Warning: Declaration of SEO_Auto_Linker_Front::get_meta($post, $key) should be compatible with SEO_Auto_Linker_Base::get_meta($key, $default = '') in /home/culturov/domains/samodzielnyprzedsiebiorca.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-auto-linker/inc/front.php on line 347
Czy inwestycja w influencerów się opłaca? - Samodzielny Przedsiębiorca
Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czy inwestycja w influencerów się opłaca?

Influencer

Influencer marketing to skuteczna forma marketingu, która dzięki zaplanowanym działaniom w mediach społecznościowych przynosi ogromne korzyści. Polecane przez influencerów usługi marki oraz lokowane produkty lepiej się sprzedają. Kiedy warto zainwestować w takie działanie?

Czym zajmuje się influencer?

Influencerzy to dosyć nowe zjawisko w Intrenecie, które szybko nabrało rozpędu. Influencer to słowo spopularyzowane przez język angielski, które powstało od rzeczownika influence, czyli wpływ. Liderzy opinii mają ogromne zasięgi i dzięki temu skutecznie wpływają na opinię swoich odbiorców. Często polecane przez nich produkty sprzedają się lepiej niż napędzane wielkobudżetową kampanią telewizyjną, głównie dlatego, że trafiają do zainteresowanego towarem użytkownika. Influencer publikuje zdjęcia, informacje, recenzje itp., które zachęcają innych do wybrania danego produktu. Ponadto tworzą wokół siebie rzeszę oddanych fanów, z którymi nawiązują swojego rodzaju więź zaufania. Rynek influencerów rośnie w siłę, ponieważ promocja towarów i usług w Internecie to bardzo dochodowy biznes, który umożliwia nie tylko wypróbowanie produktów, otrzymanie darmowych ubrań czy kosmetyków, ale także wiele bonusów finansowych.

influencerzy

Jakie są średnie stawki influencerów?

Rosnąca popularność działań influencer marketingu sprawia, że rosną też stawki za współpracę. Twórcy internetowi rzadko posiadają jednak sprecyzowany cennik, a kampania z konkretnym influencerem jest planowana w zależności od kilku czynników. Stawki za usługi influencera zależy od:

  • zasięgu – miarą wpływowego influencera jest jego liczba obserwujących. Im większy zasięg, tym oczywiście lepiej. Warto jednak zwracać uwagę także na profesjonalizm.
  • zakresu zadań – chociaż głównym zadaniem influencera jest zazwyczaj promocja danego towaru lub usługi, to forma współpracy może przebiegać różnie. Influencerzy zazwyczaj dopiero po przedstawieniu faktów są gotowi zaproponować możliwe do wykonania działania i ich cenę.
  • danej marki – promowanie produktów nieznanych marek może być wyzwaniem, ale reklama znanych marek również nie należy do najprostszych. Włożenie wysiłku w wykreowanie pozytywnej opinii o produkcie często prowadzi jednak do zainteresowanie marką, usługą lub towarem. Opinia znanych i wpływowych osób działa na decyzje konsumenckie obserwujących, dlatego influencer musi zdecydować czy skład produktu, konkretna marka czy branża odpowiadają jego polityce działań.
  • kanałów współpracy – influencerzy działają głównie w social-mediach, od Youtube po Instagram. W zależności od kanału cena za usługę może być różna. Najczęściej najdroższe są ceny za współpracę na YouTube, ponieważ nakręcenie i zmontowanie filmiku wymaga więcej pracy niż wykonanie jednego zdjęcia na Instagram.

Gdzie szukać ceny na usługi?

Niestety często nie są one podane jak na tacy, ale wielu influencerów umożliwia ze sobą kontakt mailowy, a nawet telefoniczny, podając niezbędne dane w widocznym miejscu na swoim blogu lub prowadzonym kanale w social-mediach. Cennik influencerów nie jest zazwyczaj upubliczniony, ponieważ ceny różnią się w zależności od podejmowanego projektu. Co jakiś czas ukazują się jednak artykuły zawierające informacje o zarobkach najpopularniejszych influencerów. Często są one jednak wątpliwej jakości oraz nie są miarodajne, w porównaniu do innych twórców.

W jakich branżach warto zainwestować w taki marketing?

Działania marketingowe influencerów mogą przynieść wiele korzyści, ale zawsze należy dobrze przemyśleć strategię, zasięgi, sposób komunikacji oraz wcześniejsze lokowania produktów. Niektórym branżom może być trudniej podjąć długofalową współpracę. Reklama samochodów, laptopów czy telefonów u influencera, który wcześniej reklamował już inną markę, może nie być najlepszym rozwiązaniem. Długofalowa inwestycja w influencerów może być jednak doskonałym zagraniem marketingowym dla koncernów kosmetycznych czy branży odzieżowej. Reklama kosmetyków dla twarzy pięknej dziewczyny, promocja ubrań dla idealnej sylwetce, kody rabatowe do sklepów ze zdrową żywnością reklamowane na profilach o byciu fit itp. to współpraca z influencerami, z której często inwestycja się zwraca.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Budowanie marki osobistej to długotrwały proces, którego efekty pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to korzystnie...

Biznes

Płatność odroczona stała się równie popularną metodą regulowania zobowiązań, co płatność kartą czy przelewem tradycyjnym. Klient, który zdecyduje się na takie rozwiązanie, ma 30...

Biznes

Każdy mieszkaniec Polski jest zobowiązany do opłacania różnego rodzaju podatków. Sprawa jednak nieco się komplikuje w przypadku osób, które sprowadziły się tutaj z zagranicy...

IT

W dzisiejszym, gęsto zasiedlonym świecie cyfrowym, analiza ruchu na stronie jest kluczem do sukcesu online. Dzięki analityce internetowej, marki mogą zrozumieć zachowania odwiedzających, dostosowując...

Biznes

Project Manager (PM) to profesjonalista odpowiedzialny za planowanie, organizację i nadzór nad realizacją projektów w ramach organizacji. Rola Project Managera jest kluczowa dla zapewnienia...

Biznes

List motywacyjny to rodzaj dokumentu, który jest przesyłany wraz z CV w celu aplikowania na określone stanowisko pracy, stypendium, praktyki lub inny rodzaj możliwości...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Domeny, hosting

Popularną metodą wykorzystywaną przez oszustów phishingowych jest tworzenie fałszywych witryn internetowych podszywających się pod popularne, istniejące strony, w celu nakłonienia użytkownika do poświadczenia logowania...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne