Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

5 najlepszych narzędzi do tworzenia grafik online

Narzędzia do tworzenia grafik online

Wysokiej jakości grafiki warto stosować nie tylko na firmowej stronie internetowej, ale też we wszystkich kanałach komunikacji z odbiorcą składających się na wizerunek marki w sieci. Media społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram zbierają wokół siebie użytkowników, którzy przyzwyczajeni do najlepszej jakości grafik i estetycznych wizualnie obrazów oczekują najwyższego poziomu od marek, które obserwują. Dobre grafiki pozwolą Ci także utrzymać pewną spójność wizualną firmy, budowaną na przestrzeni różnych kampanii promocyjnych, z pomocą strony internetowej, mediów społecznościowych i tradycyjnych form marketingu. Sprawdź 5 narzędzi do tworzenia grafik online, które warto znać i wykorzystywać przygotowując content dla Twojej marki.

Top 5 narzędzi do tworzenia grafik online

  1. Canva

Canva to jedno z podstawowych i najbardziej rozpoznawalnych narzędzi online wykorzystywanych do tworzenia różnego rodzaju grafik i materiałów graficznych na media społecznościowe, banery, ulotki reklamowe, broszury, wizytówki i wiele więcej. Dostępne szablony, gotowe projekty do edycji, bezpłatne zdjęcia stockowe, ikony i czcionki pozwalają na łatwe rozwijanie prostych pomysłów i przygotowywanie ciekawych projektów graficznych. Canva dostępna jest w bezpłatnie oraz w dwóch planach abonamentowych: w cenie $9,95 lub $30 miesięcznie, przy wyborze płatności za cały rok z góry.

Canva jest programem dostępnym z poziomu przeglądarki. W wersji bezpłatnej otrzymujemy ponad 8000 bezpłatnych szablonów, 100 różnych rodzajów projektów (w tym gotowe presety do tworzenia postów na Facebooka, Instagrama, nagłówków na stronę itd.) oraz dostęp do bezpłatnych zdjęć, grafik, ikon i czcionek ułatwiających tworzenie własnych projektów. Wersja Pro została dodatkowo poszerzona o możliwość tworzenia identyfikacji wizualnej marki, tworzenie logo, zmiany rozmiarów projektu z pomocą jednego kliknięcia, znacznie większą bazę szablonów i obrazów stockowych, dostęp do grafik premium oraz możliwość wgrywania własnych czcionek. Najdroższa wersja Firma to opcja dla zespołów pracujących wspólnie nad projektami, z dodatkowymi zabezpieczeniami pozwalającymi uniknąć niechcianych zmian w przygotowanych już grafikach oraz całodobową pomocą techniczną zespołu Canva.

Canva

Żródło: https://www.canva.com/

  1. Snappa

Działanie i możliwości Snappa są bardzo zbliżone do tych znanych z Canvy. Narzędzie udostępnia gotowe szablony postów na media społecznościowe, automatycznie dostosowuje wymiary projektów do obowiązujących wymiarów na poszczególnych portalach, daje dostęp do zdjęć stockowych oraz czcionek, grafik i efektów. Wadą Snappa są ograniczenia w ilości projektów możliwych do przygotowania i pobrania w przeciągu miesiąca. Bezpłatna wersja programu to ponad 6000 darmowych szablonów, ponad 4 miliony grafik i zdjęć HD, ale zaledwie 3 projekty do pobrania na miesiąc. Płacąc $10 miesięcznie za wersję Pro otrzymujemy funkcje z wersji bezpłatnej, a także brak limitu pobrań oraz możliwość integracji aplikacji z aplikacjami social media, wgrywania własnych czcionek i automatycznego usuwania tła z obrazów dostępnych w aplikacji. Snappa przewidziała także rozwiązanie dla firm, oferując w wersji Team ($20/miesiąc) możliwość połączenia 5 użytkowników do pracy przy jednym projekcie i udostępniania go wewnątrz aplikacji.

Snappa

Źródło: https://snappa.com/

  1. Easil

Easil jest zdecydowanie najdroższym, ale i jednym z najbardziej profesjonalnych narzędzi graficznych dostępnych w formie programu online. Ponownie otrzymujemy tu trzy wersje abonamentowe, z bezpłatną oferującą dostęp do ponad 2,5 tysiąca darmowych szablonów i elementów graficznych, bazy zdjęć stockowych, możliwości podziału projektu graficznego na warstwy i grupy elementów, wgrywania własnych obrazów oraz korzystania z efektów tekstowych. Za wersję Pro zapłacimy $7,50 miesięcznie, zyskując większą bazę szablonów, elementów graficznych i obrazów stockowych. Dodatkowo wersja ta oferuje organizację zdjęć i grafik w folderach i grupach, tworzenie animowanych GIF-ów, pobieranie grafik w drukowalnej wersji PDF, nakładanie maski na teksty, usuwanie tła obrazu (5 projektów miesięcznie), zapisywania kolorystycznych palet związanych z identyfikacją marki, pracę zespołową. Najdroższa wersja Edge to koszt $59, w cenie których otrzymujemy ponad 20 tysięcy szablonów i grafik, wszystkie funkcje wersji Pro, możliwość usunięcia tła z 50 obrazów, pełne wsparcie techniczne i rozbudowane funkcje pracy zespołowej.

Easil

Źródło: https://about.easil.com/

  1. Stencil

Do 10 grafik miesięcznie, ograniczony dostęp do bazy zdjęć i elementów graficznych, możliwość stworzenia do 10 kolekcji i wgrania do 50 obrazów miesięcznie – tak prezentuje się darmowa wersja narzędzia Stencil, działającego w założeniu na podobnych zasadach jak poprzednie. Ciekawym rozwiązaniem zastosowanych przez twórców jest usługa Instagram SMS, pozwalająca na automatyczne przesyłanie stworzonych obrazów na telefon, by możliwe było opublikowanie grafiki na Instagramie bez straty jakości stworzonego obrazu. Jeśli chcesz skorzystać z wersji płatnej, opcja Pro za $9 pozwala na zapisywanie do 50 obrazów miesięcznie i daje dostęp do ponad dwóch milionów zdjęć, ikon i elementów graficznych, ponad tysiąca szablonów, 3 tysięcy czcionek Google, szablonów logo i znaków wodnych oraz możliwość wgrywania własnych czcionek i do 250 własnych obrazów. Przy niewiele większej opłacie, za $12 miesięcznie zyskasz wszystkie opcje wersji Pro bez limitów.

Stencil

Źródło: https://getstencil.com/

  1. Crello

Ostatni na naszej liście Crello udostępnia ponad 25 000 szablonów przygotowanych pod typowe formaty postów do mediów społecznościowych, na blogi oraz formaty marketingowe. Pozwala na tworzenie obrazów, filmów i animacji na podstawie 5000 animowanych szablonów oraz 2000 animowanych obiektów, idealnych do tworzenia ruchomych grafik na stronę czy ciekawych banerów reklamowych. Narzędzie korzysta z banku zdjęć stockowych Depositphotos. Pakiety cenowe obejmują wersję darmową, z dostępem do + 10 000 grafik i animowanych szablonów, bazy 140 milionów obrazów stockowych, możliwość wgrywania własnych czcionek i projektów.  Przy opłacie $7,99 za miesiąc zwiększa się pula dostępnych grafik i animowanych szablonów, a dodatkowo otrzymujemy dostęp do obrazów premium, plików wideo i animacji oraz możliwości zespołowej pracy nad projektami. Wersję premium można wypróbować podczas 14-dniowego okresu próbnego.

Crello

Źródło: https://crello.com/pl/templates/

Dlaczego warto inwestować w dobrej jakości grafiki?

Wszystkie wymienione wyżej programy podążają klasyczną obecnie ścieżką projektowania typu drag and drop. Na gotowe szablony lub puste projekty możemy przeciągać elementy z bazy grafik, zdjęć, tekstów, elementów graficznych i wielu innych, tworząc w ten sposób unikalne grafiki w zaledwie kilka chwil. Skoro jednak darmowe wersje programów mają często równie rozbudowaną bazę szablonów i obrazów co wersje płatne, czy warto zapłacić więcej za wersje Pro? Jeśli zależy Ci na stworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej marki, inwestycja w programy graficzne i dobrej jakości grafiki zdecydowanie się opłaca.

Pomijając dostęp do znacznie większej bazy obrazów, grafik, czcionek oraz animowanych elementów graficznych czy video, rozszerzone wersje programów do edycji i tworzenia projektów graficznych dają możliwość bardziej precyzyjnego modyfikowania kolorów, zarządzania estetyką grafik czy tworzenia pakietów kolorystycznych odpowiadających brandingowi Twojej marki. Mając możliwość zapisu tego typu ustawień, znacznie łatwiej dopasujesz grafikę kolejnej kampanii reklamowej czy kolejny post w mediach społecznościowych do wizerunku i identyfikacji wizualnej marki, do której Twoi klienci są już przyzwyczajeni. To właśnie na podstawie rozpoznawalności i spójności buduje się dziś marki wyróżniające się na tle konkurencji, zachowujące pewien stały element pomimo ciągłego odświeżania kampanii, grafik i contentu.

Pamiętaj, że identyfikacja wizualna to nie tylko logo i nagłówek stosowane na stronie głównej firmy. To wszystkie elementy, które reprezentują markę w sieci i poza nią, łączące się we wspólną całość i przedstawiające obraz Twojej marki. Stawiając na rozszerzone opcje programów do tworzenia grafik i wykorzystując ich pełen potencjał masz szansę zbudować markę, która będzie rozpoznawalna po samym kolorze czy charakterystycznych kształtach. Czy efekty takie da się osiągnąć pracując z programami darmowymi? Jak najbardziej. Praca, jakiej będzie to wymagać może okazać się jednak całkowicie niewspółmierna do efektów, jakie uda się osiągnąć.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne