Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Ahrefs czy Majestic – czym lepiej sprawdzać backlinki?

Backlinki

Backlinki, inaczej określane również linkami zwrotnymi, przychodzącymi lub zewnętrznymi, są niezwykle ważne w budowaniu pozycji Twojej strony internetowej. Ich zadaniem może być kierowanie użytkownika ze strony zewnętrznej do Twojej witryny lub przekierowywanie np. z jednego artykułu na Twojej stronie do innego, czy też bezpośrednio do produktu. Aby jednak backlinki były rzeczywiście skuteczne, potrzebna jest ich dokładna analiza. Obecnie z pomocą przychodzą liczne narzędzia, m.in. takie jak Ahrefs lub Majestic. Które z nich jest lepsze?

Dlaczego należy regularnie analizować backlinki?

Backlinki są niesłychanie ważne w procesie budowania pozycji strony w wyszukiwarce – mają one podobne znaczenie, co działania na stronie, takie jak stosowanie fraz kluczowych, czy też optymalizowanie znaczników meta. Z jakich innych powodów tak ważne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi do analizy linków?

  • Zdarza się, że niektóre backlinki ulegają uszkodzeniu lub mają negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny. Należy je wówczas szybko usunąć.
  • Analiza działań konkurencji. Dzięki niej zyskujesz wiedzę o tym, czy ilość linków prowadzących do Twojej strony jest właściwa i skąd możesz skutecznie pozyskać nowe.
  • Przeanalizowanie swojej strategii linkowej może dać Ci inspirację do podjęcia nowych działań.
  • Szybko sprawdzisz, jakie linki zapewnią Ci najlepsze efekty.
  • Masz szansę na znalezienie nowych partnerów.

Co swoim użytkownikom oferuje Ahrefs?

Najważniejsze wskaźniki, jakie możesz sprawdzić za pomocą Ahrefs, obejmują m.in.:

  • URL Rating – wskaźnik ten określa siłę profilu linkowego w 100-stopniowej skali logarytmicznej.
  • DR – porównuje profil linkowy Twojej domeny z profilem konkurencji. Określa nie tylko liczbę linków, lecz też ich jakość, co oznacza, że Twój wskaźnik DR spada, gdy firmy konkurencyjne uzyskują lepsze linki.
  • AR – na podstawie danych wykazanych na wskaźniku DR, określa ilość i jakość linków na wszystkich sprawdzanych stronach, przy czym tutaj sprawdza się zasada, że mniejsza ilość linków o lepszej jakości będzie znacznie lepszym rozwiązaniem, dlatego że przyczyni się do wzrostu wskaźników AR i DR.

Ahrefs

Jakie dane możesz uzyskać dzięki Ahrefs?

  • Określasz liczbę domen, które przekierowują użytkowników do Twojej witryny.
  • Zyskujesz dokładny URL strony odpowiedzialnej za odsyłanie.
  • Otrzymujesz informację o wskaźnikach DR i UR dla strony odsyłającej.
  • Sprawdzasz, ile fraz kluczowych, wykorzystywanych przez domeny odsyłające znajduje się obecnie w rankingu top 100.
  • Zyskujesz wiedzę na temat miesięcznego ruchu generowanego na domenie odsyłającej.
  • Dowiadujesz się, jakie frazy kluczowe przyniosły konkurencji największy sukces.
  • Jeśli witryna konkurencyjna prowadzi kampanię w Google AdWords, możesz łatwo sprawdzić, jakie reklamy zostały użyte.

To oczywiście nie wszystko, co oferuje narzędzie Ahrefs, pora jednak zadać sobie pytanie, jakie są koszty za korzystanie z narzędzia?

Dużo zależy oczywiście od Twoich potrzeb i zasięgu działania twojego biznesu. Najtańszy pakiet można nabyć w cenie 99$ (ok. 375 zł), i obejmuje on m.in. audyt do 10 000 podstron, monitorowanie 500 słów kluczowych, czy też pobieranie dziennego raportu z limitem na 25 fraz (dziennie). Cena najwyższego pakietu wynosi nawet do 999$ (3790 zł)

Majestic – jak pomaga w budowaniu pozycji strony?

Tak samo jak Ahrefs, Majestic służy do analizowania profilu linkowego strony własnej i konkurencji. Oceniane wskaźniki są tutaj nieco inne, niż w Ahrefs, i obejmują one przede wszystkim:

Citation Flow – odpowiada za ocenę jakości linków zewnętrznych, przy czym zbyt wysoki wskaźnik tego czynnika jest sygnałem, że do strony prowadzi zbyt duża liczba linków niskiej jakości, tzw. linków spamerskich.

Trust Flow – tutaj już ważna jest jakość samej domeny, na której umieszczony jest link. Niski wskaźnik nie jest powodem do niepokoju, dlatego że świadczy o małej ilości linków, lecz najprawdopodobniej są to linki o wysokiej jakości.

Majestic

Dane, jakie możesz zyskać dzięki Majestic 

  • Analiza linków według rodzaju (linki przekierowane, graficzne, tekstowe, dofollow i nofollow).
  • Backlinki prowadzące do domeny linkujacej Twoją stronę.
  • Linki tzw. historyczne, jakie były pozyskiwane przez witrynę (nawet do 5 lat wstecz).
  • Określenie wskaźnika Topical Trust Flow, określającego stopień powiązania z najbardziej zaufanymi domenami, zapewniającymi najlepsze wyniki.
  • Rozmieszczenie i zagęszczenie linków – jakie linki, oprócz Twoich, znajdują się na domenie prowadzącej do Twojej strony?

Ile kosztuje Majestic?

Program ten jest dostępny w wersji zarówno płatnej, jak i bezpłatnej. Ceny podawane są w Euro, najtańsza wersja oferuje możliwość analizy nawet do 1 000 000 backlinków, a jej cena to 46,99 Euro. (ok. 214 zł). Ceny najdroższej wersji pakietu zaczynają się od 379,99 Euro (ok. 1731 zł), przy czym może z niej korzystać wówczas nawet do 5 osób.

Ahrefs czy Majestic – co wybrać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dużo zależy od tego, jakie dokładnie dane chcesz uzyskać, przy czym jeśli zależy Ci na bardziej dogłębnej analizie domen zewnętrznych i działań konkurencji, lepszym rozwiązaniem może okazać się Majestic. Z kolei Ahrefs będzie nieco lepszym wyborem, jeśli chcesz bardziej skupić się na analizie własnego profilu i porównaniu go z profilem konkurencji.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne