Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Czy za zakupy musimy płacić od razu? O funkcjonowaniu odroczonego terminu płatności

Odroczone płatności

Odroczone płatności zyskują coraz większą popularność. Klienci chętnie wybierają ten rodzaj zapłaty i są z niego zadowoleni. To również dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy ochoczo korzystają z odroczonego terminu płatności. Możliwość późniejszego uregulowania należności często jest kluczowym czynnikiem, który decyduje o wyborze danej oferty.

Czym jest odroczony termin płatności w kontekście zakupów i jakie formy przyjmuje?

Odroczony termin płatności z ang. deferred payment oznacza dokonanie płatności w późniejszym czasie. Inaczej nazywany: kredytem kupieckim.

Po dokonaniu zakupów lub skorzystaniu z usługi, istnieją dwie formy uregulowania należności: pierwsza to zapłata od razu, druga: skorzystanie z odroczonego terminu płatności. W tym przypadku klienci mogą dokonać zapłaty w późniejszym terminie. Oznacza to otrzymanie towaru niemal od razu, natomiast uregulowanie płatności następuje od kilku do kilkunastu dni.

Zgodnie z przepisami czas na dokonanie zapłaty wynosi 21, 30 lub w przypadku mikro, małych i średnich przedsiębiorstw 60 dni. W sytuacji braku pokrycia należności, zostaną naliczone odsetki, a w dalszym działaniu klient może trafić do rejestru dłużników, co skutkuje zablokowaniem dostępu do wielu usług (np. wzięcia kredytu, zakupów na raty itp.).

Odroczony termin płatności

Dla właścicieli firm, które wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności np. 60 dni, Korzystnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług firmy faktoringowej jako formy finansowania. Pozwoli to na szybkie odzyskanie pieniędzy, które zostały zamrożone w fakturach. Jest to rozwiązanie, które coraz chętniej jest wykorzystywane przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Z tej usługi mogą skorzystać wszyscy przedsiębiorcy.

Jakie sklepy internetowe oferują zakupy z odroczonym terminem płatności?

W Polsce płatność odroczona staje się coraz bardziej popularna. To korzystna forma opłacenia zakupów dokonywanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie. Transakcja zostaje odroczona na okres 21 lub 30 dni. Do tej pory na polskim rynku usługę deferred payment wprowadziły: PayU, Przelewy24, Dotpay, Twisto, PayPo, Allegro Pay, Cinkciarz Pay, Klarna, Kupuj teraz, zapłać później.

Daje to możliwość dokonania zakupów danych towarów lub usług bez wychodzenia z domu. Dzięki temu klient może dokładnie sprawdzić zakupiony towar, unikając rozczarowań.

Interesujące rozwiązanie skierowane do osób prowadzących działalność gospodarczą wprowadziła firma LeaselLink. Finansuje ona zakup towarów między innymi w sklepach, takich jak: Media Markt, Ikea, Allegro, Decathlon, Media Expert, Komputronik, Eden czy RTV Euro AGD. Czas na uregulowanie należności wynosi 30 dni. Odroczony system płatności jest dostępny w tysiącach sklepów internetowych w Polsce. Do najpopularniejszych należą: Zalando, Empik, Reverved, H&M, Itaka, Sephora, X-kom itp.

Kredyt kupiecki

Jakie zalety ma odroczony termon płatności dla kupujących i sprzedających?

Odroczona płatność zyskała dużą rzeszę zadowolonych kupujących. Znacząco przyczyniły się do tego: prostota, wygoda i sprawne działanie.

Ponadto do wielu zalet dla kupujących można zaliczyć:

  • jasne zasady korzystania,
  • usługa w większości przypadków jest bezpłatna,
  • dokonywanie zakupu pomimo chwilowych niewystarczających środków finansowych,
  • opcja wydłużenia terminu zapłaty bądź rozłożenie na raty,
  • możliwość zwrotu zarówno części, jak i całości zakupionego towaru, bez ponoszenia konsekwencji,
  • kupno towarów bez ryzyka, że sklep ich nie dostarczy,
  • elastyczność w dokonywaniu zakupów,
  • brak problemów z nieuczciwymi sprzedawcami.

Dodatkowo każdy konsument jest objęty gwarancją ochrony kupującego.

W przypadku sprzedających dostępność odroczonej płatności uatrakcyjni sklep, a w konsekwencji zwiększy przewagę nad konkurencją. Często możliwość zapłaty w późniejszym terminie, jest kluczowym elementem wyboru. To wszystko może przyczynić się do: wzrostu kupowanych towarów, zwiększenia obrotów i rentowności biznesu, a także jest dodatkowym potencjałem marketingowym np. w postaci pozyskania nowych klientów. Ponadto może wyeliminować problematyczne przesyłki „za pobraniem”, które są obciążone dużym ryzykiem dla sprzedającego np. z powodu nieodebrania paczki przez kupującego.

Warto również pamiętać, że sprzedawca otrzymuje zapłatę od serwisu płatności online od razu i nie musi czekać, aż konsument ureguluje należność, dzięki temu nie ponosi ryzyka finansowego. Dużą zaletą tej metody jest również fakt, że jej wdrożenie nie jest skomplikowane. Nie zawiera ukrytych opłat czy zobowiązań. Ponadto cały proces jest szybki, przejrzysty i prosty, a także znacząco zmniejsza biurokrację.

Odroczone płatności mają swoje wady i zalety. Dotyczy to zarówno sprzedających, jak i kupujących. Z pewnością są bezpieczną i korzystną formą zapłaty. Przed dokonaniem zakupu tą metodą klient powinien upewnić się, że będzie w stanie w określonym terminie pokryć należność, natomiast sprzedający przed wprowadzeniem opcji płatności z odroczonym terminem, powinien dokładnie sprawdzić, czy ta metoda sprawdzi się w jego firmie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne