Media społecznościowe

Wyszukiwarka

Marketing internetowy

5 najlepszych książek dotyczących marketingu internetowego

Najlepsze książki o marketingu internetowym

Rozpoczynając pracę w marketingu internetowym, chcąc samodzielnie zająć się promocją w sieci dla swojej firmy lub działając w branży i chcąc pozostać na bieżąco ze wszystkimi świeżymi informacjami i najbardziej aktualną wiedzą konieczne jest czytanie. Portale branżowe i śledzenie nowinek ze świata e-marketingu to jedno, ale ważną pozycję wśród obowiązkowych lektur zajmują także książki. Te pisane przez specjalistów branży, często poruszające tematy uniwersalne dla marketingu internetowego niezależne od aktualnych trendów, mają szczególne znaczenie dla budowania własnej wiedzy i świadomości dobrych zasad w e-marketingu. Jakie pozycje powinny znaleźć się na liście obowiązkowych książek o marketingu internetowym?

5 najciekawszych książek o marketingu internetowym

Przedstawiona poniżej lista będzie zmieniała się oczywiście wraz z upływem czasu, pojawianiem się nowych narzędzi marketingowych oraz zmiennych trendów, które po dłuższej obecności w branży staną się podstawą działań marketingowych.

  1. „E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy.” Wydawnictwo PWN

Wydana w 2013 roku książka, choć istnieje na rynku już od kilku lat, w dalszym ciągu wnosi wiele podstawowej wiedzy i informacji niezbędnej dla osób stawiających pierwsze kroki w marketingu internetowym lub chcących utrwalić podstawy z zakresu działań, które na co dzień prowadzą w pracy zawodowej. To prawdziwe kompendium wiedzy o e-marketingu i podstawowa pozycja na półce każdego marketingowca. To ponad 460 stron solidnej, przedstawionej w sposób zrozumiały ale i dokładny wiedzy z zakresu e-marketingu, promocji firm, usług i produktów oraz tworzenia contentu.

Książka wydana pod redakcją Jarosława Królewskiego oraz Pawła Sala. Bardzo udany poradnik, kompendium wiedzy o e-marketingu polecany każdemu, kto chce zostać przyjemnie i rzeczowo wprowadzony w świat internetowego promowania firm, usług bądź produktów. Książka ma około 600 stron i całość zapełniona jest przydatnymi informacjami i spostrzeżeniami różnych specjalistów od e-marketingu.

  1. „Biblia copywritingu”

Wydana w 2017 roku „Biblia copywritingu” jest, jak sama nazwa wskazuje, jedną z najważniejszych pozycji w biblioteczce każdego twórcy contentu internetowego. Ci, którzy piszą dla marek, tworzą treści dla własnej marki, pracują dla agencji marketingowych bądź chcą zgłębić zasady tworzenia solidnych tekstów na potrzeby promocji i reklamy powinni znać pozycję Darka Puzyrkiewicza i powracać do niej za każdym razem, gdy przy nadmiarze tworzonych treści ich jakość będzie zdawała się cierpieć.

Książka, poza głównymi definicjami, zasadami pisania i dobrymi praktykami związanymi z copywritingiem bazuje na realnych kampaniach marketingowych prowadzonych przez autora książki i analizuje je pod kątem zasad tworzenia contentu. Dzięki książce możesz przekonać się też co działa, a co niekoniecznie odpowiada firmom lub nie przemawia do klientów w sposób przewidziany podczas planowania strategii marketingowej. Dla lepszej współpracy z copywriterami, z zasadami „Biblii Copywritingu” powinni zapoznać się także ci, którzy teksty zlecają.

  1. „Biblia eBiznesu 2. Nowy Testament”

Podobnie jak wspomniana wcześniej pozycja dla copywriterów, „Biblia eBiznesu” przedstawia najważniejsze zagadnienia i zasady związane z prowadzeniem firmy w sieci oraz działaniami marketingowymi wymaganymi do odniesienia sukcesu w e-biznesie. Książka była tworzona przez wiele lat przy udziale specjalistów z różnych obszarów marketingu internetowego, skutkując zbiorem masy cennych wskazówek, porad i informacji niezbędnych dla początkujących i doświadczonych już specjalistów marketingu internetowego. Pozycja ma ponad 800 stron, co daje wystarczająco miejsca nie tylko na przedstawienie problemów e-marketingu, ale i skuteczne rozwinięcie dostępnych rozwiązań czy podanie przykładów z prawdziwych kampanii marketingowych. Książka skupia się też szczegółowo na e-commerce i zasadach prowadzenia biznesu w Internecie.

  1. SEO & SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu

Optymalizacja jest jednym z podstawowych zagadnień w marketingu internetowym i świadomość różnych praktyk stosowanych w ramach budowania widoczności i rozpoznawalności stron internetowych jest kluczową wiedzą wymaganą od specjalistów e-marketingu. Pozycja została wydana w 2017 roku i zawiera 580 stron wiedzy na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, sztuki pozycjonowania, white hat SEO, metod na poprawę pozycjonowania na stronie, a także praktyczne przykłady z różnych działań marketingowych prowadzonych przez twórcę książki i osoby współpracujące z autorem. Wśród poruszonych tematów zostały wyjaśnione kluczowe pojęcia z zakresu SEO i SEM, czynniki on page i off page, działania niezbędne do optymalizacji stron wielojęzycznych czy informacje o przeszłych aktualizacjach algorytmu Google i zmianach, jakie te wprowadziły w świecie e-marketingu.

  1. Marketing 4.0 Philip Kotler

Philip Kotler jest rozpoznawalny między innymi dzięki wydaniu książki Marketing 3.0 (którą również warto przeczytać, jeśli pracujesz w marketingu internetowym), jednak jego najnowsza propozycja, Marketing 4.0, skupia się jeszcze dokładniej na podstawach marketingu i sposobach wpływania na konsumentów podczas zakupów. Książka skupia się przede wszystkim na zagadnieniach dotyczący marketingu internetowego i przejściu z tradycyjnych form marketingowych do ery cyfrowej. Marketing 4.0 napisany jest w taki sposób, by z zagadnieniami dotyczącymi marketingu internetowego i promocji w dobie cyfrowej mogli zapoznać się także właściciele firm czy osoby dopiero rozpoczynające swoją ścieżkę w marketingu internetowym, bez konieczności wcześniejszej znajomości podstaw.

Dlaczego warto czytać książki branżowe?

Można by się sprzeczać, że w dobie Internetu i bardzo szerokiego dostępu do wielu specjalistycznych źródeł, korzystanie z tradycyjnych książek pisanych często po kilka lat traci na wartości – w końcu to treści w Internecie, a nie książki zalegające na półkach, mają szansę być najbardziej aktualnymi źródłami informacji o trendach w marketingu internetowym. Jeśli jednak spojrzymy na temat z drugiej strony, zdobycie podstawowej wiedzy w skonsolidowanej formie artykułu internetowego jest znacznie trudniejsze, niż w formie książki rozwodzącej się nad jednym zagadnieniem często przez kilka stron. Ucząc się podstaw czy chcąc utrwalić wiedzę z zakresu marketingu internetowego, a nawet działając od lat w branży i chcąc powrócić do podstaw by po czasie zwrócić uwagę na wcześniej nieistotne lub niezrozumiałe szczegóły, sięgnięcie po książki z powyższej listy z pewnością nie zaszkodzi.

Lektura książek marketingowych zawsze sprzyja rozwojowi osobistemu i zawodowemu, bez względu na to czy czytaniem zajmujemy się dla osiągnięcia konkretnych celów, czy jedynie ogólnego rozeznania w branży i zasadach działania marketingu internetowego. Świat cyfrowy i wirtualny rozwija się szybko – aby za nim nadążyć musisz postawić na rzetelne i zrozumiałe źródła wiedzy.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Biznes

Decyzja o wynajmie biura musi być przemyślana i podyktowana ważnymi czynnikami. Zazwyczaj jest to postępowanie długoterminowe, stąd też warto uwzględnić kilka kluczowych aspektów. Ważny...

Biznes

Umowa na okres próbny jest najpopularniejszą formą zatrudnienia nowego pracownika. Pozwala zweryfikować zaangażowanie podwładnego oraz jego predyspozycje czy umiejętności. Charakteryzuje się krótkim okresem trwania,...

Biznes

Osoba, która decyduje się na założenie działalności gospodarczej, musi wybrać formę prawną własnej firmy. To kluczowa kwestia dla prowadzenia biznesu, sposobu rejestracji, kosztów prowadzenia...

Marketing internetowy

Biznes to nie tylko produkt czy usługa, ale przede wszystkim strategia, która pozwala na ich skuteczną promocję na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje...

Biznes

Strategia marketingowa to spójny plan rozwoju przedsiębiorstwa oraz maksymalizacja zysków. Niewątpliwie stanowi fundamentalny dokument każdej organizacji, opisujący cechy, które posiada dana marka, jak również...

Marketing internetowy

Pozytywne doświadczenia klientów są niezwykle ważne w każdym biznesie. To właśnie one wpływają na postrzeganie danego produktu, usługi, strony internetowej czy aplikacji. Kluczowe jest...

Sprawdź również

Księgowość

Jednym z dokumentów księgowych przedsiębiorstw jest nota obciążeniowa. Księgowanie noty obciążeniowej, uznaniowej lub obciążeniowo-uznaniowej pozwala między innymi na dokumentowanie nieopodatkowanych transakcji. Chociaż często możliwa...

IT

Czy wiesz, że jeśli reklamujesz swój biznes za pomocą portali społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook, czy też Google, obowiązuje Cię od tego podatek? Do...

Księgowość

Nievatowcy, zwolnieni z obowiązku opodatkowania sprzedaży, mogą posługiwać się w rozliczeniach rachunkami lub wystawiać faktury sprzedażowe, w szczególności w ramach sprzedaży na rzecz firm...

Księgowość

Jednym z najważniejszych obowiązków każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest bieżące regulowanie zobowiązań finansowych wobec urzędu skarbowego. Jedną z podstawowych danin jest podatek dochodowy....

Topowe tematy

Marketing partyzancki | jednoosobowa działalność gospodarcza | zasady tworzenia stron internetowych | platformy e-commerce | cele reklamy | ranking hostingu | program do wystawiania faktur online | księgowość w małej firmie | kiedy wystawić fakturę | linki afiliacyjne | copywriter praca | rodzaje reklam linkedin | faktura proforma | faktura korygująca | Brand Hero | szkolenia motywacyjne