Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Czy w 2021 roku musisz zrezygnować z tradycyjnego marketingu?

Marketing tradycyjny

W czasach pandemii firmy musiały zmienić swoją politykę oraz dostosować się do panujących warunków oraz preferencji klientów. W ten sposób część przedsiębiorstw przeniosła się ze swoimi usługami i produktami do Internetu. To z kolei wymusiło zmianę form promocji na bardziej nowoczesne. W tym momencie rodzi się pytanie, czy warto jeszcze korzystać z narzędzi do tradycyjnego marketingu?

Jakie są formy tradycyjnego marketingu?

Tradycyjny marketing obejmuje takie dziedziny jak:

  1. marketing bezpośredni – oznacza promocję oraz sprzedaż danego asortymentu bezpośrednio od producenta. Transakcja przebiega bez pośredników typu media czy reklama. W tego rodzaju marketingu są wykorzystywane takie narzędzia jak ulotki, broszury, kupony, czy inne materiały drukowane, które są dostarczane do konsumenta.
  2. druk – to rodzaj reklamy wykorzystujący fizycznie drukowane środki przekazu w celu dotarcia do konsumentów oraz potencjalnych klientów. Przykładami takich materiałów promocyjnych jest reklama w gazecie tradycyjnej.
  3. reklama zewnętrzna – jest bardzo podobnym narzędziem do druku, ale jest rozpowszechniany na większą skalę. Przykładami takich reklam są przydrożne banery, bilbordy, reklamy na przystankach autobusowych, autobusach, ścianach budynków i innych miejscach publicznych.
  4. reklama szeptana – polega na ustnym rekomendowaniu danych produktów lub usług przez osoby, które z nich korzystają. Zazwyczaj klienci nieświadomie wykorzystują marketing szeptany, ale często firmy znając siłę oddziaływania tego narzędzia, zatrudniają osoby, które mają za zadanie reklamować dany produkt bądź usługę, często nie skorzystawszy z niej. Uczciwy marketing szeptany wykorzystuje zazwyczaj bon zniżkowy i kartę lojalnościową.

Bilboard

Dlaczego marki coraz częściej odchodzą od marketingu bezpośredniego?

Powodem, dla którego przedsiębiorcy postanawiają sukcesywnie rezygnować z tego rodzaju marketingu, jest spadek skuteczności narzędzi tradycyjnych. Współcześni klienci są bombardowani ze wszystkich stron reklamami i ulotkami, przez co są tym zmęczeni i nie zwracają na nie uwagi. Ponadto właściciele firm często napotykają trudności z dokładnym zmierzeniem efektywności narzędzi tradycyjnych i nie wiedzą, jakie formy w promocji przedsiębiorstwa działają, a jakie nie. Ważne jest również to, że obecnie coraz więcej konsumentów robi zakupy lub szuka usługodawców przez Internet.

W czasach pandemii Internet pozwolił wielu firmom osiągnąć maksymalne zyski, umacniając swoją pozycję jako najlepszego medium do promowania własnej działalności. Właśnie dlatego przedsiębiorcy pragną być tam, gdzie ich klienci.

Jakie elementy marketingu bezpośredniego wciąż są chętnie wykorzystywane?

Mimo że marketing tradycyjny jest zmarginalizowany to wciąż silnie oddziałuje na klienta, zwłaszcza w starszej grupie odbiorców, gdzie nowoczesne środki przekazu są mało popularne. Do najbardziej skutecznych narzędzi tradycyjnych należą:

rozdania – darmowy produkt ofiarowany klientowi wzbudza zaufanie i zainteresowanie, pozytywnie oddziałując na markę,

podziękowania – napisane odręcznie dają poczucie wyjątkowości klientowi. Podziękuj za nabycie produktu czy udział w jakimś wydarzeniu,

rozmowa – osobista konwersacja z odbiorcą wzbudza zaufanie i sprawia, że trudniej jest się klientowi oprzeć,

– wizualne komunikowanie marki –  firmowe bilbordy, ulotki, plakaty pomagają silnie zapaść w pamięć odbiorcy.

Czy warto wyposażyć się w elementy marketingu bezpośredniego?

Marketing tradycyjny i internetowy, mimo że bardzo się od siebie różnią, to mogą razem współpracować i przynosić dużo większe zyski przedsiębiorcom, aniżeli mieliby wykorzystywać wyłącznie jedną z tych form. Jednoczesna obecność firmy czy produktu w różnych mediach spowoduje efekt synergii oraz zwiększa efektywność kampanii reklamowej. Zaletą mediów cyfrowych jest dokładne zbadanie rynku, a także określenie preferencji klientów. Siłą mediów tradycyjnych natomiast ze względu na swój zasięg, jest uzupełnienie strategii cyfrowej, ponieważ wprowadza przedsiębiorstwo oraz oferowany przez nią asortyment do przestrzeni publicznej. Aby odnieść sukces, łącząc obie te formy, należy w odpowiedni sposób podzielić rozkład budżetu reklamowego na poszczególne kanały promocyjne.

Marketing bezpośredni

Podsumowując, marketing tradycyjny, w skład którego wchodzi m.in. druk, reklama zewnętrzna czy marketing szeptany, choć w dzisiejszych czasach wydaje się być nieopłacalnym, stanowi duże wsparcie w kampaniach promocyjnych danej marki oraz współdziała z nowoczesnymi formami marketingu internetowego. Jeżeli obie te formy zostaną w odpowiedni sposób zaplanowane i wdrożone, mają dużą szansę przynieść wymierne korzyści dla przedsiębiorców.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Agencje SEO to podmioty specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich zadaniem jest przeprowadzenie działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Współpraca z tego rodzaju...

Księgowość

Każda osoba zaciągająca zobowiązania finansowe musi pamiętać o terminowej spłacie należności. W przypadku braku odnotowania pokrycia zadłużenia, wierzyciel może wystosować pismo, które ma za zadanie przypomnieć o obowiązku terminowej...

Biznes

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy, zastanawia się nad powierzeniem części obowiązków innym osobom. Duże przedsiębiorstwa wymagają odpowiedniej logistyki i dobrej organizacji pracy. W wielu firmach powoływany jest...

Księgowość

Weksel in blanco inaczej nazywany wekslem niezupełnym jest papierem wartościowym, który obowiązkowo musi posiadać określone przez prawo cechy. Dokument ten jest jednym ze sposobów zabezpieczenia wierzytelności. Najczęściej wykorzystywany...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy. Zatem ile...

Księgowość

Przedsiębiorcy doskonale znają pojęcie amortyzacji środków trwałych. To właśnie ona pozwala im obniżyć koszty prowadzonej działalności gospodarczej. Amortyzacja została ujęta w prawie podatkowym oraz w ustawie o rachunkowości. Jej podstawowe...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne