Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

6 korzyści z prowadzenia marketingu internetowego

Marketing internetowy

Marketing internetowy jest obecnie jednym z najważniejszych filarów promocji marki. Możliwości działań w sieci doceniają już nie tylko firmy, które przeniosły swój biznes całkowicie lub częściowo do strefy online, ale także ci, którzy działają stacjonarnie i w internecie budują jedynie swoją wirtualną wizytówkę. Każda forma marketingowa ma swoje możliwości i ograniczenia, wady i zalety: w przypadku e-marketingu, jedną z głównych składowych jest zrozumienie, że promocja nie opiera się tutaj jedynie o bycie widocznym. Tylko umiejętnie prowadzony marketing internetowy może przynieść marce realne i długofalowe korzyści. Jakie? Dlaczego coraz więcej firm decyduje się dzisiaj na obecność w sieci?

Możliwość samodzielnego prowadzenia działań

O ile zrozumienie dostępnych narzędzi, właściwe rozlokowanie budżetu reklamowego i nawiązanie silnej komunikacji z klientem będą miały tutaj niemałe znaczenie, prowadzenie działań z zakresu e-marketingu nie jest tak skomplikowane jak marketing tradycyjny. Z realną chęcią zapoznania się z:

  • aktualnymi trendami reklamowymi w sieci,
  • narzędziami marketingu internetowego,
  • narzędziami analitycznymi,

wiele marek jest w stanie samodzielnie prowadzić działania promocyjne swojej firmy i budować rozpoznawalność w sieci bez pomocy ze strony profesjonalnych agencji marketingowych.

W miejscu tym warto oczywiście zaznaczyć, że w przypadku rozwoju marki, chęci osiągnięcia jeszcze lepszych wyników lub braku czasu na samodzielne prowadzenie mediów społecznościowych, kampanii reklamowych czy tworzenie contentu, zdecydowanie lepszą decyzją jest powierzenie e-marketingu w ręce doświadczonych specjalistów. Działania reklamowe w sieci pozostają, nawet w wymiarze współpracy z agencją, stosunkowo tanie w stosunku do oferowanych możliwości budowania zasięgu i rozpoznawalności marki.

Dotarcie do szerokiego grona odbiorców

A skoro o zasięgach mowa, marketing online to obecnie zdecydowanie najlepszy kanał do poszerzania swojego grona odbiorców i docierania do kolejnych grup docelowych. Reklamy tworzone z pomocą narzędzi takich jak Google Ads czy w mediach społecznościowych pozwalają na definiowanie konkretnych grup odbiorców i docierają dokładnie tam, gdzie tego oczekujemy.

W przeciwieństwie do reklam tradycyjnych, charakter marketingu online daje znacznie większe możliwości w zakresie kierowania reklam, a jednocześnie otwiera szansę na dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców na poziomie lokalnym, ogólnokrajowym, a nawet międzynarodowym.

Możliwość dywersyfikacji reklam z uwzględnieniem różnych grup odbiorców

Pozostając w temacie grup docelowych, ciekawą zaletą marketingu internetowego i ogromną korzyścią przy planowaniu budżetu na działania online jest możliwość dość łatwej dywersyfikacji reklam w zależności od grup odbiorców, do jakich mają dotrzeć. Budując spójną kampanię reklamową możemy przygotować zupełnie inne reklamy do publikacji w Google Ads, na Facebooku czy Instagramie, a dodatkowo wzbogacić promocję o content marketing na własnych profilach, blogu, stronie internetowej czy w artykułach sponsorowanych.

Narzędzia do tworzenia reklam online dają także możliwość kierowania konkretnych reklam do konkretnych grup odbiorców na podstawie określonych zainteresowań, lokalizacji, grupy wiekowej czy w ramach remarketingu. Tak celowane reklamy dają znacznie większe szanse na konwersję – nie trafiają do przypadkowych osób, generując puste koszty, ale do odbiorców realnie zainteresowanych ofertą marki.

Marketing internetowy

Niskie koszty promocji w sieci

Ważną korzyścią ze skupienia uwagi na promocji marki w sieci jest realna szansa obniżenia kosztów marketingu przy jednoczesnym zwiększeniu konwersji z prowadzonych kampanii reklamowych. Wspomniane wyżej celowanie reklam w konkretne grupy odbiorców, w połączeniu z korzystnymi planami rozliczania kampanii (np. CPC, cost per click, czyli koszt za każde kliknięcie lub CPM, cost per mille, czyli koszt za każdy tysiąc wyświetleń) znacząco zwiększa kontrolę marki nad budżetem przeznaczanym na reklamę i budowanie rozpoznawalności oferty firmy. Gdy budżet jest ograniczony, inwestujemy w kampanię mniej, a gdy prowadzimy ich kilka i dostrzegamy znaczną przewagę konkretnych działań, z łatwością obniżymy budżet na działania A na korzyść znacznie lepiej radzących sobie działań B.

Przy kosztach marketingu internetowego warto wspomnieć także o nieocenionym udziale pozycjonowania i content marketingu, którymi marka może zająć się po części we własnym zakresie i które przynoszą efekty w postaci zwiększenia ruchu organicznego, budowania zaangażowania odbiorców i wzmacniania wizerunku eksperta marki bez realnego wydawania środków na ograniczoną czasowo kampanię reklamową.

Dokładny feedback na temat konkretnych działań

Podstawą zarządzania kampaniami promocyjnymi w e-marketingu są dostępne narzędzia analityczne, dzięki którym możemy dokładnie śledzić poczynania konkretnych działań marketingowych i optymalizować kampanię na podstawie otrzymywanych rezultatów. Czas trwania kampanii nie musi być z góry narzucony i ograniczony – przy opcji śledzenia wyników reklamy „na żywo”, marka może w każdej chwili zdecydować o przekierowaniu środków na inne działania lub udoskonaleniu prowadzonej już kampanii dla poprawienia jej ogólnych wyników.

Usługi dopasowane do klienta

Na koniec zwrócimy jeszcze uwagę w stronę oczekiwań odbiorców. Współcześnie znacznie częściej korzystamy z sieci, poszukując tu informacji, komunikując się między sobą czy korzystając z różnych form rozrywki. To w sieci dokonujemy też zakupów lub weryfikujemy marki, z których usług chcemy skorzystać. Nie dziwi więc, że skupienie się na marketingu internetowym w ramach promocji firmy ma obecnie coraz większe znaczenie – konsumenci oczekują, żeby marki były dostępne online, udostępniały informacje o sobie, dawały szansę na zapoznanie się z ofertą czy wręcz otwierały się na sprzedaż online.

To, w jaki sposób promujemy markę w sieci i poza nią ma bezpośredni wpływ na jej rozpoznawalność, reputację oraz wiarygodność w oczach użytkowników. Brak jakichkolwiek działań e-marketingowych oznacza dziś dla wielu marek niewielkie szanse na istnienie poza wąskim rynkiem lokalnym, a i tu sukces często zależny jest od specyfiki branży. Czy więc warto być w sieci i poświęcić przynajmniej część swojego budżetu marketingowego na działania online? Patrząc na obecne trendy w zakresie promocji i budowania wizerunków marek, e-marketing to zdecydowanie opłacalny krok na przód.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Biznes

Inwestowanie swoich pieniędzy to jeden z szybszych sposobów na pomnożenie swoich oszczędności. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej Polaków inwestuje nadwyżki. Jednak dla osób,...

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

Biznes

Programy do fakturowania online to wygodne narzędzie, które ułatwia dziś wielu firmom prowadzenie własnej księgowości i kontrolowanie bieżących spraw finansowych. W małych i średnich...

Biznes

Zbudowanie dobrej jakości ogłoszenia o pracę, które zostanie zauważone i przyciągnie na rozmowę wartościowych kandydatów wymaga nie tylko atrakcyjnych warunków samego zatrudnienia, ale i...

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne