Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czy inwestycja w influencerów się opłaca?

Influencer

Influencer marketing to skuteczna forma marketingu, która dzięki zaplanowanym działaniom w mediach społecznościowych przynosi ogromne korzyści. Polecane przez influencerów usługi marki oraz lokowane produkty lepiej się sprzedają. Kiedy warto zainwestować w takie działanie?

Czym zajmuje się influencer?

Influencerzy to dosyć nowe zjawisko w Intrenecie, które szybko nabrało rozpędu. Influencer to słowo spopularyzowane przez język angielski, które powstało od rzeczownika influence, czyli wpływ. Liderzy opinii mają ogromne zasięgi i dzięki temu skutecznie wpływają na opinię swoich odbiorców. Często polecane przez nich produkty sprzedają się lepiej niż napędzane wielkobudżetową kampanią telewizyjną, głównie dlatego, że trafiają do zainteresowanego towarem użytkownika. Influencer publikuje zdjęcia, informacje, recenzje itp., które zachęcają innych do wybrania danego produktu. Ponadto tworzą wokół siebie rzeszę oddanych fanów, z którymi nawiązują swojego rodzaju więź zaufania. Rynek influencerów rośnie w siłę, ponieważ promocja towarów i usług w Internecie to bardzo dochodowy biznes, który umożliwia nie tylko wypróbowanie produktów, otrzymanie darmowych ubrań czy kosmetyków, ale także wiele bonusów finansowych.

influencerzy

Jakie są średnie stawki influencerów?

Rosnąca popularność działań influencer marketingu sprawia, że rosną też stawki za współpracę. Twórcy internetowi rzadko posiadają jednak sprecyzowany cennik, a kampania z konkretnym influencerem jest planowana w zależności od kilku czynników. Stawki za usługi influencera zależy od:

  • zasięgu – miarą wpływowego influencera jest jego liczba obserwujących. Im większy zasięg, tym oczywiście lepiej. Warto jednak zwracać uwagę także na profesjonalizm.
  • zakresu zadań – chociaż głównym zadaniem influencera jest zazwyczaj promocja danego towaru lub usługi, to forma współpracy może przebiegać różnie. Influencerzy zazwyczaj dopiero po przedstawieniu faktów są gotowi zaproponować możliwe do wykonania działania i ich cenę.
  • danej marki – promowanie produktów nieznanych marek może być wyzwaniem, ale reklama znanych marek również nie należy do najprostszych. Włożenie wysiłku w wykreowanie pozytywnej opinii o produkcie często prowadzi jednak do zainteresowanie marką, usługą lub towarem. Opinia znanych i wpływowych osób działa na decyzje konsumenckie obserwujących, dlatego influencer musi zdecydować czy skład produktu, konkretna marka czy branża odpowiadają jego polityce działań.
  • kanałów współpracy – influencerzy działają głównie w social-mediach, od Youtube po Instagram. W zależności od kanału cena za usługę może być różna. Najczęściej najdroższe są ceny za współpracę na YouTube, ponieważ nakręcenie i zmontowanie filmiku wymaga więcej pracy niż wykonanie jednego zdjęcia na Instagram.

Gdzie szukać ceny na usługi?

Niestety często nie są one podane jak na tacy, ale wielu influencerów umożliwia ze sobą kontakt mailowy, a nawet telefoniczny, podając niezbędne dane w widocznym miejscu na swoim blogu lub prowadzonym kanale w social-mediach. Cennik influencerów nie jest zazwyczaj upubliczniony, ponieważ ceny różnią się w zależności od podejmowanego projektu. Co jakiś czas ukazują się jednak artykuły zawierające informacje o zarobkach najpopularniejszych influencerów. Często są one jednak wątpliwej jakości oraz nie są miarodajne, w porównaniu do innych twórców.

W jakich branżach warto zainwestować w taki marketing?

Działania marketingowe influencerów mogą przynieść wiele korzyści, ale zawsze należy dobrze przemyśleć strategię, zasięgi, sposób komunikacji oraz wcześniejsze lokowania produktów. Niektórym branżom może być trudniej podjąć długofalową współpracę. Reklama samochodów, laptopów czy telefonów u influencera, który wcześniej reklamował już inną markę, może nie być najlepszym rozwiązaniem. Długofalowa inwestycja w influencerów może być jednak doskonałym zagraniem marketingowym dla koncernów kosmetycznych czy branży odzieżowej. Reklama kosmetyków dla twarzy pięknej dziewczyny, promocja ubrań dla idealnej sylwetce, kody rabatowe do sklepów ze zdrową żywnością reklamowane na profilach o byciu fit itp. to współpraca z influencerami, z której często inwestycja się zwraca.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Biznes

Home office to nie nowość. Niemniej jednak stan epidemii spowodował, że takie świadczenie pracy bardzo się upowszechniło i wygląda na to, że pod tym...

Domeny, hosting

Wybór hostingu dla tworzonej strony internetowej będzie kluczowy, jeśli chcemy żeby wszystko działało sprawnie. Dobry i szybki hosting gwarantuje, że strona będzie wczytywała się...

Marketing internetowy

Prowadząc sklep internetowy i przygotowując podstrony kolejnych produktów, trzeba zadbać nie tylko o ich zdjęcia, poprawnie wyświetlającą się cenę czy dostępność rozmiarów. O ile...