Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Content marketing, czyli jak przyciągnąć klientów

Content marketing

Content marketing, tłumaczony po polsku jako marketing treści to jedna z najważniejszych składowych współczesnego marketingu internetowego i podstawa budowania relacji z klientem. Wartościowe treści tworzone na stronie internetowej, firmowym blogu czy w mediach społecznościowych ułatwiają zdobywanie zaufania i lojalności klientów, poprawiają wizerunek marki, a prawidłowo zoptymalizowane pod kątem SEO wzmacniają pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. W jaki sposób przyciągnąć klientów z pomocą content marketingu i dlaczego warto zadbać o właściwe przygotowanie publikowanych treści?

Czym jest content marketing?

Podstawą content marketingu są wartościowe treści, tworzone z myślą o pozyskiwaniu i zatrzymywaniu wokół marki stałego grona zaufanych klientów. Dzięki wysokiej jakości tekstom atrakcyjnym z perspektywy odbiorcy, wokół marki buduje się społeczność zainteresowana nie tylko jej produktami i usługami, ale i branżową wiedzą i nowinkami, którymi się dzieli. Content marketing nie jest tradycyjną strategią jednostronnej reklamy – kampanii tworzonej po to, by dotarła do odbiorcy i wywołała konkretną akcję. Content marketing nie musi też prowadzić bezpośrednio do sprzedaży. Cała idea marketingu treści opiera się o budowanie relacji z klientem oraz zaangażowania i lojalności klientów względem marki.

Treści tworzone w ramach content marketingu nie muszą skupiać się wokół wspomnianych wcześniej artykułów branżowych, poradników czy nowinek firmowych. Marki wykorzystują w swoich działaniach różne kanały komunikacji, tworząc:

  • filmiki,
  • artykuły,
  • newslettery,
  • webinary,
  • e-booki,
  • prezentacje,
  • grafiki o określonej wartości merytorycznej.

Content marketing może zostać rozszerzony o działania offline, docierając do klientów w postaci folderów, ulotek czy prasy branżowej. Co ważne, treści w ramach content marketingu nie muszą być publikowane bezpośrednio przez markę – tworzone artykuły mogą pojawiać się na portalach zewnętrznych, w prasie branżowej czy na blogach, pod warunkiem zachowania wysokiej wartości i jakości publikacji.

Unikatowe treści a content marketing – dlaczego warto być niepowtarzalnym?

Treści wartościowe to treści unikalne i tą złotą zasadą należy kierować się zawsze, gdy decydujemy się na rozwój marki przez content marketing. Niezależnie od tego, czy będą to opisy produktów, artykuły poradnikowe na firmowym blogu, posty w mediach społecznościowych czy artykuły na portale zewnętrzne, powtarzanie treści nie jest mile widziane przez odbiorców, a ich duplikacja oceniana negatywnie także w kontekście pozycjonowania w Google. Staramy się nie tylko o to, by treści nie były plagiatem tych pojawiających się u konkurencji czy nawet w obrębie naszej własnej strony internetowej – treść unikalna to taka, która zainteresuje odbiorcę, przyciągnie jego uwagę, zaangażuje użytkownika i wywoła określone reakcje lub emocje.

Dlaczego to takie ważne? Wartościowe i unikatowe treści pozwalają pogłębić temat w sposób ciekawy i przedstawić treść w stylu odpowiadającym wizerunkowi naszej marki. Opierają się o język czytelny i zrozumiały dla naszej grupy odbiorców, budujący ciekawość i wyczerpujący temat. Unikatowy content to także ten, który został odpowiednio zoptymalizowany i pozycjonowany pod wyszukiwarkę Google – jeśli ma wyróżnić się na tle konkurencji, wzbogacony o nagłówki, wypunktowania, tabele, wykresy i ciekawe grafiki ma szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć ruch organiczny na stronę.

Jak content wpływa na pozycjonowanie strony?

A skoro o pozycjonowaniu i wyszukiwarkach mowa – dobry content marketing powinien usprawnić budowanie wysokiej pozycji strony w Google dla najważniejszych fraz kluczowych. W dłuższych artykułach, szczególnie tych o charakterze poradnikowym warto pokusić się o stosowanie fraz długiego ogona, które choć zyskują mniej odsłon w wyszukiwarce niż frazy krótkie, swoją strukturą odpowiadają bezpośrednio na konkretne zapytania użytkowników i generują wartościowy ruch na stronie. Frazy długiego ogona mają też mniejszą konkurencję, co pozwala pozycjonować stronę znacznie wyżej.

Przykładowo, fraza aparaty fotograficzne użyta w artykule na blogu będzie bardzo konkurencyjna i wyprowadzenie artykuły na pierwszą pozycję będzie dla niej bardzo trudne, ale jeśli w trakcie tworzenia skupimy się na realnych pytaniach użytkowników i frazach typu: „ustawienia manualne aparatu fotograficznego” czy „jak korzystać z przesłony aparatu” mają szansę przynieść nam znacznie więcej wyświetleń.

Optymalizacja treści w ramach content marketingu

Wartościowe treści tworzone na potrzeby content marketingu powinny spełniać dwie zasadnicze funkcje: budować relację z klientem, wzmacniając jego lojalność wobec marki i oferując szansę na nawiązanie długotrwałej komunikacji oraz budować pozycję strony w wyszukiwarce, zdobywając ruch organiczny dzięki umiejętnemu wykorzystaniu fraz kluczowych. Optymalizując treści pod wyszukiwarkę docierasz z nimi do większego grona odbiorców, jednocześnie wskazując algorytmowi indeksującemu strony rolę marki jako eksperta branży dzięki dbałości o najwyższą jakość publikowanych treści.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne