Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czy warto tworzyć szablony postów na Facebooka?

Posty Facebook

Prowadząc firmę, warto zaistnieć w social mediach – to pomoże nie tylko lepiej poznać swoich klientów i pozostać w ich świadomości na dłużej, m.in. dzięki zaufanie, jakie można zbudować, prowadząc profile na Facebooku czy Instagramie. Często przedsiębiorcy zastanawiają się, czy warto tworzyć szablony wpisów publikowanych w social mediach. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania?

Jakie są zalety z korzystania z szablonów?

Wykorzystywanie przygotowanych wcześniej szablonów pozwala na stworzyć spójną szatę graficzną oraz korzystać z systemu identyfikacji wizualnej firmy np. z logo bądź typowych dla przedsiębiorstwa kolorów i sloganu reklamowego. Ponadto dobrze zrobiony szablon oszczędza czas w przyszłości, kiedy zechcemy tworzyć kolejne wpisy, ponieważ daje nam gotowy schemat postępowania. Taka opcja jest szczególnie pomocna osobom początkującym, które często nie wiedzą, co chcą publikować na swoim profilu oraz jak to robić, przy jednoczesnym zachowaniu spójności z kształtowanym wizerunkiem marki.

Szablony Facebook

Jakie są wady takiego rozwiązania?

Stosowanie szablonu przysparza także wielu trudności. Czasem trudno jest dopasować szablon do np. spontanicznego postu związanego z daną okazją. Warto też wziąć pod uwagę fakt, że jeśli korzystamy z uniwersalnego szablonu, który jest dostosowany jedynie do dziedziny przedsiębiorstwa, to może się okazać, że nasza konkurencja tworzy swoje treści w oparciu o ten sam system, przez co trudno się wyróżnić na rynku i przekonać klienta, aby wybrał usługi naszej firmy. Co więcej, gotowe, proste i darmowe szablony zwykle nie posiadają zbyt wiele specjalnych rozwiązań, których nie potrafilibyśmy sami zrobić.

Jak samodzielnie przygotować szablon postów na Facebooka?

Jeśli zdecydujemy się stworzyć własną grupę szablonów, to należy przemyśleć, czy nie warto tego robić albo z pomocą doświadczonego profesjonalisty, który podpowie jak się za to zabrać i da kilka cennych wskazówek na początek albo wykorzystać specjalne programy do tworzenia tego typu wpisów. Na rynku jest dostępnych mnóstwo takich narzędzi, które pomogą w kreacji postów zdobywających najwięcej aktywności. Do najważniejszych należą:

  1. Adobe Spark – jest wielofunkcyjnym narzędziem stworzonym do kreacji wideo, grafik oraz animacji. Oferuje gotową bazę szablonów wideo i grafik, wbudowaną bazę ikon, wewnętrzną bibliotekę fontów, a także możliwość stworzenia prostych wpisów, stron i wideo. Ta opcja posiada również szablony infografik, plakatów, prezentacji czy kolaży zdjęć. Jest to bardzo proste i darmowe narzędzie.
  2. Canva – dużą zaletą tej opcji jest rozbudowana baza gotowych grafik oraz umożliwia wgranie własnych zdjęć oraz ich edycję. Poza tym użytkownicy mogą stworzyć swoje treści i dopasować do wymagań Facebooka. Narzędzie jest darmowe, popularne, intuicyjne i łatwe w obsłudze.
  3. Meet Edgar – stworzony do planowania oraz dystrybucji treści. Do jego funkcji należą automatycznie planowane treści, możliwość skrócenia linku z analityką treści oraz automatyczne stworzenie typów opisów i nagłówków do konkretnych treści. Co więcej to narzędzie posiada również rozszerzenie do przeglądarki Firefox, Safari i Chrome. Oprócz tego Meet Edgar optymalizuje datę publikacji wpisu, dba o recykling treści oraz wskaże, kiedy warto dany artykuł udostępnić ponownie. Świetnie sprawdza się do tworzenia kalendarza wpisów.
  4. Brand 24 – jest przeznaczony do analizowania Internetu, także Facebooka, gromadzi wszystkie ogólnodostępne wzmianki. Zapewnia dostęp do wskaźników i statystyk, które są pomocne w zrozumieniu, jak wygląda prezentacja marki w mediach społecznościowych. Wskaże ilość pozytywnych oraz negatywnych komentarzy, liczbę polubień, udostępnień, a także wygeneruje raport danych opartych o specjalnie dobrane parametry.
  5. Facebook Audience Insights – został zaprogramowany do analizy odbiorców na Facebooku. Ponadto tworzy nietypowe grupy odbiorców i analizuje ich pod względem danych demograficznych. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, kim są nasi odbiorcy, jakie inne profile obserwują, z jakich narzędzi korzystają, a także o wieku, płci, statusie matrymonialnym naszych odbiorców.

Szablony postów Facebook

Prowadząc profesjonalne konto na Facebooku, warto zadbać o odpowiednio przygotowane wpisy. Powinny być spójne i przekazywać wartościową treść. W procesie realizacji można skorzystać z programów do tworzenia szablonów tego typu treści. Jednak warto pamiętać, że szablon utrudnia realizację nietypowych postów i może ograniczać doświadczonego social media menagera.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne