E-biznes, czyli biznes elektroniczny często łączy się z określeniem e-handel oraz e-commerce. Każdy przedsiębiorca, który myśli perspektywicznie powinien wziąć pod uwagę potrzeby społeczeństwa. Zakupy online to coraz częściej i chętniej wybierana forma zakupów. W Polsce w 2019 r. ponad połowa społeczeństwa deklarowała, że robi zakupy przez Internet. Zastanawiasz się jak wykorzystać rosnące w siłę portale e-commerce? Jak uzyskać największy dochód ze sprzedaży, wykorzystując potencjał allegro lub e-baya? A może lepiej prowadzić własną stronę internetową ze sklepem? Podpowiadamy.
Allegro – dlaczego warto?
Allegro.pl to największa platforma zakupowa on-line w Polsce. Powstała ponad 20 lat temu, a obecnie wielu Polaków nie wyobraża sobie zakupów gdzie indziej. Jakub Bączek w swojej książce pt. “Zarobić Milion idąc pod prąd: Wolność finansowa w czterech etapach” zwraca uwagę na fakt, że jest to portal, gdzie Polacy najczęściej kupują nawet towary luksusowe. Dla nikogo nie jest więc zaskoczeniem, że Allegro ma największy zasięg na polskim rynku e-biznesu. Moje Allegro, Sprzedaż, Allegro lokalnie czy funkcjonalna wyszukiwarka produktów i sortowanie na kategorie ułatwia poruszanie się po stronie i wpływa na wysoką responsywność strony w wyszukiwarkach. Zaglądając do różnych badań i statystyk można się przekonać, że grupa Allegro to potężny zawodnik na arenie zakupów online. Bogata oferta, konkurencyjne ceny i bezpieczny system płatności on-line to zalety, które sprawiają, że wielu klientów chętnie korzysta z błyskawicznych zakupów na allegro.pl.
E-bay – co go wyróżnia?
Zagraniczna strona internetowa, która w dużej mierze stanowi pierwowzór Allegro. Serwis aukcyjny założony w 1995 r. eBay działa obecnie w blisko 40 krajach. Dzięki temu umożliwia sprzedaż i kupno przedmiotów niemal na całym świecie. Odzież, kosmetyki, elektronika, samochody i wiele innych produktów dostępnych na platformie to doskonała okazja, aby zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Co więcej, obsługa aukcji internetowych na eBay jest możliwa np. w panelu systemu IdoSell Shop, na którym wspartych jest wiele sklepów internetowych. Dla korzystających ze strony ułatwieniem jest Mój eBay, na którym można między innymi monitorować zainteresowanie ofertami, sprzedaż i swoje zakupy, ale także odbierać maile czy wprowadzać aktualizacje dotyczące form płatności, rozliczeń i różnych opłat. Prowadzenie sprzedaży poprzez platformę eBay umożliwia udział w ogólnoświatowym rynku online, który otwiera się na przedsiębiorców nawet małych firm.
Strona internetowa ze sklepem
Prowadzenie firmowej strony to niepisany obowiązek każdego przedsiębiorcy. Nie można się oszukiwać, że najważniejsze są kontakty osobiste. Oczywiście nic ich nie zastąpi, ale obecnie e-biznes rośnie w siłę. Strony internetowe muszą być dynamicznie, atrakcyjnie przedstawiać ofertę, wzbudzać zaufanie i ułatwiać podjęcie decyzji. Istnieją grupy towarów, które doskonale można połączyć ze sklepem internetowym. Zegarki, obuwie, ubrania itp. to przedmioty, które można sprzedawać, posiadając nawet prosty sklep internetowy. Strona firmowa oparta o aplikacje umożliwiające jednoczesną sprzedaż są bardziej atrakcyjne, a prawidłowo zoptymalizowane wpływają na widoczność firmy w wyszukiwarkach. Dzięki temu mają wpływ na konkurencyjność oraz umożliwiają dotarcie do większej liczby klientów oraz sprzedaż nie tylko lokalną.
Zalety prowadzenia strony internetowej ze sklepem
- większa kontrola nad prezentacją produktu – posiadając własną stronę internetową ze sklepem, możesz wykorzystać różne triki marketingowe, które zachęcą do dokonania zakupów właśnie na twojej stronie,
- wyjątkowy wygląd – sam ustalasz układ graficzny czy kategorie sklepu,
- możliwość kreowania się na profesjonalistę – eksperci pod telefonem, czyli twoi handlowcy zawsze chętni do doradzenia w wyborze najlepszego produktu.
Jakie są wady strony internetowej ze sklepem?
- inwestycja w stworzenie – wykupienie domeny, hostingu, zbudowanie całego systemu to często zajęcia wyłącznie dla informatyków i programistów
- spełnienie oczekiwań kupujących – wśród czynników, które respondenci badań dotyczących dokonywania zakupów w sklepach internetowych wyróżnia się czynniki zachęcające, ale także odpychające. Planując swoją stronę ze sklepem internetowym trzeba pamiętać, że strona musi być przyjazna dla klienta, tylko wtedy będzie generowała zyski.