Tworzenie angażujących treści na Facebooku to doskonały sposób na zwiększenie zasięgów marki, organicznego zasięgu samych postów, a także poprawę komunikacji pomiędzy marką i jej odbiorcami. Wystarczy dobry pomysł i kreatywność, żeby wzbudzić zainteresowanie użytkowników, pokazać charakter marki z nieco innej strony, a jednocześnie podjąć aktualne trendy i wykorzystać schematy, które zdobywają aktualnie największą popularność w sieci. Szukasz pomysłów na treści na firmowym Facebooku? Sprawdź 11 pomysłów na angażujące posty, które zdobędą uznanie Twoich odbiorców.
Real time marketing
Media społecznościowe pokazują najwyraźniej, czy marka jest na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami i czy w jakikolwiek sposób angażuje się w sprawy ważne dla społeczności, w tym także osób ją obserwujących. Nawiązywanie w postach na Facebooku do aktualnych wydarzeń ze świata, kultury, sportu – możliwości jest wiele. Wykorzystaj tematy w formie zabawy słownej, twórz gify i posty interaktywne, świętuj zwycięstwa polskich sportowców, nadchodzącą majówkę i przygotuj się do Igrzysk Olimpijskich. Aktualne tematy i real time marketing zawsze zdobywają większe zasięgi.
Quizy i łamigłówki
Facebook marki nie powinien służyć wyłącznie do promowania nowych produktów i bezpośredniej reklamy. Włączenie elementów zabawy w postach potrafi uaktywnić odbiorców marki, zapewnić im chwilę rozrywki, a jednocześnie zbudować organiczny zasięg postów i całego profilu. Quizy można wykorzystać też w ramach szybkich konkursów: pierwsze 5 osób, które odpowie dobrze na łamigłówkę otrzyma kod na darmową dostawę. Proste? A jakie skuteczne!
Memy
Współczesny internet żyje memami, a trafienie z nimi w poczucie humoru Twoich odbiorców potrafi poprawić nastrój nawet w ponury poniedziałkowy poranek. Dopasuj memy do tematyki swojej działalności, aktualnych wydarzeń czy prostej codzienności – pozwól, aby użytkownik przeglądający Facebook w drodze do pracy uśmiechnął się na widok Twoich postów.
Ankiety
Wprowadzona na Facebooku możliwość tworzenia ankiet otworzyła zupełnie nowe możliwości angażowania użytkowników w działania marki. Za pomocą ankiety możesz zapytać swoich odbiorców o lepszą nazwę dla nowego dania w menu restauracji, nowy kolor produktu, który trafi do Twojej oferty, a także prowadzić drobne statystyki dotyczące swojej działalności (np. przez pytania o to jak często korzystają z produktu X). Ankiety można wykorzystać także w elementach zabawy. Głosowanie na lepszy mem oddający poniedziałkowy nastrój? Tego typu posty klikają się bardzo dobrze.
Pytania otwarte
Zbieranie polubień i reakcji na posty na Facebooku jest znacznie łatwiejsze, niż przekonanie odbiorców do komentowania postów. Aby otworzyć lepszą drogę komunikacji ze swoimi obserwatorami warto więc, od czasu do czasu, korzystać w postach z otwartych pytań zapraszających do udzielania odpowiedzi w komentarzach. Pytania mogą dotyczyć zarówno konkretnego tematu i poszukiwania opinii użytkowników, jak i tworzyć pewną zabawę z użytkownikami. „Gdybyś do końca życia mógł jeść tylko jedno danie, na talerz trafiły by…” – z takim postem restauracja ma szansę otrzymać naprawdę spore zaangażowanie pod postem i wiele ciekawych, zabawnych odpowiedzi.
Wykorzystuj video i animacje
Facebook daje dość szerokie możliwości w zakresie formatu postów i z możliwości tych zdecydowanie warto skorzystać. Video i animacje dają szansę na przedstawienie nieco dłuższych i bardziej rozbudowanych treści w atrakcyjnym formacie, wymagają większej uwagi od użytkownika, a jednocześnie potrafią być bardziej angażujące niż proste zdjęcie/plakat promocyjny.
Twórz szybkie tutoriale
Video i animacje mogą posłużyć także jako sposób na przedstawienie użytkownikom działania swoich produktów lub pokazanie ciekawych pomysłów na ich wykorzystanie. Ikea stworzy filmik jak złożyć regał Kallax, a drogeria internetowa „5 wskazówek na wiosenny makijaż”. Tego typu posty mogą zająć więcej czasu na etapie przygotowania, ale mają szansę zdobyć naprawdę dobre zasięgi.
Bądź interaktywny
Interaktywne posty już z założenia zachęcają użytkownika do podejmowania konkretnych działań. Dobrym pomysłem są tutaj karuzele, które zachęcają do przewijania i przeglądania kolejnych zdjęć i produktów, ale także grafiki 360 stopni, które doskonale sprawdzają się w branży wnętrzarskiej. Jednym z pomysłów na ich wykorzystanie będą po raz kolejny konkursy i zabawy. „Znajdź 5 produktów naszej marki ustawionych w pomieszczeniu”? Chwila rozrywki, w którą każdy chętnie się zaangażuje.
Nietypowe święta
Przeglądając kalendarz z pewnością nie raz natknąłeś się na święta typu „Dzień jedzenia gofrów”, „Dzień robienia głupich min”, „Dzień niedoczytanej książki”. Znajdź te, które pasują do Twojej marki i wykorzystaj je na swoją korzyść! Nietypowe święta warto wykorzystać organizując akcje promocyjne (np. „Z okazji Dnia niedoczytanej książki, do każdego zamówienia w księgarni internetowej zakładka gratis”) lub włączając użytkowników do zabawy (w tym samym przykładzie można wykorzystać pytanie otwarte, zbierając od obserwatorów marki na Facebooku tytuły książek, których nie udało im się dokończyć).
Pokaż kulisy tworzenia marki
Facebook to dobre miejsce do pokazywania aktualności dziejących się na zapleczu marki. Biurowe sesje zdjęciowe, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych, świętowanie ważnych osiągnięć – pokazanie, że pracownicy marki są tylko ludźmi, że uwielbiają się bawić i spędzać ze sobą czas, a przy okazji kochają swoją pracę to wartość, której nie da się przecenić. Z takimi markami użytkownicy utożsamiają się znacznie chętniej niż z tymi, którzy zawsze trzymają sztywny, stricte profesjonalny i biznesowy ton.
Twórz posty cykliczne
Na koniec pomysł, który wymaga sporo pracy i planowania, ale przynosi długotrwałe efekty. Posty cykliczne to element, dzięki któremu użytkownicy chętnie powracają do profilu marki po konkretne informacje, posty, ciekawostki czy humor. Tematykę postów cyklicznych musimy oczywiście powiązać z działalnością marki, ale warto pokombinować także z formą postów. Komiksy? Ciekawostki w formie grafiki? Karuzele ze wskazówkami? Zespół kreatywny na pewno będzie miał na to wiele pomysłów.
Dlaczego warto działać z marką na Facebooku?
Twoja marka jest obecna w internecie, ale nie do końca radzisz sobie z rozkręceniem użytkowników, do których trafiają Twoje treści? Budowanie angażujących postów i umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych to w dzisiejszych czasach zdecydowanie jeden z najważniejszych kanałów sprzyjających organicznemu rozwijaniu rozpoznawalności i świadomości marki. Czasy pandemii nie należą do najłatwiejszych, ale z ich powodu wiele osób spędza teraz znacznie więcej czasu w sieci. Wykorzystaj to!