Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czy warto różnicować publikowane treści na Facebooku i Instagramie?

content i urozmaicenie postów

Dotarcie do klientów przy pomocy social mediów jest bardzo popularne. W tym zakresie należy pamiętać o tworzeniu wartościowych treści. Mają one za zadanie przyciągnięcie uwagi, a także zaangażowanie użytkownika. Wypuszczenie posta nie jest wystarczające. Warto stosować się do podstawowych zasad. Niekiedy brak ich uwzględnienia skutkuje brakiem różnorodności pomiędzy kanałami komunikacji. Najpopularniejszymi są Facebook i Instagram, portale podobne, ale jednak bardzo się od siebie różnią.

Komunikacja komunikacji nierówna

Komunikacja marki w mediach społecznościowych stała się nieodzownym elementem działań marketingowych. W ramach kanałów np. na Facebooku firmy dzielą się informacjami na swój temat oraz oferty, co pozwala im na budowanie relacji ze swoimi odbiorcami. Jednakże nie jest to takie proste, jak może się wydawać. Wielu ludzi uważa, że można prowadzić social media bez planu, co powoduje efekt odwrotny od zamierzonego. Jednakże jedynie dzięki prawidłowo prowadzonej strategii marketingowej oraz spójnego contentu można stworzyć dobrą komunikację w serwisach społecznościowych.

Zarówno Facebook, jak i Instagram są bardzo przydatnymi narzędziami, których prowadzenie niekiedy postrzegane jest jako „must have” marketingu. Jest to błędne przekonanie, które prowadzi często do braku zróżnicowania pomiędzy publikowanymi treściami. Podobny content jest sporym ułatwieniem, ale niestety powoduje znudzenie u odbiorców, którzy ograniczą się do jednego kanału.

Ujednolicenie postów jest także spowodowane w niektórych przypadkach brakiem wiedzy, dotyczącej podstawowych narzędzi i specyfiki platform. Wszystko to powoduje, że prowadzone konta marki są nudne, nie angażują odbiorców, a przede wszystkim przedstawiają negatywny wizerunek marki, jako niekompetentnej.

Dopasuj kanał do komunikacji z obserwatorami

Wybór kanałów społecznościowych nie może opierać się o to, że „wszyscy mają”, albo „konkurencja ma, więc i ja muszę”. To Twoja unikatowa oferta powinna się wpasować w indywidualne cechy każdego z narzędzi. Na każdej z platform można dotrzeć do różnych użytkowników, którzy na danym profilu będą poszukiwać odpowiednich informacji i treści. Nie statystyki a bliższe zapoznanie się z popularnymi serwisami, pozwoli na osiągnięcie wymiernych korzyści.

oczym pisac w social media

Facebook – wizytówka Twojej marki

Najczęściej w ramach prowadzenia profili na portalu Facebook można spotkać się z budowaniem spójnego wizerunku marki. Jest to coś w rodzaju wizytówki, gdyż właśnie tutaj możemy informować nie tylko o ofercie, ale także doświadczeniu. Facebook jest także traktowany jako źródło informacji. Jednakże oprócz przedstawiania oferty, należy pozostawać w interakcji z obserwatorami. Pomagają w tym sekcje komentarzy oraz te poświęcone opinii dotychczasowych klientów.

W tym obszarze nie można pomijać aktywne tworzenie treści oraz reagowanie na wiadomości od obserwatorów. Dotyczy to zarówno wiadomości przez komunikator, zapytań, jak i komentarze wraz z udostępnieniami i oznaczeniami. Stały kontakt z obserwatorami pozwoli na zyskanie autentycznego, „ludzkiego oblicza”, co na pewno zostanie docenione. W tym zakresie można również skorzystać z transmisji na żywo w celach sprzedażowych lub dalszego tworzenia pozycji eksperta (np. prowadzenie rozmów live, Q&A).

Instagram – miejsce, gdzie rządzi lifestyle

Do pewnego czasu Instagram był traktowany jako narzędzie wspierające prowadzenie profilu na Facebooku. Na szczęście zmieniło się to i coraz więcej firm zaczyna również w tym kanale prowadzić indywidualne konto. Najczęściej są to branże lifestylowe, czyli zajmujące się m.in.:

  • modą,
  • kosmetykami,
  • fitnessem,
  • zdrowym odżywianiem,
  • podróżami.

Nie jest to jednak żadne ograniczenie i jeżeli masz pomysł na prowadzenie działań contentowych właśnie na Instagramie, nic nie stoi temu na przeszkodzie. Pamiętaj, jednak o kilku zasadach.

Tam, gdzie ważny jest lifestyle, równie istotny je obraz. Właśnie przy jego pomocy przebiega cała komunikacja. On pierwszy rzuca się w oczy i przykuwa uwagę odbiorcy.

Zawartość tekstowa jest traktowana drugorzędnie, więc bez dobrych zdjęć, prowadzenie Instagrama może być ciężkie.

Z pomocą przychodzą hasztagi, które pozwalają na kategoryzację posta i odnalezienie go wśród setki podobnych tematycznie. Tym samym potencjalny obserwator może nas znaleźć właśnie poprzez niego.

Podobnie mogą przebiegać współprace z influencerami lub oznaczenia danej marki w postach publikowanych przez klientów. Właśnie na Instagramie najlepiej można ukazać dany produkt w codziennym użytku. Poprzez inny profil – znajomego lub obserwowanego celebrytę – potencjalny użytkownik może do nas trafić. Dotyczy to profilu, jak i relacji, które zdobywają coraz większą popularność. Również one przyciągają sporą uwagę. Także tutaj należy prowadzić swobodną komunikację z obserwatorami.

Prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych

Każde działanie marketingowe najlepiej oprzeć na spójnej strategii. W jej zakres należy wpleść content, który będzie angażujący i wartościowy. Pozwoli to na uniknięcie powielanych schematów i błędów. Prowadzenie wszystkich działań w obrębie social mediów należy oprzeć na planie, którego trzymanie się stanowi gwarancję spełnienia zamierzonych celów. Ich wyznaczenie powinno być kluczowe, ale najpierw należy zastanowić się nad potrzebami użytkowników.

Twoi obserwatorzy i ich oczekiwania

Pierwszym krokiem powinna być analiza otoczenia. W ramach danej branży na pewno spotykasz wiele kanałów w mediach społecznościowych. Zobacz, co robią oraz jak reagują ich odbiorcy.

Ta grupa jest także potencjalnymi klientami, więc uważnie obserwuj, co przykuwa ich uwagę, a co nie interesuje.

Zadanie sobie kilku pytań jak np. który kanał jest dla nich prostszy w obsłudze, ciekawszy, a także jakie mają potrzeby. To co oferujesz, nie musisz przedstawić jedynie w formie reklamy. Pokaż indywidualne wartości w oparciu o to, co jest ważne dla grupy odbiorczej.

Dzięki wsłuchaniu się w potrzeby informacyjne i contentowe swoich obserwatorów możesz stworzyć wartościowy kanał w social mediach, którego obserwowanie stanie się codziennym rytuałem lub miejscem wymiany idei i inspiracji.

Pokaż coś więcej

Głęboka analiza środowiska Twoich odbiorców przyniesie niezwykle istotne informacje, które następnie mogą posłużyć do zdecydowania, jaki cel mają spełniać social media. Nie musisz w każdym poście zachwalać swoich produktów i usług. Pokaż jak je tworzysz – pracę zespołu i proces twórczy. Kulisy są interesujące dla większości użytkowników. Dzięki ich ukazaniu zainteresujesz użytkowników, a także zbudujesz pozytywny wizerunek swojej marki również jako pracodawcy. Dziel się wiedzą i odpowiadaj na pytania. Buduj stały kontakt w komentarzach oraz postach. Nie zapominaj, że po drugiej stronie ekranu siedzą żywi ludzie, czekający na Twoją opinię.

jak prowadzić profil w social media

Śledź trendy i daj się zauważyć

Nie tylko analiza potrzeb grupy odbiorczej, ale także obowiązujących trendów, pomoże prowadzić różnorodny content w obrębie kanałów w social mediach. Inspiruj swoich użytkowników, pozostawaj z nimi w kontakcie i angażuj całą społeczność.

Pamiętaj, aby niczego nie powielać, a przedstawić swoja unikatowość poprzez dostosowanie do aktualnej mody.

Jeżeli zauważysz, że dana społeczność stawia na spędzanie wspólnego czasu całą rodziną, albo ochronę środowiska, spróbuj to pokazać. Dzięki różnorodnym treściom trafiasz do szerszej grupy odbiorczej, skupionej w obrębie danego kanału. Pamiętaj, aby dopasować ich narzędzia do swojej strategii, a wszystko przebiegnie pomyślnie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne