Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Biznes

Czy list motywacyjny nadal jest potrzebny?

Dlaczego warto napisać list motywacyjny?

List motywacyjny to rodzaj dokumentu, który jest przesyłany wraz z CV w celu aplikowania na określone stanowisko pracy, stypendium, praktyki lub inny rodzaj możliwości związanej z karierą. W poniższym tekście zastanowimy się nad najważniejszymi elementami listów motywacyjnych, a także nad tym, czy nadal warto je pisać.

W jakim celu pisze się list motywacyjny do pracy?

Celem listu motywacyjnego jest przedstawienie Twojego zainteresowania daną ofertą oraz uzasadnienie, dlaczego jesteś odpowiednią osobą do podjęcia danej pozycji lub możliwości. Podobnie jak CV, list motywacyjny jest ważnym elementem rekrutacji, ponieważ pozwala pracodawcy lub instytucji lepiej poznać Twoje motywacje, umiejętności i doświadczenie, które niekoniecznie znajdują się w CV.

Czy list motywacyjny nadal jest potrzebny?

Jak napisać list motywacyjny?

  • Stwórz nagłówek. Umieść w nim swoje dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail) oraz dane adresata (imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy lub instytucji oraz adres).
  • Napisz wprowadzenie. W pierwszym akapicie zaznacz swoje zainteresowanie ofertą pracy. Możesz napisać też, skąd wiesz o ogłoszeniu.
  • Zaprezentuj się. W kolejnych akapitach opisz swoje umiejętności, doświadczenie, wykształcenie oraz inne kompetencje, które są istotne dla danej pozycji. Staraj się wskazać te cechy, które najlepiej pasują do wymagań określonych w ogłoszeniu.
  • Uzasadnij swoją motywację. Wyjaśnij, dlaczego akurat ta oferta jest dla Ciebie ważna i co Cię do niej przyciąga. Skoncentruj się na tym, jakie cele chciałbyś osiągnąć na tym stanowisku lub w danej instytucji, jakie wyzwania Cię interesują i jak Twoje umiejętności i zainteresowania współgrają z misją firmy lub instytucji.
  • Podkreśl swoją unikalność. Podkreśl swoje mocne strony, które wyróżniają Cię spośród innych kandydatów. Możesz wspomnieć o osiągnięciach, sukcesach lub projektach, które pokazują Twój potencjał i zaangażowanie.
  • Napisz zakończenie. W zakończeniu podkreśl swoją gotowość do dalszych rozmów i udzielenia dodatkowych informacji. Wyraź wdzięczność za rozpatrzenie Twojej aplikacji oraz zakończ zwrotem grzecznościowym.
  • Sprawdź. Po napisaniu listu motywacyjnego przeczytaj go kilka razy, aby upewnić się, że nie ma błędów ortograficznych ani gramatycznych. Możesz również poprosić kogoś bliskiego, aby przeczytał Twoją aplikację i udzielił opinii.
  • Dostosuj do oferty. Pamiętaj, aby dostosować list motywacyjny do konkretnej oferty. Unikaj powszechnych szablonów i stwórz unikalny list, który wyróżni Cię spośród innych kandydatów.

Jak zakończyć list motywacyjny?

Zakończenie listu motywacyjnego jest ważnym elementem, który pozostawia dobre wrażenie na czytającym. Oto kilka przykładów, jak zakończyć list motywacyjny:

  • „Z poważaniem”
  • „Z wyrazami szacunku”
  • „Serdecznie pozdrawiam”
  • „Bardzo dziękuję za rozpatrzenie mojej aplikacji. Mam nadzieję na możliwość bliższego przedstawienia moich kwalifikacji podczas rozmowy.”
  • „Jestem gotowa/y podjąć wyzwanie i wnieść wartość do Państwa firmy. Czekam na pozytywną odpowiedź i możliwość dalszych rozmów.”
  • „Z przyjemnością dołączę do Państwa zespołu, aby wspólnie osiągać sukcesy. Dziękuję za poświęcony czas i uwagę.”

Czy warto korzystać z przykładowych listów motywacyjnych?

Dostępne w sieci wzory listów motywacyjnych pomogą Ci w znalezieniu inspiracji co do tego, jak najlepiej ująć treść, którą chcesz przekazać potencjalnym pracodawcom. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę np. “list motywacyjny pracownik biurowy” lub “list motywacyjny księgowa”, by w kilka chwil znaleźć treść pomocną w stworzeniu własnego listu. Wzór listu nie pozwoli Ci ominąć najważniejszych elementów i umożliwi Ci uniknięcie błędów stylistycznych i gramatycznych. Uważaj jednak, by listu nie kopiować 1:1. Doświadczeni rekruterzy sprawnie odróżniają list napisany “od siebie” od tych wziętych z Internetu.

Czy warto aplikować bez listu motywacyjnego?

Tak, w niektórych przypadkach można zgłosić swoją kandydaturę bez listu motywacyjnego, ale to zależy od konkretnej firmy, stanowiska, branży i standardów rekrutacyjnych. W niektórych przypadkach rekrutacja może wymagać jedynie przesłania życiorysu (CV) lub wypełnienia formularza aplikacyjnego.

W niektórych ogłoszeniach pracodawcy wyraźnie zaznaczają, że nie wymagają przesyłania listów motywacyjnych. Nie są one również potrzebne przy stanowiskach niskiej rangi, czy przy pracach dorywczych. Czasem wystarczy jedynie wypełnić formularz online.

Czy warto aplikować bez listu motywacyjnego?

Dlaczego warto napisać list motywacyjny?

List motywacyjny pozwala ci pokazać pracodawcy, dlaczego interesujesz się daną ofertą pracy, jakie cele chcesz osiągnąć na tym stanowisku i dlaczego właśnie ta firma jest dla ciebie ważna.  Zyskujesz też możliwość szczegółowego opisania swoich umiejętności, doświadczenia, osiągnięć i osiągnięć, które są związane z ofertą pracy. Możesz wskazać, jakie konkretnie wartości wniesiesz do firmy i dlaczego jesteś odpowiednią osobą do podjęcia danego stanowiska. Będzie on sposobem na pokazanie Twojej inicjatywy, zaangażowania i wartości dodanej, jaką możesz wnieść do firmy.

Warto jednak pamiętać, że list motywacyjny może działać zarówno na korzyść, jak i na niekorzyść. Zbyt ogólnikowe, niewystarczająco sprecyzowane lub niewłaściwie zredagowane listy motywacyjne mogą zniechęcić rekrutera. Dlatego warto poświęcić czas i uwagę na dobrą jakość swojego listu motywacyjnego, aby zwiększyć szanse na sukces w procesie rekrutacji.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne