Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Ahrefs czy Majestic – czym lepiej sprawdzać backlinki?

Backlinki

Backlinki, inaczej określane również linkami zwrotnymi, przychodzącymi lub zewnętrznymi, są niezwykle ważne w budowaniu pozycji Twojej strony internetowej. Ich zadaniem może być kierowanie użytkownika ze strony zewnętrznej do Twojej witryny lub przekierowywanie np. z jednego artykułu na Twojej stronie do innego, czy też bezpośrednio do produktu. Aby jednak backlinki były rzeczywiście skuteczne, potrzebna jest ich dokładna analiza. Obecnie z pomocą przychodzą liczne narzędzia, m.in. takie jak Ahrefs lub Majestic. Które z nich jest lepsze?

Dlaczego należy regularnie analizować backlinki?

Backlinki są niesłychanie ważne w procesie budowania pozycji strony w wyszukiwarce – mają one podobne znaczenie, co działania na stronie, takie jak stosowanie fraz kluczowych, czy też optymalizowanie znaczników meta. Z jakich innych powodów tak ważne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi do analizy linków?

  • Zdarza się, że niektóre backlinki ulegają uszkodzeniu lub mają negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny. Należy je wówczas szybko usunąć.
  • Analiza działań konkurencji. Dzięki niej zyskujesz wiedzę o tym, czy ilość linków prowadzących do Twojej strony jest właściwa i skąd możesz skutecznie pozyskać nowe.
  • Przeanalizowanie swojej strategii linkowej może dać Ci inspirację do podjęcia nowych działań.
  • Szybko sprawdzisz, jakie linki zapewnią Ci najlepsze efekty.
  • Masz szansę na znalezienie nowych partnerów.

Co swoim użytkownikom oferuje Ahrefs?

Najważniejsze wskaźniki, jakie możesz sprawdzić za pomocą Ahrefs, obejmują m.in.:

  • URL Rating – wskaźnik ten określa siłę profilu linkowego w 100-stopniowej skali logarytmicznej.
  • DR – porównuje profil linkowy Twojej domeny z profilem konkurencji. Określa nie tylko liczbę linków, lecz też ich jakość, co oznacza, że Twój wskaźnik DR spada, gdy firmy konkurencyjne uzyskują lepsze linki.
  • AR – na podstawie danych wykazanych na wskaźniku DR, określa ilość i jakość linków na wszystkich sprawdzanych stronach, przy czym tutaj sprawdza się zasada, że mniejsza ilość linków o lepszej jakości będzie znacznie lepszym rozwiązaniem, dlatego że przyczyni się do wzrostu wskaźników AR i DR.

Ahrefs

Jakie dane możesz uzyskać dzięki Ahrefs?

  • Określasz liczbę domen, które przekierowują użytkowników do Twojej witryny.
  • Zyskujesz dokładny URL strony odpowiedzialnej za odsyłanie.
  • Otrzymujesz informację o wskaźnikach DR i UR dla strony odsyłającej.
  • Sprawdzasz, ile fraz kluczowych, wykorzystywanych przez domeny odsyłające znajduje się obecnie w rankingu top 100.
  • Zyskujesz wiedzę na temat miesięcznego ruchu generowanego na domenie odsyłającej.
  • Dowiadujesz się, jakie frazy kluczowe przyniosły konkurencji największy sukces.
  • Jeśli witryna konkurencyjna prowadzi kampanię w Google AdWords, możesz łatwo sprawdzić, jakie reklamy zostały użyte.

To oczywiście nie wszystko, co oferuje narzędzie Ahrefs, pora jednak zadać sobie pytanie, jakie są koszty za korzystanie z narzędzia?

Dużo zależy oczywiście od Twoich potrzeb i zasięgu działania twojego biznesu. Najtańszy pakiet można nabyć w cenie 99$ (ok. 375 zł), i obejmuje on m.in. audyt do 10 000 podstron, monitorowanie 500 słów kluczowych, czy też pobieranie dziennego raportu z limitem na 25 fraz (dziennie). Cena najwyższego pakietu wynosi nawet do 999$ (3790 zł)

Majestic – jak pomaga w budowaniu pozycji strony?

Tak samo jak Ahrefs, Majestic służy do analizowania profilu linkowego strony własnej i konkurencji. Oceniane wskaźniki są tutaj nieco inne, niż w Ahrefs, i obejmują one przede wszystkim:

Citation Flow – odpowiada za ocenę jakości linków zewnętrznych, przy czym zbyt wysoki wskaźnik tego czynnika jest sygnałem, że do strony prowadzi zbyt duża liczba linków niskiej jakości, tzw. linków spamerskich.

Trust Flow – tutaj już ważna jest jakość samej domeny, na której umieszczony jest link. Niski wskaźnik nie jest powodem do niepokoju, dlatego że świadczy o małej ilości linków, lecz najprawdopodobniej są to linki o wysokiej jakości.

Majestic

Dane, jakie możesz zyskać dzięki Majestic 

  • Analiza linków według rodzaju (linki przekierowane, graficzne, tekstowe, dofollow i nofollow).
  • Backlinki prowadzące do domeny linkujacej Twoją stronę.
  • Linki tzw. historyczne, jakie były pozyskiwane przez witrynę (nawet do 5 lat wstecz).
  • Określenie wskaźnika Topical Trust Flow, określającego stopień powiązania z najbardziej zaufanymi domenami, zapewniającymi najlepsze wyniki.
  • Rozmieszczenie i zagęszczenie linków – jakie linki, oprócz Twoich, znajdują się na domenie prowadzącej do Twojej strony?

Ile kosztuje Majestic?

Program ten jest dostępny w wersji zarówno płatnej, jak i bezpłatnej. Ceny podawane są w Euro, najtańsza wersja oferuje możliwość analizy nawet do 1 000 000 backlinków, a jej cena to 46,99 Euro. (ok. 214 zł). Ceny najdroższej wersji pakietu zaczynają się od 379,99 Euro (ok. 1731 zł), przy czym może z niej korzystać wówczas nawet do 5 osób.

Ahrefs czy Majestic – co wybrać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dużo zależy od tego, jakie dokładnie dane chcesz uzyskać, przy czym jeśli zależy Ci na bardziej dogłębnej analizie domen zewnętrznych i działań konkurencji, lepszym rozwiązaniem może okazać się Majestic. Z kolei Ahrefs będzie nieco lepszym wyborem, jeśli chcesz bardziej skupić się na analizie własnego profilu i porównaniu go z profilem konkurencji.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Najnowsze

Dobry UX sprawia, że użytkownik nie tylko w prosty i przejrzysty sposób znajduje to, czego szuka, ale także z łatwością może poruszać się po danej witrynie. W przypadku sklepów internetowych to bardzo ważne. Jednak...

Marketing w social mediach jest niezwykle ważny. Warto zatem zastanowić się, które platformy będą najbardziej skuteczne w promowaniu danej firmy. Niewątpliwie najpopularniejszy jest Facebook czy Instagram. Jednak...

Marketing internetowy

Darmowe kursy Google – czy warto z nich korzystać? Internetowe rewolucje to szkolenia składające się z ponad 20 kursów, podzielonych na moduły, które zawierają lekcje o bogatym zakresie tematycznym. Rozpoczynając...

Pandemia Covid-19 wymusiła przejście na pracę zdalną w wielu przedsiębiorstwach. Było to konieczne, aby zachować ciągłość prawidłowego funkcjonowania danej firmy. Pojawiła się także potrzeba zapewnienia swoim pracownikom...

IT

Polska jest liderem w Europie środkowo-wschodniej w zakresie świadczenia usług outsourcingu IT. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest przewaga nad konkurencją, nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm, w tym...

Aktualności

Sprzedaż transgraniczna niesie za sobą ogromny potencjał oraz sporo możliwości dla przedsiębiorców. Dzięki wdrożeniu cross-border’a do strategii e-biznesu można zdywersyfikować kapitał i wypracować większe zyski. Jeśli chcesz rozpocząć...

Sprawdź również

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa jest korekta...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm lub na żądanie nabywcy. Ze względu na korzystanie...

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób, które nigdy wcześniej nie miały...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do 31 marca każdego roku przedsiębiorcy mają...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne