Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Czego unikać, prowadząc fanpage na Facebooku?

Facebook fanpage

W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest oczywista. Facebook służy osobom prywatnym, artystom, celebrytom, czy firmom do promowania własnej marki bądź samych siebie. Prowadzenie fanpage’a wydaje się dość prostym zadaniem, jednak zdarzają się błędy, których należy się wystrzegać.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku to skuteczny element marketingowy, który pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Sam fakt jego posiadania to zdecydowanie za mało, chcąc, aby był efektywny potrzebne będzie trochę czasu, trafne pomysły i zaangażowanie. Warto również sprawdzić, czy nasz fanpage nie zawiera dość popularnych błędów, przez które może tracić na popularności.

Zatem, jakich błędów należy się wystrzegać?

  1. Obserwatorzy

Pierwszym i podstawowym błędem jest zapraszanie wszystkich znajomych do obserwowania fanpage’a. Zanim to uczynimy, warto przemyśleć, kto tak naprawdę będzie zainteresowany naszą ofertą. Dobrze jest wytypować konkretną grupę docelową i do niej kierować zaproszenia. Facebook daje również możliwość płatnego promowania publikowanych postów. Warto to przemyśleć, ponieważ reklama będzie tak skonstruowana, aby trafić do pożądanej grupy odbiorców, zwiększając tym samym polubienia profilu. Administrator ma możliwość sprawdzenia, kto zareagował na jego posty, jeśli wśród nich są osoby, które jeszcze nie obserwują fanpage’a, warto wysłać zaproszenie. W ten sposób można łatwo pozyskać wartościowych obserwujących.

Kolejnym grzechem jest kupowanie „lajków”. Nie jest to dobry pomysł, ponieważ osoby, które polubiły dany post, tak naprawdę nie są nim zainteresowane. Poza tym Facebook wychwytuje takie praktyki i liczba polubień może być anulowana.

Prowadzenie fanpage na Facebooku

  1. Brak odpowiednich informacji

Istotną kwestią jest wypełnienie wszystkich dostępnych pól w szczególności: opis, dane kontaktowe, czy odnośnik strony www. W przypadku firm ważny jest także adres, czy godziny otwarcia oraz dokładny opis jej działalności. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób szuka informacji o sklepie czy firmie właśnie na Facebooku, dlatego ważne jest, aby fanpage zawierał wszystkie istotne i przede wszystkim aktualne informacje, w przeciwnym razie łatwo stracić potencjalnego klienta.

  1. Publikacja postów

To niezwykle istotna kwestia, ponieważ tutaj dochodzi do najczęstszych błędów. Wrzucanie jednego posta raz na tydzień to zdecydowanie za mało, z drugiej zaś strony publikowanie ich dziesiątki każdego dnia przyniesie odwrotny skutek od zamierzonego. Ważna zatem będzie regularność, ale także odpowiednia strategia. Warto ułożyć sobie odpowiedni harmonogram, w którym można ustalić kiedy, o której godzinie i jakie posty mają być publikowane. Dodatkowo można je podzielić kategoriami lub tematycznie. Rozpoczynając swoją przygodę na fanpage’u, dobrze jest umieszczać swoje posty o różnych porach. Pozwoli to na rozeznanie, które z nich trafiły do najszerszej liczby odbiorców. Na tej podstawie można planować dalsze publikacje.

Warto pamiętać, że liczy się jakość, nie ilość. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie treści w odstępie czasowym wynoszącym ok. 3 godziny. Jeśli nie mamy pomysłu, co opublikować, lepiej wstrzymać się, niż wstawiać coś „na siłę” lub kompletnie niezwiązanego z tematyką fanpage’a. Ważne jest także, aby nie publikować tych samych postów, obserwatorzy szybko to wychwycą i znudzeni przestaną obserwować stronę.

  1. Brak kontaktu z odbiorcami

To także jest powszechny błąd. Prowadzenie fanpage’a wymaga również kontaktu z obserwującymi. Kluczową kwestią jest odpowiadanie na wszystkie wiadomości, czy reagowanie na umieszczane komentarze, nawet te negatywne. Mimo iż działają one na niekorzyść, to lepiej ich nie usuwać, ponieważ może to wzbudzić podejrzliwość i brak zaufania wśród obserwujących. Lepszym rozwiązaniem będzie polubowne wyjaśnienie sprawy w wiadomości prywatnej.

Fanpage Facebook

  1. Zła jakość zdjęć

Odbiorcy największą uwagę przywiązują do grafiki. Jednym z najczęstszych błędów jest brak optymalizacji zdjęcia, która skutkuje złą jakością bądź błędnym wyświetlaniem, co w konsekwencji przekłada się na negatywną opinię odbiorców. Spójność również jest istotna. Warto zatem zadbać, aby zdjęcia były robione w podobnych aranżacjach. Umiar również jest wskazany, dlatego lepiej nie przesadzać z ilością filtrów. Warto pamiętać, że Facebook premiuje multimedialne treści. Z kolei zdjęcie w tle jest świetną okazją do darmowej reklamy. Warto to w odpowiedni sposób wykorzystać.

Istotne jest także, aby publikowane zdjęcia były naszego autorstwa. Kradzież niekorzystnie wpłynie na wiarygodność, nadszarpnie zaufanie obserwujących i spowoduje utratę części z nich.

  1. Zbyt duża ilość #hashtagów

Prawda jest taka, że im więcej hashtagów, tym bardziej spada ilość interakcji obserwujących. Dodatkowo takie zachowanie spowoduje dotarcie do odbiorców, którzy nie są zainteresowani  fanpage’em. Optymalną liczbą jest umieszczenie dwóch, trzech hashtagów. Ważne jest także, aby odpowiednio dobierać słowa. Muszą one być przemyślane i adekwatne do danego postu.

 

Prowadzenie własnego fanpage’a nie jest skomplikowane, wymaga jednak czasu i poświęcenia. Odpowiednio prowadzony zachęci odbiorców do obserwacji. Warto jednak pamiętać, że nawet niewielkie błędy mogą przyczynić się do utraty obserwujących.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne