowe. Muszą być one jednak wplecione w tekst w naturalny sposób, tak aby nie brzmiały sztucznie. Jeśli chodzi o długość tytułu, trzeba samemu jej pilnować. Zbyt długi tytuł nie będzie cały widoczny, co z kolei może spowodować, że najważniejsze frazy nie zostaną wyświetlone. Innym dobrym rozwiązaniem jest używanie języka korzyści i sformułowań, które przyciągną potencjalnych klientów, takich jak:

  • promocja,
  • ranking,
  • tania, szybka dostawa,
  • sprawdź,
  • zobacz.

Narzędzia, które mogą pomóc

Warto jest skorzystać z dostępnych narzędzi, które służą przeprowadzaniu analizy długości meta title strony w wynikach wyszukiwania. Jednym z nich jest SERP Preview Tool, który charakteryzuje się intuicyjnością, co pozwala na wykorzystanie go przez początkującego w zakresie tworzenia meta tytułów. Daje on także możliwość zobaczenia wyglądu opisów w wyszukiwarce (zarówno w wersji komputerowej, jak i mobilnej).

Bardziej rozbudowanym narzędziem jest zdecydowanie SEO META in 1 CLICK – nakładka w przeglądarce Google Chrome. Działanie opiera się na wskazaniu informacji na temat SEO on site strony (a dokładniej podstrony), dzięki włączeniu wtyczki na danej witrynie.

Innym wartym polecenia narzędziem jest Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool. Zajmuje się ona analizą długości znaków oraz pokazuje adres i tytuł strony oraz jej opis w wyszukiwarce. Dzięki skorzystaniu z narzędzi możliwe jest przeprowadzenie analizy szerokości tekstów, wpisanie słów kluczowych oraz dodanie daty w opisie strony.

Wpływ meta title na pozycjonowanie

Meta title wpływa także na wynik pozycjonowania. Jego spójność z treścią strony i występującymi na niej frazami sprawi, że strona będzie wyświetlona na wysokich miejscach w przeglądarce. Nie można jednak przesadzić, gdyż treści muszą być tworzone z myślą o ludziach i dla nich. Ponadto możliwości technologiczne pozwalają na dostosowanie pozycjonujących robotów w taki sposób, aby rozpoznawały mechanicznie brzmiące zdania.

Istnieje także możliwość przeprowadzania badania, które wskaże jak dany tytuł wpływa na ruch na stronie. Jest to zaawansowane zagadnienie, które jednak pomoże w poprawie pozycjonowania strony. Klarowny opis treści i optymalizacja tytułów pozwoli na zwiększenie jej widoczności. Warto dołożyć starań, aby meta tytuły były solidnie przygotowane, gdyż wpłynie to pozytywnie na firmę.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne