Skuteczna reklama na Facebooku może przynieść wiele korzyści. Aby to było możliwe konieczne jest zadbanie o wybranie odpowiedniego rodzaju reklamy, grupy docelowej czy dopasowanie kosztów i zaplanowanie budżetu.
Kampania Facebook Ads – co to znaczy?
Facebook Ads to system reklamowy Facebooka. Powiązania między aplikacjami sprawiają jednak, że kampanie stworzone w Facebook Ads wyświetlają się także w Messengerze, na Instagramie, a także w sieci Audience Network. Kampanie tworzy się w specjalnie opracowanym narzędziu, którym określa się mianem menedżera reklam Facebooka. Jest to proste narzędzie, umożliwiające dopasowanie kampanii do określonych odbiorców. Dzięki temu reklama jest bardziej skuteczna.
Od czego zależy skuteczność reklamy na Facebooku?
Facebook to serwis społecznościowy na którym konto mają ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. To, ile czasu spędza się korzystając z aplikacji Facebooka można łatwo sprawdzić samodzielnie dzięki opcji “Czas spędzony na Facebooku” z ikoną zegarka. Wiele osób jest zaskoczonych, kiedy widzi, że aktywność w ciągu dnia to średnio godzina dziennie. Aktywność w social-mediach jest tak duża, że warto ją wykorzystać marketingowo.
Skuteczność stworzonej kampanii zależy jednak od wielu czynników. Przede wszystkim od kierowania informacji do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców. Precyzyjne kierowanie reklamy pozwala na zaoszczędzenie wielu pieniędzy i nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem, który będzie zainteresowany ofertą. Kampanie Facebook Ads pozwalają na najlepszą konfigurację reklamy i dotarcie do grupy docelowej. Co więcej, Facebook Ads przyciąga nowych klientów, ale także pozwala zatrzymać obecnych klientów, np. dzięki przypominaniu o marce.
Skuteczna reklama na Facebooku – sposoby
1. Stwórz konkretne cele
Facebook umożliwia stworzenie kampanii krótkoterminowych, które są oparte o konkretne cele. Na platformie można zdecydować czy dana kampania ma przynieść korzyści z konwersji, polubień, pozyskania linków do strony zewnętrznej, wyświetlenia zdjęć/video czy zaangażować użytkowników względem danego posta.
2. Targetuj grupy docelowe
Możliwość wyboru grupy docelowej, która skupia się np. wokół danych zainteresowań pozwala na zbudowanie zaangażowania wokół danego posta wśród użytkowników zainteresowanych danym tematem. Im lepiej dobrana grupa docelowa, tym potencjalni odbiorcy wygenerują większy zwrot z inwestycji w reklamę.
3. Targetuj geolokalizację i demografię
Selekcjonowanie potencjalnych odbiorców powinno stworzyć profil osób, które będą dopasowane do reklamy pod wieloma względami. Najbardziej skuteczne są te kampanie, które są dopasowane do użytkowników pod względem lokalizacji, a także demografii. Przykładowo, wyświetlanie kampanii skierowanej do młodych osób mieszkających nad morzem na tablicach osób starszych mieszkających w górach nie przyniesie korzyści.
4. Twórz osobne kampanie reklamowe
Facebook Ads to narzędzie, które pozwala na prowadzenie osobnych kampanii reklamowych i wyświetlanie reklam na Facebooku w różnych miejscach. Mogą to być tablica na komputerze lub tablica na urządzeniu mobilnym (np. smartfonie). Dodatkową przestrzenią jest również specjalnie wydzielona prawa część ekranu na komputerze lub reklamy w aplikacjach powiązanych z Facebookiem.
5. Optymalizuj kampanie
Dopasowanie treści do potrzeb lub zainteresowań użytkowników to klucz do skutecznej reklamy na Facebooku. Narzędzie, jakim jest Facebook Ads pozwala na stworzenie najlepiej zoptymalizowanych i dopasowanych do użytkowników reklam. Ustawianie wysokich stawek CPM lub CPC pozwoli na przelicytowanie konkurencji, a tym samym na zyskanie większego zasięgu.
Specjaliści ds. marketingu przekonują aby kampanie na Facebooku optymalizować ręcznie zaczynając od mniejszej grupy odbiorców i sprawdzać jak zachowują się użytkownicy.
Licytację można zakończyć w momencie, w którym uzna się, że kampania została dobrze zoptymalizowana pod kątem odbiorców. Jest to moment, kiedy można rozpocząć kampanię na Facebooku o dużym budżecie.