Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

Ahrefs czy Majestic – czym lepiej sprawdzać backlinki?

Backlinki

Backlinki, inaczej określane również linkami zwrotnymi, przychodzącymi lub zewnętrznymi, są niezwykle ważne w budowaniu pozycji Twojej strony internetowej. Ich zadaniem może być kierowanie użytkownika ze strony zewnętrznej do Twojej witryny lub przekierowywanie np. z jednego artykułu na Twojej stronie do innego, czy też bezpośrednio do produktu. Aby jednak backlinki były rzeczywiście skuteczne, potrzebna jest ich dokładna analiza. Obecnie z pomocą przychodzą liczne narzędzia, m.in. takie jak Ahrefs lub Majestic. Które z nich jest lepsze?

Dlaczego należy regularnie analizować backlinki?

Backlinki są niesłychanie ważne w procesie budowania pozycji strony w wyszukiwarce – mają one podobne znaczenie, co działania na stronie, takie jak stosowanie fraz kluczowych, czy też optymalizowanie znaczników meta. Z jakich innych powodów tak ważne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi do analizy linków?

  • Zdarza się, że niektóre backlinki ulegają uszkodzeniu lub mają negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny. Należy je wówczas szybko usunąć.
  • Analiza działań konkurencji. Dzięki niej zyskujesz wiedzę o tym, czy ilość linków prowadzących do Twojej strony jest właściwa i skąd możesz skutecznie pozyskać nowe.
  • Przeanalizowanie swojej strategii linkowej może dać Ci inspirację do podjęcia nowych działań.
  • Szybko sprawdzisz, jakie linki zapewnią Ci najlepsze efekty.
  • Masz szansę na znalezienie nowych partnerów.

Co swoim użytkownikom oferuje Ahrefs?

Najważniejsze wskaźniki, jakie możesz sprawdzić za pomocą Ahrefs, obejmują m.in.:

  • URL Rating – wskaźnik ten określa siłę profilu linkowego w 100-stopniowej skali logarytmicznej.
  • DR – porównuje profil linkowy Twojej domeny z profilem konkurencji. Określa nie tylko liczbę linków, lecz też ich jakość, co oznacza, że Twój wskaźnik DR spada, gdy firmy konkurencyjne uzyskują lepsze linki.
  • AR – na podstawie danych wykazanych na wskaźniku DR, określa ilość i jakość linków na wszystkich sprawdzanych stronach, przy czym tutaj sprawdza się zasada, że mniejsza ilość linków o lepszej jakości będzie znacznie lepszym rozwiązaniem, dlatego że przyczyni się do wzrostu wskaźników AR i DR.

Ahrefs

Jakie dane możesz uzyskać dzięki Ahrefs?

  • Określasz liczbę domen, które przekierowują użytkowników do Twojej witryny.
  • Zyskujesz dokładny URL strony odpowiedzialnej za odsyłanie.
  • Otrzymujesz informację o wskaźnikach DR i UR dla strony odsyłającej.
  • Sprawdzasz, ile fraz kluczowych, wykorzystywanych przez domeny odsyłające znajduje się obecnie w rankingu top 100.
  • Zyskujesz wiedzę na temat miesięcznego ruchu generowanego na domenie odsyłającej.
  • Dowiadujesz się, jakie frazy kluczowe przyniosły konkurencji największy sukces.
  • Jeśli witryna konkurencyjna prowadzi kampanię w Google AdWords, możesz łatwo sprawdzić, jakie reklamy zostały użyte.

To oczywiście nie wszystko, co oferuje narzędzie Ahrefs, pora jednak zadać sobie pytanie, jakie są koszty za korzystanie z narzędzia?

Dużo zależy oczywiście od Twoich potrzeb i zasięgu działania twojego biznesu. Najtańszy pakiet można nabyć w cenie 99$ (ok. 375 zł), i obejmuje on m.in. audyt do 10 000 podstron, monitorowanie 500 słów kluczowych, czy też pobieranie dziennego raportu z limitem na 25 fraz (dziennie). Cena najwyższego pakietu wynosi nawet do 999$ (3790 zł)

Majestic – jak pomaga w budowaniu pozycji strony?

Tak samo jak Ahrefs, Majestic służy do analizowania profilu linkowego strony własnej i konkurencji. Oceniane wskaźniki są tutaj nieco inne, niż w Ahrefs, i obejmują one przede wszystkim:

Citation Flow – odpowiada za ocenę jakości linków zewnętrznych, przy czym zbyt wysoki wskaźnik tego czynnika jest sygnałem, że do strony prowadzi zbyt duża liczba linków niskiej jakości, tzw. linków spamerskich.

Trust Flow – tutaj już ważna jest jakość samej domeny, na której umieszczony jest link. Niski wskaźnik nie jest powodem do niepokoju, dlatego że świadczy o małej ilości linków, lecz najprawdopodobniej są to linki o wysokiej jakości.

Majestic

Dane, jakie możesz zyskać dzięki Majestic 

  • Analiza linków według rodzaju (linki przekierowane, graficzne, tekstowe, dofollow i nofollow).
  • Backlinki prowadzące do domeny linkujacej Twoją stronę.
  • Linki tzw. historyczne, jakie były pozyskiwane przez witrynę (nawet do 5 lat wstecz).
  • Określenie wskaźnika Topical Trust Flow, określającego stopień powiązania z najbardziej zaufanymi domenami, zapewniającymi najlepsze wyniki.
  • Rozmieszczenie i zagęszczenie linków – jakie linki, oprócz Twoich, znajdują się na domenie prowadzącej do Twojej strony?

Ile kosztuje Majestic?

Program ten jest dostępny w wersji zarówno płatnej, jak i bezpłatnej. Ceny podawane są w Euro, najtańsza wersja oferuje możliwość analizy nawet do 1 000 000 backlinków, a jej cena to 46,99 Euro. (ok. 214 zł). Ceny najdroższej wersji pakietu zaczynają się od 379,99 Euro (ok. 1731 zł), przy czym może z niej korzystać wówczas nawet do 5 osób.

Ahrefs czy Majestic – co wybrać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Dużo zależy od tego, jakie dokładnie dane chcesz uzyskać, przy czym jeśli zależy Ci na bardziej dogłębnej analizie domen zewnętrznych i działań konkurencji, lepszym rozwiązaniem może okazać się Majestic. Z kolei Ahrefs będzie nieco lepszym wyborem, jeśli chcesz bardziej skupić się na analizie własnego profilu i porównaniu go z profilem konkurencji.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Marketing internetowy

Optymalizacja konwersji (CRO) to działania poprawiające doświadczenie użytkownika, które w założeniu mają doprowadzić do konwersji w obrębie witryny internetowej, czyli np. dokonania zakupu, pobrania...

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne